Délmagyar logó

2017. 02. 20. hétfő - Aladár, Álmos -2°C | 8°C Még több cikk.

Indóház tér: nekifogtak a felújításnak - galériával

Szeged - Kirakták a legfontosabb terelőtáblákat, és kialakították az ideiglenes buszmegállókat: megkezdődött az Indóház tér felújítása.
A Szent Ferenc utca végének lezárásával és három ideiglenes buszmegálló megépítésével elkezdődött az Indóház tér felújítása. Hétfőtől a Szent Ferenc utca–Boldogasszony sugárút kereszteződésében lévő körforgalomból csak az ott lakók és a munkagépek hajthatnak be az Indóház tér felé. A Szent Ferenc utcai buszmegállót „szétszedték", és három helyre rakták át. A távolsági járatok a Boldogasszony sugárút és a Galamb utca kereszteződésében veszik fel az utasokat. A 83-as buszok a vasútállomás érkezési oldalának kijáratánál állnak meg akkor, ha Alsóváros felé mennek, azok a buszok pedig, amelyeknek itt van a végállomása, azaz a 11, a 21, a 83A, a 90 és a 90F, valamint a Makkosház felé tartó 83-as a Pfaff-épület kisposta felőli oldaláról indulnak.

Indóház tér: nekifogtak a felújításnak. Fotó: Garai Szakács László (galéria)

Olvasóink írták

50 hozzászólás
  • 50. Ladyke 2011. április 05. 22:47
    „queenmargareth 2011.04.05. 16:03
    Mintha Szegeden nem lennének taxisok a Nagyállomásnál! :D
    Ennek a vitázgatásnak nem sok értelme van...”
  • 49. bzoli-41 2011. április 05. 22:04
    „Eddig is nehéz volt parkolni a környéken, mostmár képtelenség lesz...”
  • 48. Attis2 2011. április 05. 16:28
    „Egy kicsit ez is ide tartozik: Mivel az fogja csinálni a belvárosi szakaszt,aki most az Indóház teret,és az 1-es korábbi szakaszait,őszintén remélem,hogy kijavitják azt a hibát,amit a Boldogasszony sgt.-Tisza Lajos krt. kereszteződésében műveltek! Úgyanis aki a rakpart felől jövet aBoldogaszony sgt.-ra kanyarodik rá,felmerül benne a kérdés,hogy ez nyílt,vagy zárt vágány,mert annyira kint van a sín az aszfaltnak nem nevezhető anyagból,hogy az már nagyon durva!”
  • 47. queenmargareth 2011. április 05. 16:03
    „43. Ladyke 2011.04.05. 12:02
    A Nyugatinál rengeteg taxis van és az érkező vonatokhoz bemennek és viszik a táskát is...”
  • 46. ifj. Nagy Gábor 2011. április 05. 15:10
    „45. jq

    Ok, csak nem volt egyértelmű, mivel én is írtam neked előtte.

    Az ottani P+R az általad írt ok mellett az ottani gyengébb tömegközlekedési ellátottság miatt is lehet.”
  • 45. jq 2011. április 05. 13:25
    „Nem, azt Ladyke "haggyuk"-jára írtam, a bicikliset meg börcsökzsoltnak. A lajosmizsei P+R meg azt jelzi, hogy Kecskemét környéke már Budapest vonzáskörzete”
  • 44. ifj. Nagy Gábor 2011. április 05. 13:16
    „42. jq
    "HagyJuk."

    Ha ezt nekem írtad, nem értelek.

    Mert a parkolók számáról írtam és egy szóval sem említettem a biciklit, te mégis beírtál egy irtózatos bullshitet, ami nem engem, hanem téged minősít.

    Miért hagyjuk a parkolók számának összevetését? Mert kicsit kellemetlen lenne, ha kiderülne, hogy 60-ról 50-re csökken és közben olyan sirámok mennek, hogy elvették a parkolók háromnegyedét?

    A P+R-ről: nem hülyeség, csak éppen megvan a helye és az értelme.

    Budapest környéki vasútállomásokon azért jó a P+R parkoló, mert ott sokan ingáznak a főváros belső részei felé, ahová óriási torlódásokon keresztül tudnának csak kocsival menni. Tehát egy kritériumként egy jelentősebb utazási igény és az autó otthagyásának igénye megfogalmazható (az Indóház téren a "kimegyek a rokon elé kocsival" az nem ez).

