Délmagyar logó

2016. 05. 01. vasárnap - Fülöp, Jakab 10°C | 19°C

Hoffmann Rózsa: Nincsenek árnyoldalak

Szeged - A köznevelési rendszer legfontosabb változásának a pedagógus életpályamodellt nevezte Hoffmann Rózsa tegnapi szegedi fórumán. Szerinte a mindennapos testnevelés segíthet a hájas, lúdtalpas gyerekeken. Az oktatási államtitkárt fogadták a városháza előtt.
Fehér rózsával és krétával várta Hoffmann Rózsát a Középiskolai Hálózat (KihA) öt tagja a szegedi városháza előtt tegnap délután. Az oktatási ügyekért felelős államtitkár előbbit elfogadta, utóbbit nem kérte, majd bement Botka László polgármesterhez. A diákok egy levelet is átadtak neki, amelyben arra kérték, üljön velük tárgyalóasztalhoz, hallgassa meg elképzeléseiket. „Amennyiben nem sikerülne ezt a találkozót összeszervezni, akkor kénytelenek leszünk mi is az utcára vonulni" – áll a levélben. Transzparensükön az állt: „Temetjük a közoktatást".

– Nincs egyeztetési kötelességem a Középiskolai Hálózat tagjaival az oktatási átalakításokat érintő változásokban, de konkrét kérdéseiket a hivatali e-mail címemre várom. Igyekszem reagálni, de nagyon elfoglalt vagyok – fogalmazott később újságírói kérdésre.

Hoffmann Rózsa Szegeden. Fotó: Schmidt Andrea (galéria)

Hoffmann Rózsa az Emberi Erőforrások Minisztériuma Együtt a jó iskoláért című országjáró körútján délelőtt személyesen találkozott a megye tankerületi vezetőivel és több iskolaigazgatóval.

Nincs tandíj

– Alapvető célunk olyan diplomát adni a fiatalok kezébe, ami hasznos a munkaerőpiacnak. Ezért a műszaki, természettudományos és informatikai képzéseket támogatjuk elsősorban – hangsúlyozta a politikus a felsőoktatással kapcsolatos mondandójában, amelyet egy dián foglalt össze. Kiemelte: várhatóan még 55 ezernél is több állami hely lesz, ennyien tanulhatnak ingyen. Fontosnak tartja, hogy nem tandíjról, hanem önköltségről kell beszélni a többiek esetében. Méltatta, hogy a pedagógusnak készülő hallgatóknak kedvező ösztöndíj-lehetőségeik vannak. Reméli, egyre többen akarnak pedagógusok lenni.

Szeged egyik legnagyobb alapfokú oktatási intézményében, a 800 tanulóval működő Rókusi Általános Iskolában is vendégeskedett. A program az egykori oktatási miniszter, Klebelsberg Kunó emléktáblájának megkoszorúzásával kezdődött, ezt követően az államtitkár az iskola tornacsarnokában előadást tartott a közoktatási rendszer átalakításának eddigi tapasztalatairól. A közel másfél órás szakmai programon 250 tanár vett részt. Élőben nem kívánt kérdésekre válaszolni, az összegyűjtött kérdésekre írásban felel majd mindenkinek Hoffmann Rózsa, aki a köznevelési rendszer lényeges változásait foglalta össze 12 pontban.
A legfontosabb eredménynek a pedagógus életpályamodellt nevezte, amit szeptembertől vezet be az államtitkárság.

– Ez béremeléssel és a szakma nagyobb elismerésével jár majd együtt – emelte ki. A már megtekinthető bértábla számításának alapja a mindenkori minimálbér, ez garantálja az értékállóságát.

