Délmagyar logó

2017. 06. 29. csütörtök - Péter, Pál 24°C | 33°C Még több cikk.

Háznak csapódott a 21-es busz - négy utas megsérült

Szeged – Négy utas sérült meg a 21-es buszon, amikor a menetrend szerinti járat balesetet szenvedett a petőfitelepi Délceg utcán hétfőn. Az elsőbbséget élvező busz elé a Balatoni utcánál kikanyarodott egy szippantós teherautó. A busz az egyik háznak csapódott.
Buszbaleset Petőfitelepen. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

A petőfitelepi Balatoni utcánál hétfő délelőtt a 21-es busz elé kanyarodott egy kisteherautó. Az elsődleges információk szerint a Balatoni utca felől érkező szippantós jármű nem adta meg az elsőbbséget, összeütközött a buszmegállóhoz érkező járattal, ami áttért a menetirány szerinti bal oldalra, kidöntött egy fát, majd a sarki házba csapódott. A balesetben 4 utas megsérült, információnk szerint egyikük eszméletét vesztette. A sebesülteket a mentők kórházba szállították. Egyik sofőr sem sérült meg.

Egy éve történt 
2010 októberében egy fehér színű Renault Thalia a Délceg utcán áttért a menetirány szerinti bal oldalra, ütközött egy vele szemben közlekedő 21-es autóbusszal. Az autó vezetője súlyosan megsérült.
A szerencsétlenség helyszínét szilánkok borították, a 21-es szélvédője a szikkasztóban kötött ki. A busz jobb oldala a teherautótól, bal oldala a házfaltól rongálódott meg. – Mindig száguldoznak a 30-as övezetben. Idén már vagy négy baleset történt a Délceg utca–Balatoni utca sarkán – mondta Lőcsey Dezső, az egyik sarki ház lakója. – A jóisten kegyes hozzám, épp az előző járattal érkeztem – mesélte a Balatoni utca sarkán egy idős nő, miközben a buszon utazók állapotáról érdeklődött. – Azt mondják, a szemben lévő házban egy nő éppen az ablakot takarította, amikor a busz nekiment – tudtuk meg, hozzátették: mentős is látta az asszonyt, de nem igényelt ellátást. Bekopogtattunk a sérült házba, egy nő nyitott ajtót. – Köszönjük, jól vagyunk. A nővérem az ablakot takarította, de elszaladt, amikor jött a busz – közölte a ház lakója.

Buszbaleset Petőfitelepen. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

Tátrai János, a Csongrád Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság sajtóreferense elmondta, statikai vizsgálat után döntik el, ki kell-e telepíteni a családot vagy sem. A buszt a Tisza Volán saját járműve vontatta el. – A Szegedi Rendőrkapitányság büntetőeljárásban vizsgálja a baleset körülményeit – közölte Szenti Szabolcs, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság sajtószóvivője.


Korábban írtuk:
Egy súlyos és négy könnyű sérültet szállítottak kórházba hétfő délelőtt a Délceg utcán történt autóbusz–teherautó baleset helyszínéről. A védett útvonalon közlekedő 21-es busz elé a Balatoni utcáról kihajtott egy kisteherautó, ami mobilvécétartályt szállított. Az ütközés miatt a busz kidöntött egy fát, majd a menetirány szerinti bal oldalon álló házba csapódott. Az Ikarus szélvédői kitörtek és az eleje is eldeformálódott. A buszon hárman utaztak, akiket a mentők miután ellátták őket, kórházba szállítottak. A 30-as övezetből kihajtó teherautó-sofőr állapotáról nincs információnk. A helyszínelés miatt a buszok terelőútvonalon járnak.

Buszbaleset Petőfitelepen. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

Olvasóink írták

96 hozzászólás
  • 96. ifj. Nagy Gábor 2011. december 13. 22:20
    „93. Zsanetta
    "Mindegy, hogy 40 vagy 47%, a lényeg, a TÖBBSÉG nem tömegközlekedik Szegeden, csak szenved tőle!"

