Délmagyar logó

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -2°C | 7°C

Halálutak, rettegett zebrák

Szeged - A rendőrség 12 különösen veszélyes pontot tart számon Csongrád megye útjain. A 47-es és a 43-as főúton történik a legtöbb baleset, többnyire az autósok figyelmetlensége miatt. A közlekedés kulturálatlanságát mutatja, hogy sok helyen a gyalogosoknak percekig kell várniuk, hogy átkelhessenek a zebrán.
– Csongrád megyében a 47-es és a 43-as úton történik a legtöbb baleset – nyilatkozta a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője. Szenti Szabolcs szerint a megyében 12 különösen veszélyes baleseti gócpontot tart nyilván a rendőrség, amelyeket a www.police.hu internetes oldalon egy térképen is jelölnek.

A legtöbb tragédia és baleset a 47-es főút kishomoki szakaszán történik, ahol az út újra kétsávossá válik, illetve annak végén, ahol a forgalom ismét négy sávon halad tovább. Ugyancsak veszélyes a 47-esen a kútvölgyi leágazás és a Székkutas közötti szakasz. A rendőrség szerint gyakoriak a balesetek Kisteleknél az 5-ös úton, a város központjában lévő körforgalom környékén, valamint a Fehér-tónál, a Sándorfalvi út és az Eperjes-dűlő találkozásánál lévő éles kanyarban. Sűrűn karamboloznak az autók Csongrádon, a Fő utca és az Arany János, Vég utca kereszteződésében is.

Súlyos baleset a 43-ason. Fotó: Segesvári Csaba
Súlyos baleset a 43-ason.
Fotó: Segesvári Csaba

– A 43-ason nincsenek olyan baleseti gócpontok, mint a 47-esen – állítja Szenti Szabolcs, aki szerint a Makó felé vezető főúton hatalmas a forgalom, összességében mégsem történik több baleset, mint a 47-esen.

2008-ban történt

A 43-as főúton 13 könnyű, 13 súlyos sérüléssel járó és 3 halálos baleset volt az elmúlt évben. A 47-es főúton 10 könnyű, 12 súlyos sérüléssel járó és 3 halálos baleset történt.

A rendőrségi térkép ugyan nem jelöli, de Vásárhely egyik legbalesetveszélyesebb kereszteződése a Szántó Kovács János és a Jókai utca találkozása. A forgalmat jelzőlámpa irányítja, amelyet – a város többi lámpájától eltérően – még éjszakára sem kapcsolnak ki. A baleseteket legtöbbször az autósok figyelmetlensége okozza.

A hazai közlekedési kultúra hiányosságát jól mutatja, hogy sok helyen a gyalogosok szinte életük kockáztatásával tudnak csak átkelni a zebrán. A vásárhelyi Andrássy út és a Bercsényi utca kereszteződésénél, a vasbolt előtt felfestett zebránál sokakat elfog a halálfélelem. Az autók itt több sávban, nagy sebességgel érkeznek a Kálvin téri jelzőlámpákhoz. Szegeden a József Attila sugárúton a Szent György téri zebránál kell nagyon óvatosnak lenniük a gyalogosoknak, mert egyszerre kell ügyelniük a villamosra és a sokszor száguldozó autókra is. Bátorságot igényel az átkelés a Kárász utca két végén lévő zebrán is.

Olvasóink írták

  • 7. kcsillag 2009. április 02. 06:47
    „Agáta!
    Bevezették má azt, hogy "az is szándéknak minősül amennyiben a gyalogos még csak a zebra szélén áll". Csak ezzel az a baj, hogy minket gyalogosakat nem vesznek észre a BMW-ből és a többi autóból mi az aljanépvagyunk. (tisztelet a kivételnek,mert olyanok mindig vannak).
    Zoltanz!
    Nem biztos, hogy az egészésges életmódra nevelést szeretnékn elérni, de lehet benne valami:)

    Lehet szidni a rendőröket, de ha kimennének a gócpontokra, bent a városban nem lenne rendőr. Ami szerintem nagyobb veszélyt jelenten. És nem azért mondják, hogy akárkit is idegesítsenek, hanem azért, hogy aki azt az utat használja vagy akarja használni akkor figyeljen oda. Egyébként meg a figyelmetlen autósok többbsége román rendszámtáblával rendelkezik. Milyen furcsa?! (aki töltött már hosszabb időt kint azok tudják miről beszélek)”
  • 6. zoltanz 2009. március 29. 15:12
    „4, Agáta
    Nem értesz te semmit. Mert csak felszínesen gondolkodol. Mert meg sem fordult a fejedben hogy mindennek meg van a maga oka. Ezek a gyalogkakukk zebrák az egészséges életmódra nevelést segítik elő. Számolj csak utána! Futsz, csökkenti a vérnyomást. Futsz, a mozgás gyógyítja a cukorbetegséget. Futsz, energiát fogyasztasz, fogysz. Nem kell költeni orvosra, gyógyszerre, kisebb méretű ruhába is beleférsz, mennyi pénzt meg lehet ezen spórolni! A végén úgy belejössz a futásba, hogy saját 2 egészséges lábadon nyargalhatsz át a másvilágra. Mert, hogy kevesebb nyugdíjat kelljen kifizetni, a kakukkidőt az illetékesek folyamatosan csökkentik.”
  • 5. Yossarian 2009. március 28. 10:30
    „ha már a rendőrség tudja hol vannak a balesetveszélyes gócpontok akkor miért nincsennek ott? mikor érjük már meg végre, hogy a rendőrök csinálják is ami a dolguk lenne, és nem csak szövegelnek?”
  • 4. Agáta 2009. március 28. 10:08
    „Ráadásul a legtöbb gyalogos lámpa futásra van beállítva. Normális sebességgel közlekedő gyalogos sem ér át a zöldön, a fájós lábú beteg, vagy öreg meg végképp nem. És az autók elindulnak, öklöt ráznak, mutogatnak, mert ők is bunkók, nemcsak a közlekedés szervezők.
    Az elqurók parlamentje pedig nem szavazta meg a sok országban meglevő törvény: A gyalogátkelő előtt meg kell állni, ha a járda szélén áll a gyalogos (még le sem lépett a zebrára). Érdekes, hogy Németországban, Svédországban, Máltán (utóbi esetébern jobbára 2 sávos, keskeny utak vannak és elég sok autó) ez kiválóan működik.”
  • 3. klj_54 2009. március 27. 19:27
    „Ráadásul külföldi tanulmányúton voltak az illetékesek.
    Mindamellett én Ejrópában olyat látok, hogy kis sárga gombában kötelező haladási irány tábla, horribile dictu, még világít is este.
    Egyszerűen ostoba, mihaszna emberekre van bízva a közlekedés szervezése.
    Olyan is!”
  • 2. waterbear 2009. március 27. 15:16
    „Akik kitalálták az elválasztó szigeteket, és mellette alap nélkül megtervezték az elkerülőket, na azokat kiállítanám ezekre a szigetekre egy két órára.... amíg élnek remegne a kezükbe a vonalzó:-))”
  • 1. MANDELA 2009. március 27. 13:42
    „azt nem veszik figyelembe az illetékesek hogy a 43 -as utat nem ekkora kamion forgalomra tervezték és az ut minösége is katasztrófális”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nemcsak az ár, a hossz is számít

Szeged - Lezárult a pályázati szakasz a szegedi villamostenderen. Három hét múlva kiderül, cseh,… Tovább olvasom