– Eddig hájas, lúdtalpas gyerekeket neveltünk, de a mindennapos testnevelés bevezetése miatt ez a jövőben máshogy lesz – elemzett egy másik pontot a politikus. Remélte, ezentúl egyetlen ilyen óra sem marad el matematikaverseny vagy koncert miatt. – Az ember elborzad, hányan nem tudják, mi történt a trianoni országcsonkoláskor, beszélnek-e magyarul Székelyföldön, mi történt 1956-ban. Elszomorító, hogy a mérnöki kar hallgatóinak korrepetálást kell tartani, mert nem ismerik a Pitagorasz-tételt. A szeptembertől életbe lépő új Nemzeti Alaptantervvel, a kerettantervvel mindez változni fog – mondta az államtitkár.

Hangsúlyozta, az iskolák szakmai önállósága az állami fenntartásba kerülés óta nem csökkent, hanem nőtt. A házirendet, éves munkarendet a nevelőtestület fogadja el, ennek megalkotásában mindenki részt vesz. A szeptemberben kezdődő tanfelügyeleti rendszerről elmondta, 50 erre kiválasztott iskolában próbálják majd ki a tavasz végén. Nyár elején pedig bárki jelentkezhet tanfelügyelőnek. Kiemelten beszélt a hit- és erkölcstan oktatásának bevezetéséről, amit szintén óriási lépésnek tekint.
Az államtitkár úgy összegzett, melegség tölti el a szívét, amikor tankerületi vezetőkkel és igazgatókkal találkozik. Mint mondta, a változásoknak nincsenek árnyoldalai, egy folyamat zajlik, ahol felmerülnek problémák, de ezeket közösen oldják meg az érintettek. Szerinte azt, hogy nincs minden rendben, csak az alulképzett újságírók terjesztik.
 
* * *

MSZP: vereség a felnövekvő generációnak

– Hoffmann Rózsa rendezze a pedagógusok munkaszerződéseit, fizesse ki az óraadó tanárok elmaradt decemberi béreit, biztosítsa, hogy a pedagógusok ne kapjanak kevesebb fizetést, béren kívüli juttatást, mint az államosítás előtt – áll a Csongrád megyei MSZP tegnapi közleményében. Pedig az államtitkár pozitívnak nevezte a Botka Lászlóval való találkozást, mint mondta, a polgármester nem ért egyet az átalakítással, de nem is állt annak útjába. A levélben az MSZP a gyermekek és a szülők nevében is megköszönte az eddigi fenntartóknak, valamint az intézmények minden érintett dolgozójának, hogy elkötelezett áldozatvállalásukkal lehetővé tették, hogy a gyermekek és a szülők a lehető legkevesebbet érezzenek meg a káoszból, amely az államosítást kísérte.

ONline tudósításunkat itt olvashatják el újra. >>>

Olvasóink írták

55 hozzászólás
  • 55. agyhalott 2013. február 01. 09:31
    „"A fiam iskolájában a... szakos tanár feltette a kérdést a gyerekeknek: ki jár magántanárhoz, majd ezután azt mondta, hogy még többen is fognak ezután! ????? Valami probléma azért van!"

    Az én gyerekem meg azt meséli, hogy néhány osztálytársa, aki matekból 1/2-re áll, és ezért hetente kétszer jár matekból különórára, a rendes tanítási órán nem figyel, nem ír a füzetébe szinte semmit. Ha ezt szóvá teszi az órát tartó pedagógus, akkor a "majd délután a magántanár úgy is elmondja az anyagot" válasszal találkozik...”
  • 54. agyhalott 2013. február 01. 09:22
    „35. blatth 2013.01.30. 17:12
    "Akárhogy is lesz, az un. poroszos stílus már nem hozható vissza."

    Csak finoman megjegyezném, éppen ez történik, nem is túl cizellált formában :(”
  • 53. agyhalott 2013. február 01. 09:07
    „"Alapvető célunk olyan diplomát adni a fiatalok kezébe, ami hasznos a munkaerőpiacnak. Ezért a műszaki, természettudományos és informatikai képzéseket támogatjuk elsősorban - hangsúlyozta a politikus "
    Hogy támogatják? Kiabálnak, hogy "Hajrá Műszaki Tudományok!"?

