Délmagyar logó

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 4°C

Hét kamiont büntettek meg az első napon 300 ezerre

Röszke, Nagylak - Röszkén és Nagylakon is szigorúan mérik tegnap óta a kilépő kamionok súlyát. Ha a megengedettnél többet mutat a mérleg, háromszázezer forintra bírságolják meg az üzemben tartót. Az ellenőrzés első napján Röszkén három, Nagylakon négy túlsúlyos kamiont tartóztattak fel.
Hétfő nulla órától délután háromig a röszkei határátkelőn 226 ellenőrzött kamionból három volt túlsúlyos a mérések szerint. Korábban megírtuk: a hazai utakon nemzetközi forgalomban közlekedő teherjárművek mintegy két és fél százaléka túlsúlyos – ezek hibáztathatók a burkolati úthibák negyven százalékáért. Ezt az arányt most a tehergépkocsik fokozott ellenőrzésével szeretné csökkenteni a vám- és pénzügyőrség, illetve a Magyar Közút Kht.

– Legalább addig ellenőrzünk, amíg a túlsúlyos járművek száma egy százalék alá nem esik – mondta Bácsi Attila, a dél-alföldi regionális vámparancsnokság szóvivője. Túlsúlyosságért egyébként háromszázezer, túlméretesség miatt kétszázezer forintot kell fizetnie a jármű üzemben tartójának. Az összeg fix, mérlegelési lehetősége nincs a bírságot kiszabó vámosoknak. Ameddig nem rendezi a számlát a sofőr, tovább sem mehet. A már említett első három járműből Röszkén kettő azonnal fizetett. Ők külföldiek voltak. A harmadik, magyar rendszámú kamion után később küldték a pénzt.

A török rendszámú kamion átment az ellenőrzésen: bőven a megengedett negyven és fél tonna alatt volt a súlya. Fotó: Segesvári Csaba
A török rendszámú kamion átment az ellenőrzésen: bőven a megengedett negyven és fél tonna alatt volt a súlya. Fotó: Segesvári Csaba

Egy kamion egyébként akkor túlsúlyos, ha rakománnyal együtt össztömege meghaladja a negyven és fél tonnát. – Belépés esetén eddig is egyértelmű volt a helyzet: a túlsúlyos kamionokat addig nem engedjük hazánk területére, amíg nem csökkentik rakományuk tömegét. Kilépéskor viszont olyan járműveket is ellenőrizni lehet, amelyeket Schengen miatt korábban egy határátkelőn sem mértek meg – mondta Bácsi Attila.
Büntetni túlsúlyosság miatt eddig is büntettek, ám a bonyolult számítási módszer után kiszabott bírság összege átlagosan ötvenezer forint volt.

Nagylakon meghibásodott a berendezés

A nagylaki határátkelőnél az első napon nem sokáig tudták mérni a teherkocsik súlyát, mert ugyan éjfélkor elkezdték a mérést, reggel nyolcra meghibásodott a berendezés, s a szerelőbrigád csak késő délutánra érkezett meg Budapestről. Annyit azonban elmondott lapunknak Bácsi Attila, a dél-alföldi regionális vámparancsnokság szóvivője, hogy ez alatt a néhány óra alatt is megvizsgáltak 519 járművet – közülük négy, két török és két magyar bizonyult túlsúlyosnak, mindegyik 300 ezer forintos bírságra számíthat. A szóvivő megjegyezte: valószínűleg azért volt ilyen kevés a megengedettnél jobban megrakott kamion, mert az ellenőrzéseket jó előre meghirdették, többek között szórólapokon is. Az, hogy nincs sok túlsúlyos jármű, egyben azt is jelenti, hogy az intézkedés elérte célját – a cél ugyanis nem a bírságból származó minél több bevétel, hanem az, hogy az utakon minél kevesebb legyen a zsúfolásig megpakolt teherautó, és így az utak kevésbé menjenek tönkre.

Olvasóink írták

  • 9. egy 2008. szeptember 02. 20:37
    „Jó lenne, ha bevezetnék azt, hogy a Rendőröknél is - mint a vámosoknál - lehessen helyszínen fizetni! (Persze, szabályosan, nem zsebre) És addig ne mehessen tovább, amíg nem fizet!!!
    A sok külföldi ne ússza meg többet az esztelen száguldozást, és egyéb szabálysértések elkövetését szankciók nélkül!!!!
    Vagy a Magyar Állam csak a magyar népet kell, hogy kizsigerelje????”
  • 8. k 2008. szeptember 02. 19:34
    „truckbaba 2008.09.02 11:22
    Ja Kecskemét után(Budapest felé) van egy ilyen mérő.
    Nem tudom Szeged felé azóta csináltak-e?
    A Kecskeméti mérőre minden kamionak be kell állnia amúgy meg, mert a kijáratnál mindig áll egy rendőrautó készenlétbe, ha vki véletlenül elfelejt bejönni!”
  • 7. joy 2008. szeptember 02. 19:29
    „Hölgyek, urak!
    Valóban nagyon sokk MagyarHUNban a funkcionális analfabéna!

