Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 5°C

Holtidő trolin, buszon, tuján

Szeged - A 8-as troli, a 76-os autóbusz és a 4-es villamos ad okot az utasoknak a legnagyobb bosszankodásra a reggeli csúcsban.
Dugonics tér, a Csongrádi sugárút–nagykörút és a Londoni körút–Kálvária sugárút kereszteződése: ezekben a csomópontokban kell kényszerűségből a leghosszabb ideig várakozniuk a helyi tömegközlekedési eszközöknek. Legtovább a 8-as troli vesztegel a Csongrádi sugárút végén a reggeli csúcsban: a lámpa előtt feltorlódott sor vége rendre a Tavasz utcai megállóig ér. Tegnap reggel csak a harmadik lámpaváltásra sikerült átjutnunk a kereszteződésen: a Skoda pontosan 5 percen át várakozott. A zöld jelzés 6–7 másodpercig tart, amelyen 3-4 gyors reagálású sofőr csusszan át.

Oláh Miklós, a szegedi polgármesteri hivatal fejlesztési irodájának munkatársa elmondta: minden csomópontnak van egy általában 96 másodperces ciklusa – függően a kapacitásától –, ennyi idő alatt kerül a rendszer ugyanabba az állapotba. Ezt kellett a szaktervezőknek felosztaniuk a különböző irányokból érkező autók és gyalogosok között. Tömegközlekedési eszközt akkor tudnának előnyben részesíteni, ha lenne külön sávja. Műszakilag nem lenne lehetetlen, hogy csúcsidőben egyes csomópontok lámpái máshogy üzemeljenek, mint máskor.

A Csongrádi sugárút és a nagykörút kereszteződésében az átjutás feladja a leckét. Fotó: Frank Yvette
A Csongrádi sugárút és a nagykörút kereszteződésében az átjutás feladja a leckét.
Fotó: Frank Yvette

A lámparendszert működtető kft. területi vezetője, Turcsányi István elmondta: a nagykörúton végig zöldhullám van, de igazán az is csak csúcsidőn kívül érzékelhető.

– Adott az időintervallum, ebből már nem lehet elvenni. Két balkanyar is csökkenti az időt a körúton – magyarázta Turcsányi. Enyhülést csak az M43-as autópálya hozhat majd a szakasznak.

A 8-ashoz hasonlóan bajban van a 76-os autóbusz is a Londoni körút–Kálvária sugárút találkozásánál: az építkezések, felújítások, egyirányúsítások után csak egy sáv maradt szabad az autók előtt. A vezetők a tapasztalatok szerint ezt a részt könnyebben el tudják kerülni, de itt sem ritka, hogy a busznak reggel 3–5 percet kell vesztegelnie a sugárútra kanyarodáshoz. A feleslegesnek tűnő várakozásból a villamoson, tuján utazók sem maradnak ki: a Kecskés felé tartó 4-esnek reggel meg kell várnia a vele szembe jövő járművet. Olykor ez csak néhány másodpercig, máskor 3–4 percig is eltart.

Olvasóink írták

27 hozzászólás
12
  • 27. Dema 2011. január 31. 12:28
    „Mikor lesz már ingyenes a tömegközlekedés Szegeden? Akkor biztos, hogy kevesebben mennének kocsival. Jobban tudnának menni a trolik. Nem lenne akkora forgalom, környezet szennyezés, parkoló is kevesebb kellene! Ezzel meg lehetne oldani sok problémát! :D”
  • 26. Agyi54 2010. november 12. 00:39
    „túúúdom,túúdom....és itt állunk,és várunk,hogy fölférjünk a 9--azaz--a KILENC-es...--- trolira a FELSŐ TISZA-PART-on !!!!”
  • 25. okz63 2010. november 11. 18:37
    „22. hozzászólás úgyistudod 2010.11.11. 15:32
    "Kellene még egy híd...."