    Itt tételesen megnézhető, hogy mit is jelent ez a 2 mondat:
    http://kerettanterv.ofi.hu/

    Minden iskolatípusnál a "Bevezetés" című dokumentumok utolsó oldalán van egy összefoglaló táblázat arról, hogy melyik osztályban, melyik tárgyat, milyen óraszámban tanulja majd a gyerek. Ha valaki az előző óraszámokat is ismeri (megnézi, mikor milyen órái vannak-voltak a gyerekének), akkor azt fogja tapasztalni, hogy a matematika, fizika, kémia és informatika órák száma csökkent jelentősen. Ez utóbbi konkrétan kevesebb mint a felére, pedig eddig sem volt túl sok. (Az informatika nem azt jelenti, hogy a gyerek tud játszani a gépen, hanem műszaki értelemben egyáltalán létezik a gép - PC, telefon, stb. - és ezek működnek is a rajtuk futó szoftverek segítségével.)
    Pl. egy szakközépiskolás (érettségivel záruló oktatás) gyerek informatika óraszáma négy(!) évre(!) összesen 32 óra. Testnevelésből ennyi órája 1,5 hónap(!) alatt lesz. A szakiskola még ettől is tragikusabb.
    (Kell a sok buta, erős ember? Ugyan mire?)
    De az egész általános iskolás oktatás alatt (8 év) is csak a "Dráma - és tánc" szerepel kevesebb óraszámban, mint a biológia, fizika, kémia, informatika.

    Naivan úgy gondolnám, hogy ezek a csökkenések nem jelentik a megfogalmazott célok könnyebb elérését.”
  • 52. tucat 2013. február 01. 02:03
    „51 hozzászólás
    Kissé sarkosra sikerült a hozzászólása. Talán az opponensi indulatai, de az is lehet, hogy a tájékozatlansága az oka a megdöbbentő álláspontjának, esetleg tréfálni próbálkozott.

    A nevelés és az oktatás közötti, e helyt leírhatatlanul bonyolult viszonyt, összefüggéseket, integrációk szövevényes rendszerét (amelyben olykor e két fogalom elkülönítése, a rész-egész viszony meghatározása is komoly nehézségekbe ütközne) nem áll módomban ismertetni, ez azoknak az egyetemi, főiskolai tantárgyaknak a feladata - még ezek felsorolása is túl terjedelmes lenne itt, ha az alap- és alkalmazott tudományágak ismereteinek az átadását megcélzó diszciplínákat a teljesség igényével említeném, amilyen például az általános lélektan, a fejlődéstan és fejlődéspszichológia, a szociálpszichológia, a pedagógiai pszichológia, az ismeretátadás tudományával foglalkozó didaktika, a módszertan, a magatartászavarok felismerésének alapjait jelentő és az enyhébb fokú esetek kezelésére felkészítő pszichopedagógia és mentálhigiéné, stb. -, amelyek több kurzusra tagolva, négy-öt év alatt ismertetik meg a pedagógiai pályára készülő hallgatókkal azokat az alapismereteket, amelyek birtokában fogalmat alkothatnak az emberi test és psziché működéséről, és arról, hogy az ember teste, kognitív képességei és érzelmi élete hogyan befolyásolható - jó esetben az egyén és közössége boldogulását célzó irányokban, figyelembe véve mind az egyén, mind pedig a közösség adott státuszára vonatkozóan megállapítható jellemzőket (adottságokat), amelyek, mintegy a kereteit adják a mindenkori oktató-nevelő munkának. Ezek profi ismerete, a teljesítőképes tudása, nem várható el a szakmát nem ismerő "átlagembertől", de a szakemberektől, az oktatás és nevelés rendszerét meghatározó oktatáspolitikától annál inkább. Ha ezzel baj van, akkor az egész társadalom (s benne, természetesen, annak minden alkotója, az egyének) jövője komoly veszélyebe kerül. Ma ez a helyzet, kedves fafúvós, önjelölt szakértő, aki rendületlenül hiszi, hogy a gyermeke oktatásával és nevelésével kapcsolatban semmilyen felelősség nem terheli, elég, ha - hogy is mondta - együtt levegőznek, játszanak, marháskodnak, együtt vannak csak úgy otthon . Javaslom, vizsgálja felül a "pedagógiai programját" amíg nem késő, amíg nem okoz helyrehozhatatlan károkat a csemetéje személyiségében.

