Délmagyar logó

2017. 06. 29. csütörtök - Péter, Pál 24°C | 33°C Még több cikk.

Ideiglenes forgalmi rend a Belvárosi hídon

Szeged - Máskor tilos, vasárnap 10 óráig azonban szabad gyalogolni a Belvárosi híd múzeum felőli oldalán. Senki sem tudott erről, akit a helyszínen megkérdeztünk.
Bárki szabályosan gyalogolhat egy ideiglenes forgalmirend-változás miatt a szegedi Belvárosi híd mindkét felén. Az önkormányzat döntése értelmében a híd északi oldalán kialakított kerékpárutat jelző táblák és a hídon kihelyezett, „Gyalogos forgalom a túloldalon" feliratú táblák csütörtök estétől vasárnap délelőtt 10 óráig érvényüket vesztik – számoltunk be a rendőrség által közölt változásról.

– Nem vészes, csak figyelni kell, akkor nincs gond – kommentálta a SZIN idejére életbe léptetett változást pénteken a budapesti Jancsovics Máté. Tőlünk hallotta először, hogy nyugodtan gyalogolhat a máskor kizárólag kerékpárosoknak fenntartott oldalon, ahol máskor volt rá példa, hogy 5000 forint helyszíni bírságot fizettettek egy gyalogossal. Úgy láttuk, a fesztiválozók és a szegediek többsége a megszokott módon használja a Belvárosi hidat: biztosra mennek, és a Partfürdőtől, illetve a Móra-múzeumtól távolabbi oldalon sétálnak. Aki mégis marad az ideiglenesen járdaként üzemelő északi oldalon, annak érdemes szorosan a korlát mellett haladnia, nehogy „összetalálkozzon" a kerékpárral közlekedőkkel.

Vasárnap 10 óráig büntetlenül lehet sétálni a bicikliúton. Fotó: Schmidt Andrea
Vasárnap 10 óráig büntetlenül lehet sétálni a bicikliúton.
Fotó: Schmidt Andrea

– Nem várhatjuk el, hogy a bulizó fiatalok mindig átmenjenek a túloldalra. Ezt a pár napot ki lehet bírni – mondta a bringával Újszegedről, a fürdőtől Szeged felé tartó Kurunczi Zoltán. – Ha nem mondod, hogy le van takarva a tábla nejlonnal, nem is veszem észre. Egyébként általában figyelik a gyalogosok, hogy hol kell menniük, ha egy-két turista „elszédül", az még belefér.

Olvasóink írták

35 hozzászólás
12
  • 35. J.G. 2013. augusztus 26. 18:50
    „32. okz63 2013.08.25. 18:46
    A tobbseg kerekpart es tomegkozlekedest hasznal. Miert akarod autosok szamara kisajatitani megis az uthalozat feluletenek 80%-at?
    Igy is lehet fogalmazni :)

    Azt is beidezhetned h pl. az aruszallitast mikor akarta biciklire ultetni barki is. Nevetseges vagy.”
  • 34. ifj. Nagy Gábor 2013. augusztus 26. 15:02
    „32. okz63

    Amúgy meg ordasul ferdítesz, mert a tömegközlekedőket eszem ágában sincs eltéríteni sem itt, sem máshol, autós meg jóval kevesebb van, mint a tömegközlekedő.

    A diktátorok felemlegetése nevetséges, csak azt tudom idézni, hogy "London mellett számos más város is a dugódíj bevezetéséről döntött, és a tapasztalataik hasonlóak voltak. A dugódíj pénzbe kerül, és sokan attól tartottak, hogy komoly ellenállást fog kiváltani, de a lakosság és a üzleti élet szereplőinek megítélése mindenütt egyértelműen pozitív."
    ( http://www.dugodij.hu/?page=hatterinfo_kerdesek )

    Hasonló jellegű dolgokat te és a többség már előre eleve esélytelennek mondotok, pedig kiderülhetne róluk, hogy nem is azok.

    De vigyázz, ha sokat játszod a hülyét, még a végén tényleg az leszel...”
  • 33. ifj. Nagy Gábor 2013. augusztus 26. 14:54
    „31-32. okz63

    Tényleg nem érted, szóval csak játszd tovább az eszedet, vagy amit annak gondolsz... :-(”
  • 32. okz63 2013. augusztus 25. 18:46
    „29. ifj. Nagy Gábor 2013.08.25. 09:19
    "Látom még mindig nem értetted meg a kerékpár és a személyautó közötti fő különbségeket, úgyhogy ezt a témát addig inkább ne feszegesd, mert csak nevetségessé teszed magadat."

