Délmagyar logó

2018. 11. 20. kedd - Jolán 2°C | 8°C Még több cikk.

Halászladikban a Tiszán

Szeged – Vigyázz, farönk! – az amatőr hajósoknak még minden apróság fejtörést okoz. Halászladikkal négyen nekivágtunk a tiszai hullámoknak. A víz világnapját vízen töltöttük.
A szegedi vízitelepen vasárnap délelőtt alig néhány lelkes hajóssal lehetett találkozni (tavaly is gyér érdeklődés kísérte a rendezvényt), akik a nemzetközi ünnep alkalmából meghirdetett – Boszorkánysziget–Maros-torkolat – nyolc kilométeres rekordtáv megtétele miatt jöttek a Tisza-partra. Úgy tűnt, a száz ágra tűző nap, a gyönyörű, tavaszias idő sem volt elég ahhoz, hogy a vízi sportok szerelmeseit kicsalja a folyóra. Az egy tucat amatőr hajós között volt, aki a túrát kajakkal, kenuval, vitorlással vagy halászladikkal próbálta megtenni, és olyat is láttunk, aki csak a partról szemlélte az eseményeket. Meg kell hagyni, hiába kellemes a levegő, ilyenkor még nem szívesen csobban az ember a jeges vízben.

A halászladikban úgy egy órát ringatózhattunk. Figyeltük a partot: néhány megrögzött horgász várt a fogásra, és a sirályok is lelkesen keresték az ebédre valót. Egy férfi félmeztelenre vetkőzve napozott a parton. A folyó sodrásával megegyező irányba haladtunk, könnyű volt a dolgunk. A visszafele úton azonban komolyabb ellenállásba ütköztünk. Dórával, Attilával és Lászlóval mindent beleadtunk, de a folyó erősebbnek bizonyult nálunk. Előfordult, hogy öt percen keresztül ugyanabban az uszadékban gyönyörködhettünk, egy tapodtat sem haladtunk előre. Négy kilométer után elfáradtunk, alig vártuk, hogy kievickéljünk a partra. A vitorlás hajókkal sem sikerült új rekordot állítani, a szélviszonyok nem alakultak kedvezően.

A víz világnapját sokan ünnepelték a folyón. Fotó: Segesvári Csaba
A víz világnapját sokan ünnepelték a folyón.
Fotó: Segesvári Csaba

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fiatalokat raboltak ki az utcán Szegeden

Szeged - Szegeden tegnap a hajnali órákban 3 személy támadt két az utcán sétáló fiatal fiúra és… Tovább olvasom