    Bocs, ha csípős a stílus, de ahhoz képest, amit mondott, ez még csak egy első fokú oktató-nevelői (válasszon, de integrálhatja is egyetlen entitássá a kettőt, s ekkor jár el helyesen) ejnye-bejnye.”
  • 51. klarinét 2013. január 31. 19:03
    „Kedves csizmadialaszló! Nekem is rossz hírem van az ön számára: A család feladata a nevelés, az oktatás az iskoláé... Nehogy már azt gondolja bárki is, hogy amit a pedagógus nem tud elvégezni napközben a szaktudásával, azt majd a szülő délután ( este ) majd fáradtan, szaktudás nélkül elvégzi... Már bocsánat. Sajnos tudom, a mai iskolarendszer arra épül, hogy majd a szülő otthon megcsinálja. Aha. Persze. A szülőnek az a dolga, hogy a gyerekkel játsszon, sportolni vigye, sétáljanak, levegőzzenek, marháskodjanak, együtt legyenek csak úgy otthon. Na nehogy már még a tanulás is az én dolgom legyen!”
  • 50. anya5353 2013. január 31. 15:01
    „Szerintem vannak gondok:
    "A személyijövedelemadó-bevallás elkészítéséhez szükséges igazolásokkal kapcsolatos teendők
    A magánszemélyeknek ahhoz, hogy a személyijövedelemadó-bevallási kötelezettségüknek maradéktalanul eleget tudjanak tenni érdemes odafigyelniük az alábbiakra.

    A kifizető olyan bizonylatot köteles kiállítani és a kifizetéskor átadni, amelyből kitűnik a magánszemély bevételének teljes összege és jogcíme, adóköteles kifizetés esetén az adóelőleg vagy az adó alapjául szolgáló összeg és a levont adóelőleg, adó összege, illetve a munkáltató által az adóelőleg megállapításakor figyelembe vett családi adókedvezmény összege. A kifizetőnek és a munkáltatónak ezen túlmenően az elszámolási évet követő év január 31-éig összesített igazolást is ki kell állítania az előzőekben említettekről, továbbá a kifizetéskor figyelembe vett bevételcsökkentő tételekről, valamint az adót, adóelőleget csökkentő tételekről. "

    Nem kaptuk meg a jövedelemigazolást!!!! És ma már nem is fogjuk! Bezzeg, ha mi nem adunk el valamit időben.......”
  • 49. dondongó 2013. január 31. 14:41
    „47. jozko 2013.01.31. 10:29

    Elgurult a gyógyika? :-)”
  • 48. deszkás 2013. január 31. 14:36
    „JOZKO! Szolgaság? Ez mitől jobb:félelem szinte minden tekintetben. Nem értek meg az emberek a demokráciára? A vezetőink azok igen? .És ŐK MITŐL JÓK? ŐK dagonyáztak és dagonyázni is fognak a vezetői nimbuszuk révén nem a híd alatt! Nyilván,elfogyott a közvagyon most a magánvagyon következik. Nem véletlen hogy a devizahiteleseken miért is NEM akarnak segíteni. Nehéz is szolgát csinálni az emberből. De lehet.”
  • 47. jozko 2013. január 31. 10:29
    „A "hájas, lúdtalpas. kövér, sovány..." többnyire nem adottságok - és nem /veleszületett/ testi hibák
    lettek itten kigúnyolva nagy jó uraim és hölgyeim!