    Aztán egy másik: kisebb városokban/falvakban jó, ha van megfelelő méretű parkoló a vasútállomásnál, főleg ha az nem központi fekvésű, mert nincs tömegközlekedés, tehát a gyaloglás az egyetlen alternatíva (Szegeden ez a nagyállomásra azért lássuk be, nem teljesül).

    Az Indóház téren parkoló P+R jelleggel nem a vasút, hanem az 1-es villamos végállomásához sokkal inkább kapcsolódhatna: a déli városrészből kocsival bejövő delikvens itt letenné és villamossal menne tovább, hogy ne a belvárosban kelljen parkolóhelyek ezreinek méregdrága létrehozásán (mélygarázs vagy parkolóház) törni a fejünket. De itt meg bejön az, hogy Szeged kicsi a P+R-hez: aki már odáig bejött, az a hátralévő út miatt nem fog villamosra szállni. Míg mondjuk egy budapesti metróvégállomásnál kicsit azért más a helyzet.”
  • 43. Ladyke 2011. április 05. 12:02
    „Pl. a Nyugatinál hol lehet megállni kocsival? Ott szépen cipelhetjük a táskánkat, amíg nem találjuk meg a "taxisunkat" 5 utcányira...
    Amikor a kisujját nyújtja vki, az egész karja kellene, bele kell törődni, h nem mi írélkezünk arról, h hol, memnyien parkolhatnak, ezt dobta a gép, el kell fogadni...”
  • 42. jq 2011. április 05. 11:54
    „HagyJuk.
    Én általában biciklivel járok, de anyámat nem a vázon ülve, bőröndjét meg a csomagtartóra pókozva fogom hazavinni a vonattól, bár kétségtelenül látványos lenne.

    A P+R-t meg nem én találtam ki. pl Lajosmizsén és több BKK megyei településen nemsokára bővítik a parkolók számát a vasútállomás mellett ebből a célból.”
  • 41. Ladyke 2011. április 05. 11:10
    „jq 2011.04.05. 08:24
    Na azért hasonlítsd már össze, hogyan is néz ki pl. a kecskeméti vasútállomás!!! Tele hajléktalanokkal, bűzlik és a többi! Számomra sokkal számottevőbb, h hol tudok várakozni a buszra, mint az a hülye parkoló hely. Mert ugye a célállomásnál a vasúti kocsi kerekei mellett parkol az autó... haggyuk már!”
  • 40. ifj. Nagy Gábor 2011. április 05. 10:44
    „32. jq
    "Akkor olvasd el, amit írtam, és légy szíves észérvekkel magyarázd el, miért kell az állomásnál megszüntetni a parkolókat, amikor a jelenlegi mennyisége is kevés, és éppen mostanában divat további parkolókat létesíteni az állomásoknál, azért, hogy az autósok csak odáig autózzanak, ott tegyék le a kocsit, és nagyobb távolságra vonattal utazzanak."

    Két kér(d)ésem lenne:

    1.
    Te komolyan azt gondolod, hogy mondjuk Budapestre azért nem megy valaki vonattal, mert a Nagyállomáson nincs elég parkoló? Mert szvsz ha megkérdeznél egy autóst erről, ez az első öt érvében nem lenne benne...

    2.
    Mindenki máshoz is: dobálózunk itt a "megszüntetik a parkolást" kifejezéssel, de igazából nem is tudjuk (én sem), hogy pontosan hogyan is változik a parkolók mennyisége.

    A végleges kialakításban látni fogjuk, megszámoljuk és kész.

    Az átépítés előttit már nem tudjuk megszámolni, de közelítőleg össze lehet számolni, hogy mennyi volt. Vasárnap kimentem ezzel a céllal, de akkor sajnos már kint voltak az ideiglenes forgalmi rend táblái, és mivel kocsival elég ritkán jártam az állomáson és akkor is csak kifejezetten az egyik oldalon álltam meg, sajnos nem tudtam felidézni, hogy a sok kirakott megállni tilosból melyek lehetnek azok, amelyek már korábban is kint voltak és melyek azok, amelyek csak most kerültek ki.

    Ebbe a fórumba:

    http://www.delmagyar.hu/forum/2011-ig_ujjaszuletik_szeged_troli-_es_villamoskozlekedese/26/2002483/?action=kifejt

    feltettem egy tér-képet :) ahol össze lehet szedni, hol és hány parkolóhely volt, ha kiegészítitek és pontosítjátok, azt köszönettel veszem.”
  • 39. ifj. Nagy Gábor 2011. április 05. 09:23
    „28. pistimolnar
    " "... Semmelweis u. egyirányú részén kell kivéve kerékpár táblákat..." egyenesen a trolik alá,hogy hulljon a férgese!"

