Délmagyar logó

2017. 04. 23. vasárnap - Béla 5°C | 14°C Még több cikk.

Harmincmilliárd forintból építik át a Bajai utat

Mórahalom - 30 milliárd forintból 2012-re megújul a Bajai út. Lehet, hogy néhány szakaszon négysávossá bővítik. Körforgalom épül Domaszéknél és Mórahalom előtt is. A városban megszűnik az átmenő forgalom nagy része: 2,1 milliárdból 7 kilométeres elkerülő út készül.
A szegedi Széchenyi tértől a szerbiai palicsi tóig lehet majd kerekezni, ha 2012-re megvalósul a Bajai út rekonstrukciója – a Közlekedés Operatív Program (Közop) forrásaiból, 30 milliárd forintból létrejövő beruházásról tegnap sajtótájékoztatón számolt be Mórahalmon Szalóki Flórián, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Közlekedési Programok Irányító Hatóságának főosztályvezetője és Nógrádi Zoltán, a város polgármestere.

– Megújul a Baja–Szeged közötti, 98 kilométeres út, hogy a 11,5 tonna tengelyterhelésű járművek is biztonsággal használhassák. Domaszéknél körforgalom épül ott, ahol a főutca csatlakozik a Bajai úthoz. A másik két bekötőútnál terelősávot alakítanak ki. Mórahalomnál pedig elkészül a terelőút, amely tehermentesíti a várost az átmenő forgalomtól – ismertette a projekt fő elemeit Szalóki Flórián. Szerinte a beruházás 2012-ben készülhet el. Nagyprojektről van szó, ezért Brüsszelben is engedélyeztetni kell. Most kezdődik a tervezés, még nincsenek konkrétumok, de elképzelhetőnek tartja, hogy néhol négysávosra bővülhet a Bajai út.

2012-re fellélegezhetnek a mórahalmiak, elkerüli a kisvárost az átmnő forgalom
2012-re fellélegezhetnek a mórahalmiak, elkerüli a kisvárost az átmenőforgalom.
DM-grafika

– Főleg az éjszakai forgalomra panaszkodnak a mórahalmiak. Ha nyáron vásár van, és telt ház a fürdőben, a teherautók pedig dübörögnek Tompa felé, elviselhetetlen a tumultus – fogalmazott Nógrádi Zoltán. Bejelentette: 2,1 milliárd forintból 7 kilométer hosszú elkerülő út épül.

Az új szakasz a Bajai út 18-as kilométerénél kezdődik, itt is körforgalmat alakítanak ki – a teherforgalom lekanyarodik a Bajairól, majd keresztezve a zákányszéki utat, kikerülve a homokháti várost, a Masa-kanyarnál tér vissza az 55-ösre. – Az átmenő forgalomra is építő kereskedelem talán kicsit visszaesik, de turisztikai és környezetvédelmi szempontból jobb lesz – mondta a polgármester.

Két keréken a sztráda felett

Tavasszal folytatódik a kerékpárút-építés: a domaszéki temetőig és Ásotthalomig hosszabbodik a jelenleg meglévő, nyáron átadott Domaszék–Mórahalom szakasz. Szerb–magyar pályázattal építenék meg 2012-re a biciklisek átkelését szolgáló hidat az M5-ös autópálya fölé.

