Délmagyar logó

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Forgalomváltozások csütörtöktől a 2-es villamosvonal építése miatt

Szeged - A tervek szerint július 29. csütörtöktől szeptember elejéig az új rókusi 2-es villamosvonal vágányépítési munkálatai miatt forgalomváltozásra kell számítani a Rókusi körút Vértói úti csomópontjában és a troliközlekedésben.
Az új rókusi 2-es villamosvonal vágányépítési munkálatai miatt újabb forgalomváltozásokat vezetnek be Szegeden.

Csütörtöktől szeptember elejéig félpályás útszűkületre kell számítani a Vértói úton, a Rókusi körút torkolatánál. Jelzőlámpák irányítják továbbra is a forgalmat.

Csütörtökön üzemkezdettől előreláthatólag augusztus 13-án, pénteken üzemzárásig az 5-ös jelzésű trolibuszok a Vértói út végállomás helyett a Körtöltés utca végállomásról indulnak, a 8-as jelzésű trolipótló autóbuszok pedig a Körtöltés utca végállomás helyett a Vértói út végállomásról közlekednek. A járatok az eredeti menetrendben meghirdetett indulási és követési időkkel viszik az utasokat. Átszálláshoz a Csongrádi sugárúti közös megállóhelyeket ajánljuk. Átszálláskor a megváltott menetjegyek érvényesek, átszállás után a számozatlan felét is érvényesíteni kell.

Az új 2-es villamosvonal kiépítése a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt része. Kivitelezője a Szeged Villamos 2 Konzorcium – tagja a Brno-i OHL ZS, a.s., a Középszolg Kft és a Kelet-Út Kft. –, mely nettó 2,1 milliárd forint értékben vállalta, hogy kiépíti a 2-es villamos szárnyvonalát a Csongrádi sugárúttól a Kossuth Lajos sugárútig, ahol majd hozzákapcsolódik az 1-es villamosvonalhoz. Az új pályaszakasz teljes egészében környezetbarát füvesített vágány lesz. A 2-es villamos megáll majd a Kisteleki Ede, a Szatymazi, a Körtöltés, a Csáky utcánál és a Vértói útnál, végállomása a Vértó melletti hurokfordulóban lesz. A 9 új PESA-villamos a projekt későbbi részében érkezik meg, ám ha az új pálya elkészül, az utasszállítás elindul, hogy kiváltsa a város legforgalmasabb buszjáratait, a 2, 83 és 83A jelűt a Mars térig.

Olvasóink írták

58 hozzászólás
  • 58. ifj. Nagy Gábor 2010. július 29. 23:10
    „56. hozzászólás stunde80 2010.07.29. 14:47
    "de viszont a buszok is már kimennek Újszegedre Kukutyinba a" milliomos negyedbe" csak azért hogy egy két mamika meg tudja látogatni a kicsi unokáit mert a gyerekei nem tudnak bejönni érte a városba. Állítom hogy két-max 3 ember miatt megy ki odáig a busz és annak is van kocsija!"

    Ez azért nem teljesen igaz, ott se mindenki jár kocsival, de ha nem hiszed, akkor megnézheted a helyszínen is a buszokat (nyilván azért ne vasárnap délután).”
  • 57. török 2010. július 29. 14:54
    „56. ez lenne a helyes hozzáállás, de vannak emberek, akiknek minden fáj, az egész élet. bár nem értem, hogy tudnak így elvegetálgatni napról napra, de ez az ő gondjuk...”
  • 56. stunde80 2010. július 29. 14:47
    „Hogy itt mekkora problémák vannak?
    itt ebben a városban semmi sem jó senkinek? De tartjátok a markotok a segélyért meg a többi dologért most is mennyi embernek van így munkája hogy dolgoznak az új villamospálya építésben és még utána is mert megy az Szkt-hoz villamost vezetni esetleg karbantartani mert a buszgyárba már nem kellenek mert okos módon eladták ,tönkretették és az új felszabadult szakmunkások nemigazán tudtak elhelyezkedni.Eddíg nem nagyon volt fejlesztés a városban inkább a volán vett el buszokat(lásd 22, 21y, Cora busz stb) de viszont a buszok is már kimennek Újszegedre Kukutyinba a" milliomos negyedbe" csak azért hogy egy két mamika meg tudja látogatni a kicsi unokáit mert a gyerekei nem tudnak bejönni érte a városba. Állítom hogy két-max 3 ember miatt megy ki odáig a busz és annak is van kocsija!Másrészt meg a busz akkor jön amikor nem várod sőt egyszerre eljön a 2, 83 90 és a 8 as is egyszerre utána 15 percig semmi a Tescótól! De amire jön a másik addigra vígan elérsz a Csongrádiig is.Egy kis sétába meg nem hal bele senki!A mamika aki nyavalyog hogy fáj itt meg ott az ne kérje meg a fiatalt hogy segítsen meg felrakni a teletömött kiskocsiját ami minimum egy mázsát nyom hanem vigye is haza és ha több órát tud a hiperbe sétálgatni vásárolgatni az ne kérje ki magának hogy le akar ülni!!!
    Én örülök hogy lesz 2 es villamos!Legyünk rá büszkék hogy erre is kell hogy fussa!Aki meg a kivágott fákért nyávog az nézze meg a végállomást hogy nem is olyan sok fát vágtak ki!És ne zavarja a villamos mikor évtizedek óta füstöl a busz-helyi és távolsági busz az ablaka alatt!10 -20 éve még ennek a felének is örültünk!
    Örüljünk hogy ilyen szépen fejlődő városban élhetünk! Akinek nem tetszik költözzön tanyára!!”
  • 55. ifj. Nagy Gábor 2010. július 29. 10:56
    „54. Alsóváros 2010.07.29. 09:58
    "Ennyi pénzből igenis meg kellene tudni oldani, hogy attól, hogy valakiknek jobb lesz, szükségszerűen ne legyen valakiknek rosszabb. Maradhatna legalább ugyanolyan. Az, hogy egy változás valakiknek szükségszerűen rosszabb kell, hogy legyen, egyszerűen demagógia."