    Sajnos a rossz táplálkozási szokások, mozgáshiány , rossz beidegződések, mentális problémák igenis elpuhuló, egészségileg is elsatnyuló generációt eredményezhetnek! /Sínen vagyunk./
    Nálunk fejlettebb országokban ezt a veszélyt felismerték, bevállalják és próbálnak is tenni ellene!
    Na jó, ők nem magyarok...nehogy már elismerjük a gyengeségünket /azt, ami egyre inkább nyilvánvaló/ !

    Sajnálom - de felelősséggel állítom:
    a magyar nép többsége nem érett még a demokráciára!
    A kádári "puha diktattúra" legtöbbeknél eltunyulást hozott, a langyos pocsolyában való kényelmes dagonyázásra szoktatott sokakat - felvértezve őket erős /uralkodó/osztályöntudattal.
    A "rendszerváltást" hamis eufória övezte: megnyíltak a határok, kinyílt a világ , sok millió magyar /koldus/
    rögtön úrnak, gazdagnak álmodhatta magát - és ehhez szinte a markába nyomták az akkor olcsónak látszó hiteleket is!
    Az észhez térés időszaka köszöntött ránk: a magyar munkát és termelést a piac nem egészen úgy árazza be, mint annó a KGST cserekereskedelem, a magyar átlag tudás, munkatapasztalat, munkaerkölcs sem tűnik világszínvonalúnak.
    Ehhez jön még az a csekélység, hogy a termelőeszközeink túlnyomó részét az eltelt mintegy 25 év alatt elkótyavetyélték, külföldi kézbe /el/adták, legatyásodtunk, a nemzeti fizetőeszközünk gyengélkedik , újabb hitelek felvételére gyakorlatilag nincs fedezet - a korábbiak törlesztése miatt szinte lehetetlen emelkedő pályára állítani a gazdaságot.
    Akik megkapták az ígéret földjét, ügyesen sáfárkodnak és megtalálják a módját, hogy ne ők szántsanak vessenek rajta. De aratni sem mi fogunk...
    Innen szép nyerni.
    Akik kiemelkedő eredményeket értek el munkában, sportban, akár harcban is, tudják:
    a győzelmet nem adják ingyen.
    Gatyába kell rázni a magyarokat- ez kemény menet máris , és még az is lesz egy darabig.
    Lehet persze ölbe tett kézzel tovább ülni a dagonyában - akik tudatosan fogyasztókat trenyésztenek, arról mindig gondoskodni fognak, hogy reménybeli rabszolgáik és fogyasztóik éhen ne haljanak.
    /És meg tudnak fizetni néhány hazaárulót, akik a saját népüket hajtják igába/
    Az a bizonyos nép is jó darabig csak hitt az ígéret földjében - és voltak akik inkább visszatértek volna a szolgaságba a húsos fazék mellé - de az erősebbek határozottan vezették őket!
    Tanuljunk azoktól, akiktől érdemes - azt , ami a hasznunkra válik!
    Elpuhult, gyáva népnek nincs hazája!”
  • 46. deszkás 2013. január 31. 09:53
    „No kedves CSIZMADIALÁSZLÓ akkor miért is kötelező az erkölcs és hittanóra? Erkölcs ? Ebben az országban ezt egyszerűen állami szinten devalválták. Nem véletlen hogy az erőszakok minden naposak. A lehetőségként ajánlás más kategória NEM ERŐSZAKRA utal.Az erkölcs szerintem az erőszak verbális megnyilvánulását se tűri nemhogy a tettlegest,mert a kötelezőség már tevőleges befejezett tett! Ezek a "gyerekek" már átlátják 8 éves szinten is: miért kötelező nekem az úszásoktatás mikor versenyszerűen edzek,úszok,versenyzek? Az a "CSAK" cinikus "leszerelési mód" már neki se okoz gondot átlátja.,valaki nagyon hülyének néz és IGAZA VAN!”
  • 45. myckie 2013. január 31. 07:59
    „39. csizmadialaszlo
    Nem adok neked igazat! Kezdjük azzal, -ahogy te is említetted- más országokban is van oktatás és vele oktatási rendszer. Sok ország van, ahol nagyon jól sikerült az oktatás átalakítása pl. skandináv országok, Dél-Korea. Nem hiszem, hogy nem lehet ezen országok oktatási rendszerét tanulmányozni és a legjobb ötleteket átvenni!
    Az írás-olvasást igenis az iskolában kellene elsajátítani a gyereknek! A folyamatos gyakorlás persze fontos! Amit te leírsz az hasonlít az egészségügyre! Időpontot tudok adni de csak egy félév múlva, de a magánrendelőmben egy óra múlva tudom fogadni! A fiam iskolájában a... szakos tanár feltette a kérdést a gyerekeknek: ki jár magántanárhoz, majd ezután azt mondta, hogy még többen is fognak ezután! ????? Valami probléma azért van!
    Nem akarok több rizsát írni, de azt azért fel kellene fogni, hogy a szakmák már annyira specializálódtak, hogy ha ezt a gyerekekkel tökéletesen szeretnék megtaníttatni , akkor el kell felejteni a polihisztor képzést! Annyi fölösleges dolgot bele akarnak verni a gyerekek fejébe,-ami tudvalevő- hogy csak ideig-óráig marad a memóriában!”
  • 44. aquila0126 2013. január 31. 07:26
    „" hájas, lúdtalpas gyerekek" jellemző megnyilatkozás. Eddig sem kedveltem de ettől a kijelentéstől még gusztustalanabb lett számomra mint lézer.”
  • 43. nemsemmi 2013. január 30. 23:31
    „Államtitkár asszony idejében se tanítottak etikát:valakit testi adottsága miatt (kövér,lúdtalpas,szemüveges,sovány etc.) kigúnyolni végtelenül cinikus,etikátlan. Jellemző ez a mindenkit lenéző,kioktató hozzáállás a regnáló hatalom részéről.Egy megszólalása alkalmával két legyet is ütött:a " tudatlan" újságíróknak is beszólt... Mert az "okos" újságírók,bértolllnokok bizony azt szajkózzák és dicsőítik amit a h.rózsák,o.viktorok szépen eléjük tolnak.Szégyen!”
  • 42. jozko 2013. január 30. 21:23
    „36. Léni:

    Túlélem.
    Te viszont képben vagy - legalább is úgy hiszed.
    Sok sikert!”
  • 41. havranek 2013. január 30. 20:58
    „Igaza van az államtitkár asszonynak nincs tandíj "költségtérítés" van .
    A TESCO-ban meg nincs ár "költségtérítés" az azért ott is van .
    Neki meg hóvégén szól a főnöke nincs fizetés halandzsa van .
    Aki meg mindezt elhiszi az "láncal söpri az udvart" (nálunk kennelből panaszkodik) de azért Ő is csak a gazdinak hisz és nem minden útszéli hazudozónak.”
  • 40. tnt 2013. január 30. 20:44
    „37. klarinét 2013.01.30. 18:45

    Nem tudom, kedves klarinét, melyik iskolába jár a gyereked.
    Az enyéim is általános iskolások, de 4. osztályig bőven elég volt az, amennyit a napköziben tanultak.”
  • 39. csizmadialaszlo 2013. január 30. 19:30
    „Klarinét nevű kedves olvasótárs! Rossz hírem van. ez a szülő egyik kötelessége. Jó, mi? Meg tetszett csinálni, etetni is tetszik meg ruházni (megruházni), és ez sem elég. Hát bizony! A tanulás már csak ilyen: rendszeres gyakorlás nélkül akár nem is járna iskolába a gyerek. Régebben volt olyan, hogy napközi, ahol - ha szerencsés volt a család, akkor kiváló - napközis tanár segítette az órán elhangzottak megértését, a gyakorló feladatok megoldását. És még így is leült velem is anya is meg apa is. Közben főztek rám, öltöztettek és testvéremet sem adták lelencházba...