Olvasóink írták

30 hozzászólás
12
  • 30. CID 2009. november 08. 14:51
    „Ebben, igazad van, de Mórahalom szempontjából akkor is szar helyen lesz az elkerülő. Persze, jobb lesz a helyzet a mostaninál, de az ipari parkba, akkor is a városon keresztül fognak menni a tehergépkocsik, traktorok. Mehetnének, Röszke felől, de nem teszik, nagy kerülő, s szar az út.”
  • 29. strangerr 2009. november 08. 10:52
    „Ha megnézed Mórahalom az 55-ös szempontjából "egy vályúban van". Tehát a mostani nyomvonal is eleve délre fut. Ha még ezt is délebbre kerülnék el még hosszabb kerülő lenne.”
  • 28. CID 2009. november 06. 22:29
    „Néha már szégyenlem, mennyire fikázom Mórahalmot, de arra azért kíváncsi lennék, kinek a tulajdonában vannak az földterületek, amin áthalad majd az elkerülő. Nyilván megvan a magyarázat, de kicsit logikátlan az északi elvezetés, holott az Ipari park délen van, úgyhogy az oda menő, és onnan jövő forgalom, ugyan úgy át fog haladni a "városközponton".”
  • 27. strangerr 2009. november 06. 20:35
    „25. szeke
    Az M9 alföldi szakasza "még a holdban van", elfogadott nyomvonala sincs.
    Igazából messze nincs is olyan forgalom amiért ide méregdrágán külön nyomvonalon gyorsforgalmi utat kellene építeni.
    Ráadásul az M9 megépült rövid szakaszai (6 és az 51 es út között ill a Kaposvár elkerülő) is 2x1 sávosak.
    Tehát mire az M9 alföldi része megépül (tippem szerint 2020 után) addigra rég újra tönkre megy a 2013-ra felújított 55-ös út.”
  • 26. flexsnake 2009. november 06. 16:23
    „5milliárdét átnevezem Bajnai útnak :D”
  • 25. szeke 2009. november 06. 11:24
    „Akkor miért nem hívják M9-nek? Szerintem kézenfekvő, hogy nem az 55-öst kell toldozni-foldozni, hanem megépíteni az M9 alföldi szakaszát Szegedtől az 51-es útig.”
  • 24. Zsoltee0716 2009. november 05. 22:58
    „Hogy mi lesz belőle egy M9 nevezetű autópálya ha minden igaz! Ami majd az M43-asba csatlakozik bele, előtte. Külföldön A9 fut, Szlovéniába A5-ként, majd átlépve a határt Szekszárdtól északra található egy darabja ennek az autópályának, ami egészen az 51-es útig lett megcsinálva. talán a lényege a Nyugatról-keletre áramló forgalom elterelése (M1- M0, M5) autópályáról!
    Ha így nézzük Szeged körül lesz pár autópálya M9, M5, M43, talán egyszer M47 is!
    Ez lesz az egyetlen autóplya ami nem Bp-hez csatlakozik!
    Ezért kellene egy M47 Szeged-Debrecen kötné ösdze”
  • 23. CID 2009. november 05. 19:59
    „andrisne : Gondolom, te mórahalmi vagy. Szerinted minden rendben van kicsiny falucskádban ?”
  • 22. SP 2009. november 05. 17:44
    „18. hozzászólás strangerr 2009.11.05. 15:51
    Kösz én is észleltem a dolgot:
    ""Az új szakasz a Bajai út 18-as kilométerénél kezdődik"".
    Talán azért is maradt ki a felújításból, mert van valami távlati elképzelés.
    Azt is eltudom képzelni, hogy ez a városi kivezető útszakasz, mint átmenő szakasz megszűnik a temetőtől kifelé. A Szilva u felé a régi 5. út felé, észak és dél irányban az M5 -tel párhuzamosan elvezetődik a forgalma. M5 új helyzetet teremtett.”
  • 21. strangerr 2009. november 05. 16:27
    „Ha "ezek a zsebretevősök" mindent zsebre tennének amit itt néha irogattok, akkor már annyi pénz lenne "zsebre téve" amennyinek a töredékéből rég vehették volna a következő választásokat:)
    Vagy a mélymagyar soha nem hazudós oldal is zsebretevős?:)”
  • 20. andrisne 2009. november 05. 15:57
