Délmagyar logó

2017. 12. 18. hétfő - Auguszta -4°C | 4°C Még több cikk.

Hajóval érkezik az üzemanyag

Szeged - A folyamatosan dráguló benzin mellett szinte észrevehetetlen, hogy a megye töltőállomásain akár húszforintos literenkénti árkülönbség is előfordulhat.
Kevesebb reklám- és rezsiköltség, kisebb árrés, a családi vállalkozás vagy korrekt üzemanyag Nyugat-Európából – ez a titok és a tanksapka nyitja.

Minden héten árháború – gondolhatják az autósok, amikor tankolás után ellenőrzik a számlát. Drágul az üzemanyag, ráadásul gépjárművük sem fogyaszt kevesebbet, mint előtte, így szinte biztos, hogy ugyanazért az összegért kevesebb benzint tudnak vásárolni. Eltekintve a marmonkanna és a gumicső kínálta illegális beszerzési lehetőségtől, az egyetlen megoldás, hogy olcsóbb helyen töltik tele autójukat. A holtankoljak.hu internetes portál szerint Csongrád megyében Bordányban vásárolhatunk a legkedvezőbben üzemanyagot, második helyen egy mórahalmi magánkút áll, míg a Szeged ipari övezetében található töltőállomás a harmadik az árversenyben. Felmerül a kérdés, hogyan tudják egyes kutak nyomottabb áron adni az üzemanyagot.

– Nálunk azért olcsóbb az üzemanyag, mert a saját árrésünket adjuk oda a vásárlóknak – árulja el Fődi Tibor, a bordányi benzinkút ügyvezetője. – Régi kondíciókkal, saját autóval dolgozunk, az OMW-től szerezzük be készleteinket.

Benzinkút. Nagy különbségek nincsenek az árban, spórolni azonban lehet egy-egy tele tankkal. Fotó: Miskolczi Róbert
Benzinkút. Nagy különbségek nincsenek az árban, spórolni azonban lehet egy-egy tele tankkal.
Fotó: Miskolczi Róbert

Mórahalmon is hasonló a helyzet. Galántai János, a töltőállomás tulajdonosa is a kisebb árrésre esküszik. Családi vállalkozásuk nagy mennyiségű üzemanyagot ad el, ami magasabb árak mellett nem biztos, hogy sikerülne.

A bronzérmes szegedi töltőállomásnál ennél összetettebb a képlet. Külföldi üzemanyaggal kereskednek, ésszerűsítik reklámköltségeiket.

– Cégünknek praktikusan semmi köze Magyarországhoz, sem a többi benzinkúthálózathoz, egyedül a Mabanafttal állunk szerződésben – magyarázza Igaz László, a szegedi, fonógyári úti kút tulajdonosa. Az üzemanyag hajóval érkezik a csepeli központi telephelyre, onnan tartálykocsikkal szállítják az országban található tizenhat töltőállomásra.

Már ezen a ponton elkezdődik a kiadások lefaragása. Városunkba ugyanis a cég saját szállító járműve hozza az üzemanyagot, a hetente többször esedékes fordulókat figyelembe véve jelentős összeget tudnak megtakarítani a bérfuvarozáson. Marketingre is kevesebbet költenek, jól hangzó reklámok és az óriásplakátokról visszamosolygó kútkezelők helyett inkább áraik csökkentésébe forgatják a megmaradt pénzt. Így képesek általában literenként 8 forinttal olcsóbban adni az üzemanyagot.


– Lehetne máshonnan is vásárolni, de miután nagy tételben és sokszor hozok el a beszállítómtól üzemanyagot, számottevő kedvezményt kapok
– mondja Igaz László. – Ezt közvetlenül be tudom építeni a benzin árába. Véleményem szerint a többi benzinkútnál sem realizálnak nagyobb nyereséget, mert a magasabb reklám- és rezsiköltségek elviszik a különbség javarészét.

Nyolc-tízforintos literenkénti árkülönbségnél hozzávetőleg négy-ötszáz forintot takaríthat meg a szemfüles autós, ha tele tankolja gépjárművét. Ez főleg akkor éri meg, ha egyébként is arra járna. A város másik végéből egy esetleges dugóban araszolva ugyanis a nyereség jelentős része a szó több értelmében is füstbe megy.

Kúthálózat számokban

A dobogós szegedi benzinkút egy német független üzemanyag-forgalmazó vállalat tulajdona, 1994 óta képviselteti magát világszerte. Kontinensünkön Németországban 180, Ausztriában 40, Svájcban 17 töltőállomásuk van. Magyarországon 2004-ben jelentek meg, azóta 16 független benzinkút felelt meg a cég követelményeinek.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fekete pont: talányos utcanévtábla

Szeged - E heti találós kérdésünk: vajon melyik szegedi utcában járt fotósunk, amikor lencsevégre… Tovább olvasom