Délmagyar logó

2017. 02. 25. szombat - Géza 2°C | 8°C Még több cikk.

Garanciális javítás az 1-es vonalán

Szeegd – Júniusban volt egyéves a felújított 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti része.
Júniusban volt egyéves a felújított 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti része. A megrendelő város, az üzemeltető SZKT, a lebonyolító Szeged Pólus Nonprofit Kft. a kivitelező A-Sz-E Konzorciummal együtt elvégezte a garanciális átvizsgálást. A hibákról jegyzőkönyv készült. Belekerült többek között, hogy – mint többször megírtuk – a Kossuth Lajos sugárút és a nagykörút kereszteződésében a sínek mentén elrepedt a bazaltbeton burkolat, a rókusi csomópontban nem működik a sávokat mutató LED-es prizmasor, és ott is összetört a betonburkolat.

A rókusi csomópont prizmái és úthibái is sorra kerülnek. Fotó: Schmidt Andrea
A rókusi csomópont prizmái és úthibái is sorra kerülnek.
Fotó: Schmidt Andrea

Nagykörforgalom később

A rókusi többsávos jelzőlámpás körforgalomban később kezdődnek a javítási munkálatok. Helyreállítják a bazaltbeton burkolatot, valamint javítják a prizmasor és vezérlőrendszer hibáit. Az 1-es vonal 4,9 milliárdos felújításának Boldogasszony sugárúti és Kossuth Lajos sugárúti szakasza készült el eddig; jelenleg a kivitelező az Indóház tér és a belvárosi szakasz rekonstrukcióján dolgozik, várhatóan novemberig.

A kivitelező ideiglenesen javította tavasszal az utat, most pedig azt vállalta, hogy új módszerek alkalmazásával tartós bazaltbetonnal állítja helyre. A beavatkozások a tömegközlekedési nagyprojektben vállalt garancia részeként valósulnak meg, vagyis a városnak egy fillérjébe sem kerülnek. A munkát az önkormányzat és a Szeged Pólus figyelemmel kíséri, hogy a kivitelező minden hibát kijavítson. A Szeged Pólus kérésének megfelelően a forgalmat a lehető legkisebb mértékben zavarhatja a konzorcium, ezért főleg este és hétvégén dolgozik.

A javítás holnap kezdődik, a kivitelező ütemezetten halad, és várhatóan októberben készül el. Az első ütemben a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sávban cserélik a burkolatot a nagykörút és a Vásárhelyi Pál utca között, illetve a sugárút és a nagykörút kereszteződésében dolgoznak.

Az autósoknak a sugárút Párizsi körúti, Szent Gellért utcai, Tavasz utcai és Damjanich utcai kereszteződésében kell számítaniuk útszűkületre és sávösszevonásokra. A jelzőlámpák bekapcsolva maradnak; továbbra is minden irányban lehet közlekedni. Az 1-es villamos szintén változatlanul közlekedik a plázától az Anna-kútig. A buszok is menetrend szerint járnak, de a korábbi buszmegállókban állnak meg, a sugárút szélén.

Olvasóink írták

45 hozzászólás
  • 45. Zsoltee0716 2011. augusztus 12. 17:55
    „Na meg kell várni az augusztus 20-át, és a 3-4-esről az összes buszt leszedni. Majd az 1-est kiadni buszokkal Rókus pu és Személy pu között.

    Nem tartna egy hónappnál tovább az építkezés. Mennyi az 2-3 km lehet. Az, hogy a Boldogasszony sgt-on a betont is most kellene cserélni míg nincsen rajta villamos!