    Egyszer csak megérjük, hogy megépül az a fránya déli Tisza-híd.
    Nagyon ráférne már arra a régióra is, hogy rövidebb úton el lehessen Újszeged bizonyos részeire jutni...”
  • 24. ifj. Nagy Gábor 2010. november 11. 16:55
    „22. úgyistudod 2010.11.11. 15:32

    Jövő nyáron épül a buszsávos rendszer, ami előreeengedi a buszokat és trolikat a hídon. Részletek:

    http://www.ujpalyan.hu/content/49/ujszegedi-hidfo”
  • 23. úgyistudod 2010. november 11. 15:34
    „Bocsi...természetesen a Belvárosi Híd-ra gondoltam...”
  • 22. úgyistudod 2010. november 11. 15:32
    „És mi van azokkal a buszokkal, akik a reggeli csúcsban az új hídon próbálnak átjutni??? Kevésbé agresszív buszsofőr esetében a 15 perces menetidőnk olykor 40-50 percig is eltart!!! Kellene még egy híd....”
  • 21. ifj. Nagy Gábor 2010. november 11. 14:10
    „Persze, de ha már ott van két kitérő, azt is elég lenne első körben jól kihasználni, aztán ha még mindig sok a várás, akkor továbblépni.”
  • 20. Szusi 2010. november 11. 11:43
    „19. ifj. Nagy Gábor 2010.11.11. 10:38
    Kellene a kétvágányos közlekedés. :-(”
  • 19. ifj. Nagy Gábor 2010. november 11. 10:38
    „17. Szusi 2010.11.11. 10:03
    "Hétfőn a 7.13-kor Kecskésről induló villamoson legalább 3 percet vártam a Vám térnél az ellen villamosra."

    Na erről beszéltem, ez a 3 perc simán lehetett volna 1 is... Mert 1 perc alatt felmehetett volna a régi kitérőig, ott vár 1-et a szembejövőre, ami 1 perc után ért ugye oda a Vám térre (így jön ki a 3). Csak egy ugyanolyan ellenmenet-biztosító berendezés kéne oda, mint ami a Vám tér és a végállomás között van. Vagy azt átszerelni, ha nagyon nincs pénz, mert a jelenlegi helyén kicsi a gyakorlati jelentősége, hiszen ugyanígy nem belátható a Dugonics tér - Vám tér szakasz sem, és ott sincs biztosító berendezés.”
  • 18. ifj. Nagy Gábor 2010. november 11. 10:33
    „14. Zsoltee0716 2010.11.10. 17:51
    " "minden csomópontnak van egy általában 96 másodperces ciklusa "

    xd főleg amikor ~80 másodperc a várakozás a Fónógyári út és Dorozsmai keresztben."

    Utána meg gondolom 16 másodperc körüli zöld és már meg is vagyunk - mi nem stimmel?”
  • 17. Szusi 2010. november 11. 10:03
    „16. Vandorr 2010.11.11. 08:35
    Feltettem. Hétfőn a 7.13-kor Kecskésről induló villamoson legalább 3 percet vártam a Vám térnél az ellen villamosra. ( Vasárnapokról már nem beszélek mert nem ez volt a téma. Ott a dugó térnél is szokott szobrozni nem is keveset.)”
  • 16. Vandorr 2010. november 11. 08:35
    „Tegye fel a kezét, aki a 4-esen 3-4 percet várt az ellenre!”
  • 15. papsajt 2010. november 10. 19:09
    „a 8as troli menetideje kiszámíthatatlan. van hogy állnak az utasok fél órát, aztán jön 2-3 egyszerre.”
  • 14. Zsoltee0716 2010. november 10. 17:51
    „"Oláh Miklós, a szegedi polgármesteri hivatal fejlesztési irodájának munkatársa elmondta: minden csomópontnak van egy általában 96 másodperces ciklusa "

    xd főleg amikor ~80 másodperc a várakozás a Fónógyári út és Dorozsmai keresztben.”
  • 13. ifj. Nagy Gábor 2010. november 10. 15:16
    „12. mackópajtás 2010.11.10. 14:39
    "-Mi köze van a Csongrádinak a Tavasz utcához?"

