Délmagyar logó

2017. 10. 23. hétfő - Gyöngyi 10°C | 16°C Még több cikk.

Irma testközelből - Csongrád megyei fiatalok meséltek a veszélyes hurrikánról

Több Csongrád megyei fiatal helyben vészelte át az Irma hurrikán tombolását, de azt mondják, szerencsére nem volt olyan vészes, mint amivel riogattak.
– Szerencsére itt, Orlandóban nem volt olyan nagy a vihar. Az ablak nélküli fürdőszobába sem kellett behúzódnunk, a szállodai szobában vészeltük át Irma tombolását – mesélte lapunknak az a három szegedi lány, aki nem tudott idejében elmenekülni Floridából, így a hurrikán veszélyzónájában ragadt.

A lányok a kommentelőktől annyi irigy és gyalázkodó hozzászólást kaptak cikkünk után, hogy úgy döntöttek, nem szeretnék még egyszer kitenni magukat ennek, de – mint fogalmaztak, megelőzve a szalagcímeket, hogy semmit nem tudni a vihar óta róluk – jelentkeztek.

Mint mondták, mivel a szobában vannak, és még egy napig biztosan nem lépnek ki onnan, nem tudják, egy kevésbé biztonságos helyen milyen pusztítást vitt véghez a természet, de azt gondolják, Orlando viszonylag szerencsésen megúszta. Víz, áram és internet is van, a nagy szél miatt viszont az utcák néptelenek.

Irma kalandja Miamiban. Fotó: MTI

Higyisán Leila Aida Tampában vészelte át a hurrikánt húgával és barátjával. A magyarcsanádi lány azt mesélte, végig dolgoztak, hogy eltereljék a figyelmüket erről a szörnyűségről.

– Nagy kárt nem okozott a szél a környéken. Táblákat és pálmafákat döntött ki, de a házak tudtommal nem rongálódtak. A vihar alatt viszont több nagyáruházat kiraboltak – mesélte magyar idő szerint hétfőn késő délután, amikor már csak erős szél fújt náluk.

Irma nem volt túl népszerű a környéken. Fotó: László György

A többi szegedi, akikkel az előző napokban felvettük a kapcsolatot, szerencsésen elmenekült a katasztrófa sújtotta övezetből. Keserű Emese és Fekets Zsuzska is Orlandóban nyaralt, majd Fort Lauderdale-be utaztak, akkor még gyanútlanul – onnan menekültek el bérelt autóval, amikor kiderült, hogy semmi más lehetőségük nincs arra, hogy elhagyják a területet, mielőtt lecsap oda a hurrikán.

– Először azt gondoltuk, Savannah-ig meg sem állunk, de akkora vihar ért el bennünket a zsúfolt autóúton, hogy meg kellett állnunk – mesélték. – Másnap értünk el az eredeti célhoz, ám amikor kiderült, hogy repülőjegyet onnan sem kapunk sehova, úgy döntöttünk, autóval megyünk el New Yorkig, ahova eredetileg készültünk.

A lányok azt mesélték, majdnem elsírták magukat az örömtől, amikor szombaton megpillantották Manhattan felhőkarcolóit, mert ez azt jelentette, hogy sikeres volt nagy kalandjuk. – Örülünk, hogy úgy döntöttünk, elindulunk. Fort Lauderdale-ben már vasárnap sem volt áram, és láttunk videókat is a viharról. Bele sem akarunk gondolni, mi lett volna, ha ott maradunk – mondta Emese és Zsuzska, akik szerdán jönnek haza Magyarországra.

Szerencsésen hazaértek

László György, a szegedi Partfürdő igazgatója, illetve fia és az ő barátnője viszont már itthon vannak: miután Miamiból bérelt autóval eljutottak Washingtonig, ott fel tudtak szállni gépükre, amely hazahozta őket. Szintén tegnap ért haza Ferenczi Márk, aki László György fiával együtt vízimentőként dolgozott Amerikában. Ő volt az, aki úgy döntött múlt hét szerdán, amikor a többiek visszatértek a szállásra, mivel kiderült, minden járatot töröltek, hogy a repülőtéren alszik, hátha mégis feljut egy gépre. Neki csodával határos módon sikerült New Yorkba, majd Washingtonba repülnie, így gyakorlatilag a társaság, amely szétszakadt, egyszerre tudott hazatérni.

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fagylaltoztak, a Tisza-parton strandoltak az őszi kánikulában - mára tíz fokkal lesz kevesebb

Mára hidegfront érkezik térségünkbe. Az utolsó nyári napot hétfőn sokan fagylaltozással, napozással… Tovább olvasom