    Tekintsd demagógiának, ha nem tudod elhinni, hogy igaz.

    ">Az egyszerű utasszámlálás ilyen, de tudtommal vannak másfajta, kikérdezéses módszerek is.
    Erről mesélhetnél, mert én nem tudok ilyenről."

    Létezik olyan felmérés, amelyben pl. a megkérdezettek előző napi utazásain mennek végig egyesével, hogy honnan-hova-milyen céllal-mivel utazott. Szegeden is végeztek már ilyet.”
  • 54. Alsóváros 2010. július 29. 09:58
    „52. hozzászólás ifj. Nagy Gábor 2010.07.29. 09:10

    Ennyi pénzből igenis meg kellene tudni oldani, hogy attól, hogy valakiknek jobb lesz, szükségszerűen ne legyen valakiknek rosszabb. Maradhatna legalább ugyanolyan. Az, hogy egy változás valakiknek szükségszerűen rosszabb kell, hogy legyen, egyszerűen demagógia.

    >Az egyszerű utasszámlálás ilyen, de tudtommal vannak másfajta, kikérdezéses módszerek is.
    Erről mesélhetnél, mert én nem tudok ilyenről. (Pedig a szakdolgozatomban - igaz jó régen volt már - érintettem a témát.)”
  • 53. ifj. Nagy Gábor 2010. július 29. 09:13
    „49. Alsóváros 2010.07.28. 19:58
    "48. hozzászólás daveedbrown 2010.07.28. 18:21

    Igen, az öregeknek, mozgásukban korlátozottaknak ez nem kicsit megterhelő. A menetidő pedig "6 perc + x perc"-cel növekszik, attól függően, hogy mikor jön a csatlakozás. Ez neked tömegközlekedés-fejlesztés? Nekem visszafejlesztés."

    Csak a teljesség kedvéért,

    másoknak meg ennyivel rövidebb idő kell majd, amikor a Dugonics tér helyett a Kelemen utcai villamosmegállóban szállhatnak le és az egyetemre, klinikákra stb. mennek. Vagy a 8-assal (amely a Rókusi körút nagy részét lefedi) az Aradi vértanúk teréig vagy a Semmelweis utcáig utazhatnak gyaloglás vagy átszállás nélkül.”
  • 52. ifj. Nagy Gábor 2010. július 29. 09:10
    „46. Alsóváros 2010.07.28. 16:53
    "Én meg úgy gondolom, hogy mellébeszélsz. Mondandóm lényegére, miszerint "a milliárdos fejlesztés az alsóvárosiakkal (és újszegediekkel) netto kibabrálás" a válaszod egyszerűen nem válasz."

    Beszéljünk világosan:

    1. egy ekkora városban olyat nem tudsz csinálni, ami mindenkinek jó

    2. akinek egy változtatás után rosszabb lesz, az értelemszerűen nem örül ennek

    3. és nehezen fogadja el azt az állítást, hogy másoknak, akik többen vannak, jobb lett (ez érthető is, hiszen neki attól még nem lesz jobb)

    "(csak zárójeles: a jelenlegi utasszámlálási módszerekkel - ha jól tudom - nem állapítható meg, hogy mennyien utaznak Alsóvárosról túl a Mars téren. Csak azt rögzítik, hogy hányan szálltak fel ill. le 1-1 megállóban, azt nem lehet ebből kiszámítani, hogy ki hány megállót utazott)"

