Délmagyar logó

2017. 06. 23. péntek - Zoltán 21°C | 35°C Még több cikk.

Hiába toldozták-foltozták, nem lett jobb a Bertalan híd

Szeged - Tavaly csak harmincas táblával, idén az aszfaltra festett sárga csíkokkal is felhívják a figyelmet a lassításra a Bertalan híd Szeged felőli oldalán. A hőtágulásért felelős dilatációs elem ugyanis idén sem bírja a nagy meleget.
Bár harmincas tábla és az aszfaltra festett sárga csíkok is lassításra intik a Bertalan híd belső sávján Szegedre guruló autósokat, szinte senki sem tartja be a sebességkorlátozást. Ottjártunkkor azt figyeltük meg, hogy értetlenkedve integetnek és idegesen dudálnak arra a sofőrre, aki a figyelmeztetés láttán lelassít.

A táblát még tavaly nyáron helyezték ki a Magyar Közútkezelő Kht. munkatársai. A nagy meleg miatt ugyanis meghibásodott a híd hőtágulásért felelős eleme, a dilatációs elem, melynek egy részét akkor kicserélték. Ez azonban nem oldotta meg a problémát – az idei kánikula miatt ismét balesetveszélyessé vált. Tegnap majdnem balesetet okozott egy, a sérült, felvált elemnél defektet kapott autó.

A 30-as táblát csak kevesen veszik figyelembe. Fotó: Segesvári Csaba
A 30-as táblát csak kevesen veszik figyelembe. Fotó: Segesvári Csaba

– Májusban vizsgáltuk az érintett szakaszt. Akkor még nem mutatkozott felválás a dilatációs elemeknél, ezért nem cseréltettük ki. Ezek az elemek gumiba ágyazott acélbetétek, melyek a hő miatt kialakult különbségeket rugalmasan áthidalják. A nagy melegben az acélbetétek kivághatják a gumit, felválhatnak, és kárt okozhatnak a gépjárművek futóművében – mondta Jójárt János, a Magyar Közút Kht. műszaki szenior menedzsere, akitől megtudtuk, a sárga csíkokat július 1-jén festették fel az aszfaltra, biztonsági szakértők javaslatára. Azóta naponta ellenőrzik az érintett területet, hiszen az elemek állapotán a hatalmas forgalom és a magas hőmérséklet napról napra ronthat. A szükséges javításokat a kivitelező garanciában végzi. Az új elem már Szegedre érkezett, a cserére azonban még várni kell addig, míg a hőmérséklet 10-16 fok körülire csökken, valószínűleg kora ősszel.

Jójárt János elmondta, a végleges megoldás az lenne, ha fésűs acél dilatációt alkalmaznának a gumis helyett. Ilyet építettek az algyői Tisza-hídba is. A teljes csere 30 millió forintba kerülne.

Harmincas

Lakott területen belüli hídon legfeljebb 50 kilométeres sebességgel lehet közlekedni. Kivéve, ha más sebességkorlátozó táblát látunk – mint a Bertalan hídon lévő harmincas tábla –, mert akkor az az irányadó. Ha valaki túllépi az adott útszakaszra vonatkozó legnagyobb megengedett sebességet, és ezt rendőr észleli és dokumentálja, a túllépés mértékétől függően büntetést kell fizetni, amely 30 ezer forinttól 300 ezer forintig terjedhet.