    Na akkor idézek neked néhány megállapítást a szegedi közlekedési szokások háztartásfelméréséből:

    "A válaszadók legnagyobb része főleg a közösségi közlekedést használja. A közösségi közlekedést és kerékpárt vagy személygépkocsit vegyesen használókkal együtt arányuk több mint 60%. A csak a közösségi közlekedést igénybevevők aránya 43%."

    és külön a te kedvedért:

    "A közösségi közlekedésről alkotott vélemények általánosságban pozitívak, néhány - az alábbiakban is kiemelt - kérdéstől eltekintve a használók elégedettek a szolgáltatások színvonalával."

    Na és még egy:

    "Belvárosi átmenő gépkocsi forgalom korlátozása:
    Ez az intézkedés a Kiskörúton belüli területen kevesebb közlekedő járművet jelentene, ugyanakkor egyes utazások során hosszabb utat kellene megtenni. A három kérdés közül itt figyelhető meg egyértelműen az intézkedés támogatottsága, az igen válaszok aránya 68%."”
  • 95. ifj. Nagy Gábor 2011. december 13. 22:04
    „87. Zsanetta
    "85.
    Én is ugyanezt írtam, olvasd el figyelmesebben! Ez a régi, ócska busz közlekedik (közlekedett), a jobbak, újabbak meg a garázsban várakoznak."

    Légy szíves nyitott szemmel járni a városban, akkor majd fogod látni az újabbakat is.

    92. Szemif
    "Elnézést a 40-30%-os adatot én adtam a szájába"

    Nem, baj, akkor is ő a [és itt jön egy szó, ami hával kezdődik és ülyével végződik]. :-)))

    "Egyébként ha megnézzük a hozzászólások itt az első 40 hsz. után teljesen eltérnek a témától, tehát szétoffoljuk a kommentfelületet."

    Ez a helyi folklór része.

    "A "szomszédos politikailag elfogulatlan hírportálon" mindössze egy komment jött az egész balesethez."

    Az ottani hozzászólások színvonalát elnézve ez azért nem olyan nagy baj. ;-)”
  • 94. kissrol 2011. december 13. 21:48
    „Don´t feed the troll.”
  • 93. Zsanetta 2011. december 13. 21:41
    „92.
    Mindegy, hogy 40 vagy 47%, a lényeg, a TÖBBSÉG nem tömegközlekedik Szegeden, csak szenved tőle!
    Tényleg nagyon várom a pénteki közgyűlésen a tarifák emelését! Remélem lesz még javaslat - már szerencsére történt ilyen, önk. képviselőtől - a járatok ritkítására! Hátha Ő is olvassa ezt a fórumot! Én mellette állok!
    Tényleg: ki tudja, ez a roncs hány éves? Mióta ontotta a bűzt Szeged levegőjébe?”
  • 92. Szemif 2011. december 13. 20:48
    „91. vári

    "Kezdem azt hinni, hogy szándékosan provokálod a jónépet. Ennyire egyszerű nem lehetsz."

    Nekem is van egy ilyen sanda gyanúm, csak oké, mi most elkönyveljük, hogy TROLL, de ha két hónap múlva megjelenik egy másik cikknél más nickkel, akkor hogyan szúrjuk ki?

    Az, hogy valaki szívből útálja a tömegközlekedést szíve joga. Van olyan téma ami belőlem is trollt csinál, ez pedig az organikus építészet, amitől szabályosan a hányinger keülget. Ennek ellenére mikor meghalt Makovecz nem örömködtem a kommentfelületen, bár a makói buszállomásról továbbra is fenntartom, hogy egy ritka ronda épület. De Zsanetta beszólása egy biciklis haláláról na az nagyon kemény.

    Egyébként ha megnézzük a hozzászólások itt az első 40 hsz. után teljesen eltérnek a témától, tehát szétoffoljuk a kommentfelületet. A "szomszédos politikailag elfogulatlan hírportálon" mindössze egy komment jött az egész balesethez.

