Gyűjtse össze az érdekes cikekket a címek mellett lévő később elolvasom ikonokkal!

Szeged - delmagyar.hu

2014. 08. 02. szombat - Lehel

Még több

Itt vagyok: Nyitólap > Szeged hírei > Hoffmann Rózsa: Nincsenek árnyoldalak

Hoffmann Rózsa: Nincsenek árnyoldalak

Szeged - A köznevelési rendszer legfontosabb változásának a pedagógus életpályamodellt nevezte Hoffmann Rózsa tegnapi szegedi fórumán. Szerinte a mindennapos testnevelés segíthet a hájas, lúdtalpas gyerekeken. Az oktatási államtitkárt fogadták a városháza előtt.

Horváth Attila - Délmagyarország napilap - 2013.01.30. 09:10
Megosztás: Facebook Twitter E-mail
Fehér rózsával és krétával várta Hoffmann Rózsát a Középiskolai Hálózat (KihA) öt tagja a szegedi városháza előtt tegnap délután. Az oktatási ügyekért felelős államtitkár előbbit elfogadta, utóbbit nem kérte, majd bement Botka László polgármesterhez. A diákok egy levelet is átadtak neki, amelyben arra kérték, üljön velük tárgyalóasztalhoz, hallgassa meg elképzeléseiket. „Amennyiben nem sikerülne ezt a találkozót összeszervezni, akkor kénytelenek leszünk mi is az utcára vonulni" – áll a levélben. Transzparensükön az állt: „Temetjük a közoktatást".

– Nincs egyeztetési kötelességem a Középiskolai Hálózat tagjaival az oktatási átalakításokat érintő változásokban, de konkrét kérdéseiket a hivatali e-mail címemre várom. Igyekszem reagálni, de nagyon elfoglalt vagyok – fogalmazott később újságírói kérdésre.

Hoffmann Rózsa Szegeden. Fotó: Schmidt Andrea (galéria)

Hoffmann Rózsa az Emberi Erőforrások Minisztériuma Együtt a jó iskoláért című országjáró körútján délelőtt személyesen találkozott a megye tankerületi vezetőivel és több iskolaigazgatóval.

Nincs tandíj

– Alapvető célunk olyan diplomát adni a fiatalok kezébe, ami hasznos a munkaerőpiacnak. Ezért a műszaki, természettudományos és informatikai képzéseket támogatjuk elsősorban – hangsúlyozta a politikus a felsőoktatással kapcsolatos mondandójában, amelyet egy dián foglalt össze. Kiemelte: várhatóan még 55 ezernél is több állami hely lesz, ennyien tanulhatnak ingyen. Fontosnak tartja, hogy nem tandíjról, hanem önköltségről kell beszélni a többiek esetében. Méltatta, hogy a pedagógusnak készülő hallgatóknak kedvező ösztöndíj-lehetőségeik vannak. Reméli, egyre többen akarnak pedagógusok lenni.

Szeged egyik legnagyobb alapfokú oktatási intézményében, a 800 tanulóval működő Rókusi Általános Iskolában is vendégeskedett. A program az egykori oktatási miniszter, Klebelsberg Kunó emléktáblájának megkoszorúzásával kezdődött, ezt követően az államtitkár az iskola tornacsarnokában előadást tartott a közoktatási rendszer átalakításának eddigi tapasztalatairól. A közel másfél órás szakmai programon 250 tanár vett részt. Élőben nem kívánt kérdésekre válaszolni, az összegyűjtött kérdésekre írásban felel majd mindenkinek Hoffmann Rózsa, aki a köznevelési rendszer lényeges változásait foglalta össze 12 pontban.
A legfontosabb eredménynek a pedagógus életpályamodellt nevezte, amit szeptembertől vezet be az államtitkárság.

– Ez béremeléssel és a szakma nagyobb elismerésével jár majd együtt – emelte ki. A már megtekinthető bértábla számításának alapja a mindenkori minimálbér, ez garantálja az értékállóságát.