    Az egyszerű utasszámlálás ilyen, de tudtommal vannak másfajta, kikérdezéses módszerek is.”
  • 51. attila7575 2010. július 28. 22:02
    „Mikor lesz már vége ennek a várost feldúró baromságnak!
    Volt szerencsém végigélvezni a Kossuth L. sgt.-i körforgalom nem-építését, itt lakok nem messze, most emiatt nem tudok majd közlekedni.
    Elegem van!!!”
  • 50. daveedbrown 2010. július 28. 20:03
    „49!
    ja, a menetrendet kéne összehangolni? hogy mit csinálni? persze, arra ne is várj! ez egy olyan kifinomult "szarból várat" koncepció alapján gyönyörűen felépített rendszer, a menetrend összehangolásával ez a tökéletes szisztéma bezony. összeomlik. A vége meg az lesz, hogy jobb lesz. ÁÁÁ ne! nem szabad!”
  • 49. Alsóváros 2010. július 28. 19:58
    „48. hozzászólás daveedbrown 2010.07.28. 18:21

    Igen, az öregeknek, mozgásukban korlátozottaknak ez nem kicsit megterhelő. A menetidő pedig "6 perc + x perc"-cel növekszik, attól függően, hogy mikor jön a csatlakozás. Ez neked tömegközlekedés-fejlesztés? Nekem visszafejlesztés.”
  • 48. daveedbrown 2010. július 28. 18:21
    „47! Hűűha sétálni kell 6 percet! összedől a világ! Már hallani, hogy recseg! Ja, hogy tespedni könnyebb?”
  • 47. Agáta 2010. július 28. 17:34
    „A 2-es villamos hogy váltaná ki a Mars térig bármelyik buszt is? A Mars tér (a Rókusi templom oldalánál levő utcán át, mivel a villamosmegálló annál a saroknál van) egészséges embernek is 3 perc gyalogút és onnan még el kell keveredni a további 3 p-re levő buszmegállóba (a lámpánál, ha éppen pirosra váltott, 1 p-et kell várni).”
  • 46. Alsóváros 2010. július 28. 16:53
    „46. hozzászólás ifj. Nagy Gábor 2010.07.28. 16:35

    Én meg úgy gondolom, hogy mellébeszélsz. Mondandóm lényegére, miszerint "a milliárdos fejlesztés az alsóvárosiakkal (és újszegediekkel) netto kibabrálás" a válaszod egyszerűen nem válasz.

    (csak zárójeles: a jelenlegi utasszámlálási módszerekkel - ha jól tudom - nem állapítható meg, hogy mennyien utaznak Alsóvárosról túl a Mars téren. Csak azt rögzítik, hogy hányan szálltak fel ill. le 1-1 megállóban, azt nem lehet ebből kiszámítani, hogy ki hány megállót utazott)”
  • 45. ifj. Nagy Gábor 2010. július 28. 16:35
    „.. Alsóváros 2010.07.28. 16:26

    Úgy gondolom, Alsóvárosnak - többek között - a Napfénypark felé kellene erősíteni a tömegközlekedési kapcsolatait, mint ahogyan a 90-es valamelyi korábbi változatában a Móravárosi körúton és a Horgosi úton át a Vadkerti térre járt, ha nem tévedek.

    De ezzel együtt sem gondolom, hogy tévedés lenne azt állítani, miszerint a 2-es és a 83-as utasainak jelentős része a belvárosi szakason kicserélődik, azaz kevés a végigutazó utas.”
  • 44. napfenyfurdo_mutyi 2010. július 28. 16:31
    „ifj kis gabor <moderálva>
    itt viccelödsz a szegedieken-miközben lassan két éve nem lehet közlekedni rendesen?
    2 éve szidják a polgármestert permanensen !
    leirtam-ez az igazság!”
  • 43. Alsóváros 2010. július 28. 16:26
    „37. hozzászólás ifj. Nagy Gábor 2010.07.28. 15:08

    Alsóvárosiként épp csak annyi érdekel, hogy nekem és több ezer (tízezer) társamnak a milliárdos fejlesztés nettó .<moderálva>., tömegközlekedés visszafejlesztés. Ha ez neked csőlátás, legyen. Alsóváros meg le vagy ejtve. Ott mindenki, aki tömegközlekedne, csőlátó, ezek szerint, ha megjegyzi, hogy velünk itt kérem ki van babrálva.

    (És ugyanez igaz Újszegedre és az Újszegediekre is)”
  • 42. Szemif 2010. július 28. 15:55
    „41. Ez így is van. De van itt még valami, mégpedig a tény, hogy Szegeden átlapolt a hálózat, sajnos sehol sem lehet kialakítani egy belvárosi buszvégállomást. Például az "őskori" Anna-kúti buszvégállomás volt a legjobb sok szempontból, most az lenne az optimális, hogyha a Széchenyi téren lenne egy buszvégállomás (dózeroljuk el a postát :-)))) Akkor lehetne egy a kötöttpályás közlekedést támogató sugárirányú buszhálózat.

