Délmagyar logó

2017. 08. 18. péntek - Ilona 18°C | 32°C Még több cikk.

Ha magunkat csapjuk be, csak mi lehetünk a vesztesek!

A biztonsági játékos cégvezető és az alpolgármester ismét egymásnak feszül. Dr. Tóth István Tibor válasza Solymos László alpolgármester állításaira. (x)
Tételes reakció a Solymos László alpolgármester által elmondottakra:

Két eset lehetséges. Solymos Lászlót vagy félrevezetik a munkatársai, vagy tudatosan állít a valóságtól eltérőeket.

Solymos László állításai:
2010-hez képest a cég állományban lévő munkavállalói létszáma 39 fővel nőtt, ezen belül csak az igazgatóság létszáma 15 százalékkal emelkedett.

Dr. Tóth István Tibor válasza:
2010-ben az SZKT átlagos állományi létszáma 526 fő volt. 2012-ben 538 fő, ami év végére 536 lesz.

A 2-es vonal beindításához, előírás szerint legalább 10 fő járművezetőt kellet felvenni. A 8 új villamos pályára állításával emelni kellett a karbantartók létszámát is.

Az igazgatóság létszáma nem változott a korábbiakhoz képest. A bérletpénztárosok és a diszpécserek nem igazgatósági tagok – ezt remélhetőleg a Városházán is tudják.

„A cégnél nincsenek megtakarítások, idén is nőttek a költségek."

Az elindított 2-es villamos, a megemelkedett energiaárak értelemszerűen növelték a költségeket, mint például az Önkormányzat szolgálati autóit sem a 2011-es 350 forintért, hanem immár kb. 420 forintért tankolja az Önkormányzat.

„Növekedett a hirdetésekre, reklámra, fordított költség."

Tételesen valótlan állítás. Az SZKT reklám és hirdetési költségei 2008-ban 22,8 millió Forintot, 2010-ben 13,7 millió Forintot tettek ki, az én ügyvezetésem alá tartozó 2012-ben várhatóan nem haladják meg a 9,9 millió Forintot.

„…és nőttek a személyi jellegű kiadások,…"

Tekintettel arra, hogy az SZKT feladatai az elmúlt években nőttek (lásd pl. 2-es villamos) így természetesen nőttek a személyi jellegű kiadások. Több feladatot lát el a cég.

„…valamint az anyagköltségek…"

Nem igaz. Az SZKT anyag és energia költségei 2008-ban 830 millió Forintot, 2009-ben 882 millió Forintot tettek ki, az én ügyvezetésem alá tartozó 2012-ben várhatóan nem haladják meg a 770 millió Forintot.

„A 2-es villamos üzemeltetése olcsóbb, mint az általa kiváltott buszok költsége,"

A 2-es villamos magában éves 160 millió Ft-ba kerül, amit a trolibuszok végállomásainak az átrendezésével csökkentettünk le arra a 130 millió Ft-ra, amibe a kiváltott buszvonalak kerültek a városnak. Ezzel egyrészt 30 milliót, másrészt a 130 millió ÁFÁ-ját, további 35 milliót takarítottunk meg a városnak, amit nem kell kifizetnie a Volánnak.

„…a Tisza Volán és az SZKT közötti bevételmegosztásról a két cégvezető állapodott meg egymás között."

A bevételmegosztást a koordinátor által megadott adatok alapján kötik a cégvezetők legkésőbb február közepéig. Alpolgármester Urat kértem is, hogy segítsen módosítani, mivel semmi befolyásolási lehetőségem nincs, amit megígért, majd mégsem tett meg.

„Továbbá látványos, hogy a cég az utóbbi két évben külsős munkákat nem vállal, csökken a bevétele."

Az SZKT „külső munkái" az elektromos tömegközlekedés-fejlesztési nagyprojekttel kapcsolatos és az Önkormányzat által megrendelt tevékenységekből tevődtek össze. A külső munkák azon gyakorlatát pedig vezetésem alatt befejezte az SZKT, amely abból állt, hogy korábban az önköltségi ár alatt végzett tevékenységeket a cég.
2012. november 28.

Dr. Tóth István Tibor
ügyvezető igazgató

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Választási regisztráció: bizonytalanok a jegyzők is

A nagyobb és kisebb települések jegyzőinek egyelőre fogalmuk sincs, milyen új feladatokat jelent majd az, hogy aki szavazni kíván, annak előtte fel kell iratkoznia. Tovább olvasom