Délmagyar logó

2017. 04. 26. szerda - Ervin 8°C | 22°C Még több cikk.

Hol az úttest, hol a járda keskeny

Városvezetőket kísértünk el tegnap, akik azt szemlézték, hogyan halad a szegedi Szent István tér építése. Látszólag sok van még hátra, a kivitelezők viszont ígérik, a hónap végére a tér elkészül.
Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester és Szentgyörgyi Pál gazdasági alpolgármester társaságában korzózhattak a sajtómunkások tegnap a Szent István téren.

– Két műszakban száztíz ember dolgozik a befejezésen, elkészülünk – mondta a kivitelező SADE Magyarország Kft. építésvezetője, Miklós Zoltán. A városvezetőkkel egybehangzóan közölte a kivitelező képviselője, hogy a beruházás költségvetésén belül maradnak – mindenféle fagyok, tavaszi esőzések, kóbor közművezetékek és nyári hőség ellenére. Tervrajzzal a kezében az építésvezető először a tér Bocskai utcai végébe kalauzolt, ott állnak a legjobban. Látható az új nyilvános vécé és a kispiac hét pavilonjának a helye.

Első ránézésre nagyon széles a járda a biztosító előtt, ugyanakkor túl keskeny az úttest. Nagy Sándortól megtudtuk, pont ez volt a tervező célja, mert gyéríteni akarják a gépkocsiforgalmat a téren, kedvezve a sétálóknak.

Csakhogy a korzózás sem lesz akadálymentes, mert az új társasházak előtt túl keskenyre sikerült a járda, és még ennek is a közepén oszlopok éktelenkednek. – Azért szűk a járda, mert az utat szélesítenünk kellett, másképp a trolik nem férnek el. Egyébként a víztorony felőli oldalon is lehet sétálni, ott is épül járda – magyarázta az építésvezető.

És ott is lesz oszlopsor. Erre szerelik a világítótesteket és a trolik felső vezetékét. Eredetileg a szemközti házfalakra, kampókra rögzítették volna az úttesten átívelő trolivezetékeket, de ezt a megoldást a lakók leszavazták. Erre átterveztették, így kerültek a járda közepére a trolivezetéket tartó oszlopok. És azért középre, mert olyan sok a közművezeték a járdarész alatt, hogy csak itt volt hely.
Oszlop sok, fa viszont egy sem lesz a Vidra utcában, mert a közművek miatt a fák már végképp nem férnének el.

Az uniós pályázatnak része a trolivezeték átépítése is. Ezért kell már most megépíteni, annak ellenére, hogy minimum két évig nem használják majd, hiszen az Anna-kúti csomópont teljes felújításáig itt trolipótló buszok közlekednek.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A határok félig leomlottak

Tegnap „akadálymentesítették" az átkelést Horgoson, vagyis az országhatár szerb oldalán. A már… Tovább olvasom