Délmagyar logó

2017. 03. 28. kedd - Gedeon, Johanna 2°C | 18°C Még több cikk.

Ideiglenes megálló az út közepén

Szeged - Szombat óta nem használják a Tisza Volán buszai a Tisza Lajos körút közös tömegközlekedési sávját. Ugráló utasok, zebrát elzáró buszok a Centrumnál.

– Egyszerűen érthetetlen. Napok óta az útra kell leszállnunk, a Tisza Volán buszai nem állnak be a Centrum megállóba – panaszolta olvasónk. Megfigyeltük: míg az SZKT trolibuszai és villamosai rendeltetésszerűen használják a Centrum megállót, a Tisza Volán 10-es, 20-as járatai a Tisza Lajos körútra engedik az utasokat. A Centrum oldalában kialakított alkalmi megállóban viszont az út szélén felgyűlt 60–80 centis hó fogadja a leszálló utasokat. Néhányan a csúszós felületekről a hóba esnek, balesetről még nem tudunk. Az Anna-kút felé tartó buszok a Kiss Ernő utca előtt a zöld lámpánál is megállnak – bénítva az egyébként is alig csorgó körúti forgalmat. A gyalogosnak is bosszúság az ideiglenes menetrend: ha megáll a busz, elzárja a zebrát, a hó miatt még kerülni is lehetetlen. A buszra siető utasokat pedig a piros lámpa sem tartja vissza – akkor sem, ha ezzel vészfékezésre kényszerítik a szabad jelzésen áthaladó villamosokat.

A Tisza Lajos körúton is ott áll meg a busz, ahol tud. A szerző felvétele
A Tisza Lajos körúton is ott áll meg a busz, ahol tud.
A szerző felvétele

– A Kossuth Lajos sugárúti közös tömegközlekedési sávot nem takarították, csúszóssá vált. A Tisza Volán határozott úgy, elhagyja a közös pályát, így tett a Tisza Lajos körútnál is – tudtuk meg Tóth István Tibortól, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatójától. Káity Károly, a Tisza Volán forgalomfejlesztési igazgatója viszont azt közölte: „Az SZKT kérésére, műszaki jellegű probléma miatt nem járhattak a közös tömegközlekedési sávban a Volán buszai. Csütörtöktől az Anna-kút–Dugonics tér közötti szakaszon újra a közös tömegközlekedési sávban közlekednek a buszok." A Novotel és az Anna-kút között azonban továbbra is az úton állnak meg.

Olvasóink írták

88 hozzászólás
  • 88. Stormangel19 2012. február 12. 11:13
    „Én megértem, hogy a sín csúszik, mert nemigen lett letakarítva. De máshol se igen takarítottak, csak szerszámot igazgattak. A hó meg maradt. Sz´tem úgy vannak vele, hogy majd elolvad. Ilyenkor, amikor a hó már jeges, csak most szedik fel, és rakják nagy kupacokba, persze a megálló két végébe. De úgy ám, hogy a busz se beállni, se kiállni rendesen nem tud, és a gyanútlan utas mit sem sejtve, egy jókora hókupacon landol. Amíg nem takarították "rendesen" a megállókat, akkor csak egy kis ösvényt vágtak a hegyek között, azon lehetett közlekedni. Ha rámegy egy busz a hókupacra, döccen egy nagyot, főleg ha csuklós a jármű. Az elsőajtózás jogos, mert sz´tem így szűrik ki a bliccelőket. Ajánlom az "UTAZÁSI FELTÉTELEK" elolvasását. Bár néha kénytelen az ember elöl felszállni, mert mellette ott van a méteres kupac. A "mélyen tisztelt" takarítóké lenne a felelősség, hogy rendesen eltakarítsák a havat. Mikor az a sok hó leesett, be se lehetett állni a megállóba, sőt a busz se állt be, mert nem tudott a kupacoktól. Az, hogy nem álltak be a megállóba a csúszósság miatt, kezdetben bosszantott, de ma már nem, megszoktam. Volt, hogy akkorát kellett lépnem, hogy majdnem bebuktam a buszba, mert akkora volt a hókupuac, amit át kellett lépnem a felszálláshoz. Minden tiszteletem a sofőröké, akik még ebben a zord időben is a munkájukat végzik. Ők is csak a munkájukat végzik, mint bárki más. Kitartás, a tél csak véget ér egyszer... ... vagy nem?!!!”
  • 87. klj-54 2012. február 11. 19:29
    „@82. szegarazs
    Nem vagyok orvos, sőt utálom a fehér köpenyeseket de Geréb Ági mellett vagyok lélekben.
    Tudom számodra ez az attitűd ismeretlen ezért próbálom leírni úgy, hogy megérts.
    Válaszolni csak a feltett kérdésre szoktam.
    A kollégámat persze, hogy védem amíg az a kolléga jogkövető.
    De csak addig!
    Mivel van nyolc év buszautó vezetés a hátam mögött emiatt ismerem az ottani követelmény rendszert.
    A szabályokat és a mai főnökség jó részét.
    Tehát ha én azt írom neked vagy másnak, hogy a jog talaján jár el a busz vezetője akkor hidd el nekem, hogy nincs az a jogász aki bele tudna kötni abba amit írtam!
    Nem azért mert és amúgy szép, okos és legfőképpen szerény vagyok (ami persze amúgy igaz:) hanem azért, mert én megtanultam azokat a szabályokat melyeket az én érdekemben hoztak!
    Azokat betartva nem érhetett érdeksérelem, hivatalosan.
    És bár roppant foglalkoztat a kvantumfizika mégsem fogok beleszólni abba a vitába ami az atomerőművek körül folyik.
    Mert ahhoz sem értek.”
  • 86. Mil 2012. február 11. 18:59
    „85. szegarazs 2012.02.11. 17:58