    Rózsi nénitől hányingerem van, mert papagáj - ezért fizetik. viszont egy dologban igazuk van: ha ebben az országban előrefelé akarunk lépni, akkor változtatni kell. Például azon a közfelfogáson, hogy az iskolában megtanul a gyerek írni, olvasni, számolni. Nem!!!! Ott tanul írni, olvasni, számolni, de megtanulni ott soha nem fogja, és soha nem is tanulta. Otthon tetszenek vele megtaníttatni, begyakoroltatni - jó esetben. Van, aki ezért inkább pénzt áldoz és korrepetitorhoz járatja, van, aki maga szánja rá az idejét.

    Rózsi néni azt mondta, hogy ő fölháborodik azon, hogy a mérnökhallgatót matekból korrepetálni kell, mert alapvető dolgokat nem tud. Jelentem: a közgazdász-, az orvos-, a tanárszakos hallgatót ugyanígy korrepetálni kell(ene), mert többségük az alapműveletekkel nincsen tisztában!!! Bizony! 15 éve még kinevette az ország az USA oktatási rendszerét, mert ,,ott olyan hülyék, hogy az egyetemen taníttatják meg velük azt, amit itt az érettségin a szakközepesektől is elvárnak". Utolértük az USA-t, sőt, sikerült még rosszabbá válni.

    Tehát, ha most fölháborodott kedves Klarinét nevű olvasótársam a hozzászólásomon, akkor Ön éppen azzal ért egyet, amit Rózsi néni viselkedésével képvisel, azaz maximális lojalitással (magyarán fitymaszűkület gyógyítása orális úton) gondolkodás nélkül és befektetett energia nélkül sikeres lehet az ember. Márpedig ez hazugság.”
  • 38. tol 2013. január 30. 19:11
    „...majd "jó tanuló, jó sportoló" plakettet adományoztak Hoffmann Rózsának és mindenki mosolygott, mint a jóllakott óvodások. Van valami hátborzongató szépsége a hatalom cinizmusának. Én nem kérek belöle.”
  • 37. klarinét 2013. január 30. 18:45
    „Örülök, hogy erkölcstant, hittant fognak tanulni... Félek azonban attól, hogy ez a drágalátos pedagógus életpályamodell olyan lesz, mit a szappanbuborék... Rózsaszín lufika, semmi több. Hallottunk már ötletelésről, pl. egész napos iskola bevezetése. Én csak egyet kérek: ne kelljen a másodikos gyerekemmel még itthon is 2-3 órát tanulni naponta, mert minden nap átlag 3 röpdolgozatot írnak. Semmi másról nem szól az életünk itthon délután, csak a tanulás, tanulás. ( ja, és a gyerekem nem hülye, még mielőtt valaki erre gondol ) Rohadtul unom már én is, és szülőtársaim is, hogy itthon kell megcsinálnom nekem azt, amire az iskolában soha nincs idő. pl. olyan feladat van a háziban, amit még nem is tanultak, sebaj, majd a hülye szülő elmagyarázza! Az a baj, hogy a tanító néni meg nem jön el hozzám, helyettem vacsorát főzni. Na, erre varrjon gombot Rózsika.”
  • 36. Léni 2013. január 30. 17:18
    „29. jozko!
    Nem töltöm veled az időmet, mert látom fogalmad nincs a szituról!”
55 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mórahalmon pihent a TV2 tatár származású sztárja

Lovagolt, megismerkedett a fürdővel, Szegedre is ellátogatott Husnullina Regina. A The Voice című tehetségkutató sztárja három napot töltött aktív pihenéssel a verseny után. Tovább olvasom