Délmagyar logó

2017. 05. 27. szombat - Hella 14°C | 24°C Még több cikk.

GPS-t szereltek fel 550 buszra

Szeged - Egy informatikai rendszer a 4 dél-alföldi Volán-társaság 550 autóbuszát műholdalapú helymeghatározással, GPS-szel követi. Szerdán tartották az uniós projekt zárórendezvényét, amelyen ott volt Fekete Antal, a Dél-alföldi Közlekedési Konzorcium (DAKK) és a Tisza Volán Zrt. augusztusban kinevezett vezérigazgatója.
Új informatikai rendszert mutattak be tegnap délután Szegeden, a Tisza Volán Zrt.-nél: ez a 4 dél-alföldi Volán-társaság 550 autóbuszát GPS-szel követi, és képes rögzíteni az autóbusz mozgásának, valamint működésének paramétereit: például a sebességét, azt, hogy nyitva vannak-e az ajtók, és GPRS-alapú adatkapcsolaton keresztül juttatja el az információkat a központba.

A Tisza Volán Zrt.-nél Szegeden egy 299 millió forintos, uniós támogatással megvalósult projekt zárórendezvényét tartották meg szerdán: a forgalomirányítás, az utastájékoztatás és az értékesítés fejlesztésére 284 millió forintot adott az EU. A dél-alföldi régió Volán-társaságainak – Tisza, Kunság, Bács és Körös Volán – vezérigazgatója, Fekete Antal és a kivitelező Delta Systems Kft.-től Kiss Ferenc kereskedelmi igazgató ismertette az Új Magyarország Fejlesztési Terv, Dél-alföldi Operatív Programban megvalósult fejlesztés eredményeit.

A GPS-szel rögzíti az autóbusz minden „rezdülését
A GPS-szel rögzíti az autóbusz minden „rezdülését".
Fotó: Karnok Csaba

Régiós adatokkal

A Volán-társaságok olyan komplex rendszert vezettek be, amely a regionális és országos menetrend szerint közlekedő autóbuszjáratokon biztosítja a korszerű forgalomirányítást és az utasok tájékoztatását. Az elkészült rendszer jelenleg még csak régiós adatokkal működik, az országos adatbázishoz az év végére csatlakozik.

Fekete Antalt, a DAKK és a Tisza Volán Zrt. vezérigazgatóját a nemrégiben bekövetkezett vezetőváltásról is kérdeztük. Elmondta: tartanak az átvilágítások, ezekben a hetekben érnek a végére. A 4 társaság régiós összevonását, az átszervezést 2014 végéig be kell fejezni: amit a tulajdonos MNV Zrt. megkövetel, azt szeretnék betartani a vezérigazgató szerint, bizonyos lépéseket ő maga előbb szeretne megvalósítani. Ez azt jelentené, hogy a közlekedést kiszolgáló – szolgáltató – egységek hamarabb csatlakoznának az adott régióhoz: például a jegyellenőrzések, az ellenőri szervezetek, a szervizek, a karbantartó egységek. – Egyirányú utcában vagyunk, a régiós átalakulásnak 2014 végére be kell fejeződnie – szögezte le a vezérigazgató.

A DAKK központja már 2012, az ország 6 regionális közlekedési központjának megalakulása óta Békéscsaba: ezt nemrégiben a tulajdonos, valamint Fekete Antal vezérigazgató közös közleményben újból megerősítette. Hogyan érinti ez a Tisza Volán dolgozóit? – Minden átszervezés, összevonás esetében meg kell szüntetni a párhuzamosságokat, ez így van a Volánoknál is, nem lesz szükség például 4 pénzügyi vagy HR-igazgatóra – válaszolta a vezérigazgató. – A dolgozóknak azonban nem kell félniük, Szeged fontos stratégiai pontja a régiónak, így a munkavállalók többségének szakértelmére és munkájára továbbra is szükség lesz.

Olvasóink írták

  • 14. Francois 2013. október 18. 07:46
    „Kedves 10. Moniq 2013.10.17. 19:12 ! Most akkor rossz személyre gondolsz, mivel lakásaim vannak, ezeket mint a 90-es évek előtt örököltem, igaz házam is van de azt meg apámtól örököltem, tehát most mellé lőttél! :) Mórahalmon utoljára 25-éve jártam, mikor még a hentes rokon élt! :) Rossz a személy akire gondoltál! :)”
  • 13. xenopus 2013. október 17. 21:30
    „Nem csak a buszokra, de a rendőr járművekre is ilyen ketyere kellene és a diszpancser onlájn láthatná ki merre járkál.
    Az adott eseményhez legközelebb állót tudná odaküldeni. Hatékony lenne!”
  • 12. macs 2013. október 17. 19:56
    „Ez a ketyere azt fogja ellenőrizni, hogy a buszok tartják-e a menetrendet, mert akkor értem már, hogy az utóbbi időben egyik másik vezér miért araszolgat, még akkor is, ha forgalom ritmusa ezt nem teszi indokolttá.”
  • 11. történész 2013. október 17. 19:16
    „6. Robbi 2013.10.17. 12:42
    Nos az majd a választások után fog világosságra kerülni.Nem akarják a választási hangulatot rontani.Ha Európa szintű lesz itt is a busz közlekedés akkor 2015-től lehet izgulni,2016 tól meg szabad lesz a piac..és vajon ki fog szálítani??a kérdések nem a menetrend körül forognak,a mostani munka valaminek az előkészítése...”
  • 10. Moniq 2013. október 17. 19:12
    „Kedves Francois! Tudod te mennyi paraszt traktorját hajtotta a Volán gázolaj készlete nem hiszem ,hogy kellene részleteznem .
    Ez a cég mindig is erről volt híres mindent meg lehet venni a Mórahalmi vásárban ,ami a raktárban van ,de ha a neved azt takarja akit én is ismerek egy pár tégla a te házadat is felsegítette !!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 9. _csutak_ 2013. október 17. 15:58
    „Mi ott kint örültünk a GPS követésnek, mert hatalmas értéket szállítottunk!
    Volt egy elrejtett gomb, ami a fletmanagernél, éjszaka meg hétvégén a legközelebbi nagyváros rendőrségén jelentette a riasztás pontos helyét.
    Ezt kikapcsolni nem lehetett, mert járművenként máshová kellett szerelni a a technikusnak :)
    Ez a pozitív oldala.
    A másik talán a pontos indulás lesz.
    Ami számomra kétséges: Mondjuk mi is lesz a menetrenddel? Mert Fehérvárra 70-es tempóval NEM LEHET leérni 4.30 óra alatt.
    Az 561/2006 EK Rendelet magyar végrehajtási utasítása rettenetes (100.000-400.000 Ft ) bírságot ró ki a menetidőt túllépő járművezetőre.

