Délmagyar logó

2017. 02. 20. hétfő - Aladár, Álmos -2°C | 7°C Még több cikk.

Hagyományos ízek felé fordult a Pick

Csongrád megye - A Pick Szeged Zrt. nyereséges évet zárt: kihasználta exportlehetőségeit, belföldön pedig több, Pick márkanév alatt forgalmazott hústerméket adott el. Holott nehéz év volt a 2010-es a hazai húsipar számára, mivel kevés a sertés az országban, és kevesebb húst vesznek az emberek.
- A hazai sertésállomány csökkenése ellenére idén nem romlott az iparág teljesítménye – mondta Kovács László, a Pick Szeged Zrt. vezérigazgatója. – Noha belföldön kisebb a kereslet, ezt a húsexport növekedése ellensúlyozta. A Pick idén közel 8000 tonna feldolgozott húsárut exportált külföldre, ami 1000 tonnával több, mint a tavalyi mennyiség. Jövőre az export aránya elérheti a 30 százalékot is az értékesítésben.

Az 58 milliárd forintos árbevételű vállalat új exportpia-
ca 2010-ben Szingapúr lett, Japánban megduplázta az értékesített mennyiséget, és Hongkongban is képviseletet nyitott. Eközben a hagyományosnak tekinthető európai piacokon – Németországban, Svédországban, Ausztriában – is sikerült növelnie a forgalmat, valamint erősödött az angliai és az oroszországi export. Elsősorban a kivitelnek köszönhető, hogy a vállalat pozitív eredménnyel zárta ezt az évet – mondta a vezérigazgató.

Bontják a sertéseket. Az idei fejlesztések közé is több, a minőséget és az élelmiszer-biztonságot erősítő projekt került. Fotó: Segesvári Csaba
Bontják a sertéseket. Az idei fejlesztések közé is több, a minőséget és az élelmiszer-biztonságot erősítő projekt került.
Fotó: Segesvári Csaba

Kovács László szerint a Pick továbbra is elsősorban hazai minőségi alapanyagot használ, amit a Bonafarm-csoport három, állattenyésztéssel foglalkozó vállalata, a Bóly Zrt., a Dalmand Zrt. és a Fiorács Kft. biztosít számára. Ezeknél a vállalatoknál egyébként a hazai tendenciával ellentétes folyamat zajlott: a sertésállomány 15 százalékkal nőtt tavalyhoz képest, a cégcsoportnál befejeződő fejlesztéseknek köszönhetően.
Elismerések 2010-ben

Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet kapott a Pick 10 terméke 2010-ben, az egyik hetedszerre lett Magyar Termék Nagydíjas. 2010 legjobb fogyasztói márkája is a Pick.



A vállalat vezetése ugyanakkor hisz a belső fogyasztásban is. Véleményük szerint visszatér az az idő, amikor a minőség az elmúlt években tapasztaltakhoz képest újra felértékelődik. Ezért – bár a piaci folyamatok nem éppen ebbe az irányba hatottak – a Pick nem szállt bele abba az öngyilkos és minőségromboló árversenybe, ami sajnos egyes termékkörben szinte általánossá vált. – Mi továbbra is törekszünk arra, hogy a termékeink valóban azok legyenek, mint ami a címkéjükön megnevezésként szerepel – hangsúlyozta Kovács László.

Az idei fejlesztések közé is több, a minőséget és az élelmiszer-biztonságot erősítő projekt került. Új mikrobiológiai labort állítottak üzembe, hogy erősítsék a Bonafarm-csoportban bevezetett, földtől az asztalig elnevezésű minőség-ellenőrzési rendszert.

A termékfejlesztésben az új ízekre törekedtek 2010-ben: több termékben csökkentették az adalékanyagok számát és mennyiségét, hogy a hagyományos ízek erősödjenek. Az egzotikus, távol-keleti exportpiacokra szánt termékeknél viszont az ottani igényekhez igazították az ízhatást.

Újra Herz

Az idei év meghatározó eseménye a Herz-termékek visszatérése volt. A nagy tradíciókkal bíró márka magyar kézben maradhatott, és magyar cég gyártja továbbra is a kissé megújított, de az évszázados hagyományoknak megfelelő Herz húskészítményeket – magyaros és mediterrán ízesítéssel.

