Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Így vág neki a télnek a Magyar Közút

Az elmúlt évek legnagyobb fejlesztéseit és beruházásait hajtotta végre eszközparkjában és szolgáltatásaiban a Magyar Közút Nonprofit Zrt. annak érdekében, hogy a lehető legjobb színvonalon láthassa el téli útüzemeltetési tevékenységeit – áll a társaság közleményében.
Hivatalosan november 10. óta téli üzemmódban dolgoznak a Magyar Közút szakemberei. A cég fő feladata ebben az időszakban a hóeltakarítás és a síkosságmentesítés, valamint megfelelő időjárási körülmények között a téli kátyúzás. A következő hónapokra 13 fővel növelték a munkavállalók számát Csongrád megyében, így már 99-en dolgoznak közvetlenül a téli útüzemeltetési feladatokon.

Csongrád megyében a Magyar Közút 9 új teherautót vásárolt, ezen felül további 7 univerzális eszközhordozó gépet is hadba állíthat. Jelenleg sószóró adapterből 20 van a cég tulajdonában, ebből 8 darab, az állomány 40 százaléka alig egy éves. Hóekéből 18, hómaró adapterből 7, rakodógépből 10 áll a Közút rendelkezésére télen. Fontos technológiai újításként a társaság 65 gépjárművébe flotta menedzsment rendszert építettek be. Ezzel a járművek koordinációja hatékonyabb lett, pontosan követhető útvonaluk, amely a költségek folyamatos csökkentését jelenti.
A gépek felkészítésén túl a Magyar Közút a síkosság megszüntetésére használt anyagokat is beszerezte. A társaság kezdőkészlete 2695 tonna útszóró só és 33 tonna kalcium-klorid granulátum. Szükség esetén további mennyiségeket is le tud hívni, keretszerződéseinek köszönhetően. A hófúvások ellen az érintett útszakaszok mellé védőeszközöket, hófogórácsokat és hálókat helyeztek ki.

A Magyar Közút munkatársai folyamatosan figyelik az időjárás-előrejelzéseket. Amennyiben szükségessé válik, megkezdik a síkosság elleni preventív jellegű sózást és a hóeltakarítási munkákat is. A hóeltakarítást viszont csak akkor tudják megkezdeni, ha a lehullott hó vastagsága meghaladja az 5 centimétert. Az alatt csak sózásra van lehetőség, megelőzve, hogy a letaposott hó ráfagyjon a burkolatra. Mivel Csongrád megyében 1350 kilométernyi útról van szó, a munkálatokat előzetes ütemterveknek megfelelően végzik el: először az országos közúthálózat ütőerének számító főutakon, majd a felüljárókon és hidakon kezdik meg a beavatkozást, ezt követik a mellékutak.

A közlekedők az útviszonyokról, a forgalmi helyzetről, a téli időszakban járhatatlanná vált utakról, elzárt településekről a cég megyei diszpécserszolgálatai mellett a társaság útinformációs osztályánál is érdeklődhetnek. Az immáron 38 éves Útinform osztály az idei évben – EU-s forrás igénybevételével – jelentős fejlesztéseket hajt végre. A beruházás eredményeként az új szolgáltatásokat 2013 januárjától folyamatosan vezetik be. Megújulnak a jelenlegi szolgáltatások, az automata menürendszerű telefon, valamint a weboldal. A beruházás részeként már kialakították a tévéadás készítésére alkalmas stúdióhelyiséget is.

Olvasóink írták

  • 1. Moon 2012. november 16. 12:07
    „Ezeknek az öntömjénező cikkeknek amivel a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t kívánják népszerűsíteni rendre megbuknak akkor mikor az első hó lehullik. Minden évben számtalan példa mutatja, hogy addig amíg nem esik a hó addig rendkívül felkészült a társaság, de csak addig.
    Nincs értelme a médiában kampány cikkeket írni, hiszen az élet mindig meg mutatja, hogy mennyire felkészült a társaság a tél kihívásail szemben.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

La Mancha lovagja Keresztes Attila rendezésében

A szélmalomharcainkról is szól Wasserman–Leigh–Darion világsikerű musicalje, a La Mancha lovagja. Tovább olvasom