Délmagyar logó

2017. 05. 30. kedd - Janka, Zsanett 16°C | 29°C Még több cikk.

Hétfőtől újra járható a Belvárosi híd

Szeged - A tervezettnél 9 nappal korábban elkészült Szegeden a Belvárosi híd dilatációs elemeinek cseréje és a burkolat javítása. Mától ismét mindenki átkelhet rajta.
Mától ismét teljes szélességében használható a szegedi Belvárosi híd, átmehet rajta minden tömegközlekedési és személygépjármű. A kivitelezők a kitűzött dátumnál 9 nappal korábban elkészültek a dilatációs elemek cseréjével.

A zsúfolt utcaszakaszokon lakók bosszúságára szombaton délután ismét beállt a szegedi nagykörút és a Bertalan híd is. A dugóban vesztegeltek a Romániából és Szerbia felől visszautazó vendégmunkások és azok is, akik csak a híd által elválasztott egyik városrészből a másikba akartak menni.

Nagyon hiányzott Szegednek a Belvárosi híd, ami egy hétig teljesen le volt zárva a gépjárműforgalom elől. A hídfelújítás július 18-án kezdődött, akkortól autók már nem mehettek fel az átkelőre. Augusztus 1-jétől pedig a tömegközlekedést is a Bertalan hídra terelték.

A régi hídon tönkrementek a hőtágulást kiküszöbölő szerkezetek, nem várhatott a javítás. Mint beszámoltunk róla, 2 dilatációt megszüntettek, 3-at újra cseréltek. A munkát a szegedi önkormányzat rendelte meg, a felújítás nettó 70 millió forintba került, a kivitelező a Betonplasztika Kft. volt.

Befejeződött a szegedi Belvárosi híd felújítása - KÉPGALÉRIA

Tegnap délután hárman dolgoztak a híd úttestén. Egy építő ragasztóanyagot kevert, ketten a szegőelemeket vágták a helyükre. A gyalogosok és a biciklisek pedig – bár még nem tudhatták: utoljára – élvezték az út közepén az autómentes Belvárosi híd csendjét.
A városüzemeltetési iroda munkatársai szemlét tartottak, és azt állapították meg, hogy a karbantartás lényegében elkészült, éjfélkor visszaengedhetik a forgalmat. Mától tehát ismét szabad az út, átmehet a Belvárosi hídon autó és tömegközlekedési jármű is.

Minek köszönhető a 9 nappal korábbi nyitás? A Betonplasztika Kft. építésvezetője, Petró László elmondta: az eredeti ütemezés szerint haladtak, tartani tudták a tempót. Nem volt szükség a 9 tartalék napra, amit szokásosan minden hasonló munka tervezett idejébe beleszámolnak. Az utolsó simítások még hátravannak, az úttest és a járda csatlakozásánál még el kell „varrni" a szálakat. Ezt azonban éjszakánként egy-egy helyi lezárással forgalom mellett is megoldják.

Korábban

A híd sürgős felújítását – amely július 18-án kezdődött el - a dilatációs elemek elhasználódása miatt kialakult balesetveszélyes helyzet tette szükségessé - mondta a szóvivő. A mintegy 70 millió forintba kerülő rekonstrukciós munkát önkormányzati forrásból végezték el.

A híd lezárását követően több alkalommal is teljesen beállt Szeged közlekedése, az átjutás - a város másik tiszai átkelőjén - a terelőútként kijelölt Bertalan hídon fél-háromnegyed órát vett igénybe, s máskor is gyakori volt a torlódás ezen az útvonalon, amely egyben a 43-as út Szegeden átvezető szakasza is.

Befejeződött a szegedi Belvárosi híd felújítása. Fotó: Karnok Csaba (galéria)

Olvasóink írták

101 hozzászólás
  • 101. Aranka53 2009. augusztus 11. 22:35
    „Tisztelt szerkesztőség!