    hatalmas probléma kézben tartani azt a q.va bérletet.. Tán nehezéket tartasz rajta, el ne tűnjön? :) Akkor ne vedd elő, és így felvállalod azt a kockázatot, hogy belefutsz olyanba aki rádszól, esetleg megalázó helyzetbe kerülsz. te tudod, ha neked ez jobb.. Én mondjuk a bérletet sose a táskám legalján vagy a pénztárcámban tartom, hanem zsebben, valami cipzáros zsebben vagy belső zsebben.
    Mégvalami az elsőajtózáshoz: mostanában igen hideg van, így nem hátrány, ha csak egy ajtót nyit ki, ha esetleg nincs leszálló. Én amivel mentem buszok, azok többnyire fűtöttek voltak, egy volt, valami régi bontószökevény-gondolom tartalékbusz-, amin nem volt fűtés.”
  • 85. szegarazs 2012. február 11. 17:58
    „84. Mil 2012.02.11. 17:11
    "A másik meg, hogy miért gond neked, hogy nem monitorozza a bérleted?"

    Mert én azért veszem elő a bérletem, hogy ő végezhesse a kötelességét. (Ami az ellenőrzés, nem az elsőajtózás.)
    De ő nem teszi.
    Nem unalmamban és szórakozásból kotorászom, szorongatom és mutogatom. Hanem mert az SZKT/Volán előírja.
    De neki is az ő feladatát!
    Az baj, ha én nem teszem a kötelességem, de ha ő nem, az bezzeg nem számít. Szerintetek legalábbis.”
  • 84. Mil 2012. február 11. 17:11
    „Szegarazs!

    Nem tudom feltűnt-e, hogy sok megállóban csak az első ajtónál van eltakarítva a hó! Vagyis a megálló elejében. Hogy akarsz akkor így hátul felszállni? Talán ezért is elsőajtóznak, lévén ez a szabály, másrészt hátul amúgy is problémásabb felszállni. Pont emiatt az első ajtós leszállásért sem fognak szólni(ha olyan a megálló).
    A másik meg, hogy miért gond neked, hogy nem monitorozza a bérleted? Az nem a te dolgod, te előkeresed, felmutatod és te megtetted a kötelességed. Vagy olyan nehéz előkeresni?? Sose értem meg a zembereket, miért mindig a buszon kezdenek el utána kotorászni.. Én ha busszal megyek, mindig már a megállóban kézközelbe veszem a bérletem. Más meg azt sasolja, hogy a sofőr nézi e, azt csak akkor kezdi el keresni nagy hirtelen, ha nézi.. Nem értem ebben mi a logika.. De még csak azt sem mondhatod, hogy minden sofőr vérkomolyan venné ezt az elsőajtózást. Tapasztalataim szerint csak 1-2 van, aki nagy forgalmú megállókban, és esőben is elsőajtózik..
    A megállók takarítása pedig a város feladata. Ezt már múlt szombaton el kellett volna kezdeni, nem tették.. Még 2 nap múlva sem.”
  • 83. hopp 2012. február 11. 15:43
    „82. szegarazs 2012.02.11. 15:35
    További jó utazást kívánok neked, és szeretteidnek. Inkább légy elégedett, mint bosszús a buszvezetőkre.”
  • 82. szegarazs 2012. február 11. 15:35
    „80. klj-54 2012.02.11. 09:33
    És te miért véded őket oly hevesen? Merő szolidaritás? Betyárbecsület? Mert igazából nem válaszolsz semmire.