    83. ifj. Nagy Gábor

    "Egy átlagos napon 47% tömegközlekedik és 22% autózik."

    Elnézést a 40-30%-os adatot én adtam a szájába, rosszul emlékeztem, és nem néztem utána, még korán reggel írtam azt a hsz-t, szánom bánom... :-)”
  • 91. vári 2011. december 13. 20:05
    „Zsanetta

    "Aki Ásotthalmon lakik, minek jön Szegedre? Dolgozzon ott, járjon a helyi iskolába!"

    Minek, minek, mert Szegeden van munka.
    Kezdem azt hinni, hogy szándékosan provokálod a jónépet. Ennyire egyszerű nem lehetsz.”
  • 90. tamaska93 2011. december 13. 19:01
    „Drága Zsanetta :)

    Oké, beszüntettetjük a tömegközlekedést, de akkor TE FOGOD FIZETNI város összes kocsival rendelkező személyének a benzint :) Keress egy nagyon jó kis munkahelyet mert nem lesz valami olcsó. :D”
  • 89. kissrol 2011. december 13. 18:50
    „Kedves Zsanetta!

    Ülj le kérlek, egyes. Ennyi sületlenséget, de komolyan.

    Látszik, hogy nem utazol ilyen járművekkel, mert, mivel nagy a nyitható ablakok felülete nyáron is egész kellemes a belső hőmérséklet, sőt, jobb, mint egy nem klímás de kevés nyitható ablakkal szerelt új buszon. Nyáron meg meleg van, télen meg hideg, a helyi közlekedés velejárója a gyakori utascsere, márpedig akárhogy klímázol egy buszt, sok ajtónyitással se lesz jóval hűvösebb odabenn, viszont ha van sok-sok nyitható ablak kellemesebbnek érezheted a hőmérsékletet.
    Azt meg nem te fogod megmondani, hogy az agglomerációban élők hova mivel közlekednek.

    Minden busznak van saját fordája, s azokat nem hasból mondják meg, hogy melyik busz mikor hova megy. Tervezett megelőző karbantartásról hallottál-e? Nem is beszélve a takarításról egyéb javításokról. Nincs annyi új busz, hogy mindenhova olyan menjen, s mivel szükség van TMK-ra van amelyik benn van a garázsban.

    Egy város élhetőségének alapfeltétele a jó közösségi közlekedés, az egyéni gépjárműves közlekedés visszaszorítása. Pl jobbá lehetne tenni a közlekedést átszállójegy bevezetésével, amíg nem épül ki az időalapú tarifarendszer.

    A TV helyi buszai nem tragacsok. Van köztük idős, nem korszerű jármű, de az nem egyenértékű azzal, hogy tragacs, mert jó műszaki állapotban vannak. Nézd meg a BKV buszparkját, sírva fakadnál.

    Nem vetted még észre, hogy azért nem ért veled senki egyet a ritkítással, megszüntetéssel kapcsolatban mert alapvetően agyhalott ötlet? Gondolkozz egy csöppet.”
  • 88. Zsoltee0716 2011. december 13. 18:34
    „Zsanetta!
    Most neked amúgy mi a bajod? Miért ellenzed ennyire a tömegközlekedést? Nem érzed azt, hogy ez abnormális amit itt írogatsz? Nem akarod abbahagyni?

    Legközelebbi ilyennél kérjük a hozzászolások tiltását.