    Örülünk hogy Szegeden ismét járható a Belvárosi híd. Annak viszont nem annyira örülünk,hogy az ERSTE bank előtti és Raifassen bank előtti járdák még nincsenek rendben úgyis mondhatnám mióta vannak feltúrva.A nyári időszak, no meg az idegenforgalom, és a szegediek őrájuk nem gondol senki ??? Felteszem a kérdést miért fogtak hozzá ha így kell ezt nekünk nézni mert mást ugyebár nem tehetünk...??? A Város vezetői nyilván szabadságon vannak,és ők még nem látták!!!Egy régi olvasó:Szné”
  • 100. pmjelolt 2009. augusztus 11. 10:37
    „CYT ÉN BIZTOSITANEK NEKIK PARK-GONDOZOI MUNKAT,VAN SZIVEM. :p”
  • 99. pmjelolt 2009. augusztus 11. 10:36
    „TV SZEKHAZ MAR ELKÖLTÖZÖTT ONNAN,LATOM NEM VAGY KÉPBEN. AZT A KOMCSI PROVOKATOROK CSINALTAK,HISZ ÖK JÖTTEK KI BELÖLE JOL. ENNYI”
  • 98. .suhym. 2009. augusztus 11. 09:20
    „95. hozzászólás pmjelolt 2009.08.10. 19:38

    Ebben te ne legyél annyira biztos.
    Majd az önkormi választások előtt az operettnácik megtámadják ismét tv székházat, csinálnak egy kukaforradalmat és Demszky (ha indul, bár mintha nem akarna, úgy nyilatkozott) nyerni fog!
    A normális fővárosiak meg szívnak, mint torkosborz.”
  • 97. cyt 2009. augusztus 11. 07:25
    „Számomra nyilvánvaló -- különösen az utóbbi hetek-hónapok napvilágot látott MSZP-SZDSZ-es végkielégítési botrányaiból --, hogy a 3. szegedi Tisza híd a 7 éve regnáló MSZP-SZDSZ-es kormányt alkotó emberanyag kapzsisága, harácsolása, és totálisan szakszerűtlen közigazgatási tevékenysége miatt nem épült eddig fel. A volt szocialista-kommunista rezsim maradékaiből és kineveltjeiből összeállt kormányok a 7 évvel ezelőtt prosperálásnak indult közép-kelet európai országból sikeresen létrehoztak egy dél-amerikai típusú, lemaradó, gazdasági és pénzügyi válsággal küszködő, szolgaországot. Emiatt nagyon sokaknak felelniük kell majd, és az egyész érintett sereget legalább 10 évre el kell tiltani minden köztisztviselői és közalkalmazotti munkaviszonytól.”
  • 96. pmjelolt 2009. augusztus 10. 20:11
    „:))))”
  • 95. pmjelolt 2009. augusztus 10. 19:38
    „demszky már nem fogja befejezni a 4es metrot. maximum munkaskent LOL /rabruhaban/”
  • 94. pmjelolt 2009. augusztus 10. 19:36
    „moderálva off”
  • 93. pmjelolt 2009. augusztus 10. 19:35
    „92 okoska,ugy tudjak hogy egy hét mulva lesz kész!”
  • 92. flexsnake 2009. augusztus 10. 17:11
    „Na most meg alig akarnak rajta átmenni? Be vannak fosva :D Nem omlik össze! :D”
  • 91. Léni 2009. augusztus 10. 16:20
    „moderálva”
  • 90. antikos 2009. augusztus 10. 16:10
    „Na végre győzött az értelem. Botka népszerűsége meg 3%-ra emelkedett az újszegediek részéről:)

