Délmagyar logó

2017. 05. 24. szerda - Eszter, Eliza 14°C | 24°C Még több cikk.

Gázolás az 55-ösön - sötét ruhában tolta a kerékpárt

Mórahalom – Halálos baleset történt Mórahalom közelében az 55-ös főúton: egy kerékpárost gázoltak el.

A jelenlegi információk szerint egy 64 éves mórahalmi férfi sötét ruházatban tolta kerékpárját a főúton, menetiránnyal szemben Szeged felé, amikor egy Nissan típusú személygépkocsi Szeged irányából érkezve elütötte. A kerékpáros a helyszínen meghalt.

A személygépkocsi vezetője, egy 38 éves mórahalmi férfi a baleset után megfordult, elindult Szeged felé, majd letért egy földes útra, ahol a sárban elakadt. Később visszatért a baleset helyszínére.

A Szegedi Rendőrkapitányság a baleset pontos körülményeit, valamint a felelősség kérdését szakértők bevonásával büntetőeljárás keretében vizsgálja.

Cserbenhagyásos gázolás az 55-ös főúton Mórahalomnál. (galéria)

AZ RTL Híradó úgy tudja, a feltételezések szerint a halálos balesetért nem az autós, hanem a biciklis férfi okolható. A sofőr ellen segítségnyújtás elmulasztása miatt indult eljárás. A sofőr a baleset után nem sokkal visszasétált a helyszínre kíváncsiskodni, ekkor figyeltek fel rá a rendőrök, mert a férfi azt állította: látta a balesetet. Egyelőre tagadja, hogy ő gázolta el kerékpárost.

Olvasóink írták

37 hozzászólás
12
  • 37. tol 2011. március 22. 17:20
    „akkor még egy szempontból nem közelítettük meg ezt a jelenséget: olyan nagyon sokan nem bicikliznek részegen, kivilágítatlanul az utakon. (Jó, épp elegen...). Két ellenőrzési szint képzelhető el: járőröző rendőrautó, amelyből kiszállva nem feltétlenül megbüntetni akarnák a bicajost, hanem láthatósági mellény osztásával csökkenteni a veszélyt. A másik pedig a kocsmáros maga, aki ha látja a polgárt hazafele készülődni mellény nélkül, rászól, vagy ami még jobb, a tartalékból ad egy mellényt a törzsvendégnek. Megérdemli...”
  • 36. bíborpille 2011. március 21. 09:11
    „Én Bordány és Szeged között autózom, sokszor sötétben. Bicikliút nincs, így nagyon kell vigyázni a gyalogosokra és a biciklisekre, kocsmák környékén pláne. Ha van rajtuk láthatósági mellény, akkor én vagyok a hibás, hogy elütöttem. Még akkor is, ha olyan koszos rajta az a szerencsétlen, hogy jóformán nem tükröződik vissza róla a fény.
    A másik: ha én gyalogos lennék országút mellett, bizony nagyon figyelném a szembe jövő autósokat és nem bánnám, hogy a cipőm sáros vagy vizes lenne, de az életem védelme érdekében csak beugranék egy méterrel beljebb, ha látom, hogy ez bizony nagyon nem vett észre engem. Nem mindig az autós a hibás az biztos!”
  • 35. ifj. Nagy Gábor 2011. március 21. 00:15
    „A képtár alapján nem zárható ki, hogy egy földút becsatlakozásnál ütötték el. Ami esetleg a mindentudónak gondolt kerékpárúttal ellentétes oldalán van a főútnak...”
  • 34. horvathi 2011. március 20. 23:23
    „Amikor szembe jön egy autó, különösen egy magasabb felépítésű jármű, amelynek a reflektorai nagyjából az én szemmagasságomban vannak, akkor annyira elvakítanak, hogy gyakorlatilag vakon vezetünk, amíg el nem haladnak mellettünk. Ha ilyenkor az út szélén hirtelen felbukkan valami, azt biztisan nem látjuk meg és kész a baj. Feltételezem, hogy itt is valami hasonló eset fordult elő.

