Délmagyar logó

2017. 09. 19. kedd - Vilhelmina 13°C | 25°C Még több cikk.

Hidat is épít majd az unió

Két hidat építenek a következő években a Tiszán. Az északi, M43-as híd építése az unió 2007-től induló költségvetési időszakában kezdődhet. A déli, közúti és vasúti híd tervezésére is szeretne a város pénzt szerezni. Utóbbi átkelő a biopolisz projekt részeként szintén uniós támogatásra esélyes.
Biztos befutó az uniós támogatásra jelölt projektek listáján az M43-as hídja. A Tápé és Algyő közötti átkelő az EU 2007-ben kezdődő költségvetési időszakában azonnal indítható beruházás. Botka László szegedi polgármester azt szeretné, ha a kétszer egysávos híd és a hozzá kapcsolódó autópálya-szakaszok építése már jövőre megkezdődne. Ezért azt javasolja, a magyar költségvetés előlegezze meg az uniós forrást.

Lassabban halad a déli Tisza-híd ügye. A nagykörutat gyűrűvé záró híd kettős funkciójú lenne. Nagy Sándor szegedi városfejlesztési alpolgármester szerint célszerű a vasúti átkelő problémáját is a közúti hídépítéssel egyszerre megoldani. – A MÁV és a város is készíttetett tanulmányokat, a dolog abba az irányba halad, hogy a vasúti hidat a közúti híd déli oldalához kanyarítva vinnék át a folyó fölött. Ez gazdaságosabb megoldás, mint két külön hidat építeni.

Ráadásul így valószínűleg jobb eséllyel kaphat a projekt uniós támogatást – magyarázta az alpolgármester. Kiemelte: a híd összekötné a biopolisz projektbe illeszkedő egyetemi intézeteket és kutatóhelyeket. Az új utak mentén, a teherpályaudvaron és az egykori szövőgyárban pedig akadnak területek további fejlesztésekhez. Ezzel indokolja a város az építés szükségességét. Mivel a tervezés költsége óriási, már ehhez pályázati forrásra lenne szükség, az építés előkészítése több évig tart majd.

A polgármester szerint – bár elsődleges az M43-as minél előbbi építése – a déli híd tervezését is megkezdi a város. – Mint minden projekt esetében, amelyet a második Nemzeti fejlesztési tervbe (NFT2) javaslunk, elsődleges, hogy ne pusztán városfejlesztési célja legyen: a régió, az ország versenyképességét javítsa, a gazdaságfejlesztésben legyen szerepe – mondta Botka. Egy későbbi projektként a déli híd ügye bekerülhet az NFT2-be.


Új Újszeged

A hídépítés nyomán Újszegeden további lakóterületek jelölhetők ki, hiszen a városrész fejlődését most a telített hidak nehezítik leginkább. A vasúti kapcsolat helyreállításával újjáéledhet a Szőreg–Deszk felé haladó vonal. A MÁV és a város is számít az elővárosi forgalomra, de távolsági utasokra is. A tervek szerint elsősorban a személyforgalom lenne jelentős a nemzetközivé váló vonalon, amely Makó–Arad felé vezetne. 

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Czutor visszatér a JATE-ba

Dzsigolómetál. Czutor Zoltán meghatározása szerint ilyen zenét játszik frissen alapított zenekara, a… Tovább olvasom