    Egyébként ezt most meg kellene köszönni??? Vagy mi???”
  • 89. tinsmith 2009. augusztus 10. 15:53
    „Egyébként meg örülök, hogy elkészült a híd, Meg annak is örőlök, hogy negyede akkora szintkülönbségek vannak rajta, mint mondjuk a Kossuth Lajoson.”
  • 88. tinsmith 2009. augusztus 10. 15:49
    „moderálva sértő”
  • 87. TUTI 2009. augusztus 10. 15:24
    „Logar, ha nem értesz hozza, akkor hagyjuk a hidakat! Akkor legyen a 4-es Metró a viszonyitási alap.
    Arról szinte naponta bemondja a VEKE, hogy kidobott pénz. Annak az árából hány uj 3.hid is jonne ki??
    35-40??? Ha megyénként elosztjuk, Csongrádra 2 jutna!!!”
  • 86. Logaritmus 2009. augusztus 10. 14:30
    „A BKV ügy valóban botrányos, és örülök, hogy az ilyen sz.rságok nem maradnak eltakarva. Remélem, még több ilyenre derül fény és FŐLEG nem marad következmények nélkül. A baj az, hogy egy aláírt munkaszerződés alapján kifizetett prémiumot, fizetést, stb. lehetetlen eredményesen visszaperelni, aki meg kapott 10-20-30 millió Ft-ot az pont tesz magasról arra, hogy ki mit gondol erről. A civil kontroll lenne a lényeg, hogy a jövőben ilyesmi ne történjen.

    A drezdai hidat nem ismerem, de az közismert dolog, hogy egy régi, faragott kődíszekkel tűzdelt, villamos pályás, középen gyalogos lépcsős hidat felújítani vagy újra építeni - mint amilyen a Margit-híd - sokkal többe kerül, mint egy egyszerű acél hidat építeni, újat. Az arányokon persze lehet filozofálni, de egyikünk sem építész. De egy párhuzammal élve könnyen belátható, hogy mondjuk a szegedi Fekete Ház - ha totál rossz állapotban lenne, mint a Margit-híd - külső és belső felújítása, műemléki tatarozása többe kerülne, mint a mellette levő telekre egy hasonmás felépítése. Aki újított már fel házat, és ütközött bele nem várt, eldugott hibákba az tudja miről beszélek. Szívás.”
  • 85. achilleus 2009. augusztus 10. 14:11
    „84. hozzászólás TUTI 2009.08.10. 13:58
    Ez is "közlekedés": "A BKV kimutatásai szerint a cégnél 2007 óta mintegy 3,3 milliárd forintot költöttek végkielégítések kifizetésére (...)" Még néhány év és összejönne a híd ára.”
  • 84. TUTI 2009. augusztus 10. 13:58
    „Kösszenet! Achilleus! Csak becsülni lehet az igaz!
    En ugy saccolom 8-10-szor annyiban kerul , mint a szolnoki! Szval max kb 15-16 Milliard. Es ez felsőhatar.
    A kurucinfo nagyon köhögött a Margit-hid arara! Az nem lehet kiindulási alap...
    Drezdaban kb 3 km uj hidat nyomnak az Elba fölé éppen annyiból...”
  • 83. achilleus 2009. augusztus 10. 13:48
    „73. hozzászólás TUTI 2009.08.10. 06:37
    A szekszárdi Duna-híd és a hozzá csatlakozó úthálózat 2003-as átadásakor 23 milliárdba került:
    "(...) átadják az ország leghosszabb hídját a forgalomnak. Az eseményen ott lesz Medgyessy Péter, valamint Csillag István közlekedési miniszter, aki meghívta elődeit: az Antall-kormányból Siklós Csabát, a Horn-kormányból Lotz Károlyt, az Orbán-kormányból pedig Fónagy Jánost. A híd és a környező úthálózat kivitelezése 23 milliárd forintba került, amely a majdani M9-es gyorsforgalmi út része lesz."
    Mindent beleszámítva (infláció, stb.), szerintem az előző becslésem tehát megállja a helyét.”
  • 82. achilleus 2009. augusztus 10. 13:42
    „73. hozzászólás TUTI 2009.08.10. 06:37
    Abból kiindulva, hogy a Margit híd felújításakor arról cikkeztek, hogy abból a 25 milliárdból, amibe a felújítás kerül akár újat is lehetne építeni, feltételezem, hogy 10-15, max. 20 milliárdból szuper hidat lehetne építeni (a Tisza mégsem Duna).”
101 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Torlódás a röszkei átkelő belépő oldalán

Röszke - Kétórás várakozás alakult ki a röszkei határátkelőhely belépő oldalán a szerb és török vendégmunkások miatt. Tovább olvasom