Délmagyar logó

2017. 12. 14. csütörtök - Szilárda -1°C | 8°C Még több cikk.

Gázfogyasztók kálváriája

Még Bács-Kiskun megyéből is Szegedre utaznak az emberek, hogy bejussanak az Égáz-Dégáz Zrt. ügyfélszolgálatára. Megint sor kanyarog, legalább kétszázan állnak a Szent István téren, az idősebbek széket is visznek magukkal. Ki mérőórát íratna át, ki a magas számla miatt reklamál.
Vannak, akik széket is hoznak magukkal, hogy könnyebben teljenek a várakozás órái. Fotó: Schmidt Andrea
A Szent István téren még annál is többen állnak az Égáz-Dégáz ügyfélszolgálata előtt, mint a legendás mérőóra-átírások idején, a 2007-es esztendő fordulóján. A várakozók tegnap gondoltak egyet, és másik irányba, a Vidra utca felé kanyarították a sort.

Amúgy semmi változás nincs: az átlagéletkor inkább az ötven, mint a negyven felé közelít, hideg is van megint, akárcsak az év elején. A legelesettebbek, frissen műtöttek azonban már széket is hoztak magukkal, félve attól, hogy összeesnek olyan ügyintézés közben, amelyet elvben meleg szobából, telefonon is meg lehetne oldani.

Telefonon azonban nem lehet megkapni a gázszolgáltatót, mert „muzsikálnak félórákat, aztán megint a központ hívószáma jön be" – mondja – Verőczei Márta –, akinek minden hónap 20-áig kellene bediktálnia az óraállását. Negyed nyolcra ért a Szent István térre, de már kilencvenen álltak előtte. Tízig ér rá, utána dolgoznia kellene. S hogy miért nem folyószámláról fizet? Mert az nem „korrekt", úgy lehetetlen nyomon követni a fogyasztását – teszi hozzá.

Tóth Mátyás csak főzésre használta a gázt, mégis húszezer forintos számlát kapott. Fotó: Schmidt Andrea
Akik kijönnek, azt mondják, hárman dolgoznak bent, de még legalább öt munkatársnak lenne számítógépe az ügyfélszolgálaton. Ráadásul a két gázszolgáltató összevonása óta még Bács-Kiskun megyéből is ide, Szegedre kell jönni. Üzemi balesetes táppénzesként egy kisszéken üldögél a sorban Török Irén, aki azt magyarázza, nem tud tovább várni, telik az idő. Fél hét előtt harmincadikként érkezett. Két ügyben próbál intézkedni, újszentivániként és deszkiként is, az egyik mérőóra-átírás. Nagyon szerencsésnek érzi magát, mert egyik nap többórás próbálkozás után tudott beszélni egy ügyintézővel, aki elmondta, milyen papírokat hozzon, és most imádkozik, hogy ne kérjenek tőle mást.

„Csak" óraállást szeretne bediktálni a nyugdíjas Juhász Lajosné, akit frissen műtöttek, a napokban engedték haza a kórházból. Attól fél, megfázik, hiába öltözött föl melegen. Mellette áll a nővére, akinek nagyon magas fogyasztást számoltak ki, közel 16 ezer forintról. „Úgy becsülnek, ahogy akarnak, nem tudunk elmenni a számlán, mert nincs rajta óraállás." A beszélgetésbe az algyői Tóth Mátyás kapcsolódik be. „Egész télen fával és szénnel fűtöttem, csak főzésre használtam a gázt, mégis húszezer forintos számlát kaptam. Életemben nem fizettem egy hónapban ennyit, a nyugdíjam 51 ezer forint." Már a múlt hónapban is reklamált, akkor azt a választ kapta, majd áprilisban korrigálják. Ő azonban nem tudja a magas számlát megelőlegezni.


Dégáz: túlterheltek a vonalak

Az Égáz-Dégáz Zrt. kommunikációs vezetője, Balla Eleonóra észrevételeinkkel kapcsolatban elismerte, hogy túlterheltek a telefonvonalak, mivel a gázár-kompenzációs problémák összetalálkoztak a mérőóraállás bejelentésének időszakával, február 20-ával. A magas részszámlákkal kapcsolatban azt a választ kaptuk: azok átlagos időjárási viszonyokra készültek, most, az enyhe tél miatt jelentős a különbség a becsült és a tényleges fogyasztás között. Lehet kérni az éves mennyiség csökkentését, be lehet diktálni havonta is a fogyasztást, amire a legegyszerűbb módszer a www.egaz-degaz.hu honlapon található e-mail cím. A gázszolgáltató javasolja az ügyfeleknek, hogy válasszák a havi egyenlő mennyiség kiszámlázását.

Hosszú sorok Vásárhelyen és Szentesen is

Az Égáz-Dégáz Zrt. vásárhelyi kirendeltségének ügyfélszolgálata előtt tegnap délelőtt 25-30-an várakoztak. Mórocz Ferenc kirendeltségvezetőtől megtudtuk, hogy a hét eleje óta megnőtt a forgalmuk. Az ügyfelek túlnyomórészt számlázással kapcsolatban keresik fel Kutasi úti irodájukat. A gázszolgáltató cég szentesi ügyfélszolgálati irodája előtt hetek óta hosszú sorok állnak. A Klauzál utcai kirendeltségen reggel 8 órától fogadják a fogyasztókat, de már 7-től ott várakoznak a helybeli, a csongrádi és a két város térségéből érkező ügyfelek, akiknek főleg a számlázással kapcsolatos kérdéseire két ügyintéző válaszol. A cég kommunikációs vezetője, Balla Eleonóra lapunknak azt nyilatkozta, hogy a zsúfoltságot a gázár-kompenzációból adódó feladatok okozzák, és a hosszú várakozás csak átmenetinek tekinthető. 

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Postaátszervezés: bezár az egyik ópusztaszeri fiók

Itteni múzeumát sem kíméli a Magyar Posta Zrt.: március első napjától bezárja az ópusztaszeri… Tovább olvasom