Délmagyar logó

2016. 09. 01. csütörtök - Egyed, Egon 14°C | 26°C

Herczeg Tamást javasolja a zsűri fesztiváligazgatónak

Szeged - Információink szerint Herczeg Tamás kulturális menedzsert javasolja fesztiváligazgatónak a Szegedi Szabadtéri Játékok ügyvezetői posztjára kiírt pályázatot értékelő szakmai bírálóbizottság, amely pénteken ült össze a városházán, hogy meghallgassa a három aspiránst.
A zsűri zárt ajtók mögött tanácskozott, először Herczeget és a vele művészeti igazgatóként közösen pályázó Harangozó Gyula Kossuth-díjas koreográfust, majd Kelemen Csaba színművészt, végül Orbán Zoltán újságírót hallgatta meg. A grémiumban a fenntartó önkormányzatot Rózsavölgyi Józseffel együtt képviselő Haág Zalán KDNP-s városatya, a kulturális bizottság elnöke arról tájékoztatta a sajtót: a testület úgy határozott, hogy javaslatát majd csak a kulturális bizottság jövő szerdai ülésén ismerteti. Később kiszivárgott, hogy a szakmai bírálók Herczeg Tamásék pályázatát találták a legjobbnak.

Meghallgatásra vár a három pályázó: Kelemen Csaba, Orbán Zoltán és Herczeg Tamás. Fotók: Frank Yvette
Meghallgatásra vár a három pályázó: Kelemen Csaba, Orbán Zoltán és Herczeg Tamás.
Fotók: Frank Yvette

A zsűrit az EMMI miniszterének delegáltja, Révész Mária, a Fidesz pécsi szervezetének elnöke vezette, a Színházművészeti Bizottság Cseke Pétert, a kecskeméti teátrum igazgatóját, Béres Attilát, a Budapesti Operettszínház főrendezőjét, Hegedűs D. Géza színművészt és Novák Jánost, a Kolibri Színház igazgatóját delegálta – utóbbi nem vett részt a tegnapi ülésen. A három szegedi művészeti intézmény (színház, szabadtéri, zenekar) igazgatására kiírt pályázatokkal kapcsolatban a kulturális bizottság február 20-án tesz javaslatot a közgyűlésnek, amely 22-én dönt.

