Délmagyar logó

2017. 03. 30. csütörtök - Zalán 8°C | 18°C Még több cikk.

Hoppon maradt utasok

A Szeged–Budapest között vonattal utazók gyakran hiába érnek időben az állomásra, az IC-kre már nem jut számukra helyjegy. Ennek legfőbb oka, hogy kevés a kocsi. A gond a közeljövőben nem oldódik meg.
Fotó: Schmidt Andrea
Az utóbbi időben egyre többször lemaradnak az IC-vonatokról azok, akik péntek délután, illetve vasárnap este szeretnének utazni. A vonat indulása előtt elfogynak a helyjegyek, a lemaradók hiába mennek ki időben az állomásra, csak a tovatűnő vonatot vehetik szemügyre.
A helyjegyek szűkének fő oka, hogy nincs elég kocsi – tudtuk meg Huszár Zoltántól, a MÁV Szegedi Személyszállítási Központjának területi személyszállítási vezetőjétől. Nemcsak a Budapest–Szeged viszonylatban, hanem a vasút egészére is jellemző hogy pénteken és vasárnap délután kevésnek bizonyul a kocsik száma. A hét többi napján előfordul, hogy csökkentett kocsimennyiséggel közlekednek a vonatok, az IC-k kihasználtsága átlagosan 80 százalék alatti. Csúcsidőben Szeged és Budapest között a maximális mennyiség két első osztályú, és hat másodosztályú kocsi. Ez 588 ülőhelyet jelent, de ilyenkor többen szeretnének utazni.

Hogy hányan maradnak le helyhiány miatt az intercitykről, pontosan nem tudja felmérni a MÁV. Az úgynevezett elirányított utasok többsége Kecskeméten jelentkezik, Szegeden viszont többen vásárolnak elővételben: a jegyek 50–60 százalékát. Átlag 40–50 százalék még indulás előtt is rendelkezésre áll.

Nem mindenkinek jut hely, aki utazni szeretne. Fotó: Schmidt Andrea
– Pótmegoldásként a csúcsidőszakokban első osztályú, nem IC minőségű kocsikat teszünk rá a szerelvényre – tájékoztatott Huszár Zoltán. – Ilyenkor az 520 forintos IC-pótjegy helyett csak a helyfoglalás díját, 130 forintot kell kifizetni, és bár első osztályúak, másodosztályú jeggyel vehetők igénybe. Sajnos ezekben az időszakokban sokszor a pluszkocsik beállítása is kevés – tette hozzá.

Az augusztus 29-én Szeged és Budapest közé beállított ötödik pár IC már javított a helyzeten, de a december 11-étől életbe lépő új menetrend nem hoz jelentős változást. Ezzel együtt napközben másfél óránként indulnak vonatok Budapestre: felváltva IC és gyorsvonat szerelvények.
A vasúttársaság számára is nyilvánvaló, hogy a MÁV kocsiparkja kisebb, mint kellene, de a közeljövőben várhatóan nem a Szeged–Budapest vonalon fejlesztenek.


Délben Pestre, délelőtt Szegedre

Ha mégis pénteken, illetve vasárnap kényszerülünk utazni, Szegedről a 12 óra 45 perckor induló IC-re valószínűleg az indulás előtt is tudunk jegyet kapni. Budapestről pedig a délelőtti, kora délutáni órákban érdemes Szegedre indulni. Akik előre akarnak jegyet rendelni, a társaság MÁV Direkt nevű telefonos szolgáltatását vehetik igénybe, bár ez pénteken és vasárnap nem mindig könnyű. Az információs, illetve a jegyrendelő szolgáltatást központosították, a kapacitás bővült, mégis előfordul, hogy hosszú ideig foglaltat jelez a 06-40-49-49-49-es szám.


Fazekas Gábor
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Óriási sikert aratott babakiadványunk

Húszasával vitték tegnap az újságárusoktól a Délmagyarországot és a Délvilágot, amelyben elhelyeztük… Tovább olvasom