    Ennyi erővel te minek jösz ide írkálni? "minek jönnek Szegedre"”
  • 87. Zsanetta 2011. december 13. 18:18
    „86.
    Aki Ásotthalmon lakik, minek jön Szegedre? Dolgozzon ott, járjon a helyi iskolába! Nem kötelező - ilyen ótvar buszokkal - Szegedre bejárni!
    PUSZI!
    85.
    Én is ugyanezt írtam, olvasd el figyelmesebben! Ez a régi, ócska busz közlekedik (közlekedett), a jobbak, újabbak meg a garázsban várakoznak. Kérdezd meg, akik ezt használják, nyáron 40 fokban milyen utazni ezekkel a tragacsokkal? Konkrétan pl. ezen az összetörtön!
    Egyébként a tömegközlekedésről - szerencsére - egyre többen leszokók nem mind autóba ülnek! Sokan tekerik a 2 kerekűt, vagy használják a saját lábaikat!
    Így nem nagy tragédia lenne a járatok csökkentése!”
  • 86. Öcsi1993 2011. december 13. 17:20
    „Zsanetta hozod a formádat... Járjatok 400ft-os benzinnel vagy még drágább gázolajjal a lőtéri kutyát se érdekli.
    Ha azok az emberek akik vidékről járnak be BUSSZAL és iskolába akarnak eljutni vagy a munkahelyükre(Szeged-Ásotthalom táv példának okán) azok járjanak gyalog meg óránkénti 1járatnál mennyien lennének az iskolás járatokon??? Megverekszenek a jobb helyekért ugye? Az ilyen trollokat kéne betiltani, mint te is, váltig állítod a hülyeséget. Szellentéssel nem lehet piros tojást festeni ezt tanuld meg! Jobb lesz, ha abbahagyod a szakmaibbnál szakmaibb hozzászólásokat! Köszi puszi;D

    Buszok átlagéletkora meg van határozva, szerinted minek vették 3éve az új Mercedeseket? Biztosan dísznek. Annyi közöd van a tömegközlekedéshez, mint nekem az amerikai elnökhöz...”
  • 85. ifj. Nagy Gábor 2011. december 13. 16:59
    „80. Zsanetta
    "A képen látható, háznak ütköző busz tuti több 9 évesnél."

    Nézz már utána, mit jelent az, hogy átlag...”
  • 84. ifj. Nagy Gábor 2011. december 13. 16:58
    „74. Zsanetta
    "Az is egy butaság, ha több autó lenne, nagyobb dugóban közlekednénk! Ha visszadnák a Tisza L. krt SZTK és Dugonics tér közötti busz sávot, szebb lenne az élet, úgy mint mint előtte!"

    Igen? Akkor számoljunk:

    1 sáv van most autóknak, ami 22%-ot visz
    1 sáv van tömegközlekedésnek, ami 47%-ot visz

    Akkor amekkora a dugó most 1 sávban 22%-kal, akkor mi is lenne két sávban 69%-kal? Vagyis egy sávban 40%-kal, ami majdnem kétszerese a 22%-nak?

    Gondolkozz ezen egy kicsit, hátha sikerül megértened...”
  • 83. ifj. Nagy Gábor 2011. december 13. 16:53
    „65. Zsanetta
    "62.
    Ugyanezt írom én is:
    "...Egyébként Szegeden a helyváltoztatások úgy 40%-a zajlik tömegközlekedéssel, szgpk-val 30% a maradék a növekvő számú biciklis és gyalogos. ..."
    Vagyis 60% sosem használja a tömegközlekedést!"

    Az adataid sem pontosak, meg a következtetésed is téves.

    Egy átlagos napon 47% tömegközlekedik és 22% autózik.

    De pl. jómagam nem kevés autózás mellett sokat biciklizek és időnként tömegközlekedem is.”
  • 82. Zé0 2011. december 13. 16:36
    „Zsanetta
    "Még ha nem is a buszvezető a hibás egy balesetben, de a busz okozza a nagy károkat"

    Igen, ilyen alapon az autót is be kellene tiltani, mert egy gyalogosgázolásnál az autó okozza a nagyobb kárt!
    Mellesleg olyan eset, hogy egy busz belerohan egy épületbe azért valljuk be, elég ritkán fordul elő. Viszont amikor autót tör össze és az autóvezető a hibás, az meg is érdemli!”
  • 81. vári 2011. december 13. 16:20
    „Zsanetta
    "Még ha nem is a buszvezető a hibás egy balesetben, de a busz okozza a nagy károkat"