    Az átmérős járatokkal pedig buszsáv nélkül csak ott érdemes próbálkozni, ahol kicsi a forgalom és nem esik szét a menetrend. Igazából a 2-es 83-as járatokkal az a baj, hogy még "befelé" csak-csak boldogulnak, a Centrum-Makkosháza szakasz viszont maga a pokol, ott a menetrend a csúcsidőben csak arra való, hogy tudd mihez viszonyítani a buszok késését vagy sietését.

    42. Figyelj, én már azelőtt olvastam kommenteket ifj. Nagy Gábortól más fórumokon, hogy egyáltalán lett volna online Délmagyar. Neki a közlekedési ügyekben gondolom az a véleménye, hogy október harmadika után jön október negyedike :-)”
  • 41. ifj. Nagy Gábor 2010. július 28. 15:31
    „39. Szemif 2010.07.28. 15:19
    "Ezt értse már meg mindenki, ennyi erővel a baktóiak, a tápéiak, szentmihályiak stb. minden városrész követelhetne magának közvetlen járatot x vagy y intézményhez, áruházhoz, másik városrészhez. Eleve ostobaság volt hagyni, hogy a 83-as és a 2-es ilyen nagyra hízzon, szinte kezelhetetlen, a menetrendet csak hétvégén betartani képes járatok lettek."

    Azt azért nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy az átmérős járatok kényelme jelentős utasvonzó tényező, és a fejlődés iránya sok helyen erre mutat, gondoljunk csak a karlsruhei rendszerre, ahol még a villamost is tulajdonképpen összeházasítottáka vasúttal, hogy átszállás nélkül egészen messziről a belvárosig lehessen utazni. De Budapesten is létesültek hosszú járatok az elmúlt években (56-61-es , 41-es, 3-as villamos...). Ja, a szegedi 3-as is ilyen. :)

    Viszont ehhez valóban az kell, hogy a menetidő megbízhatóan tartható legyen. Ez vagy zártpályás villamost jelent, vagy buszsávot.

    Szeged abban a viszonylag szerencsétlen helyzetben van, hogy az elektromos közlekedési hálózata különböző okokból nem nyúlik túl a körtöltésen, a belvárosban viszont, érthető okokból, ez a jelentősebb és a további fejlesztés jelenleg is zajlik.

    Ezekből következik tehát számomra, hogy nem, vagy csak kevés esetben lehet igazán hosszú, átmérős járatokat üzemeltetni, az átszállásból adódó kényelmetlenségeket pedig a kialakításokkal (közös peronos átszállás) és a menetrenddel (sűrű követési időköz a villamosoknál és trolibuszoknál) lehet csökkenteni.”
  • 40. ifj. Nagy Gábor 2010. július 28. 15:19
    „38. napfenyfurdo_mutyi 2010.07.28. 15:18
    "A CSÖLÁTÁS RÁD JELLEMZÖ."

    Látom a kérdés megválaszolása nem illene a világképedbe vagy túl bonyolult lenne, így inkább velem foglalkozol.

    Nem baj, engem nem zavar. Majd elmúlik.”
  • 39. Szemif 2010. július 28. 15:19
    „33. "Eljutok majd a Tescotól átszállás nélkül a Vaskerti térre a 2-es villamossal?"

    Ez nem érv! Ezt értse már meg mindenki, ennyi erővel a baktóiak, a tápéiak, szentmihályiak stb. minden városrész követelhetne magának közvetlen járatot x vagy y intézményhez, áruházhoz, másik városrészhez. Eleve ostobaság volt hagyni, hogy a 83-as és a 2-es ilyen nagyra hízzon, szinte kezelhetetlen, a menetrendet csak hétvégén betartani képes járatok lettek. (ilyen volt a 35-35Y is) Elég egy kisebb dugó a dugonics téri körforgalomnál, és az elvileg 5 perces követés máris darabokra esik a közös szakaszon. A kedvencem az volt, mikor Rókusi körúton 80 ember állt a megállóban, megjött a tömött 2-es, majd mögé beállt a néhány utassal a 83-as, és két perc múlva jött teljesen üres 83A.
    A 90-90F párost is érinti ugyanez a nyűg, csak szerencsére ez a két járat nem halad keresztül a belvárosi részeken, így náluk kevésbé intenzív a hatás.”
58 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vádemelési javaslat egy embercsempész banda ellen

Vádemelést javasolnak egy bűnszervezettel szemben, amely tavaly júniusban 17 koszovói, szerb és macedón állampolgár Magyarországra csempészében működött közre Mórahalomnál. Tovább olvasom