Délmagyar logó

2017. 05. 24. szerda - Eszter, Eliza 13°C | 24°C Még több cikk.

Ilyen ország nincs: 40-es korlátozás a 30-as övezetben

Szeged - Egy képzelt beszélgetést szeretnénk megosztani olvasóinkkal, hogyan kerülhetett egy meglepően érdekes tábla a Sándor utcába.
Évek óta 30-as övezet a Brüsszeli körút-József Attila sugárút-Rózsa utca-Csongrádi sugárút négyszög, itt a KRESZ szerint a korlátozott sebességű övezetben a táblán jelzettnél gyorsabban menni nem lehet. Ez a fenti helyen legfeljebb 30 kilométer/óra, miközben minden sarkon a jobb kéz szabály is érvényes. Ennek ellenére egy Sándor utcai építkezésnél egyik iránya 30, míg a másikba 40 kilométer/órás lassításra! felszólítót táblát sikerült kihelyezni.

Mennyi? 30!
Mennyi? 30!

Megpróbáltuk elképzelni, hogyan került oda a tábla, ezt most megosztjuk olvasóinkkal. A képzelt beszélgetés az útkezelő irodájában zajlik.
– Építkezés van a Sándor utcában, jelezni kellene az útszűkültet.
– Rakjunk ki egy piros táblát, az veszélyt jelez.
– Rendben, de a forgalmat is lassítani kellene.
– Rajunk ki 30-as lassítást.
– Kiváló. Induljatok.


Később a raktárban.
– Mit mondtak, mennyire lassítsuk a forgalmat?
– 30-ra
– De csak egy ilyen táblánk van.
– Akkor vigyünk egy 40-est is. Az a lényeg, hogy lassítsunk!

Mennyi? 40!
Mennyi? 40!

A táblák kikerülnek, és az egyébként 30-as övezetben a közútkezelő 30-ra, illetve 40 kilométer/órára lassítja a forgalmat.

Olvasóink írták

31 hozzászólás
12
  • 31. varadipal 2013. november 24. 11:39
    „30. Joy a táblát nem hatóság rakja ki, hanem az út kezelője. Azzal egyetértek, hogy a hatóság is van ennyire ésszerű, mikor ellenőrzi, hogy a harmincas övezetben 40 km/h alatt hajtok-e, az azt megengedő tábla utáni szakaszon. Vitatható, mert a 40-es tábla azon a szakaszon feloldja az egyebként az egész övezetre érvényes 30-as korlátozást.
    A kezelőnek fogalma sem lehetett a terület 30-as övezetbe történt besorolásásról, mert az az a balkéz tette, amiről a jobbkéz nem tudott.A xxI. században egy irodán belül nehéz a kommunikáció a munaktársak között.”
  • 30. joy 2013. november 23. 09:07
    „Ilyen ésszerűen gondolkodik a "hatóság".”
  • 29. Linka11 2013. november 23. 08:02
    „Nem egyszer lehet találkozni olyan utólag kihelyezett korlátozó táblával, ami az aktualitása után is még jó darabig kinn marad.-Szerintem -kb. athok rakosgatják ki ezeket a táblákat nem hiszem,hogy mindnek megvan a külön engedélye.
    A nagy baj ezekkel ,mikor már érzékelhetően értelmetlen az ott létük, akkor a többség a józan ész szabályai szerint
    felül bírálja őket.A fenti példa is csak arra bizonyíték,hogy a melós aki kirakja a táblát, az nem foglalkozik azzal mit tesz ki
    a közlekedőknek,csak kinn legyen valami.”
  • 28. okz63 2013. november 23. 06:55
    „9. v.imre 2013.11.22. 16:14
    "Volt értelme kitenni a 30-ast: A meggypiros kombinak világít a féklámpája... :-)"

    Vagy csak szimplán ködlámpával együtt a hátsó lámpája is ég.
    Gondolom nem kerülte el figyelmedet a jobb hátsó feletti piros lámpa sem... ;-)
    Reggel olyan köd volt, hogy az orrunkig is alig lehetett látni.
    Feltételezem, hogy a cikkhez a képek nem egy perccel a cikk megírása előtt készültek.”
  • 27. okz63 2013. november 23. 06:49
    „13. DOOMER 2013.11.22. 17:17
    "be tudod linkelni hogy ez a kreszben hol található? tartok tőle, hogy az első hatályát egy második sebességkorlátozás tábla nem oldja fel..."