Olvasóink írták

  • 10. papsajt 2011. február 08. 11:22
    „Bakács szereti :)”
  • 9. maci52 2011. január 13. 19:38
    „Németországban egy helyen,Lindauban láttam Pick szalámit,nem álltak sorba érte.”
  • 8. V42515 2010. december 17. 21:32
    „6 szatyi, a CORA-ban csak akciós dolgokat szabad venni, a nem akciós (főként élelmiszer) aranyárban van... A PICK termékek a CORA-hoz képest 20-30%-kal olcsóbban megvásárolhatók pl. a Horgosi úti márkaüzletben.

    A cikkhez két komment:
    "a Pick nem szállt bele abba az öngyilkos és minőségromboló árversenybe" - ehhez képest az ALDI-nak, CORA-nak, Penny-nek is készítenek saját márkás terméket. Igaz, ezek egy jelentős részén nincs rajta, hogy a PICK gyártja, de a (korábbi) földművelési minisztérium honlapjáról letölthető a gyártó üzemek kódja, amelyet minden hús- (és tej-)készítményen is kötelező feltüntetni, ebből gyorsan kideríthető, mit gyárt a PICK. Pl. a 7, 61, 391 kódok jelölik a Szabadkai úti, Alsómocsoládi és Maros utcai telephelyet. Ezen infó alapján pl. az ALDI-ban (akció nélkül) 349 HUF-ért vehető meg a 120 grammos előrecsomagolt, szeletelt, csemege vagy Rákóczi szaláminak megfelelő szalámi... Ha ezt eredeti PICK kiszerelésben venném, a 80 grammos Rákóczi szalámi lenne kb 389 HUF...

    "de az évszázados hagyományoknak megfelelő Herz húskészítményeket " - évszázados hagyományok, érlelésgyorsítóval...

    A fentiek ellenére büszkék lehetünk, hogy Szegednek van egy PICK-je, sok ilyen cég kellene a magyar gazdaságnak.”
  • 7. DélMagyarFan 2010. december 17. 21:26
    „A Pick kurva jó, antimagyarok, a pofátokat kajálásra használjátok!”
  • 6. szatyi 2010. december 17. 20:12
    „A Pick tepertő a Coraban 1500 Ft/kg. Ennyi pénzért már húst is adnak!”
  • 5. rozator 2010. december 17. 16:35
    „http://bonafarm.hu/”
  • 4. rozator 2010. december 17. 16:31
    „Kb. 2 napja volt egy cikk arról, hogy az idei évben veszteséges a cég! Ha mégis van nyereség, a dolgozók nevében is örülök! Egyébként a PICK termékei kiválóak, csak sajnos a Csányi birodalom több termékét is ezen a márkanéven árulják!( Hercz, Délhús, )”
  • 3. Pres 2010. december 17. 16:21
    „"Hagyományos ízek felé fordult a Pick"
    "több termékben csökkentették az adalékanyagok számát és mennyiségét, hogy a hagyományos ízek erősödjenek"
    Szóval az adalékanyagok mégiscsak az ízvilág rovására mennek? Eddig erről nem volt szó :)
    Na ezért nem veszek Pick terméket. Esetleg majd ha kitúrjátok belőle az összes műtrágyát.”
  • 2. berzebúb 2010. december 17. 12:51
    „Mindig is imádtam a Pick termékeit. Némelyik fajtája még talán megőrizte a régi ízeket, minőséget. Múltkor azonban Pick csípős parasztkolbászt vásároltam és egy baj volt vele: nem volt csípős. Akár a szemeim is bedörzsölhettem volna vele, mert abszolút köze nem volt a csípősséghez. Igaz, nem csak Pick termékkel jártam így, hogy csípősként megveszem, és kiderül, hogy életében nem találkozott az adott szalámi vagy kolbász csípős paprikával. Szóval nem csípem az ilyen dolgokat, mert nem erre számítottam. Főleg nem a Picktől és főleg nem azért az árért. De! Eldöntöttem olyat többé nem veszek. És vettem később Temesvári csípős kolbászt. No, az valóban csípős volt! Megérte az árát és örültem, hogy végre valóban olyan ízvilágot kaptam, ami a címkén volt feltüntetve.”
  • 1. ferike75 2010. december 17. 12:15
    „sajnos a minoseg meg egyre szarabb,nem valtozik az arral.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ezt kérném karira! - A Nagy Nohab-könyv

Rendes ajándékot vásárolni mindig nehéz. Épp ezért, hölgyeim, úgy döntöttem segítek önöknek. Karácsonyig minden napra kipécézek valamit, aminek egy férfiember örülne. Tovább olvasom