    Így meg lesz 3 hónap.”
  • 44. Belváros 2011. augusztus 12. 14:23
    „Nem értem, hogy Magyarországon miért nem akar egyetlen cég sem olyan utat építeni, ami 20-30 évig kibírja azt, amire alapvetően tervezték, tehát, hogy járművek közlekedjenek rajta. Miért kell minden vállalkozónak kilopnia az anyagot, kispórolnia a technológiát? Nem elég nekik a profit? Miért jó az, ha fél év múlva tönkremegy és garanciában úgyis meg kell csinálni saját költségen? Vagy egyszerűen rossza a konstrukció, nincsenek szakemberek? Láttuk, hogy a TLK is tönkrement 1 év alatt, a következő a Boldogasszony lesz..
    ASZFALT MAFFIA!!! BETON MAFFIA!!!! KORRUPCIÓ MINDEN SZINTEN!!! ÉRTHETŐ VAGYOK
    Utazzatok el Új-Zélandra na ott láttok igazi betont, utat, közlekedési rendszert!!!
    ITT SOHA NEM LESZ TISZTESSÉGES MUNKA - MERT E+Z EGY ILYEN ORSZÁG A KORRUPT NÉPÉVEL!!!!”
  • 43. nanemaaa 2011. augusztus 12. 09:21
    „27. messzegedi
    Miért kellene érteniük hozzá? Nekik a pályázatíráshoz és kiértékeléshez kell érteniük. A pályázónak kellene értenie ahhoz, amiről azt mondja, hogy ért hozzá. Ha elromlik az autód és szerelőhöz viszed, akkor neked értened kell az autószereléshez, hogy már előre megállapíthasd, jól fogja-e megcsinálni? Ilyenkor valami tesztet töltetsz ki a szerelővel? Az, hogy valóban ért-e a szakmájához, majd utólag fog kiderülni, amikor kifizetted és elvitted az autót. Ilyenkor szoktál két sarok után visszafordulni és reklamálni. Én legalább is általában így tettem.
    Étteremileg: Csak olyan városba utazol, ahol már ismered az éttermet, hogy jól főznek? Amikor először mentél be, honnan tudtad, hogy bemehetsz? Nehéz lehet úgy bemenni egy étterembe először, hogy már legyen tapasztalatod a konyhájáról. Ezek szerint idegen tájakon sosem jártál, ráadásul agglegény is vagy, hiszen a nőről sem tudhatod előre, hogy be fog-e válni. A példák sora végtelen, a lényegük pedig az, hogy mindig kell lennie egy első alkalomnak. (és akkor arról még nem beszéltünk, hogy sokan ismerik a második esély fogalmát is ;))

    Valljuk be, a felvetéseid nem túl életszerűek. ;)”
  • 42. dBrown 2011. augusztus 12. 08:15
    „amúgy értem hogy mire gondolsz”
  • 41. dBrown 2011. augusztus 12. 07:49
    „40! De a fű akkor is földre került. Csak beton közé. :)”
  • 40. palimadar 2011. augusztus 11. 22:22
    „37. dBrown
    Ugye volt a beton, arra rögzítették a sínt, közé egy vékony földréteg, no arra a fű. Ezért mondtam ellent, hogy ott nincs beton. Csak nem látszik.”
  • 39. tarkan 2011. augusztus 11. 21:37
    „T:M:K-Tervszerű....Megelőző...Karbantartás::::))Avagy:-"Főnök megcsináltam,JAVÍTHATOM???:::))))”
  • 38. Horthyszobor 2011. augusztus 11. 20:32
    „Ez nem munka. Ez szó szerint szabotázs városunk ellen! És a mínusz 10-15 fokban való betonozás most megbosszulja magát. A négye vonalán meg a majd egy év múlva lesznek bajok, amikor a szétlégkalapácsolt beton fog megrepedni a terhelés miatt. Üdv Botkának!”
  • 37. dBrown 2011. augusztus 11. 20:30
    „35! Földre”
  • 36. szandokán 2011. augusztus 11. 19:36
    „hogy új módszerek alkalmazásával ? millyen modszerek?”
  • 35. palimadar 2011. augusztus 11. 19:04
    „Ebgondolat!
    "A 2-es vonal nagy részén még beton sincs, mivel füves pálya lesz! "

    Szerinted a fű mire került? :)”
  • 34. forteam 2011. augusztus 11. 18:43
    „33.!
    Előbb felújítják, h ne átadás után fél évvel kelljen.”
  • 33. brezsnyev 2011. augusztus 11. 15:35
    „Nem tudja valaki, hogy a szőregi körforgalmat mikor adják át?”
  • 32. allwin 2011. augusztus 11. 15:32
    „Valahol durva azért, hogy az utak nem bírják el a járműveket, a sín a villamost, a kültéri világítás a vizet....