    81. hopp 2012.02.11. 11:14
    Igazad van. A hó eltakarítása a buszmegállókban a Környezetgazdálkodási Kht feladata (ez sok mindent megmagyaráz), viszont a csak troli és villamosmegállók ´nemtakarítása´ az SZKT felelőssége.

    Az elsőajtózás miatt leírtam, hogy miért ágáltam, nem ismételném meg.”
  • 81. hopp 2012. február 11. 11:14
    „79. szegarazs 2012.02.11. 09:21
    Köszönik szépen a járművezetők, hogy te betartod a szabályokat. Dicséretes. De akkor miért ágáltál az első ajtózás miatt? A hó eltakarítása a megállóban nem a Tisza Volán feladata. Ezért inkább ne őket hibáztasd, hanem azt, akinek ez a feladata. És még valami. Az SZKT nem azonos a Volánnal. Nem azonos a tulajdonos, vezetés, járműpark, járművezetők, sőt még az elvárás sem. Igen sokan 1 kalap alá veszik helytelenül. A szabályozások azonosak, az elvárások nem feltétlenül. 2 cég.”
  • 80. klj-54 2012. február 11. 09:33
    „@78. szegarazs
    Kérdezném tőled, hogy Te kiváló dolgozó, élmunkás vagy-é avagy a kapitalizmus kiváló dolgozója?
    Olyan szorgalmasan szidalmazod a kollégáimat, hogy már nem lehet komolyan venni.
    A kettes kórházba költözött át az ambulancia, soron kívül is fogadnak akut esetben!”
  • 79. szegarazs 2012. február 11. 09:21
    „77. hopp 2012.02.11. 07:27
    "a járművezető joga és kötelessége az utazási jogosultság ellenőrzése, melyet az utasnak felszálláskor KÉRÉS NÉLKÜL fel kell mutatni."

    Aha. A sofőr meg legalább csináljon úgy mintha ránézne. Én kotorászok, mutatom, ő meg előrebambul, sz@rik rá.
    Az a kötelessége, hogy ellenőrizze, tehát hogy ránézzen, nem pedig az, hogy "elsőajtózzon".

    Az a baj, hogy sok sofőr csak azért elsőajtózik, hogy ne rúgják ki, hogy ellenőrzéskor védve legyen a segge. És nem a munkáját végzi.
    Ez is inkorrekt dolog, én keressem elő, mutogassam, ő meg tesz rá.
    Én ugye tartsam be a szabályt (kérés nélkül felmutatás), ő meg nem tartja be (utazási jogosultság ellenőrzése), ami ugye neki is KÖTELESSÉGE, ahogy te írtad.

    Nagyon egyoldalúan nézitek a dolgokat.

    Én egy szót nem szólok az elsőajtózásért, és magamtól felmutatom a bérletet, ha a sofőr legalább rápillant.
    De elvárom, hogy a megállók legyenek takarítva, mert az meg az SZKT/Tisza Volán dolga. Része a szolgáltatásnak, nem?”
  • 78. szegarazs 2012. február 11. 09:14
    „77. hopp 2012.02.11. 07:27
    76. klj-54 2012.02.10. 22:46

    Értem. Szóval az utas köteles betartani az SZKT által megszabott feltételeket.
    De az SZKT nem köteles a megállóit takarítani, pedig volt rá négy hómentes nap.
    Az utasok le vannak sz@rva, bukdácsoljanak csak a lefagyott hóhegyeken át, csússzanak el, essenek pofára. (Estem be majdnem busz alá hétfőn, amikor az úttesten állt meg.)

    Köszönjük.