    „moderálva személyeskedő”
  • 19. zeitgeist 2009. november 05. 15:56
    „téves a cikk cime, félrevezető!!!
    30 milliárdot vesznek el jogtalanul az adónkból, hogy aztán 5 milliárdból megépitsék az utat, 2 évet késve, mindezt csak azért hogy a maradék 25 milliárdot szépen zsebretegyék...”
  • 18. strangerr 2009. november 05. 15:51
    „15. SP
    A dologban a reptéri szakasz sajna nincs benne. Csak az 502-estől (a körforgalomtól) kifelé.”
  • 17. E! 2009. november 05. 15:45
    „10. myckie 2009.11.05. 13:13
    Na akkor mégis merre? Szeged-Röszke-Horgos-Palics útvonal keróval 50km némi autópályával jórészt a frankó minőségű szerb utakon
    Vagy, a fos biciklis tákolmányon zötyögés Mórahalomig majd az 55-ösön Kelebia-Tompán át az 53-ason le Szabadkára és úgy be Palicsra?
    Akkor már inkább a Szeged-Tiszasziget-Gyála-Törökkanizsa-Palics útvonal, ami 60 km.”
  • 16. kekeczke 2009. november 05. 15:38
    „alvó kisváros lesz mégjobban ! ! !”
  • 15. SP 2009. november 05. 15:38
    „Most kellene okosan megoldani a reptéri szakaszt, úgy hogy a leszálló pálya meghosszabbítható legyen.”
  • 14. strangerr 2009. november 05. 15:25
    „Az utak állapota nem bal-lib kormányzat alatt züllödt le, hanem már több évtizede. Az a pénz ami útfennntartásra megy, a szinten tartáshoz is kevés, de ez nem 8 éve van így, előtte is így volt, kb a 80-as évektől, ez rendszer és kormányfüggetlen.
    Amíg valami normálisan müködik kis hazánkban addig azt a közvélemény és így a poltika is hajlamos azt észre sem venni, egy idő után természetessá válik. Ez maga után vonja a források csökkenését is ("hiszen az jól müködik, másra kell a pénz") és akkor kezd el óbégatni mindenki amikor már annyira tönkremegy, hogy csak drágán lehet felújítani. Így van ez az utakkal is.”
  • 13. szgd-i 2009. november 05. 14:34
    „Logaritmus látom össze vissza irogatsz már megint hülyeségeket, az 55 ut keleti részének állapotáért nagyrészt az M5 épitésén dolgozó tgk forgalom a felelős. A nyugati Bács megyei szakaszon meg öregapám emlékezetében, ösrégen találom meg mikor is volt aszfaltozógép...
    Tehát ez nem érdem hogy felújítják az 55 utat hanem szégyen hogy hagyták életveszélyessé lezülleni!!!
    Azért ez nagy különbség drága Logaritmus!
    Sajnos magyarország úthálózatában az autópályák minősége tűrhető állapotban van, a többi főút és mellékút pedig néhol már kritikán aluli, életveszélyes állapotban van. Ez tény, meg az is hogy a bal-lib kormányzat hagyta lezülleni az utak állapotát, káoszt teremtett itt is mint mindenhol azért hogy a zavarosban kellően lehessen halászni...”
  • 12. maradando 2009. november 05. 13:48
    „7.Logaritmus
    Jór van na ,jól van ! Nem gurult olyan messzire az a gyógyszer.Higgadj már le !”
  • 11. mattil 2009. november 05. 13:47
    „9-nek: Szentmihály és Röszke felé kell biciklizniu. Egy darabonm még kerékpárút is van.
    Az autópálya felüljáró és Maty ér között a multkor volt alkalmam kerékpározni. Halálfélelmem volt a fél centire elhúzó kamionok miatt. Ráadásul nem is hosszú szakasz, igazán megcsinálhatnák, mert más út nincs! A felüljárótól Domaszékig több altaernatív út is van és a forgalom sem akkora.”
30 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Operába csábító székek

Szeged - Meghökkentő módját választotta a Mezzo-operafesztivál népszerűsítésének két fiatal szegedi… Tovább olvasom