Délmagyar logó

2017. 12. 13. szerda - Luca, Otília 2°C | 12°C Még több cikk.

Ha nem kap 3 milliót, leáll a tápéi komp

Szeged - Leáll a tápéi komp, ha nem kap a várostól 3 millió forintos gyorssegélyt. Az önkormányzat költségmegtakarítási tervet kért az üzemeltető magáncégtől.
A szegedi önkormányzat még 2007-ben kötött szerződést a Sadar Komp Kft.-vel a tápéi komp üzemeltetésére. A cégnek idén 17 millió forintos támogatást szavazott meg a városi közgyűlés. A viteldíjakat januárban az infláció mértékével, átlagban 4,3 százalékkal emelték. Jelenleg 100 forintot kell fizetnie annak, aki át akar jutni a túlsó partra. A kerékpár viteldíja 80, a személygépkocsié 390, a kombájné pedig 1925 forint. Ez utóbbi azért fontos, mert aratási időszakban sok mezőgazdasági gép használja a kompot.

Ha nem kap 3 milliót, leáll a tápéi komp. Fotó: Schmidt Andrea (galéria)

Óránként járna a komp

Jaksa Sándor elmondta, hogy jelenleg a várossal kötött szerződés szerint félóránként közlekednek a kompok. A menetrend módosításával – amikor csak óránként járna a komp – valamelyest csökkenteni lehetne a költségeket. Ezt azonban meg kell szavaznia a városi közgyűlésnek.

– A mezőgazdasági gépek a tápéi rétre csak húsz kilométeres kerülővel tudnának eljutni, ha nem járna a komp – hangsúlyozta Jaksa Sándor. A Sadar Komp Kft. ügyvezetője azért írt levelet nemrégiben az önkormányzatnak, mert komoly anyagi problémái vannak, s ha nem kap legalább 3 millió forintos gyorssegélyt, nem tudja tovább üzemeltetni a kompot. – A szabályzók változtak, a városi támogatás viszont maradt a régi. Emelkedett az áfa, a minimálbér és gázolaj ára, s nincs annyi bevételünk, mint kiadásunk – mondta Jaksa Sándor. Megtudtuk: februárban a jég miatt állt a komp, márciusban pedig összesen bruttó 207 ezer forint volt a bevétele a forgalomból a Sadar Komp Kft.-nek. Az ügyvezető elmondása szerint a cég 6 munkatársának csak a havi bérköltsége közel 1,4 millió forint. Vagyis idén csak a bérköltségre megy el a város 17 milliós támogatása. Szerinte nem lehet csökkenteni a létszámot. – Mintegy 1,2 millió forint áfát és járulékokat kell, kellett volna már befizetnem. Így ha megérkezik májusban a havi városi támogatás, azt valószínűleg azonnal leemeli az adóhatóság a számlánkról. Fogalmam sincs, hogy miből fogom kifizetni az embereket – magyarázta Jaksa Sándor.

Ha nem kap 3 milliót, leáll a tápéi komp. Fotó: Schmidt Andrea (galéria)

Solymos László alpolgármester lapunk érdeklődésére elmondta: kedden Juhász Gyula tápéi önkormányzati képviselővel együtt tárgyaltak a komp üzemeltetőjével. – Megegyeztünk abban, hogy Jaksa Sándor a jövő hét elejére letesz egy költségmegtakarítási tervet az asztalra. Azért is kérünk ilyet, mert 90 százalékban városi támogatásból működteti a cég a kompot. A megoldási javaslatról újra tárgyalunk, a végső szót azonban a közgyűlés mondja ki – hangsúlyozta az alpolgármester. Solymos szerint felmerül a kérdés, ha már 90 százalékban a város finanszírozza a tápéi komp üzemeltetését, akkor annak miért egy magántulajdonos a működtetője, miért nem az önkormányzat. Az alpolgármester szerint ezen is érdemes lenne elgondolkodni.

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. szentmiki 2012. április 21. 09:13
    „20. dolgozz ott három hétig és rájössz...”
  • 20. Fuleee 2012. április 21. 07:52
    „Szerintem abszolút hasznos a Tápéi komp, Én sajnálnám ha megszűnne.
    Viszont azt Én sem látom, hogy miért nem jön ki a pénzéből a vállalkozó...”
  • 19. info 2012. április 21. 07:41
    „17. valaki_a_sok_közül 2012.04.20. 21:42 -nem ez a téma lényege,más rejlik benne......”
  • 18. info 2012. április 21. 07:40
    „A híd építése már megtérült volna hisz időtlen idők óta komp közlekedik. Változás az elmúlt időben-csak annyi volt, hogy piros a korlát rajta.-Visszaadni az önkormányzatnak-képzett szakemberekkel újból lehet indítani.”
  • 17. valaki_a_sok_közül 2012. április 20. 21:42
    „Szeretem a sok önző hozzászólót! Az titeket egyáltalán nem zavar, hogy arra is laknak EMBEREK! Az nem zavar senkit, hogy a helyijáratos buszokat, trolikat mennyivel támogatja a város???”
  • 16. Jeti00 2012. április 20. 18:20
    „20 milla támogatás? és nem is működik egész évben. ilyenbe nem kéne feccölni jelenleg, mert nincs miből :/”
  • 15. bánki 2012. április 20. 17:46
    „12. IVY 2012.04.20. 15:37

    Nálad a pont !

    Bocs !
    Ezt nem is gondoltam végig.