    El kell keserítselek, mert az állítás igaz, a táblán szereplő érték az igaz.

    "14. § (1) A járművek forgalmát tiltó vagy korlátozó jelzőtáblák:
    d) ,,Sebességkorlátozás" (30. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton a táblán megjelöltnél nagyobb sebességgel haladni tilos."
    ...
    (6) Az (1) bekezdés c)-g) pontjában említett jelzőtábla hatálya a táblánál kezdődik és a következő útkereszteződés kezdetéig tart, kivéve, ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla ennél rövidebb távolságot jelöl meg, vagy a (7) bekezdésben említett jelzőtábla a tilalmat előbb feloldja."”
  • 26. K.T. 2013. november 22. 22:48
    „Az hagyján, hogy kirakták, de ezt engedélyeznie is kellett valakinek!
    Papírjuknak (tervrajz) kell lennie róla, másképp érvénytelen lenne a táblakihelyezés.

    Kedves Segesvári Csaba!
    Legközelebb kérd a hivatalos engedély megtekintését az építőtől a helyszínen. Nekem pl. azonnal mutogatták a Petőfi Sándor sugárúti keróút lezárásnál. Azonnal tudni fogod, hogy ki írta alá az engedélyt.
    Aztán őt is megkérdezhetnéd, hogy akkor WTF? ...feltéve, ha engedélyezett az oknyomozó újságírás a dm-nél. ;)”
  • 25. J.G. 2013. november 22. 21:37
    „21. CsImre 2013.11.22. 20:43
    A stefanian volt 30-as minimum sebesseg tabla kirakva valamikor.”
  • 24. keletaru 2013. november 22. 21:22
    „Sajnálatos DE igaz erre használják RENDŐREINK .......”
  • 23. Óperenciás 2013. november 22. 21:08
    „21. CsImre 2013.11.22. 20:43

    Igaz. Elírtam. Magasabb sebességet engedélyez.”
  • 22. majzik 2013. november 22. 21:01
    „Mellesleg a 30-as övezett és a jobb kéz szabály egy baromság !
    a nagy árvíz megoldotta Szeged város város rendezési tervét !
    Kör utak és sugár utak logikus rendszere az átkötő és a ,,menekülő" utak illeszkednek az alap kör körös struktúrához.
    Néhány öregasszony és befolyásolható politikus elérte, hogy a nyanyák kétszer annyi ólmot szívnak mint előtte. Na ebből következik, hogy az áteresztőképesség és a sebesség minimum 40 - 50 %-al csökkent.
    A konkrét esetben vélhetően - normális a40 -es tábla! Kizárt Szeged ,,védett" ,,nyúnyi " körzetei.

    Hát ez van !

    Rohadjon meg az a sok autós ? !”
  • 21. CsImre 2013. november 22. 20:43
    „10. Óperenciás: Az, hogy 40 km/h-t enged, az nem jelenti, hogy gyorsításra szólít föl. Ezek a táblák nem a kötelező haladási sebességet jelzik.

    Amúgy nincs mit meglepődni ezen a táblázáson, teljesen bevett, hogy össze-vissza tábláznak a városban.”
  • 20. Óperenciás 2013. november 22. 20:37
    „Re:13. DOOMER 2013.11.22. 17:17

    Erről beszélünk:

    "A 30-as övezetben a 40-es tábla már gyorsításra szólít fel."
    "Egyébként ezek a sebességkorlátozó táblák engedélyezhetnek magasabb sebességet a környezetben egyébként engedélyezettnél."

    be tudod linkelni hogy ez a kreszben hol található? tartok tőle, hogy az első hatályát egy második sebességkorlátozás tábla nem oldja fel...

