Délmagyar logó

2017. 07. 22. szombat - Magdolna 20°C | 34°C Még több cikk.

Gödrök mélyülnek Szeged forgalmas főútjain

Szeged - A 42 fokos kánikula az utakat sem kímélte. Szeged amúgy is nagy kamionforgalomnak kitett közútjai tönkrementek, egyes kereszteződésekben szabályos gödrök alakultak ki.
Az autó megáll a kereszteződésben, miközben furcsa farmozdulatokat tesz. A mögötte haladó kocsi pilótája részegnek nézi a sofőrt, mígnem maga is azon kapja magát, hogy hirtelen kormánymozdulatot tesz. Nagy szerencse, hogy nem vágott át a mellette lévő sávba: az autó két kerekének az utolsó pillanatban egy nyomvályú peremén sikerült csak megállnia. Ez a jobbik eset, az alacsonyabb autóknak ugyanis könnyen leérhet és megsérülhet a futóműve.

Szeged főútjain naponta fordulnak elő hasonló esetek. A július közepén megélt, az aszfalton 50-55 fokot is elérő hőmérséklet megtette hatását: a kánikulában meggyűrődött az úttest, a kamionok vályúkat tapostak az utak gyurmaszerűvé olvadt legfelső rétegébe. A nagykörúton a minden lyukat ismerő autósok még óvatosabban szlalomoznak, mint korábban: már nemcsak a csatornafedeleket kerülik ki, hanem a felgyűrődött útszakaszokat is, ha kell, fél fenékkel a szomszéd sávba térnek át. A nagykörúti keringő balesetveszélyes, a helyismerettel nem rendelkező idegenek úgy érezhetik magukat, mintha a közlekedési szabályoknak fittyet hányó olasz vagy török autósok közé keveredtek volna. Holott csak az életösztön dolgozik.

A legnagyobb nyomvályúk

Budapesti út–Fonógyári út kereszteződés, az Esso-kútnál
Mars tér belváros felé eső sávja, buszmegálló
Kálvária sugárút–nagykörút kereszteződés
Nagykörút Bertalan hídra felvezető mindkét sávja

Megkérdeztük Blazsetics Tamás szegedi közlekedés-szakértőt, mi a véleménye a kialakult helyzetről. Az igazságügyi szakértői kamara tagja szerint balesetveszélyesekké váltak a a külterületi főutak, egy hirtelen lezúduló záporban az autó kormányozhatatlanná válik: a „vízen futás" jelensége alakul ki, megszűnik a kerék és az út közötti tapadás. Ha az autós későn veszi észre az útvályút, átkerülhet a másik sávba, és koccanhat. De sérülhet a gumi és a futómű is. Mindez lakott területen kívül, nagyobb sebesség mellett még veszélyesebb.

Szegeden a nagykörút, valamennyi sugárút, a főútvonalakat összekötő utak – Fonógyári, nyugati elkerülő – mintegy 43 kilométer hosszan a Magyar Közút Kht. felügyelete alá tartoznak. Szőnyi Zsolt sajtószóvivő kérdéseinkre válaszolva csak annyit mondott: sajnos a hosszan tartó kánikula „jelentős negatív hatást fejtett ki" az utak burkolatára is. Az egyes szegedi szakaszokon a terhelés miatt felgyűrődött az aszfalt, de ígérik: az úthibákat augusztus közepére kijavítják. A sajtószóvivő szerint nincs szó életveszélyes helyzetekről.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Több mint kétszázmillió forint iskolákra, óvodákra

Szeged - A szegedi önkormányzati óvodák és iskolák összevonását és költöztetését a Nevelési-Oktatási… Tovább olvasom