Olvasóink írták

38 hozzászólás
12
  • 38. SP 2013. február 17. 11:47
    „A képen
    biztos, hogy Kelemen Csaba van? Mintha a kép nem lenne az "igazi".”
  • 37. Olajfa14 2013. február 17. 09:29
    „35.De. Az úgynevezett keresztény-konzervatív többség, amely sem nem konzervatív, sem nem keresztény, sem nem polgári, sem nem jobboldali. Egy posztkommunista, bolsevik többség. Megérdemeljük!”
  • 36. RowarAtkinson 2013. február 16. 23:27
    „jógábor=herceg?Vagy valami szoros kapcsolat fűzi hozzá....?”
  • 35. anyahajókabinajtóhajtogató 2013. február 16. 23:00
    „Hát ha ez a liberális fura fiú lesz a vezető, az Szeged számára tragédia lenne. Ezért kár volt bátyait meneszteni, egy alomból származnak.Úgy tudtam, hogy keresztény-konzervatív többség kormányozza az országot, a várost.Vagy nem....?”
  • 34. titokgazda 2013. február 16. 16:26
    „tatár- Eszem ágában sincsen:-))) a saját szakmámból jól megélek, nem szorulok rá a miniszteri rásegítésre, a Fityesz-, az MSZP frakcióira, és olyan támogatókra, mint önök itt a Délmagyarnál:-))) Inkább készüljenek, hétfőtől Pesten fényezzék a kilincseket, Országgyűlés lesz, a nagy arc mellé már kelleni fog a nagy táska is... :-)))) a felmentéshez. Gyűjtsenek!!! (csak vicceltem... :-))))”
  • 33. tatár 2013. február 16. 16:13
    „31. titokgazda 2013.02.16. 16:07
    Szerintem legyél te a szabadtéris nagyfőnök. Egy ilyen finnyás csávó feltehetőleg önmagával is igényes és agyonképezte már magát. :)))))”
  • 32. Olajfa14 2013. február 16. 16:11
    „26. Ez primitív megjegyzés. Trolivezetéshez kell a jogosítvány, színházvezetéshez a felsőfokú végzettség. Ne hasonlítsa Herczeget és a sógorát össze. Az előbbinek van(nak) végzettsége(i), a sógora Schwajda darabjából érkezett, amikor az egyik szereplő vakon szerzett jogosítványt...
    29. Elvégre Marosan Buci ( Pék) Gyuriból is lehetett miniszter, miért ne lehetne egy kutyatápszer kereskedőből kulturális szakember, pláne a fideszben. Tetszik, nem tetszik az ötvenes évek világát éljük. Lehet, hogy olyan őstehetség a mi kutyatápszer kereskedőnk, hogy egyszer Csermanek Jánoshoz hasonló karrriert csinál - bár ezt kétlem. Aki ért hozzá, csinálja, aki nem, tanítja ... Ez a politikára is vonatkozik. Aki ért valamihez, a munka világában csinál karriert, a karrierista a politikában. Pláne a Nemzeti Együttműködés négyhatodos rendszerében.... Igaz, manapság nemigen hallom a büszke kijelentést, én a fideszre szavaztam...”
  • 31. titokgazda 2013. február 16. 16:07
    „T. Jo Gábor úr! Még mindig elbeszélünk egymás mellett, nyilván nem véletlenül... Ön megint csúsztat... A Bölcsészkaron felsőfokú szakirányú továbbképzésben résztvevő hallgatók nem kapnak (kaptak) egyetemi szintű, vagy MSC diplomát (mégcsak főiskolai szintű, vagy BSC diplomát sem), ezt nyilván ön is tudja, úgy ahogyan azt is, hogy Szegeden (többek között az ön által is oktatott) kurzusok elvégzése nem jelent színháztudományi végzettséget, és nem jelent a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem Színháztudományi Doktori iskolájába való bejutáshoz megfelelő végzettséget... így az ott megszerzett, pontosabban folyamatban lévő PHD fokozat még nem doktori cím, sőt honosítás nélkül nem is lesz az... Honosítani pedig (bocsánat az érthetőség kedvéért írom így) gyorstalpalón szerzett oklevelekre épített kártyavárat nem lehet...a hozzá hasonló aspiránsokat elfújja a szél... kérdem ismét mire jutott olajfa 14-nél? Meglesz Herczeg úr szakmai követelmények alól való miniszteri felmentése?”
  • 30. JoGabor 2013. február 16. 15:30
    „28. titokgazda 2013.02.16. 14:11
    köszönöm a jó szót, viszont szomorúan látom, továbbra is ragaszkodik tévképzeteihez. Kérem, legyen erős: H.T. valóban PhD fokozatot szerzett, és eszerint a színháztudományok doktora. Ha akarja, itt is megnézheti:
    http://www.uat.ro/index.php?pg=page&pgid=23&sec=8&lv=2&lg=3
    (Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem, doktori értekezések, 2011/2012, 10. sorszám alatt Herczeg Tamás)
    Szakvizsgával egyenértékű felsőfokú szakképesítése is van, erről a vonatkozó rendeleteket már hivatkoztam. Azért ismerem pontosan, mert a bölcsészkari kurzust 10 évig (1997-2007) történetesen én vezettem. Jónéhány ismert szegedi kulturális szakember végzett ott, nemcsak H.T., de Bátyai is, Koczka Feri is, és még sokan mások.”
  • 29. baba60 2013. február 16. 15:24
    „A hozzászólók között lehet itt ölre menni, de azt nem nézik, hogy a szegedi közgyűlésből kik azok akik a javaslatot fogják tenni? Egy kutyakaja kereskedő meg egy szintén hozzá nem értő kdnp-s "honatya".És majd csak ezután jön a polgármester, miről vitázik itt 2 ember?”
  • 28. titokgazda 2013. február 16. 14:11
    „JoGabor- nem bántott meg, sőt inkább inspirált, felszította az igazság-érzetemet...egyetértünk abban, hogy nem szégyen szakmunkásként, sőt... a szégyen az, hogy Herczeg nem vállalja ezt, és mellette olyan tollakkal ékeskedik (pl.: PHD doktori cím) amik nincsenek neki... van helyette viszont államtitkár, miniszter, polgármester, Vezér (Olajfa 14-től kérdezze milyen kapcsolata...) A szegedi fityesz és mszp képviselők csupán a bábszínház jelmezei, kellékei... tisztelet a kivételnek, ha van...
