Délmagyar logó

2016. 07. 01. péntek - Tihamér, Annamária 21°C | 31°C

Grafikus szörnyeket teremtenek és ölnek

Szeged - Mario, Prince of Persia - a kétdimenziós játékok legnagyobb klasszikusaihoz hasonló számítógépes játékokat fejlesztenek az SZTE hallgatói a februárban indult Retro játékfejlesztő kurzuson.
A Lényeg a kreatív látásmód

A képzésre egyelőre csak egyetemi keretek között lehetett jelentkezni, a jövőben akár az alapszakon kívül mesterképzések is indulhatnak ezen a területen, ahol már háromdimenziós játékok megalkotásával is foglalkozhatnak a hallgatók.
– A lényeg azonban nem a papír, hanem a kreatív látásmód és a hozzáértés – mondta Biró Bálint, aki szabadidejében csapatával Tales of Ethoas néven fantasyjátékot fejleszt. A projektben részt vesz az előző félévi kurzus egyik legtehetségesebb hallgatója, de a fejlesztők szívesen fogadnak új jelentkezőket is.
Ki ne ugrott volna gyerekként élvezettel a gonosz gombák fejére a bajszos vízvezeték-szerelővel, Marióval, vagy menekült volna izgatottan a katakombákból szeretett hercegnőjéhez a Prince of Persiában? A húszas-harmincas éveiket taposók közül aligha van olyan, aki nem ismeri ezeket a videojátékokat.

A Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Karán (TTIK) azonban sok hallgató nemcsak lelkes rajongója lehet az ezekhez hasonló játékoknak, hanem fejlesztője is a nemrég indult Retro játékfejlesztő kurzusnak köszönhetően.

Mindez Varga László és Nagy Antal, a TTIK Képfeldolgozás és Számítógépes Grafika Tanszékének adjunktusai és Biró Bálint, az Epam fejlesztője közötti együttműködésnek az eredménye. – Szegeden a játékfejlesztés gyerekcipőben jár, pedig nagy lehetőségek vannak benne, ezen szerettünk volna változtatni – mondta az egyik ötletgazda és óraadó, Biró Bálint, aki a jövőben játékfejlesztő vállalkozást indítana a városban. Nem titkolt cél, hogy ehhez képezzenek ki szakembereket.
 
Egy űrhajós modell mozgatásánál és a pályatervezésnél tartanak a hallgatók. Fotó: Karnok Csaba
Egy űrhajós modell mozgatásánál és a pályatervezésnél tartanak a hallgatók. Fotó: Karnok Csaba

– Az előző félévben már indítottunk egy ilyen kurzust, hatalmas volt a sikere, idén öt-hatszoros volt a túljelentkezés – mesélte Varga László, aki szintén órákat ad a képzésen. A kurzuson elsősorban kétdimenziós, platformer játékokat fejlesztenek, ahol a pályán mozogva avatarokkal kell teljesíteni a küldetést, legyen szó pontgyűjtésről vagy szörnyvadászatról. Még az alapoknál tartanak a hallgatók, de a képzés végére mindenkinek egy teljes játékot kell elkészítenie.

– Valami Super Marióhoz hasonlóban gondolkodtam, de feldobom majd extrákkal, kreatív ötletekkel, aztán majd a barátnőmmel és a barátaimmal teszteltetem – avatott be a terveibe Gellérfy Zsombor, a kurzus egyik hallgatója. A jelentkezők többnyire a programtervező informatikusok, gazdaságinformatikusok és mérnökinformatikusok közül kerültek ki – nem véletlenül, hiszen programozási alapokra szükség van a sikeres munkához.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Támogatja Lázár ötletét a három polgármester

Készek az együttműködésre a nagyfai befogadótábor megszüntetése érdekében - nyilatkozta lapunknak Algyő, Maroslele és Hódmezővásárhely polgármestere. Tovább olvasom