Délmagyar logó

2017. 05. 28. vasárnap - Emil, Csanád 14°C | 25°C Még több cikk.

Iskolaőrök érkezhetnek a sulikba

Szeged - A Belügyminisztérium legújabb elképzelése szerint iskolaőröket alkalmazhatnának az oktatási intézmények. A szegedi középiskolák jelenleg portaszolgálattal oldják meg a ki- és belépést, a Radnótiban azonban hamarosan beléptető rendszert vezetnek be.
– Ez bizalmi állás kellene hogy legyen. Egy ember, aki nem ismeri a diákjainkat és a kollégákat, erre alkalmatlan – mondta Gál Béla, a Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium igazgatója.

A Belügyminisztérium legújabb tervezete módosítaná a köznevelési törvényt: kiegészítené az iskolaőrökre vonatkozó szabályokkal. Az őrök megakadályozhatnák például, hogy a tanköteles korú diákok a tanítás vége előtt elhagyják az iskolát.

A Radnótiban lesz először beléptető rendszer. Fotó: Karnok Csaba
A Radnótiban lesz először beléptető rendszer. Fotó: Karnok Csaba


Regisztrációs rendszer

– Nálunk nem beléptető, hanem regisztrációs rendszer működik – mondta Dobi János, a Ságvári Endre Gyakorló Gimnázium igazgatója. Azaz: ha egy tanuló a tanítási idő kezdete után érkezik, annak kötelező lecsipogtatnia a diákigazolványát a bejárati ajtónál. Addig a portás ki sem nyitja az ajtót. – Ha a tanuló tanítási időben akarja elhagyni az épületet, azt csak szülői engedéllyel teheti meg. Ha történik vele valami, az munkahelyi baleset, a mi felelősségünk. Az épületbe érkezőket a portás fogadja, nem léphet be bárki – hangsúlyozta az igazgató.

Jogosultak lennének betartatni a házirendet, elfogni azokat, akik bűncselekményt vagy szabálysértést követtek el, továbbá meggátolhatnák az intézmény területére való jogosulatlan belépést.

Ez a szegedi középiskolákban jelenleg a portaszolgálat feladata. A legtöbb portás a diákokat ismeri, a szülőknek, kívülállóknak náluk kell jelentkezniük, ha be szeretnének menni az iskolába. Ottjártunkkor a Radnóti igazgatója éppen egy biztonságtechnikai cég ügyvezetőjével tárgyalt. – Május végétől beléptető rendszert vezetünk be, olyat, ami már a tanáriban is működik – hallottuk Gál Bélától.

– Egy kulcstartóra emlékeztető, műanyag eszközt alkalmazunk, amit mindenkinek, aki belép az iskolába, le kell csipogtatnia a bejáratnál. Így minden diákról tudni fogják, hogy mikor lépett be, és mikor hagyta el az épületet – magyarázta Vadász László, a cég ügyvezetője. Ez a rendszer mindkettőjük szerint fölöslegesség teszi az iskolaőr-szolgálatot, ami egyébként sem jelentene megoldást. Ráadásul a technikának köszönhetően össze lehet kapcsolni az elektronikus naplóval, így még könnyebben ellenőrizhetővé válnának a tanulók. A Radnóti élen jár a hasonló intézkedések bevezetésében. A szegedi iskolák közül hozzájuk került először biztonsági kamera is, amit szintén Vadász László cége szerelt fel.

Házon belül

Minden intézménynek házon belül kell megoldania a diákok védelmét Apáti Sándor, a Dél-alföldi Regionális Szülők Egyesülete a Gyermekekért és az Idősekért vezetője szerint. – A tanárok és az igazgató látja, hogy mi a gond a tanulókkal, nem egy ismeretlen őrnek kell gondoskodni róluk – mondta Apáti Sándor.

– Fontos megértenie mindenkinek, hogy az ehhez hasonló intézkedések mind a tanulók védelmében születnek. Nem az elbújva cigiző diákokat hajszoljuk, hanem meg akarjuk óvni őket – hangsúlyozta Gál Béla. – Két évvel ezelőtt egy férfi bejutott az épületbe, lopni akart valamit. Akkoriban vezették be, hogy a tanuló nem fizethet a menzáért, csak a szülő. Ezt használta ki ez a személy, a portán jóhiszeműen beengedték, de szerencsére kiszúrtuk. Én tartottam szóval az irodámban, amíg kiértek a rendőrök. Nem tűnt fel neki a trükk, elkapták – mesélte az igazgató. A hasonló esetek megakadályozására lehet jó szerinte az új rendszer, ami májustól kísérleti fázisba lép. – A feledékeny diák nem jöhet be az épületbe a beléptető nélkül, de két igazolatlan nap után megjavul a memóriája.