    Nem keresgélek a KRESZ-ben, de biztos lehetsz benne, hogy így van.
    Például Bpesten a Nagykőrösi úton - ez vezet rá az 5-ös autópályára -
    ilyen hetvenes táblák bírálják felül a pesti ötvenes sebességkorlátozást,
    de ezeket máshol is megtalálod az autópályák kivezető szakaszain.
    (szerintem ne kötözködj - ez az egyik szakmám)”
  • 19. Lixus_kzs 2013. november 22. 19:30
    „Lehet, hogy nem logikus pont ebben az esetben, de a kresz megengedi ezt a helyzete.”
  • 18. apuka 2013. november 22. 18:31
    „Szerintem a következő történt: egy útszűkülettel járó építési munkát kellett elvégezni. Kiszámolták, hogy a kivitelezési költség X Forint lenne európai áron. Ezt az összeget beszorozták a magyar tényezővel (0,3). Innentől kezdve nem lehet normális munkásokkal, normális anyagból, normális minőségben kivitelezni. Pl. a táblát kölcsön kellett kérni. Balszerencséjükre a másik vállalkozó most vett egy 30 milliós kocsit, ezért nem volt pénze neki se táblákra, hosszú évek alatt 1 db 40-esre spórolta meg a pénzt.”
  • 17. Pimpa42 2013. november 22. 18:15
    „"a sebességkorlátozó táblák engedélyezhetnek magasabb sebességet a környezetben egyébként engedélyezettnél"

    "tartok tőle, hogy az első hatályát egy második sebességkorlátozás tábla nem oldja fel"

    Ugyan nem engem szólítottál meg, de igen, feloldja. Például lakott területen belül elhelyezett 60 (70, 90 stb)-as tábla az egyébként 50 km/h korlátozást felülbírálja.
    Mint pl. itt:
    26. § (2) Ha a ,,Sebességkorlátozás" jelzőtábla lakott területen 50 km/óránál, lakott területen kívül 90 km/óránál nagyobb sebességet jelez, személygépkocsival, motorkerékpárral és a 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival legfeljebb a jelzőtáblán megjelölt sebességgel szabad közlekedni.

    De általánosságban, ha 2 sebességkorlátozó tábla van egymás után, ott sem az "erősebb" az érvényes, hanem az utolsó, míg valami fel nem oldja a hatályát.”
  • 16. xenopus 2013. november 22. 18:12
    „13. DOOMER - Hát járj akkor utána, lehet hogy épp szabadnapos voltál a tanfolyamon, ugyanis gyorsításra is felszólíthat a tábla ha nem övezetben van! Jó példa Szeged-Vásárhely közti rövid szakasz a híd vásárhelyi oldalán, ahol bizony kint van a 100-a tábla! Az pedig ugyanilyen kör alakú, fehér alapon fekete számmal és piros szegéllyel.
    Tehát ott igenis lehet menni 90 helyett 100-al! Mi ez ha nem gyorsításra felszólitás?
    De hangsúlyozom CSAK NYILT úton, nem pedig övezetben!!”
  • 15. qrumpli 2013. november 22. 18:05
    „A seregbe az utolso parancs volt érvényes mindig.”
  • 14. Gy21 2013. november 22. 17:50
    „orvosi eset, aki engedi ezt”
  • 13. DOOMER 2013. november 22. 17:17
    „10. Óperenciás 2013.11.22. 16:31

    "A 30-as övezetben a 40-es tábla már gyorsításra szólít fel."
    "Egyébként ezek a sebességkorlátozó táblák engedélyezhetnek magasabb sebességet a környezetben egyébként engedélyezettnél."

    be tudod linkelni hogy ez a kreszben hol található? tartok tőle, hogy az első hatályát egy második sebességkorlátozás tábla nem oldja fel...”
  • 12. acidrain 2013. november 22. 17:12
    „Ilyen is csak bamba Fityesz mutyikormány alatt kerülhetett ki!

    Botka soha de soha nem baltázott még el semmit, nem csúszott hónapokat a Kossuth L. sgt se a kettes villamos!
    Hajrá komm.. szocik!”
31 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Brutális cigiáremelés miatt virágzik a feketekereskedelem

Közel ezer forintra emelkedett egy csomag középkategóriás cigaretta ára a napokban. Tovább olvasom