    Azt hittem, hogy 22 év meló után nem kéne megszopatnom a beokat. !”
  • 14. saturnus 2012. április 20. 16:27
    „Le fog álni mert felcsúton építik a foci pályát.”
  • 13. lamuria 2012. április 20. 15:48
    „..az emberek is le allnak ha nem kapnak munkat es kenjeret ... es az emberek azert fontosabbak nem de ?”
  • 12. IVY 2012. április 20. 15:37
    „3. bánki 2012.04.20. 12:09
    1 fillért nem feccelnék a tápai kompba, de másba sem.
    Aki ma vállalkozó, - meg is érdemli.”
  • 11. bánki 2012. április 20. 14:28
    „10. Logaritmus 2012.04.20. 14:07

    Tisztázunk valamit !
    1. Német disszidens vagy.
    2. Nem fizettél Szegeden adót!
    3. Ha biztos vagy a fideszes seftben lépj törvényes útra ! ( mellesleg q-ra nem vagyok Fidesz hívő, de ezen az alapon holnap nyithatnánk a téglagyári tábort)”
  • 10. Logaritmus 2012. április 20. 14:07
    „2: ha a város üzemelteti nem hogy olcsóbb nem lesz, de mérget vehetsz rá hogy a fideszes urak haverjai szétlopják az egészet.”
  • 9. bánki 2012. április 20. 13:34
    „8. eljensokaszeged 2012.04.20. 13:21

    Á a francokat !

    Egy forint nettó bér kettő forint ötven fillér ! A gépész cca 100 nettó ( 250 brutyó jános) span 80 nettó 200 (beutyójános)
    450 000 Ft bérköltség ! Anyag ( dizel 450 Ft/liter) komp, toló ketyere és amortizáció.

    Marha egyszerű !
    Óránként két kanyar : jegybevétel 5-10 000 Ft ( ÁFA-an ) Napi 15 - 20 kör !

    Vedd elő a kockás füzetedet és számolj !

    Lehet, hogy kevés a havi két milla költségbecslésem !”
  • 8. eljensokaszeged 2012. április 20. 13:21
    „kit hülyítenek?

    a kompos munkásak br 200 ezret keresnek? és ezt kell "támpgatni"? be kell zárni és kész”
  • 7. bánki 2012. április 20. 13:17
    „6. roxper 2012.04.20. 12:40

    Hát a mai napi munka teljesítményem sem rentábilis - csak a főnököm ne tudja meg !

    Nagyon nem rentábilis pl. a gyerekek nemzése és főleg a felnevelésük!

    Csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy vállalkozói alakon egy kompot üzemeltetni minimum nullszaldósra kell kihozni. Havi költsége a Tápai kompnak minimum 2 misi !

    Jaksa urat annyira nem ismerem, de vélhetően nem amatőr ! ( tudod a ősi zsidó mondás szerint szabaton nem nyitunk ki a boltba, legalább nem termelünk veszteséget )
    Jaksától egyszer szerettem volna egy ,,otvar" pontomot megvenni, de arany áron adta volna !
    Szó, szó = nem kispályás és a fenti komp üzemeltelési ebben tuti igaza van !”
  • 6. roxper 2012. április 20. 12:40
    „Látod te magad válaszoltad meg, hogy miért nem rentábilis! :P”
  • 5. bánki 2012. április 20. 12:31
    „4. roxper 2012.04.20. 12:20

    Hát ezeket a válaszokat szeretem !

    1. Gyalog, kerékpárral, mezőgazdasági járművel az új hídon nem lehet átkelni !

    Az utolsó hídász konferencián megkérdeztem mi a manóért nem biztosították a gyalogos átkelési lehetőséget ezen a ,,kúrva" drága hídon. ( ne moderáld ki - bocsika )

    Válasz : Utiber és Uvaterv tervezői, illetve nem képezte a megrendelés tárgyát -nem volt rá igény !

    Ezek szerint Roxper a büdös életben nem jártál a Maros szögbe !

    Balra gátőrház, utána I. tankállomás és néhány tanya. Normálisabb Szegediek Maroslelle - Szeged bicikli túrát szoktak tartani az általad feleslegesnek tartott vonalon. Nem mellesleg Tápé gázló - átkelési hely kb 3000 éves. olvasd. Rózsa Gábor vonatkozói írásait !”
  • 4. roxper 2012. április 20. 12:20
    „Olcsóbb ha ótópálya matricát vesznek a rendszeres utazók, így nem sok értelmét látom!”
  • 3. bánki 2012. április 20. 12:09
    „4412 út 21+19 szelvénye Szeged-Makó !

    1974 augusztus 1-től mértem a Tisza mindkét partvonalát a Tápai komptól Jugo határig 50 -es belépési engedéllyel !

    Ez mát történelem !

    Mingom ehhez képest tehetségtelen kezdő - csak a poén kedvéért !

    Üzemeltetőtől függetlenül azért az át kéne gondolni, hogy a Móra híd nem járható ( pálya ) a következő átkelési lehetőség Algyő és Rákóczi telep vonal ! ?

    pl. számoljunk : két ember havi bére, költségekkel = 500 000 Ft.
    Költségek _ komp, eljárási díjak, engedélyek, amortizáció stb. !

    A bevételek - használati díjak = cca 50 %-a a befektetésnek !

    Ketteske tessék vállalkozni ! 2. IVY 2012.04.20. 11:56”
  • 2. IVY 2012. április 20. 11:56
    „Amennyiben Jaksa úr nem tudja üzemeltetni maszekként a kompot, akkor adja azt át a városnak és menjen kapálni.”
21 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Németh Toll-ügy: ez a betegség nem akadály

N. Sándornak valóban konkrét betegségei vannak, ezek azonban nem akadályozzák a tárgyalások megtartását. Tovább olvasom