    Őszinte részvétem az áldozat hozzátartozóinak! De sajnálom az autó vezetőjét is, aki egyáltalán nem biztos, hogy vétkes, vagy teljes mértékben vétkes a balesetben.”
  • 33. amina 2011. március 20. 20:53
    „Én is félek, hogy egy "eltévedt" gyalogos v kerékpáros kerül elém az úton, ezért én este max 80al merek menni. És én is inkább behúzódok a felezővonalhoz. Arról még senki nem tett említést, de bizony én már Mórahalmom belterületén is párszor éppen csak megúsztam a kerékpáros gázolását, mert ott aztán végképpen nem divat a sötétben a kerékpárokon a világítás! Igen sok az olyan felelőtlen ember is aki kisgyermeket szállít így! Hiába megyek lassan ha sötétben, esik az eső és hirtelen a világosból egy sötétebb részre kanyarodok bizony nehéz észrevenni a hirtelen felbukkanó sötét alakot a kerékpáron. (és hány ember gyalogol az út szélén sötét ruhában!!) Miért kell mindig tragédiának történnie mire az emberek elgondolkoznak!!! Amíg itt is nem történik egy kisgyermekkel v fiatal gyerekkel baleset addig el sem gondolkoznak rajta a felelőtlen emberek.:(
    Részvétem a családnak, de én az autóst is rettenetesen sajnálom, biztosra veszem hogy a hirtelen ijedtség, sokk miatt hagyta cserben a bácsit. Sosem szeretném ezt átélni amit ö, hogy halálos gázolás részese lett! Egy életen át nyomasztana!”
  • 32. novaklaszlo56 2011. március 20. 20:19
    „Sok mindenben igazad van, Klj_54. Azért a közlekedés nem állna meg akkor sem, ha mindenki úgy közlekedne, ahogyan te, legfeljebb kicsit lelassulna az éjszakai órákban azokon az utakon, ahol közismerten nagy a szabálysértő gyalogosok és bringások felbukkanásának a veszélye. Remélem ugyanis, hogy nem tartunk ott, és nem is fogunk, hogy a sötét ruhás gyalogos, meg a mellény és világítás nélküli bringás ott dögöljön meg, vessen magára... Ez nekem nagyon, de nagyon nem tetszene. Ez Magyarország, s tudjuk jól, mit jelent ez a fejek állapotát illetően, szóval ne tapossuk halálra egymást, hanem próbáljunk alkalmazkodni a saját, lökött, sötét viszonyainkhoz - ha lehet. Már csak a túlélésünk reményében is... ;)
    Abban is igazad van, hogy nem állhat a közúthálózatunk teljes hosszában száz méterenként rendőr. Meg aztán hiába is álldogálna, mi akkor is megtaláljuk majd a kiskapukat, mert mi már csak ilyen ügyes, tökös gyerekek vagyunk, az "aki hülye, haljon meg" elv alapján. Meg is hal, de gyakran az is, aki nem hülye. Persze, hogy mikor kit tekintünk annak, arról hosszú vita indulhatna, de nem javaslom, hogy ebbe az irányba ferdítsük a szót. :)
    Mint mondtam, lényegében egyetértek veled, s magam sem közlekedem úgy, mintha egy idegen szálloda koromsötét szobájában, vagy folyosóin lennék, inam szakadtából futkosva ide-oda, mert tudom, hogy előbb-utóbb neki fogok zúgni valaminek, valakinek, lezuhanok a lépcsőn, kizuhanok az ablakon... :) Tényleg, miért nem igaz ez ránk akkor, amikor betesszük a karcsú, úri ülepünket egy négy- vagy többkerekű verdába - igaz is: a kétkerekű, nagy teljesítményű versenyzőket se felejtsük ki azért a buliból -? :D Nem vicces?
    Nos, ennek a szerencsétlen embernek, és főleg a hozzátartozóinak sajnos egyáltalán nem az.”
  • 31. klj_54 2011. március 20. 20:01
    „20. novaklaszlo56 2011.03.20. 16:42
    Vége van annak a világnak (jogilag!) amikor mindent az autósnak kellett tudni!
    Ha valaki elolvassa a KRESZ-t abban egyértelműen le van írva a sorrend: gyalogosnak a járdán, ha nincs járda akkor az út melletti kerékpárúton kell közlekedni.
    Nem mentegetni akarom az autóst, mert nem láttam az eseményt, de a jogalkotó rájött, hogy a KRESZ 25§-t sem lehet mindenkire alkalmazni! Egyszerűen megállna a közlekedés, ha mindenki úgy közlekedne mint én!
    Engem nem zavar ha ezren vannak és villognak a hátam mögött, én csak annyival megyek, (ismerve autóm állapotát és a sajátomat) hogy az általam belátott úton meg tudjak állni.
    Volt már, hogy megelőztek, satuféket nyomtak "tanítás -képpen" de hála istennek utánam civil rendszámú autó kamerával rögzítette a tényt.
    De nem lehet minden autós mögé rendőr állítani!
    Tehát a gyalogos nagy árat fizetett szabálysértéséért.
    Az agyament autós pedig remélem követi Stohl Bucit a dutyiba!