    A Markovics utcában hullik? A Vitéz utcában hullik?

    Ha tudsz ilyenről, kérlek írd be. Ha nem, akkor valószínűleg a Semmelweis utcában sem lenne ilyen, mert az sem keskenyebb.”
  • 38. ifj. Nagy Gábor 2011. április 05. 09:21
    „18. kalkutta
    "Üdv, Ifj. Nagy Gábor!
    Türelmed tiszteletre méltó. Első javaslatod a számolásra racionális gondolkodásra vall. A kerékpározás túlzott támogatása már nem annyira. "

    Te mit értesz túlzott támogatás alatt?”
  • 37. borcsokzsolt 2011. április 05. 09:16
    „Szerintem van ott elég hely.
    Talán beszélni kellene a taxisokkal,hogy mennyenek onnan.
    Akkor mindenki tudná várni a hozzátartozó rokonát.
    Különben <moderálva> ebből a sok parklóból!
    Itt is tarjánban a víztoronynál volt egy kicsi zöld.
    Azt most meg levan burkolva a köcsög parkoló miatt.
    Kérdem én minek?”
  • 36. Figyelő 2011. április 05. 09:07
    „Szeged már megint élen fog járni a hülyeségben!
    Vasútállomás előtti tér, autó parkoló nélkül? Nem semmi!
    Kérdezem attól aki ezt kitalálta, hogy bárki hol állhat meg ha egy rokonáért, családtagjáért megy ki az állomásra, vagy éppen az induló vonathoz viszi ki?
    Az meg egy kérdés, hogy ez mikor fog elkészülni?!
    Netán 2012 december 31 napjára kész lesz!?
    A szegedi ilyen irányú "fejlesztések" határidejének be nem tartásának ismeretében a kérdés feltevése abszolút jogos!
    Netán, 2012 december 31 napján a kettes villamossal együtt lesz az átadás?!”
  • 35. borcsokzsolt 2011. április 05. 09:07
    „Ja amúgy meg ha hosszabb távra mész JQ akkor figyelmedbe ajánlom a tömegközlekedést!
    És akkor nincs ilyen problémád.
    És nem kell megfeszülnöd!”
  • 34. borcsokzsolt 2011. április 05. 09:04
    „Én ott laktam annó.
    És szerintem elég oda annyi parkoló.
    Még sok is!
    Inkább bicikli tárolókat kéne odarakni.
    Mivel az nincs!”
  • 33. Figyelő 2011. április 05. 09:02
    „Az rendjén való, hogy az Indóház tér útburkolatát, annak alapozását fel kell újítani mert valójában rossz állapotban van!
    Az viszont már nincs rendjén, hogy egy újabb olyan területre kerül díszburkolat ahol semmi nem indokolja!
    Főleg nem egy nagy forgalmú vasútállomás előtti térre ahol jelentős a helyi tömegközlekedés is!
    Egyébiránt, a díszburkolat egy sétáló utcára való, ahol nincs járműforgalom!
    A Guttenberg utcára is kidobták a rengeteg pénzt a díszburkolatra, de nem tartott egy hónapig sem!
    Az is egy felelőtlen, a hűtlen kezelés fogalmának határát súroló "fejlesztés" volt, az ottani indokolatlan fakivágásokkal együtt!”
  • 32. jq 2011. április 05. 08:55
    „Tudsz olvasni?

    Akkor olvasd el, amit írtam, és légy szíves észérvekkel magyarázd el, miért kell az állomásnál megszüntetni a parkolókat, amikor a jelenlegi mennyisége is kevés, és éppen mostanában divat további parkolókat létesíteni az állomásoknál, azért, hogy az autósok csak odáig autózzanak, ott tegyék le a kocsit, és nagyobb távolságra vonattal utazzanak.”
  • 31. borcsokzsolt 2011. április 05. 08:31
    „JQ!
    Nagyon kell a sok parkoló!
    Az nem baj hogy nincs zöld terület a városban de parkolni akkor is kell.
    Mindent az autósokért!
    Szánalmas.
    Ha nem lenne autó akkor az ilyenek meghalnának vajon?
    Érdekelne a dolog.”
50 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kirabolták az Oroszlán utcai Fontana Credit Takarékszövetkezetet

Fegyveres rablás történt hétfőn a belvárosi Fontana Credit Takarékszövetkezetben. A rendőrség nagy erőkkel keresi az elkövetőt. Tovább olvasom