    Lehet, ön is egy ilyen kellék, ha így van nagyon sajnálom, ha nem így van elnézést kérek a feltételezésért, mert így látatlanban (mégha a véleményünk, és a célunk nem is egyezik meg) értelmes, intelligens hozzászólót ismertem meg önben.”
  • 27. JoGabor 2013. február 16. 13:33
    „25. titokgazda 2013.02.16. 13:08
    elnézést, ha megbántottam: nekem nem tűnt ennyire kormánykritikusnak. Tiszteletre méltó a jogkövető magatartása, ehhez talán olvassa el az általam hivatkozottakat is, és aszerint korrigálja korábbi hozzászólásait.
    Két megjegyzésem még maradt.
    Nem a szabadtéri menedzsmentje bukott meg - Herczeggel és utána -, hanem a helyi fideszképviselők, de ők nagyon.(Az ő buta, Cromwell puritánjait idéző arroganciájuk "eredménye" ez a mostani cirkusz.)
    Egyáltalán nem szégyen szakmunkásként indulni, sőt. Mindenki kezdte valahol, maga sem annak született, ami most.”
  • 26. titokgazda 2013. február 16. 13:15
    „Olajfa 14- ön olyan tájékozottnak tűnik, a sógorom trolibuszvezető szeretne lenni az SZTK-nál, de nincs jogosítványa. El tudná intézni, hogy a "szálakon" keresztül "ott az újabb ember" ne kelljen jogosítványt szereznie?
    Kedves Jo úr! Itt a megoldás: Olajfát kérdezze!!!! ...(ennél nagyobb égést:-)))))”
  • 25. titokgazda 2013. február 16. 13:08
    „JoGábor- nem vagyok "helyifideszképviselő", sőt Fideszes se! Se MSZP-s, se JOBBIK-os, se LMP-s. Egyszerű emberként várom el, hogy mindenki tartsa be a jogszabályokat. A kórházba orvos, ne szakápoló, az oskolában tanár, ne babysitter, a színházban színész, ne kult. manager igazgasson... a végzettség, a szakértelem híján miniszteri felmentéssel!!! SZÉGYEN!!! de írtam már a polgármestertől kérdezze, vagy Herczegtől, hogy miért kér, vagy kért a szükséges végzettség alól felmentést... őket molesztálja a kérdéssel ne engem, én nem tudom a választ.
    Amúgy pedig Kelement egyetlen hozzászólásomban sem forszíroztam...Ami engem bánt
    : Szegeden nyelvvizsgákkal, diplomákkal rendelkező ambiciózus, dolgos fiatalok állnak sorban egy-egy apró állásért, itt pedig egy képzetlen, egyszer már a szabadtéritől távozó, igazgató-helyettesként megbukott, személyt (eredeti szakmája szerit övegfúvó szakmunkást) erőltet a kormány és a polgármester...”
  • 24. JoGabor 2013. február 16. 12:35
    „15. titokgazda 2013.02.16. 08:19
    látom,erőlködik. A maga által favorizált Kelemennek egy szimpla főiskolai végzettsége van (a színművészeti akkor főiskola volt), csak 8 szemeszter a bármilyen rezsimet simanyelvű udvaroncként kiszolgáló Kerényi Imre elvtárs osztályában. Igaz, tőle sok mindent tanulhatott szegény (nem akarom bántani), de szakszerű intézményvezetést biztosan nem (lásd az Agria Játékok honlapját). Vele szemben áll H. T. 20 (húsz) felsőoktatási tanulmányi féléve, ebből 10 kifejezetten színházi szakirány (tudományos fokozattal zárva), 2 pedig kifejezetten kulturális (művészeti) intézményvezetői szakképesítés. Ezt bárki képes megérteni, nyakatekert jogászkodás nélkül is.
    Ráadásul maga úgy forszírozza ezt a szegény Kelement, hogy Herceget alávaló módon gyalázza. Amolyan ,,helyifideszképviselő" stílusban. Tényleg, maga nem az véletlenül?”
  • 23. Ebgondolat 2013. február 16. 12:21
    „Azt se igazán értem, hogy egy városi tulajdonban lévő cég vezetőjének pályáztatását miért állami delegáltak, pécsi hűbéresek bírálják el.”
  • 22. JoGabor 2013. február 16. 12:18
    „14. titokgazda 2013.02.16. 08:01
    bár hozzászólásának stílusa dicséretesen javult, már nem gyalázza, hanem urazza H.T-t, attól még téved. Pl.a (felsőfokú) kulturális menedzser posztgraduális (diplomára épülő) szakképesítés (a vonatkozó rendeletet már hivatkoztam), ráadásul szakvizsgával egyenértékű, mondja a 2/1993. (I. 30.) MKM rendelet az egyes kulturális közalkalmazotti munkakörök betöltéséhez szükséges képesítési és egyéb feltételekről. Eszerint (idézem):
    "Jogszabályban előírt szakvizsgával egyenértékűek az alábbi szakképesítések:
    - a felsőfokú közművelődési szakember, - a felsőfokú kulturális menedzser, ..."”
  • 21. Olajfa14 2013. február 16. 11:56
    „19. Simont kirúgták, de ott az újabb ember. Nem gonbdolja, hogy L. Simon döntött? A szálak itt is a Vezérhez vezethetnek...”
  • 20. papika56 2013. február 16. 10:24
    „A középső orbán Z. SEMMI kritika ??? Ki ő ???
    TÁN csak nem ov. rokona ???”
  • 19. csonakos 2013. február 16. 09:09
    „Közben L. Simon Lászlót kirúgták a pozíciójából! Akkor most lesz haver aki az engedélyt megadja?”
38 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Baleset miatt villamospólók jártak az 1-es és a 2-es vonalán

A Bem utcánál történt baleset miatt az 1-es 2-es villamos vonalán részben autóbuszok közlekednek. Tovább olvasom