    30. sagan 2011.03.20. 19:18
    Évekig melóztam Hollandban!
    Ott is a fentiek érvényesek, ha van kerékpárút.
    Tessék figyelni a külföldre hivatkozással, mert nem szeretem ha valaki az egyhetes turistaút alatti impresszióit vetíti ki a valós életre!”
  • 30. la-za 2011. március 20. 19:49
    „25. CsImre 2011.03.20. 18:40

    Épp ez a lényeg. Próbáld megérteni. Ha nem tiszta a tudata, akkor nem fog normálisan gondolkodni. Próbáld értelmezni, amit írtam....

    29. sagan 2011.03.20. 19:09

    Ebben az esetben csak a szerencsétlen áldozat a felelős. Nem tartom előítéletnek azt, ha leírják a tényt, hogy sötét ruhában volt....”
  • 29. sagan 2011. március 20. 19:18
    „A zertél az aztán tuti forrás. Látszik még azt se sikerült felfogniuk,hogy a történetben gyalogos szerepel,de azért már bevádolják okozónak. Érdekes vannak országok,ahol a gyengébb felet védik,és megpróbálják az okokat is megkeresni a vádaskodás előtt.
    http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20110318/amikor-szamit-bringas”
  • 28. sagan 2011. március 20. 19:09
    „15. la-za 2011.03.20. 14:04

    Nyilván érdemes magunka is vigyázni,de ez még nem menti fel a másik felet a felelősség alól.
    A baleset körülményeit a cikk toldozása-foldozása ellenére továbbra sem tudjuk.
    (Persze az újságíróban van annyi előítélet,hogy a sötét ruhát kiemelje.)”
  • 27. Mike3 2011. március 20. 19:09
    „27: Hát, most pedig költöttünk egy kicsit rám is. Úgy 300e Ft-ot, de ez férjen már bele abba a pár millába amit az utóbbi 3 évben TB címszóval befizettem. A két összeg különbsége az én ajándékom a fajtád felé! Használjátok egészséggel :))”
  • 26. lamatic 2011. március 20. 18:58
    „12. Mike3 2011.03.20. 13:15 Remélem rád sem költünk többet, mármint az állam, és az orvosaink, orvosi intézményeink....”
  • 25. TNBuilder 2011. március 20. 18:52
    „Szerintem inkább az a kérdés, hogy a gyalogos mér éppen ott tolta a biciklijét, ha az út másik oldalán ott van az éppen erre a célra kiépített bicikliút.”
  • 24. CsImre 2011. március 20. 18:40
    „22. tótkomlósi:

    Ezt jól megmondtad, de egyeőre nem derült ki, miért lett elütve ez a gyalogos, akinek nem kell magát kivilágítani.