    Volt erre valami ilyen érdekes találmány... ó igen! TERVEZÉS.”
  • 31. palika9 2011. augusztus 11. 15:16
    „végre egy kis útfelbontás!”
  • 30. dBrown 2011. augusztus 11. 15:00
    „28! Jó lesz az 6 hónapnak is (február 15 a start napja). A többiben viszont igazad van”
  • 29. Ebgondolat 2011. augusztus 11. 14:46
    „3. Együgyű 2011.08.11. 09:02
    Az ugyan valóban balgaság lenne, ha Botkát hibáztatnánk ezekért az állapotokért, de az messze kardinális kérdés, hogy a Város kit bízott meg (ha megbízott egyáltalán!), hogy rendszeresen ellenőrizze a munkálatokat, mintákat vegyenek a felhasznált anyag minőségéből, stb..!!
    Ha ugyanis a Város kijelölt szakembereket a munkavégzés felügyeletére, akkor ezen szakemberek felelőssége több, mint egyértelmű! Ha viszont nem jelölt ki, akkor fel kell tenni a kérdést, hogy miért nem, és ezért ki a felelős! Mert felelős MINDIG van, csak szeretnek rejtőzködni!”
  • 28. Ebgondolat 2011. augusztus 11. 14:40
    „Nagyon remélem, azért nem lesz minden évben "garanciális javítás"! Gondolom, itt is hasonló "szakemberek" dolgoztak, mint a 2-es vili építésénél: a vagy kétszer olyan hosszú 4-es vilivonal átépítése kb 3 hónapig tartott, míg a 2-esen dolgozó "szakemberek" már több, mint egy éve vessződnek vele! Az ugyan igaz, hogy a 4-es vonalon nem kellet vadiúj pályát építeni, ellenben fel kellett szedni a régi sínt, és lebetonozni az egészet. A 2-es vonal nagy részén még beton sincs, mivel füves pálya lesz! Szóval remélem, az ilyen "szakemberek" messze elkerülik Szegedet és az egész országot is!!”
  • 27. messzegedi 2011. augusztus 11. 13:14
    „dBrown: A példa ott sántít, hogy akik ilyen döntéseket hoznak azok SZAKEMBEREK az adott témában (legalábbis annak kéne lenniük). Magyarul tudniuk kéne, hogy egy pályázatban szereplő adatnak mennyi a valóságtartalma. Azután gondosan feltérképezik az illető szavahihetőségét, megnézik a referenciáit. Hol, mit és milyen sikerrel épített eddig. Megkérdezik a megrendelőt is, hogy elégedett volt-e a munkával. Ilyaesmik. Szóval igenis felelősek a torony alatt - többen is - a rossz döntések sorozatáért. És tökmindegy, hogy melyik párthoz tartozik az illető. Ha felkészületlenek voltak, akkor azért; ha hanyagok, akkor azért; ha szándékos volt a dolog, akkor meg azért kell megbüntetni őket és megakadályozni a további ámokfutást.

    Tudod egy pályázat, ahol milliárdos nagyságrendű közpénzt használnak fel az nem azonos egy ebéd próbálkozással. Egyébként pedig én magam olyan helyre megyek enni, ahol tudom hogy jól főznek. Gondolom te se véletlenszerűen választod ki az éttermet ...”
  • 26. aaronkaa 2011. augusztus 11. 13:13
    „Az ASZE konzorcium mögött az A-HÍD Zrt és a már becsődölt Szeviép van. Az A-HÍD Zrt-től már megszokhattuk a hitvány munkát, a kátyús úttestet, a KRESZ és a veszélyekre felhívó táblák hiányát, a ki nem fizetett alvállalkozókat. Nem értem, hogy az A-HÍD Zrt és a tulajdonosaik miért kapnak még megbízásokat ebben a városban (garanciális javítás más eset)? Ráadásul sorozatban születnek meg a cikkek a hanyagságukkal kapcsolatban, mégis ha visszakeresek egy-egy velük kapcsolatos cikkre, akkor azt sokszor nem találom, mert leveszik a délmagyar honlapjáról ....”
45 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Amerikai önkéntesek bontják a missziós ház vakolatát

Öten verik a vakolatot a Kárász utca 15. szám alatti missziós házban – 20 gyülekezeti taggal együtt. Tovább olvasom