Délmagyar logó

2017. 05. 23. kedd - Dezső 15°C | 25°C Még több cikk.

Föltúrták, aztán elmentek

Decemberben föltúrta a Szegedi Közlekedési Társaság a tarjáni végállomást, aztán egyelőre leálltak a munkák, maradt a sár, a rendetlenség. A cég igazgatója szerint most is dolgoznak, csak nem olyan intenzíven. A 4-es villamos vonalra 280 millió forintot költenek, részben uniós támogatással újítják föl.
Mára lelassult a hurokforduló építése Fotó: Karnok Csaba
Mintha egy háborús filmet forgatnának a tarjáni villamos-végállomáson. Fölszedték a sínek egy részét, néhány oszlop hever a földön, zúzottkövet halmoztak a járdára. A gyalogosok a sárban cuppognak, ha megfagy, az egyenetlen úton botorkálnak az idősek.

A Murányi utcaiak szerint nem kellett volna decemberben elkezdeni a munkát. Várható volt, hogy jön a fagy. Miért fogtak hozzá, aztán hagytak ott mindent? – kérdezik a környékbeliek.

– Áldatlan állapotok vannak itt – mutatott körbe Kádár Ferencné. – Nagy a sár mindenfelé, behordjuk a piszkot a lakásba, a lépcsőházba. Nem tudom, miért vállalták ezt el így, miért ekkor kellett nekifogni. Ha valaki elkezd egy munkát, miért nem csinálja végig? Most nem lehet normálisan a villamosokhoz sem elmenni... Nem tudjuk, miért a tél közepén kellett ennek nekilátni.

Uniós forduló

Az Európai Unió a strukturális alapokból 100 millió forinttal, a központi költségvetés 72 millióval támogatja a szegedi 4-es villamos vonal átépítését, összesen 280 millió forint értékű munkát végeznek el. Az uniós forrásból a vonal kapacitásának növelését támogatták, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a 4-esen sűrűbben járhatnak majd a felújított, egyirányú Tatrák. A Vám téren egy új kitérőt alakítanak ki, így az egyvágányú szakaszon ellentétes irányba haladó járművek már nem csak a Szivárvány kitérőnél kerülhetik el egymást. A város tulajdonában álló SZKT saját beruházásban, közbeszerzés nélkül építi az új vágányokat.  
A közeli házak bejáratánál látszik: a Szegedi Közlekedési Társaság megpróbálja tájékoztatni a lakókat. Egy fénymásolt plakátot ragasztottak a csengők nyomógombjai fölé, rajta nagy embléma: Európa itt épül.

Ebből megtudhatjuk, hivatalosan a 4-es villamos kapacitásnövelő felújítása zajlik. Éppen hurokfordulót, vagy ahogy az egyik hazafelé tartó nő mondta, „kunkort" építenek. Ezzel az egyirányú villamosok a 4-es vonalon is járhatnak.

Dózsa Gábor az SZKT igazgatója elmondta: ahogy megkapták a közgyűlési határozatot és az építési engedélyeket, hozzáfogtak a munkához. A közműkiváltások azonban nagyon bonyolult feladatot jelentettek, ezért kellett minél előbb hozzálátni. Az időjárás közben olyan, amilyen, mindenesetre folyik az építkezés, bár most nem olyan nagy intenzitással, mint korábban. Dózsa hozzátette: az elmúlt napokban vágányokat fektettek, oszlopokat állítottak föl Tarjánban. Nem olyan látványos az előrehaladás, mert most a Zrínyi utcában dolgoznak, ott sürgősen be kellett avatkozni, olyan hibákat észleltek a sínpályán.

A lakók kifogásolták azt is, hogy a végállomáson kivágandó fákat nagy piros kereszttel jelölték meg. Megtudtuk azonban, hogy a zöldterület megszépül a munkák után: térkő burkolatú gyalogutakat alakítanak ki, fákat ültetnek, parkosítanak, utcabútorokat helyeznek el. A park felújítása 18 millió forintba kerül.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Próbaúton jártunk a nyereményautóval

Igen kellemes modellnek bizonyult lapunk nyereményjátékának fődíja, a 3,2 millió forint értékű… Tovább olvasom