    21. la-za:

    Nem volna szabadna vezetni olyannak, aki elüt valakit, és továbbmegy zavart tudatállapota miatt. Aki ilyen állapotban továbbmegy, az mégis hogyan fog egy másféltonnás gyilkológépet kordában tartani? Ne etessük egymást. A normális reakció ilyenkor a lehető legrövidebb módon megállni az autóval, nem elmenni furikátzni még elborult aggyal.”
  • 23. CsImre 2011. március 20. 18:33
    „13. szentmiki: Volt már balesetem, a többit nem értem.”
  • 22. ráérő 2011. március 20. 17:32
    „"20. novaklaszlo56 2011.03.20. 16:42
    A nem régi Székkutasi biciklis balesetnél kb. ezt irtam le rövidebben.
    Megkaptam a magamét rendesen ,hogy mit gondolok ,jogsi vissza, ujra vizsgázni stb.
    A mai gyakorlat :30-40 métert bevilágitó tompitott világitáshoz 90-110 es tempo amiröl megállni a fölbukkano akadály elött lehetetlen
    Ezért várják el hogy a közlekedés más résztvevőitöl: védjék meg magukat az autosoktol,mert vissza felé nem nagyon müködik
    la-za
    Ha egy autot állora satuzok ahhoz azért kell némi lélekjelenlét hogy vissza kapcsoljak és távozzak”
  • 21. tótkomlósi 2011. március 20. 17:23
    „Trafipaxozás helyett inkább az idióta biciklisekre vadásznának a rendőrök!
    Persze, ha ki mernek menni a településeken kívülre, mert lehet, hogy eltévednek a sötétségben!
    Hány autósnak fognak még ezer álmatlan éjszakát okozni az ilyen idióták?
    Sajnálja azt a 300Ft-ot egy rohatt lámpára?”
  • 20. la-za 2011. március 20. 16:52
    „Nem akarok senkit sem felmenteni, de sosem tudhatja senki, hogy hasonló szituban sofőrként (ne legyen benne részünk) mi lenne a reakciónk. Meg vagyok róla győződve, hogy a cserbenhagyások nagy részében, főleg ott, ahol később jelentkezik a "gázoló", nem tudatos a helyszín elhagyása...... Ilyenkor nem mindig marad tiszta az ember feje....sőt....”
  • 19. novaklaszlo56 2011. március 20. 16:42
    „Tessék már nekem megmondani, Magyarországon, az autópályákat (meg elvben, de csakis elvben!) az autóutakat leszámítva hol nem kell gyakorlatilag számolni kerékpárosok, vagy - mint ez esetben - gyalogosok megjelenésével? Köztük olyanokéval, akik bármilyen okból (sokféle okból) nem a szabályoknak megfelelően (kivilágítva, láthatósági mellényt viselve, az útnak a szabályokban előírt oldalán...) vesznek részt a közlekedésben?! És a Dél-Alföld útjain, a tanyavidékeken mindez mintha hatványozottan igaz lenne, nem? Ráadásul a gázoló a hírek szerint mórahalmi, akinek mindezzel sokkal inkább tisztában kéne lennie, mint mondjuk egy erre tévedő nyugat-európai turistának. Azt is gyanítom, hogy az utóbbi figyelmesebben közlekedik az ismeretlen, de érzékelhetően veszélyes útjainkon, és ritkábban aljasodik le addig a gondolatig, hogy áldozatot, helyszínt hátrahagyva próbál mentesülni az esetleges felelősségre vonás terhe alól.
    Többek között ezért is bólintottam nagyot FEFE (7. 2011.03.20. 09:30) bejegyzésére.”
  • 18. tol 2011. március 20. 15:57
    „valahonnan csak elindult ez a szerencsétlen ember! Senki se bírta neki mondani, hogy "várjon má bátyám, legalább ezt a világos sálat vegye má fel, majd holnap visszahozza!"...vagy valami ilyesmi...”
37 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kőkemény szegedi ütések a ketrecharc gálán

A hatalmas ütések és rúgások miatt olykor vér is folyt a III. Szegedi Ketrecharc Gálán az újszegedi Sportcsarnokban szombaton. Tovább olvasom