Olvasóink írták

  • 17. K.M 2008. július 15. 10:01
    „Azért érdekes mielött a kocsog román kamionosko vannak egyre több a gond.Lásd a hid hőtágulója vagy a nagykörút mind mind az ő hibájuk mert balfaszok és nem képesek másfelé kerűlni.
    Ki kéne őket tíltani a picsába az lenne a legjobb.”
  • 16. Madzsar. 2008. július 14. 21:48
    „Szedjék le a szegedi hidakról az útjavítás helyett felszerelt sebességkorlátozó táblákat és csinálják meg a balesetveszélyes útszakaszokat NORMÁLISAN! Qrvára elegem van már a felelősséget lepasszoló korlátozó táblákból és festegetős gányolásokból... :-/”
  • 15. SP 2008. július 14. 21:25
    „Ha a híd földutat kötne össze, akkor a szerkezet ilyen minősége nem lenne meglepő. De, ez a híd már eredetileg is egy nemzetközi út részének épült.
    Azaz birnia kellene a strapát. Már a megalkotáskor is kiderült, hogy a "szakértők" elbaltázták.
    Ugyanis már új korában a lejtős szakaszokon lecsúszott az aszfalt!!!! Ha jól emlékszem osztrák szakik javítgatták ezt a hibát.
    Remélem a beruházók és a műszaki ellenörök az új tiszahídnál a tudásuk csúcsát adjákmajd nekünk.
    A tésztahidépítők talán tudják, hogyan viselkedik a gyermely tészta hőmérséklet változásra és leveskocka terhelésre. Nem szégyen meg kell kérdezni azt, aki ért is hozzá.”
  • 14. 4 2008. július 14. 17:27
    „A külföldieken ugysem hajtják be a bírságokat. Mert egyes nagyfejűek szerint többe kerülne a kiértesítési procedúra mint maga a birság összege.”
  • 13. Edgar 2008. július 14. 13:52
    „Érdekes csak nálunk javítják az útakat sebességkorlátozó táblákkal.Bíztos kevés adót fizetünk a benzinben az a baj vagy akinek ezt a problémát kellene megoldani kevesli a havi 300-500 000 nettó fizetését, ezért nem töri a fejét a megoldáson!”
  • 12. lilik 2008. július 14. 11:26
    „Az a lényeg,hogy 6 milliárdért lesz élményfűrdő akkora csúzdával,ahová lifttel kell felmenni. Vajon milyen büntetést találnak ki az illetékesek a 30-40 km-es sebességgel lecsúszókra.Mert biztosan mérni fognak a medence mellett.Az indok:csúzda által okozott élvezeti adó!”
  • 11. csanyiv 2008. július 14. 11:24
    „A nagykörút és a Bertalan híd is nemzetközi főútvonal része. Mindkettő fenntartása az Állami Közútkezelő kizárólagos feladata és nem a városé. Sem pénzügyi keretet nem biztosít a költségvetés, sem szakmai kompetenciát, sem gépparkot erre. Mindezek viszont megvannak fenti cégnél, legfeljebb a szándék vagy az idő hiányzik náluk erre, illetve a már elvégzett munkák szigorúbb műszaki ellenőrzésére.
    Csak hogy ne keverjük mindig a szezont a fazonnal...”
  • 10. Mil 2008. július 14. 11:02
    „Egyébként már a nagykörút is nyomvájúsodik..”
  • 9. bizly 2008. július 14. 10:29
    „"Jójárt János elmondta, a végleges megoldás az lenne, ha fésűs acél dilatációt alkalmaznának a gumis helyett. Ilyet építettek az algyői Tisza-hídba is. A teljes csere 30 millió forintba kerülne."
    Szeretném megkérdezni, hogy ha a 84-es autóbusz csúcsidőben kap defektet, az mennyibe fog kerülni?
    Három négy autó egymásba csúszik, (volt már rá példa) az mennyibe fog kerülni? Hát kb. 30 millióba.Persze a sérülésektől, táppénzkiesésektől is függ. lehet több is. Csak azt mi fizetjük. Mindenki a maga kárát. A város meg üljön a pénzén, mert kell az élményfürdőre is egy kevéske. Az lesz a legjobb, ha az ember a hídról egyből beesik a fürdőbe. Hát ez élmény lesz.”
  • 8. k 2008. július 14. 09:26
    „De jó lenne ha kora ősszel már 10-16 fok lenne, de nem lesz!!
    Az szép lesz milyen forgalom lesz akkor arra...”
  • 7. Morgós 2008. július 14. 09:02
    „most már a másik oldalon is kezd felválni az acélcsík és a forgalom az Annakút lezárásával jóval megnő Éljen a forgalom szervező és a közútkezelő. Rendes országban az ilyen kivitelezőt és útfentartót becsuknák”
  • 6. :) 2008. július 14. 08:36
    „A 30-as korlátozót tíccsák be!!!”
  • 5. Morgós 2008. július 14. 07:39
    „az útat hidat kellene kijavítani nem pedig alkalmat adni a rendőröknek a sarcolásra . Izabella híd már vagy kétéve sz.r senki nem akarja megjavítani...”
  • 4. DomeSL 2008. július 14. 07:32
    „Azért kedves XY mert ez a legjobb a többségnek.
    Így nem kell rendesen megcsinálni az utat, nem kell felelőségre vonni azt aki a terveket készítette, aki a munkát átvette, a rendörség is beszedheti a pénzt (amit a mi érdekünkben tesz). És a szűk látókörű Joy-ok is örülnek, mert ők úgyis busszal járnak (igaz, hogy a busz se 30-al megy, de annak nem lyukad ki a kereke).”
  • 3. XY 2008. július 14. 07:19
    „Szegény joy, eléggé szellemi rövidnadrágos vagy...
    Ja, csak büntessék szarrá a 34-gyel száguldozókat (az már több mint 10% - jelenleg 30.000 Ft). Aztán ha még szarabb lesz a híd, majd kiraknak egy 20-as korlátozás, és akkor már 23-nál lehet büntetni. Aztán esetleg egy 5-ös korlátozást, és akkor kedves joy, ha átfutsz a hídon mondjuk 5.5 km/h feletti sebességgel akkor mint gyalogos is fizethetsz 30k Ft-ot a száguldásért...

    Miért van az hogy ebben a banánköztársaságban sebességkorlátozással javítják az úthibákat??”
  • 2. joy 2008. július 14. 05:02
    „Helyes, csak mérjenek folyamatosan!
    Inkább fozessenek a baromagyú gyorshajtók, mint másokat eltaposva leugráljanak kamionok a hídról!

    Az M-43-as hídja is ilyen sz.r lesz?”
  • 1. nagypappa 2008. július 14. 03:49
    „És észleli...
    láttam a múltkor, hogy a buszmegállóból mérték a sebességet.
    Ez ugyanolyan kelepce, mint az Izabella híd 30-as táblája.
    Csak az fut bele aki arra jár.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Üres utcák, zsúfolt strandok

Szeged - Aki csak tehette, vizek mellett vagy a hűvös lakásban töltötte a kánikulai hétvégét. Szeged… Tovább olvasom