– Eddig hájas, lúdtalpas gyerekeket neveltünk, de a mindennapos testnevelés bevezetése miatt ez a jövőben máshogy lesz – elemzett egy másik pontot a politikus. Remélte, ezentúl egyetlen ilyen óra sem marad el matematikaverseny vagy koncert miatt. – Az ember elborzad, hányan nem tudják, mi történt a trianoni országcsonkoláskor, beszélnek-e magyarul Székelyföldön, mi történt 1956-ban. Elszomorító, hogy a mérnöki kar hallgatóinak korrepetálást kell tartani, mert nem ismerik a Pitagorasz-tételt. A szeptembertől életbe lépő új Nemzeti Alaptantervvel, a kerettantervvel mindez változni fog – mondta az államtitkár.

Hangsúlyozta, az iskolák szakmai önállósága az állami fenntartásba kerülés óta nem csökkent, hanem nőtt. A házirendet, éves munkarendet a nevelőtestület fogadja el, ennek megalkotásában mindenki részt vesz. A szeptemberben kezdődő tanfelügyeleti rendszerről elmondta, 50 erre kiválasztott iskolában próbálják majd ki a tavasz végén. Nyár elején pedig bárki jelentkezhet tanfelügyelőnek. Kiemelten beszélt a hit- és erkölcstan oktatásának bevezetéséről, amit szintén óriási lépésnek tekint.
Az államtitkár úgy összegzett, melegség tölti el a szívét, amikor tankerületi vezetőkkel és igazgatókkal találkozik. Mint mondta, a változásoknak nincsenek árnyoldalai, egy folyamat zajlik, ahol felmerülnek problémák, de ezeket közösen oldják meg az érintettek. Szerinte azt, hogy nincs minden rendben, csak az alulképzett újságírók terjesztik.
 
* * *

MSZP: vereség a felnövekvő generációnak

– Hoffmann Rózsa rendezze a pedagógusok munkaszerződéseit, fizesse ki az óraadó tanárok elmaradt decemberi béreit, biztosítsa, hogy a pedagógusok ne kapjanak kevesebb fizetést, béren kívüli juttatást, mint az államosítás előtt – áll a Csongrád megyei MSZP tegnapi közleményében. Pedig az államtitkár pozitívnak nevezte a Botka Lászlóval való találkozást, mint mondta, a polgármester nem ért egyet az átalakítással, de nem is állt annak útjába. A levélben az MSZP a gyermekek és a szülők nevében is megköszönte az eddigi fenntartóknak, valamint az intézmények minden érintett dolgozójának, hogy elkötelezett áldozatvállalásukkal lehetővé tették, hogy a gyermekek és a szülők a lehető legkevesebbet érezzenek meg a káoszból, amely az államosítást kísérte.

ONline tudósításunkat itt olvashatják el újra. >>>
Megosztás: Facebook Twitter E-mail

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

123456 következő >> végére >>> 55 hozzászólás
Moderálásra küldöm 55. agyhalott 2013.02.01. 09:31

"A fiam iskolájában a... szakos tanár feltette a kérdést a gyerekeknek: ki jár magántanárhoz, majd ezután azt mondta, hogy még többen is fognak ezután! ????? Valami probléma azért van!"

Az én gyerekem meg azt meséli, hogy néhány osztálytársa, aki matekból 1/2-re áll, és ezért hetente kétszer jár matekból különórára, a rendes tanítási órán nem figyel, nem ír a füzetébe szinte semmit. Ha ezt szóvá teszi az órát tartó pedagógus, akkor a "majd délután a magántanár úgy is elmondja az anyagot" válasszal találkozik...

Moderálásra küldöm 54. agyhalott 2013.02.01. 09:22

35. blatth 2013.01.30. 17:12
"Akárhogy is lesz, az un. poroszos stílus már nem hozható vissza."

