Délmagyar logó

2017. 01. 22. vasárnap - Vince, Artúr -9°C | 0°C Még több cikk.

Fórumozók a dugóban

Szeged - A nemzeti ünnep után tegnap ismét munkába álltak a maró- és aszfaltozógépek az 5-ös számú főút szegedi bevezető szakaszán. Valamivel kisebbek a dugók, mint a múlt pénteken, de a Corától az Izabella hídig csak araszolni lehet. Néhányan lapunk fórumozói közül is a dugóban ragadtak.
Egyik szemem sír a másik nevet – kezdi bejegyzését lapunk internetes oldalán (delmagyar.hu) egy hozzászóló, az 5-ös számú főút szegedi bevezető szakaszának útburkolat-javításáról. Reményét fejezi ki, hogy „végre valamelyest javul majd az elhibázott közlekedési konstrukció okozta, kritikán aluli útminőség".

Elkezdték az aszfaltozást

A munkások tegnap az Izabella hídig befejezték a marást. Vasárnapig a Cora csomóponttól aszfaltozással és aknaemeléssel folytatják a munkát. A kimart felületre kompozit rácsot és egy réteg aszfaltot húznak. A második aszfaltréteg az aknaemelések után kerülhet rá az úttestre. Jövő hét elejétől mennek át a híd túloldalára, folytatják a marást a város szíve felé.

Bízik abban, hogy az életveszélyes nyomvályúk eltűnnek, de panaszkodik is: „valahogy semmit sem sikerül normális módon megcsinálni. Tudom, az ilyen felújítás, javítás kellemetlenségekkel, torlódással jár, főleg ilyen nagy forgalmú úton. De hogy sehol egy rendőr (igaz ez nem az ő feladatuk), egy forgalmat irányító munkás – ez felháborító. Mindenki megy minden irányba, és csak az ököljog vagy a kinek nagyobb a kocsija elv érvényesül. Legalább a nappali időszakban feltétlen szükségesnek tartanám az 5-ös út Cora Áruház valamint a Dorozsmai út kereszteződésénél a jelzőőrös forgalomirányítást" – tanácsolja.

A forgalomterelést a Magyar Közút Kht. végzi. Korábban megírtuk: szakemberekkel egyeztetve kikapcsolták az érintett csomópontokban a jelzőlámpákat, és az M5-ösön forgalomelterelő táblákat helyeztek ki, hogy a kamionok a domaszéki leágazásnál hagyják el az autópályát. A csomópontokban valóban nem irányították a forgalmat, ugyanakkor néhány munkás – akadt, aki megkülönböztető mellény nélkül – tegnap is heves karjelzésekkel próbált segíteni a feltorlódott kamionok és gépkocsik sofőreinek.

Egy másik hozzászóló azt kifogásolja, hogy a négynapos ünnep alatt is dolgozhattak volna az útépítők. – Van egy munkaszüneti rendünk, amit kiadtunk az útépítőknek, és eszerint nem kell dolgozniuk az ünnepnapokon – válaszolt a felvetésre a Hódút főépítés-vezetője, Nagy Gábor. Moon néven bejegyző olvasónk nem bízik az útburkolat-javítás minőségében. Még el sem készültek a munkával, de már azt kérdezi, mikor jelennek meg az első nyomvályúk, illetve mikor kezdenek megsüllyedni a csatornalefolyók. – A szerződés szerint 5 év garancia van az útburkolatra. A közbeszerzési eljárás kiírásában is ennyi időre kérték a pályázatokat – közölte a főépítés-vezető.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egy kerékpár, 11 ország, 8401 kilométer, mínusz 23 kilogramm

Szeged - Dovalovszki András vasárnap érkezett vissza arról a közel száznapos biciklitúráról, amelyen… Tovább olvasom