    Azért félretéve a tréfát az a gáz, hogy a város lakosságának többsége jelenleg autót vagy tömegközlekedést használ. Talán nem kéne őket erőszakosan eltéríteni a mostani állapottól csak azért, mert az nektek nem tetszik. A különféle cikkek alatti kommentekből kiderül, hogy a véleményetekkel még mindig kisebbségben vagytok.

    De hát éppen tőled olvashattuk, hogy TE nem a többség érdekét képviseled, hanem a helyeset. Már mondtam, hogy Hitler, Mussolini, Ceaucescu, Napoleon, Szaddam Husszein is így gondolta, valahogy mégsem lett később vele népszerű. ;-)”
  • 31. okz63 2013. augusztus 25. 18:43
    „29. ifj. Nagy Gábor 2013.08.25. 09:19
    "Látom még mindig nem értetted meg a kerékpár és a személyautó közötti fő különbségeket"
    Hogy nektek mi a bajotok vele, azt értem. Ti megelégszetek két kerékkel, sőt szerintetek a súlyos agy és szívbetegek is kerékpározzanak, mert az egészséges (lassan már ott tartunk, hogy még gyógyító hatást is igazoltok neki). Az autós meg bármire is használja az autóját, abban a pillanatban általános közellenséggé válik számotokra. Ez jól látszik azon, hogy ha valaki egy Critical Mass alatt ott áll autójával a felvonulás elhaladását várva, akkor azt a gyilkos szempárok kb. 10-20 alkalommal minimum már gondolatban kivégezték. Nem hinném, hogy ez a módja az autósok diszkriminálásának, de már javasoltam, hogy próbáljatok felvételt nyerni mint kerékpáros kiszállító bármelyik pékséghez. Nem hinném, hogy nagyon népszerűek lesztek a hatékonyság béka hátsója alatti színvonala miatt. :-)”
  • 30. K.T. 2013. augusztus 25. 13:58
    „Kedves Vida-Szűcs Imre!
    Legyen szíves megkérdezni a cikk kapcsán a jelenlegi forgalmi rend kialakításáért felelős személytől, hogy
    1. Kapott-e engedélyt a forgalmi rend ilyetén történő ideiglenes átalakítására?
    2. Melyik hatóság/ki jegyzi az engedélyt?
    3. Az ideiglenesen kialakított rend megfelel-e a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. tv. 12. § 2. bekezdésének, miszerint:
    ,,A közutak forgalmi rendjét félreérthetetlenül, úgy kell kialakítani, hogy azt a közlekedés résztvevői kellő időben és könnyen felismerhessék. A forgalmi rend kialakításához a szükséges és lehető legkevesebb közúti jelzőtáblát kell használni. A forgalomban résztvevők továbbhaladásának és úticéljuk elérésének megkönnyítése érdekében megfelelő tájékoztató közúti jelzéseket kell elhelyezni."

    4/a. Ha megfelel, hogyan értelmezné a kialakításért felelős a járdára vezetett piros (kerékpáros) útburkolatot? (Vö. járdán tilos kerékpározni!)
    4/b. Ha nem felel meg, hogyan kapott az átalakításra engedélyt?

    Általánosan, ha forgalmi rend változás van, akkor azt narancs alapú figyelem felhívó táblákkal szokás jelölni!
    Úgy tűnik, hogy a nem gépjárművel közlekedők ennyit sem érdemelnek... :(”
  • 29. ifj. Nagy Gábor 2013. augusztus 25. 09:19
    „14. okz63
    "Te miért nem tekersz azon át Szegedre? Jóval szélesebb és nincs akkora forgalom se rajta szerintem.
    Ja, hogy kerülő (no meg minimum négy-öt plusz közlekedési lámpa nekik)? Hát látod, aki az egészséges közlekedési módot választja, annak ez ne legyen akadály, ha többet kell tekerni. Én mindig ezen mosolygok, hogy a Dóm tér tekintetében is ez a probléma, hogy mekkora kerülő kell, ha a tér le van zárva, közben meg arról folyik a vita, hogy 500 méter vagy 1 kilométer... :-D"

    Látom még mindig nem értetted meg a kerékpár és a személyautó közötti fő különbségeket, úgyhogy ezt a témát addig inkább ne feszegesd, mert csak nevetségessé teszed magadat.