Csak finoman megjegyezném, éppen ez történik, nem is túl cizellált formában :(

Moderálásra küldöm 53. agyhalott 2013.02.01. 09:07

"Alapvető célunk olyan diplomát adni a fiatalok kezébe, ami hasznos a munkaerőpiacnak. Ezért a műszaki, természettudományos és informatikai képzéseket támogatjuk elsősorban - hangsúlyozta a politikus "
Hogy támogatják? Kiabálnak, hogy "Hajrá Műszaki Tudományok!"?

Itt tételesen megnézhető, hogy mit is jelent ez a 2 mondat:
http://kerettanterv.ofi.hu/

Minden iskolatípusnál a "Bevezetés" című dokumentumok utolsó oldalán van egy összefoglaló táblázat arról, hogy melyik osztályban, melyik tárgyat, milyen óraszámban tanulja majd a gyerek. Ha valaki az előző óraszámokat is ismeri (megnézi, mikor milyen órái vannak-voltak a gyerekének), akkor azt fogja tapasztalni, hogy a matematika, fizika, kémia és informatika órák száma csökkent jelentősen. Ez utóbbi konkrétan kevesebb mint a felére, pedig eddig sem volt túl sok. (Az informatika nem azt jelenti, hogy a gyerek tud játszani a gépen, hanem műszaki értelemben egyáltalán létezik a gép - PC, telefon, stb. - és… Tovább olvasom »

Moderálásra küldöm 52. tucat 2013.02.01. 02:03

51 hozzászólás
Kissé sarkosra sikerült a hozzászólása. Talán az opponensi indulatai, de az is lehet, hogy a tájékozatlansága az oka a megdöbbentő álláspontjának, esetleg tréfálni próbálkozott.

A nevelés és az oktatás közötti, e helyt leírhatatlanul bonyolult viszonyt, összefüggéseket, integrációk szövevényes rendszerét (amelyben olykor e két fogalom elkülönítése, a rész-egész viszony meghatározása is komoly nehézségekbe ütközne) nem áll módomban ismertetni, ez azoknak az egyetemi, főiskolai tantárgyaknak a feladata - még ezek felsorolása is túl terjedelmes lenne itt, ha az alap- és alkalmazott tudományágak ismereteinek az átadását megcélzó diszciplínákat a teljesség igényével említeném, amilyen például az általános lélektan, a fejlődéstan és fejlődéspszichológia, a szociálpszichológia, a pedagógiai pszichológia, az ismeretátadás tudományával foglalkozó didaktika, a módszertan, a magatartászavarok felismerésének alapjait jelentő és az enyhébb fokú esetek kezelésére felkészítő… Tovább olvasom »

Moderálásra küldöm 51. klarinét 2013.01.31. 19:03

Kedves csizmadialaszló! Nekem is rossz hírem van az ön számára: A család feladata a nevelés, az oktatás az iskoláé... Nehogy már azt gondolja bárki is, hogy amit a pedagógus nem tud elvégezni napközben a szaktudásával, azt majd a szülő délután ( este ) majd fáradtan, szaktudás nélkül elvégzi... Már bocsánat. Sajnos tudom, a mai iskolarendszer arra épül, hogy majd a szülő otthon megcsinálja. Aha. Persze. A szülőnek az a dolga, hogy a gyerekkel játsszon, sportolni vigye, sétáljanak, levegőzzenek, marháskodjanak, együtt legyenek csak úgy otthon. Na nehogy már még a tanulás is az én dolgom legyen!

Moderálásra küldöm 50. anya5353 2013.01.31. 15:01

Szerintem vannak gondok:
"A személyijövedelemadó-bevallás elkészítéséhez szükséges igazolásokkal kapcsolatos teendők
A magánszemélyeknek ahhoz, hogy a személyijövedelemadó-bevallási kötelezettségüknek maradéktalanul eleget tudjanak tenni érdemes odafigyelniük az alábbiakra.