    "...Belépés esetén eddig is egyértelmű volt a helyzet: a túlsúlyos kamionokat addig nem engedjük hazánk területére, amíg nem csökkentik rakományuk tömegét. Kilépéskor viszont olyan járműveket is ellenőrizni lehet, amelyeket Schengen miatt korábban egy határátkelőn sem mértek meg - mondta Bácsi Attila..."

    Teccenek érteni?
    Szótagolva, rövidítve írom, hogy agyöngébbek is fölfogják:
    A túl-sú-lyo-sa-kat nem en-ge-dik be!
    E-zen-túl a ki-fe-lé me-nő-ket meg-bír-sá-gol-ják a ma-gyar u-tak ron-gá-lá-sá-ért!”
  • 6. Teo 2008. szeptember 02. 16:49
    „Tulsúly fizetve, ja hogy miatta majd nem tud időben lefékezni, az nem gond.
    Be se kellene engedni az ilyet.”
  • 5. truckbaba 2008. szeptember 02. 11:22
    „ugy kéne mint az m5 autopályán.tulsulyos vagy,állj be a parkoloba és pakold át amire akarod.ha átpakoldat jöhetsz ismét mérni.ameddig nem jó a suly/tengelysuly/addig az onnan kinem mész.
    Ez van.
    ja és a megtett km-t sulyosan kell fizetni.”
  • 4. macanéni 2008. szeptember 02. 10:35
    „Véget kell vetni a túlsúlyos autók közlekedésének.Oltári kátyús lett a körút a nyári javitás után.Ha egyszer 4o az alőirás ne legyen az ötven.Nem pénz kérdés,pláne ha előre szórólapon tájékoztatnak minden arra járót.Mindenki hozzászokik a rendhez,és nem vágját az utat galyra.Már hamarabb kellett volna ezeket mérni,meg a 8o-l robogó kamionokat a hidon.Majd bevezetik addig nem mehet mig nem fizet és igy valaha rend is lesz.”
  • 3. k 2008. szeptember 02. 09:57
    „Na haladunk azért jó lesz ez így!!
    Még egyszer mondom ezt a rend őrei is meg tehetnék ha vkit gyors hajtáson kapnak addig nem mehet tovább míg nem fizet.(Szegeden ill. Makón lenne ellenőrzés) Azt ha vki 2x is lebukik legközelebb lassaban megy. ennyih

    Ez a 40% lehet csak kitaláció!”
  • 2. Jo Bacsi 2008. szeptember 02. 08:51
    „Buntetes forma adozas ez semmi mas. A tulsuly az rendelet azt jelenti hopgy egy jarmu kezelese bizonytalanna valhat bizonyos suly folott mert a balance megvaltozik es ez kulonosen jellemzo a kamionokra. Ha egy jarmu tul sulyos akkor epp ezert jobban balesetveszelyes lesz mert hirtelen kormanyzasnal kileng, felborul, nem kontrolhato.
    Na most az allam bacsi kitalalta hogyezt lehet hasznalni mint adot es hulyenek nezni a nepet es megetetni veluk hogy ezek okozzak a substandard utak romlasat. Holott az allam a legalacsonyabb arat fogadja el egy epitotol es az az epito csak alacsony minosegu anyagot tud hasznalni alacsony mionosegu munkaval mert maskepp nem tud penzt csinalni.
    Pl. par hete volt az ujsagban hogy az anna kut epitoje napi 15 milliot kell fizetni ha nincs meg hataridore. Na most mi ez ha nem osztonzes hogy baszd ossze valahogy mert maskepp buntetnek. Milyen erzes mikor a korbacs a hatad mogott van hogy gyerunk gyerunk?? Kb olyan moralt csinal az ilyen rendelet es olyan a munka is.”
  • 1. Elizabeth 2008. szeptember 02. 08:02
    „Igen ezt értem!?De mi van akkor ha valakit megmérnrk és túlsúja van,kifizeti a 300 ezret és mehet tovább! Vagy a határon lepakolja a túlsúját? Vagy ha már fizetett nem számit hogy nagy a súj? És ha a kamionok 40%-ban felelősek az útrongálásért,ki felelős a 60%-ért.Mert én úgy gondolom a 40% kevesebb mint a 60 akkor miért a kamionosokat emelik csak ki!!!!!! Most itt arról van szó hogy ebből is pénz legyen,vagy tényleg az utak állapotának megörzése a cél?Ami már akkor sem volt jó mikor lerakták!!Ezt nevezhetnénk DISZKRIMINÁCIÓNAK is a kamionokkal szemben!!!!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A keceli drogügyben végleges szakértői véleményekre várnak

Kistelek, Szeged - Végleges szakértői vizsgálatok után döntik el, hogy a keceli Korona diszkóban… Tovább olvasom