    24. okz63
    "21. CsImre
    "Abban mi a balesetveszély, hogy a biciklisek a trolik mellett közlekednek? Millió helyen van így a városban, mégsem történik semmi."
    Mondj egy olyan helyet még Szegeden, ahol ugyanilyen keskeny a rendelkezésre álló útszakasz és elfér autós-troli-kerékpáros egyaránt. Jah, és mondj még egyet, ahol ilyen magas a járdaszegély.
    Látom, nehéz elfogadni, hogy a Belvárosi hídon balesetveszélyes - és nem kicsit forgalom-akadályozó - lenne, ha mindkét irányban az úttesten mennének a bringások."

    2003 előtt is volt kerékpáros forgalom a hídon, de a fő forgalomakadályozó akkor sem a kerékpáros volt. :-) És nem a balesetek, hanem a kerékpározás irányába tett pozitív diszkrimináció volt az oka a kerékpársávok létesítésének.”
  • 28. okz63 2013. augusztus 24. 19:56
    „25. J.G. 2013.08.24. 19:31
    No látom, megint előjött az igazi éned, személyeskedsz ezerrel.
    Nem baj, már megszoktuk, értelmes gondolatod sose volt. :-)”
  • 27. okz63 2013. augusztus 24. 19:38
    „21. CsImre 2013.08.24. 18:13
    "Akkor meg ne sírjál, hogy autóval a Bertalan hídon kell kerülnöd, mert mondjuk szó nélkül lezárják a Belvárosi hidat, hogy nyugodtan lehessen ott biciklizni. Egy kis kerülőt kibírsz, nem?"
    A Dóm teret évente többször lezárják, mert Európa egyik leghíresebb szabadtéri színházi fesztiválja zajlik akkor ott. Viszont amit most te írtál, az meg csak a te rózsaszín álmod. ;-)”
  • 26. okz63 2013. augusztus 24. 19:36
    „22. Ferrer 2013.08.24. 19:15
    "Az eredeti hozzászóló beleírta a kerékpárt is, én közvetetten arra válaszoltam."
    Mivel a "Diszkrimináció" kifejezést használtad válaszodban, így az enyémre válaszoltál, nem az eredetire.”
  • 25. J.G. 2013. augusztus 24. 19:31
    „"Egy kis kerülőt kibírsz, nem?"
    Ugyan mar, elfarad a laba a pedalok nyomkodasaban... Koverseggel ez is jar.”
  • 24. okz63 2013. augusztus 24. 19:19
    „21. CsImre 2013.08.24. 18:13
    "Abban mi a balesetveszély, hogy a biciklisek a trolik mellett közlekednek? Millió helyen van így a városban, mégsem történik semmi."
    Mondj egy olyan helyet még Szegeden, ahol ugyanilyen keskeny a rendelkezésre álló útszakasz és elfér autós-troli-kerékpáros egyaránt. Jah, és mondj még egyet, ahol ilyen magas a járdaszegély.

    Látom, nehéz elfogadni, hogy a Belvárosi hídon balesetveszélyes - és nem kicsit forgalom-akadályozó - lenne, ha mindkét irányban az úttesten mennének a bringások. Ti azóta rugóztok ezen, amióta csak kialakították. Talán el kéne fogadni, hogy nem fog változni és sokkal nyugisabb életetek lehetne.”
  • 23. okz63 2013. augusztus 24. 19:16
    „21. CsImre 2013.08.24. 18:13
    "Akkor meg ne sírjál, hogy autóval a Bertalan hídon kell kerülnöd, mert mondjuk szó nélkül lezárják a Belvárosi hidat, hogy nyugodtan lehessen ott biciklizni. Egy kis kerülőt kibírsz, nem?"
    Az a különbség, hogy a Dóm teret már többször is lezárták, a Belvárosi hidat meg addig nem fogják, amíg nem lesz harmadik hídja Szegednek. Úgyhogy ne álmodozz, ez csak a te rózsaszín világodban létezik egyenlőre, és hát ezt betudom annak, hogy <moderálva>”
  • 22. Ferrer 2013. augusztus 24. 19:15
    „14. okz63
    Az eredeti hozzászóló beleírta a kerékpárt is, én közvetetten arra válaszoltam. Autóval ez nem lehet gond!”
  • 21. CsImre 2013. augusztus 24. 18:13
    „4. szegarazs2
    Állj ki a hídra egy átlagos napon, és nézd meg, hogy hány gyalogos megy a szabályos oldalon, és hányan a kerékpárúton. A különbség óriási. A többség tehát fölfogja, hol kell mennie.

    5. A.R.

    Abban mi a balesetveszély, hogy a biciklisek a trolik mellett közlekednek? Millió helyen van így a városban, mégsem történik semmi.

    9. dBrown:
    A villamos nem volt trendi akkoriban, és útban is volt a motorizációnak. Azért bontották el.