A kifizető olyan bizonylatot köteles kiállítani és a kifizetéskor átadni, amelyből kitűnik a magánszemély bevételének teljes összege és jogcíme, adóköteles kifizetés esetén az adóelőleg vagy az adó alapjául szolgáló összeg és a levont adóelőleg, adó összege, illetve a munkáltató által az adóelőleg megállapításakor figyelembe vett családi adókedvezmény összege. A kifizetőnek és a munkáltatónak ezen túlmenően az elszámolási évet követő év január 31-éig összesített igazolást is ki kell állítania az előzőekben említettekről, továbbá a kifizetéskor figyelembe vett bevételcsökkentő tételekről, valamint az adót, adóelőleget csökkentő tételekről. "

Nem kaptuk meg a jövedelemigazolást!!!! És ma már nem is fogjuk!… Tovább olvasom »

Moderálásra küldöm 49. dondongó 2013.01.31. 14:41

47. jozko 2013.01.31. 10:29

Elgurult a gyógyika? :-)

Moderálásra küldöm 48. deszkás 2013.01.31. 14:36

JOZKO! Szolgaság? Ez mitől jobb:félelem szinte minden tekintetben. Nem értek meg az emberek a demokráciára? A vezetőink azok igen? .És ŐK MITŐL JÓK? ŐK dagonyáztak és dagonyázni is fognak a vezetői nimbuszuk révén nem a híd alatt! Nyilván,elfogyott a közvagyon most a magánvagyon következik. Nem véletlen hogy a devizahiteleseken miért is NEM akarnak segíteni. Nehéz is szolgát csinálni az emberből. De lehet.

Moderálásra küldöm 47. jozko 2013.01.31. 10:29

A "hájas, lúdtalpas. kövér, sovány..." többnyire nem adottságok - és nem /veleszületett/ testi hibák
lettek itten kigúnyolva nagy jó uraim és hölgyeim!

Sajnos a rossz táplálkozási szokások, mozgáshiány , rossz beidegződések, mentális problémák igenis elpuhuló, egészségileg is elsatnyuló generációt eredményezhetnek! /Sínen vagyunk./
Nálunk fejlettebb országokban ezt a veszélyt felismerték, bevállalják és próbálnak is tenni ellene!
Na jó, ők nem magyarok...nehogy már elismerjük a gyengeségünket /azt, ami egyre inkább nyilvánvaló/ !

Sajnálom - de felelősséggel állítom:
a magyar nép többsége nem érett még a demokráciára!
A kádári "puha diktattúra" legtöbbeknél eltunyulást hozott, a langyos pocsolyában való kényelmes dagonyázásra szoktatott sokakat - felvértezve őket erős /uralkodó/osztályöntudattal.
A "rendszerváltást" hamis eufória övezte: megnyíltak a határok, kinyílt a világ , sok millió magyar /koldus/
rögtön úrnak, gazdagnak álmodhatta magát - és… Tovább olvasom »

Moderálásra küldöm 46. deszkás 2013.01.31. 09:53

No kedves CSIZMADIALÁSZLÓ akkor miért is kötelező az erkölcs és hittanóra? Erkölcs ? Ebben az országban ezt egyszerűen állami szinten devalválták. Nem véletlen hogy az erőszakok minden naposak. A lehetőségként ajánlás más kategória NEM ERŐSZAKRA utal.Az erkölcs szerintem az erőszak verbális megnyilvánulását se tűri nemhogy a tettlegest,mert a kötelezőség már tevőleges befejezett tett! Ezek a "gyerekek" már átlátják 8 éves szinten is: miért kötelező nekem az úszásoktatás mikor versenyszerűen edzek,úszok,versenyzek? Az a "CSAK" cinikus "leszerelési mód" már neki se okoz gondot átlátja.,valaki nagyon hülyének néz és IGAZA VAN!


55 hozzászólás123456 következő >> végére >>>
Töltés, kérem várjon!
ˆaz oldal tetejéreˆ

hirdetés

HIRDETÉS

Cikkajánló

bezár
asdasd
Kérem várjon, jelentkezését rögzítjük...