    Amennyi a cikknek a tényleges problémákhoz...

    Mert ha már a külön sáv szóba került, akkor szóba kerülhetett volna a sugárút másik irányában létrehozott rövidke buszsáv értelme(tlensége). Esetleg a Stefánia mentén a 9-es troli rendszeres dugóban állása (hogy ott miért nincs buszsáv, pedig még lehetne is rá helyet keríteni), vagy a kiskörútra tervezett buszsáv az SZTK-tól a Dugonics térig. Esetleg az (bár ritkán járok arra, nem tudom, mennyire reális a felvetés), hogy a Vám téren várakozása a befelé jövő villamosnak csökkenthető lehetne azzal, ha elmenne a Szivárvány utcai kitérőig, amennyiben a másik még csak ott tart. Vagy a villamosok/közös használatú sávok előnyben részesítése (bejelentkezik a villamos a kereszteződés előtt egy pontot elérve és rövidebb lesz neki a piros vagy egyáltalán nem is kell megállnia), bár ez remélhetőleg kiépül a nagyprojekt során.”
  • 12. mackópajtás 2010. november 10. 14:39
    „"Legtovább a 8-as troli vesztegel a Csongrádi sugárút végén a reggeli csúcsban: a lámpa előtt feltorlódott sor vége rendre a Tavasz utcai megállóig ér."

    -Mi köze van a Csongrádinak a Tavasz utcához?”
  • 11. Citadis 2010. november 10. 12:58
    „Őszintén szeretnék én is gratulálni a cikk írójának. Kár, hogy senki sem ellenőrzi a tartalmát, mielőtt kikerül, talán akkor nem lenne benne ilyen hatalmas hiba /Tavasz utca/. És nem csak most, máskor is... :S

    De a tartalmához is gratulálok, sikerült pár, teljesen átlagos várakozási időt kiemelni... Csak halkan jegyezném meg, az SZTK Rendelő megállótól a Dugonics tér megállóig csúcsidőben általában 10 perc az eljutás, ami kapásból duplája ezeknek. És még sorolhatnánk a több, mint 5 perces várakozási idős helyeket...”
  • 10. Gazficko 2010. november 10. 12:57
    „Muhahaha. Kedves munkatárs én csak röhögni tudok magán. Hányszor utazott maga a 76-os busszal????????Én naponta utazok vele.

    És ebből kifolyólag maga ebben a cikkben nagy marhaságot emlegetett. A Kálvária sgt. átépítése miatt kicsit módosult a busz menetrendje. Mihálytelekről nézve a busz megáll a Földváry utcánál, aztán a Gogol utcánál( a villamos megállóval közös), aztán a Centrum és ugy a Bartók tér.

    Viszont amikor a 76-os busz a Bartók térről indul,akkor megáll a Mars tér előtt, aztán a Nagy krt.-rő ráfordul a Kálváriára és ott meg áll a katonai ruházatos bolt előtt.Innen megy tovább a Kálvárián maradva a Dáni utcához. Majd tovább zötykölödve a dugó téri körforgalomban rá áll a Petőfi Sándor sgt-re és úgy megy Mihálytelekre.

    Kérném a leírásomnak megfelelően módosítani az cikk megfelelő részét.”
  • 9. Szusi 2010. november 10. 12:31
    „Mellesleg ez a cikk a reggeli csúcsidőről szólt. (ad 1) ;-)”
  • 8. Szusi 2010. november 10. 12:28
    „7. Lenry 2010.11.10. 12:21
    Akkor csak akadályozza egymást! :-) Már azt hittem rosszul látok. :-))) Ezt tényként közöltem. Alternatív megoldás? Járjon az egész vonalon busz és akkor nem kell várni. Elég építő a javaslat?”
27 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Operafesztivál – az utcán is

Szeged belvárosában öt kis széksor és fákra, lámpaoszlopokra erősített öt televízió népszerűsíti a… Tovább olvasom