    Jó meglátás. Tiltsuk be a buszt, a villamost, a teherautót, kamiont, vonatot.
    Mindenki közlekedjen kocsival, a hetvenéves nénitől kezdve a tízéves gyerekig. Reális :-P”
  • 80. Zsanetta 2011. december 13. 16:02
    „A képen látható, háznak ütköző busz tuti több 9 évesnél. A rendszáma: CJN. AZ új buszok meg a remizben dekkolnak. Jobb lenne, ha az összes buszt ott tartanák, nem veszélyeztetnék az autósok, biciklisek, gyalogosok életét! Hatalmas, otromba monstrumok, bűzkeltők.”
  • 79. kissrol 2011. december 13. 13:31
    „igazmondójános:
    Köszönöm a pontosítást. :)”
  • 78. igazmondójános 2011. december 13. 12:19
    „77. kissrol 2011.12.13. 11:48

    Zsanetta,
    elnézést, a buszok átlagéletkora 9 év,

    További pontosítás: Tisza Volán helyi autóbusz állományának átlagéletkora 9 év.”
  • 77. kissrol 2011. december 13. 11:48
    „Zsanetta,
    elnézést, a buszok átlagéletkora 9 év.
    Minek vettek villamost? Na vajon minek. Talán, hogy ne a régi FVV csuklósokkal kelljen közlekedni. Egy villamos tervezett életciklusa kb 40-50 év. Azok a Tatra KT4D villamosok nagyon jó gépek, nagyobb részük korszerűsített hajtása révén rekuperációra, azaz visszatáplálásra képes, ezzel is csökkentve az energiafelhasználást. 25 év körüliek, és? A BKV 30 év feletti TW6000 típusú villamosokat vett az 50 éves UV villamosok helyett, s ennek már 10 éve azok most 40 körül vannak, s a Combinokat leszámítva a BKV legmodernebb villamosai.

    De a közösségi közlekedés felszámolása önmagában kreténség. Szerinted miért nem ért veled egyet senki?
    Nem lenne több autó? Szerinted aki most busszal trolival villamossal jár mivel járna, ha azok nem lennének? Bicikli vagy autó, mert gyalogolj be te minden nap pl Petőfitelepről a belvárosba és vissza.
    A buszok emissziójáról meg csak annyit, hogy a TV ahogy tudja cseréli a régebbi dízel üzemű buszait és nem kevés CNG üzemű busz van, ami meglehetősen környezetkímélő. Egy busz kibocsátása valóban több, mint egy autóé. De ha egy buszon vannak akár 30-an, 80-an, az annyi főre oszlik, míg egy autó ritkán van tele, jó ha ketten ülnek benne. Egy átlagos személyautó maximum öt főt tud szállítani, egy szóló autóbusz hetvenet, a csuklós pedig százhúszat. Ha a nem autózó utasok mindegyike autóval utazna sokkal rosszabb lenne a helyzet. Arról nem is beszélve, hogy az utasok jelentős hányada elektromos közlekedési eszközzel utazik, aminek a lokális emissziója nulla. Ezt ajánlom figyelmedbe:

    http://iho.hu/hir/a-fustokado-oreg-busz-is-jobb-mint-az-autok-111118

    Egy apró részlet:
    "egy átlagos közép-magyarországi busz kilométerenként 0,63 gramm kormot (szilárd részecskét) és 29,29 gramm nitrogén-oxidot engedhet a levegőbe. Vagyis korom szempontjából 2006-ban egy átlagos busz hét dízelautóval volt egyenértékű, miközben hét dízelüzemű gépkocsi maximum csak harmincöt személyt tud elszállítani, a busz akár százhúszat is."”
96 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Simicz: Nem kérem az elnököt, hogy mondjon le, mert úgysem fog

Nem érdemelték meg az Azori-szigeteki utat azok a megyei elnökök, akik önként átadják a megye vagyonát az államnak –jelentette ki Simicz József. Tovább olvasom