    20. okz63:

    Akkor meg ne sírjál, hogy autóval a Bertalan hídon kell kerülnöd, mert mondjuk szó nélkül lezárják a Belvárosi hidat, hogy nyugodtan lehessen ott biciklizni. Egy kis kerülőt kibírsz, nem?”
  • 20. okz63 2013. augusztus 24. 17:53
    „19. CsImre 2013.08.24. 17:38
    "Arról miért nincs sosem cikk, hogy lezárják a Dóm teret szó nélkül? Szerintem bosszantóbb"
    Neked bosszantóbb biztosan, mert nem az van, amit te akarsz, én viszont legutóbb is, amikor le volt zárva egy előadás miatt, eltekertem az Apáthy utcán a Jókai utcáig és máris kikerülted kicsi kerülővel, pedig akkor én egy kétórás kajakozás után mentem haza, mégsem sírtam. Ilyen egyszerű ez és nem sírni kell az egészséges közlekedés pártolójának, hogy pár száz méterrel többet kell alkalmanként tekernie. ;-)”
  • 19. CsImre 2013. augusztus 24. 17:38
    „Arról miért nincs sosem cikk, hogy lezárják a Dóm teret szó nélkül? Szerintem bosszantóbb, mint hogy az úttesten kell tekerni a járda helyett....

    A belvárosi hídon a természetes ősállapot az volt, hogy a gyalogosok mentek a járdákon. A kerékpárút járdára tétele egy kényszermegoldás, ami ezt az ősállapotot megontja, SZIN alatt viszont annyi a gyalogos, hogy visszaáll.

    Amúgy a múltkor nagy hírverést kapott, hogy a gyerek leesett a kerékpárútról. Az illetékesek a közlekedészervezéshez nem értenek, a fenekük védelméhez viszont igen. Ráéreztek, hogy ennyi gyalogost képtelenség bírságolni, amúgy sem férnének el az egyik oldalon, így inkább megszüntetik a kerékpárutat, így ha egy biciklis mégis leesne, akkor mondhatják, hogy le volt takarva a kerékpárút, így ők nem felelősek.”
  • 18. J.G. 2013. augusztus 24. 16:40
    „12. 78 2013.08.24. 15:34
    Probaltam arra celozni, hogy nem eletszeru a gyalogosoktol elvenni a jardat. Plane nem akkor, amikor ilyen merteku a forgalom - ezert is leptek most azt, amit. De ugy latszik a peldamat sem ertetted. Ertem hogy kint van a tabla, de a forgalmi rend attol meg marhasag. Eppen ugy, ahogy leszereltek a gyalogatkelot a posta iranyaba... Most mar Hid utca fele nem lehet kerekparral menni tobbe - ugyes, nem?”
  • 17. okz63 2013. augusztus 24. 16:19
    „Amíg a múzeumnál és a Partfürdőnél nem szüntetik meg az északi járdára vezető lépcsőt, addig mindig is lesznek szabálytalan gyalogosok az északi járdán kialakított kerékpárúton, bár akik a híd két oldalán mennek fel, azok ellen továbbra sincs orvosság. Mégiscsak a konzolos kétoldali közlekedési sáv kialakítása lenne az egyik legreálisabb megoldás a Belvárosi hídon.”
  • 16. okz63 2013. augusztus 24. 16:15
    „10. J.G. 2013.08.24. 15:13
    "Tenyleg jogosnak erzed az idiota kialakitas utan a logikusan setalo embereket 20ezerre buntetni?"
    Te tényleg csak azt gondolod, hogy csakis a kerékpárosok számára születnek nem logikus közlekedési kialakítások? NEM így van! Mindössze a többi közlekedésnem nem sír annyit, mint amennyit te naponta itt nyavalyogsz ezzel kapcsolatban. És a rendőrnek aztán magyarázhatod, hogy te logikusan közlekedtél, ő a KRESZ alapján fog bírságolni és tojik a véleményedre ezzel kapcsolatban. Ha pedig fellebbezel, akkor is inkább a bírónak vagy a szabálysértési előadónak meséld, bár szerintem őt se fogja komolyabban érdekelni a sirámod. :-D

    És hát örök igazság, hogy a szabály nem ismerete nem mentesít a bírság alól, azaz a gyalogosnak is ismernie kell a közlekedés szabályait, ha közlekedni akar az utcán.”
35 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Novák Péter Fényösvényen

Az István, a királyban a Táltos szerepét alakító Novák Péter mágikus kövek rejtelmeit kutatta Popovics Lőrinc szobrászművész izgalmas kiállításán a REÖK-ben. Tovább olvasom