    Na ezért járok inkább biciklivel az év 9 hónapjában.
    De lehet, hogy rászokom télen is, akkor nem kell fizetnem és közben tűrnöm/nyelnem.”
  • 77. hopp 2012. február 11. 07:27
    „75. szegarazs 2012.02.10. 18:21
    Javaslom elolvasni a tömegközlekedi járművekre kiragasztott "UTAZÁSI FELTÉTELEKET", amely első mondata határozza meg a felszállás módját!
    Ha ezt mindenki betartaná és nem kénye kedve szerint alkalmazza a felszállást, még késés sem lenne. Márpedig azért, mert amíg az első ajtón felszállás történik, a hátsó ajtónál kényelmesen le lehet szállni, nem lökdösnék egymást a leszálló és felszálló utasok egymást. Ja, és nem kell az 1. ajtó után 2 méter után legyökerezni, hátra kell menni, nem kell attól félni, hogy a busz hátsó része nem oda megy ahova az eleje. Az iskolások meg ne a hátukon hagyva a táskát ugyesksdjenek, mert így nehezebb a buszon a közlekedés. És még valami az 1. ajtó használatához: a járművezető joga és kötelessége az utazási jogosultság ellenőrzése, melyet az utasnak felszálláskor KÉRÉS NÉLKÜL fel kell mutatni.
    "a busz vezetője ha hibázik azonnal repül!" Vagy az utcára vagy a börtönbe!”
  • 76. klj-54 2012. február 10. 22:46
    „@75. szegarazs
    Nem bunkók a kollégáim!
    Jogkövetőek akik féltik a popsijukat!
    Tudod, egy politikus tönkre tehet egy országot, de a busz vezetője ha hibázik azonnal repül!”
  • 75. szegarazs 2012. február 10. 18:21
    „A Tisza Volán és az SZKT és odahathatna a sofőreire.
    Ma két járaton is (9-es, 11-es) elsőajtózott a sofőr.
    Ami ilyen kalandpark jellegű megállóknál finoman szólva is ordas nagy bunkóság.

    Majd ha szép tiszták a megállók, akkor lehet. Jogosan.
    Addig amíg az ő részükről a szolgáltatás enyhén szólva kívánnivalót hagy maga után, addig nincs joguk elvárni a szabályos felszállás betartását sem. (Mivel szinte nem lehetséges.) Aztán meg csodálkoznak, hogy miért késnek annyit a járatok.”
  • 74. hepp 2012. február 10. 16:35
    „66. doboferi 2012.02.10. 07:43
    "Például kerekesszékkel kétnapos felderítés után ..."
    Bocs, de a havat tudtad felderíreti két nap alatt, vagy a menetrendet? Mert a fogalmazásod után a menetrendre vonatkozott. Amit meg letöltöttél, közel sem azt jelenti, hogy a busznak rámpája is van. Hívd a diszpécsert, készségesen segít, melyik jármű rámpás.”
  • 73. doboferi 2012. február 10. 16:00
    „67. hepp 2012.02.10. 08:19
    Mivel van internet, valóban 2 perc kideríteni, mivel tudna eljutni az utas A-ból B-be. De mint utaltam rá, esetünkben, kerekesszékkel eljutni valahová ez jelenti a problémát jelenleg. A Tisza Volán menetrend szerinti alacsony padlós járatai pontosan közlekednek, a gépkocsivezetők nagyon udvariasak és segítőkészek. De ha nem tud beállni a megállóba a sok hó miatt, sajnos mi sem tudunk leszállni a kerekesszékkel, még a lenyitható rámpa segítségével sem.
    Köszi a segítséget, de van kinyomtatott "alacsony padlós" menetrendem, amit az internetről töltöttem le.”
  • 72. gedeon 2012. február 10. 14:33
    „- Kimegyek a strandra!
    - Most? Február van!
    - Jó-jó, tudom. Sapka, sál, Hummer.”
  • 71. newdog 2012. február 10. 12:53
    „Gyalogosokra is ki kell vetni a "gumi jogszabályt", hogy közlekedjenek az út- és látási viszonyoknak megfelelően. Mindenki más le tud ezáltal vakarni minden felelősséget a nyakából.”
  • 70. klj-54 2012. február 10. 12:28
    „Botka párti vagyok személyes szimpátia okán.
    De!
    Nyilvánvaló alkalmatlanság miatt miért nem kergette már el az út takarításért felelős cég vezetőjét?
    Miért nem él a jog adta lehetőségekkel?”
  • 69. Agáta 2012. február 10. 10:57
    „Máshol is az út közepén álltak meg a hét elején. Az úttestről kellett a magas lépcsős buszokra felszállni (ami 2 kézzel kapaszkodva is problémás egy idős embernek), a leszállásról nem is beszélve. Az úttesteket takarítók rá dúrták a járdákra, megállókba a havat és onnan nem, vagy csak kis sávban takarították el. Mostanra nem tudom, hogy mi változott, mert ezek miatt nem mentem tömegközlekedéssel. A hótakarítás nincs koordinálva a 2 takarító között. A másik, hogy 3 helyen láttam a lapátos embereket, ebből 1 helyen takarítottak, 2-n pedig támaszkodtak. OK, hogy a munka közben pihenni is kell, megértem, nehéz fizikai meló, de véletlen a fenti arány?”
88 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csirik Jánosé a Szegedért Alapítvány fődíja

Döntött tegnap a Szegedért Alapítvány elnöksége és három kuratóriuma a civilszervezet idei díjazottjairól. Tovább olvasom