    *
    @Francois:
    Ma fedélzeti computerrel számolja ki minden busz a fogyasztást, eltekintve a 200-as busz családtól.
    Ezeknél eleve kizárt az üzemanyag ellopása.
    Vége van annak a korszaknak, amikor még napi 50-200 liter gázolajat el tudtunk adni :(
    Igen, eltelt annyi idő, amennyi már kizárja a büntethetőset :)
    Amikor egy sofőr belépett egy kollektívába akkor eligazították az ottani szokásokról, melyek megsértése a kirugatást vont maga utána kollégák részéről. De ki is volt a saját zsebe ellensége?
    Ha tudnák sokan mennyi gázolaj folyt le amit nem tudtunk eladni anno a Horgosi út egyik tankállomásánál?
    Ha nem tettük volna akkor mindenki bukott volna.
    Erre az új technika nem ad lehetőséget!”
  • 8. majzik 2013. október 17. 15:28
    „2013-tíirunk ! ré
    199..........-ben ,, hajtás" kiállítás egyik sikere a GPS alapú jármű követési ,,projektunk" volt. A HM. hardver támogatás mellett a szoftver fejlesztés és az üzemeltetés volt a feladatunk. Határőrség, Rendőrség, Mentők és Volán illetékesei enyhén szólva nem izgultak rá a dologra. A konstrukció lényege az lett volna, hogy az államigazgatási szerveknek forrás nélkül a ,,közvetlen" költségeket fedezve a ,,vállalkozásunk" biztosította volna a beruházás műszaki, anyagi és üzemviteli hátterét. ( jelzem nem a rózsaszín álmok kategóriája - HM. fejlesztés adaptációja ) .
    Öt év megtérülési idő () üzemanyag, munkaidő ) bőven megtérült volna a beruházás.
    Valószínűleg a megfelelő ember, a megfelelő időben és a megfelelő ,,motivácíó" hiányában nem jött össze a dolog.

    Szeri úr nem lépte át a korlátait !”
  • 7. DMagóg 2013. október 17. 13:58
    „5.furioso 2013.10.17. 12:09: "Ezek szerint várhatóan szorosabb lesz a gépkocsivezetők ellenőrzése a menetrend betartását tekintve? Mert ezentúl nem lehet letagadni a késve indulásokat, ..."

    S akkor ezek után, ha kell, akkor a tiloson is áthajtanak?
    Nekem a menetrend azt jelenti, hogy nem indul korábban! A "pontos indulás" függ a forgalom ritmusától (torlódástól) és az utasszámtól (még annak korösszetételétől is)!
    Nem beszélve az idő után futva érkezők bevárásáról, mert ugye azok is panasszal élnek! Ördögi kör!”
  • 6. Robbi 2013. október 17. 12:42
    „"így a munkavállalók többségének szakértelmére és munkájára továbbra is szükség lesz." - ez egy megnyugtató mondat, ... csak mit takar a többség, hány munkavállalót?”
  • 5. furioso 2013. október 17. 12:09
    „Ezek szerint várhatóan szorosabb lesz a gépkocsivezetők ellenőrzése a menetrend betartását tekintve? Mert ezentúl nem lehet letagadni a késve indulásokat, egyéb, eddig a gépkocsivezető kénye-kedve szerint megvalósult dolgokat.
    Csak jól kell használni tudni a rendszert.”
  • 4. M.Aurelius 2013. október 17. 11:45
    „Szeri Pista másodhegedűs lett? Nahát, ki érti ezt. Még a végén Benedek Tibi is visszajön volánosnak.
    Ja, a sofőrök tudják is ezt a hardvert kezelni?”
  • 3. történész 2013. október 17. 11:02
    „Ez a látszat...eltakar ami mögötte van”
  • 2. KamuNeni 2013. október 17. 09:54
    „erre aztan nagy szukseg volt”
  • 1. Francois 2013. október 17. 09:53
    „Meg nem utolsó sorban a megtakarítás végett! :) Mert ugye ha tűnik el belőle gázolaj, ezek a fránya buszok az istenért nem fognak elindulni! Túlfogyasztást mutat és blokkol a rendszer! :)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mától szombatig: pályaválasztási napok

Családi nappal bővült 3 napossá a ma Szegeden, az IH Rendezvényközpontban 10 órakor kezdődő pályaválasztási kiállítás és vásár. Tovább olvasom