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. Agáta 2012. április 22. 11:38
    „A 2 verzió együttes alkalmazása lenne a leghatékonyabb. A Radnóti szerencsésebb helyzetben van, mint pl. a Csonka - gyerekanyagot tekintve. Mindkét iskolából van belső infom, a Csonkában megtörtént, hogy az elsős kis sz..házi oda állt a tanár elé és közölte, hogy jó lesz, ha vigyáz magára, mert az ő nagybátyja XY. Ott vannak olyan tanulók is, akik ellen rendőrségi úgy van folyamatban, na nem síma bolti lopásért ráadásul. Manapság óriási arca van sok gyereknek és nincs, aki helyre tegye őket. Nekik jogaik vannak - sajnos túlzott jogaik! A nevelés elsősorban a szülő kötelessége, sokan ezt figyelmen kívül hagyják. A renitens diákok a társaikat sem tisztelik.
    Az idegenek iskolába bejutását is mindenféle módszerrel kell akadályozni a lopások megelőzése érdekében. A portás sem ismerhet mindenkit, így látjuk a példából, hogy beenged olyat is, akit nem kellene. Az ebédpénzt pedig utalni kellene, nem KP-val fizetni!”
  • 23. SP 2012. április 21. 22:18
    „Az erőszak
    a fiatalok körében is előfordulhat, amit kordában kell tartani.

    A tanár tudati ráhatása,
    a személyisége egy keret, amin nem léphet át.

    Szükség lehet eseti beavatkozásra,
    a nagyobb baj, extrém szituáció, megakadályozására, ami már nem tanári feladat.

    Az már előfordult bűncselekmények miatt,
    a közösség védelmére, preventív jelleggel is kell biztonsági személyzet, aki a végtelenségig a háttérben marad.

    Ebben segíti a technika.
    Ami nem rejtett és titkos, ismert és diszkrét. Passzív megléte már önmagában fegyelmezési eszköz.

    Mivel az idő
    a gyorsaság fontos tényező, lehetőség adódik szükség esetén a gyors beavatkozásra.

    A biztonsági személyzet rendelkezzen pedagógusi ismeretekkel is!
    Jól ismerje fel,
    hogy hol van a tényleges határ a beavatkozásra, intézkedésre.”
  • 22. sóska66 2012. április 21. 21:48
    „Kecskeméten van olyan iskola ahol Biztonsági őrt alakalmaznak. Nem értem mi a probléma ezzel ?”
  • 21. bubuska73 2012. április 21. 20:59
    „18. info
    Igen én is egyetértek ezekkel a gondolatokkal,mondjuk úgy ahogy tucat írta jobban hangzik. Én meg csupán arra akartam rámutatni,hogy a tanároknak teljesen meg van kötve a kezük és talán ezen kellene változtatni. Mert sajnos manapság sok olyan drága szülőféleség van,aki eleve úgy küldi a kis csimutát isibe,hogy "s..rd le fiam a tanár úgy se tehet semmit,ha meg mégis rád mer nézni akkor megyünk és feljelentjük,vagy bemegyek és képenvágom"! Persze szerintem is az lenne a legszebb ha a tanárnak csak a tanítás lenne a dolga,de sajnos a mai világban rengeteg probléma is van amit meg kell oldaniuk így vagy úgy. Vagyis csak így mert úgy semmilyen szinten nem tehetik!”
  • 20. havranek 2012. április 21. 20:38
    „Emlékeim szerint nagyon rossz kölkök voltunk .Képzeljünk el egy külvárosi fiúiskolát . Sok mindent megcsináltunk ami tilos volt de nem emlékszem olyan esetre ,hogy közülünk bárki kezet emelt volna a tanárára ez még gondolatban sem fordult elő . Igaz ennél sokkal kevesebbért is úgy kivágtak az iskolából mint azt a bizonyos cirmost ha nem szobatiszta. Valamit itt a sok okos ember nagyon elrontott mert a gyerek nem változik ennyit külső befolyás nélkül !”
  • 19. tucat 2012. április 21. 20:06
    „18. info 2012.04.21. 19:14
    Van egy mondata, amellyel, egy szó betoldása után, egyetértek. Így:
    "(Arra viszont) nem csak a suliban kell keresni a megoldást."”
  • 18. info 2012. április 21. 19:14
    „17. bubuska73 2012.04.21. 15:37 -csupán annyit szerettem volna mondani, hogy a tanárt nem lehet azzal túlterhelni, hogyan oldják meg az ´apró cseprő vagy épp nagyobb problémákat. Az iskolai házirendben benne van hogyan kell- kellene viselkednie a diáknak. Ha a diák betartja nincs gond. De a probléma nem a suliban kezdődik több esetben, hanem ahonnan a gyermek érkezik. Arra viszont nem a suliban kell keresni a megoldást.”
  • 17. bubuska73 2012. április 21. 15:37
    „14. info 2012.04.21. 10:04
    Ezt értsem úgy,hogy ha mondjuk egy gyerkőc a falba veri a kispajtása fejét,akkor forduljon el mondván "én tanítani vagyok itt,nem pedig problémákat megoldani"!?”
  • 16. IVY 2012. április 21. 13:06
    „A probléma inkább az, hogy sok kölök el sem jut a suliig. Elég körülnézni 7köznap pl. az Árkád háza táján.....”
  • 15. tucat 2012. április 21. 12:15
    „A hozzászólások sokszínűsége azt bizonyítja, hogy valóban széthúzódott, és bizony szélsőséges attitűdökkel is felszerelkezett az a nehezen megfogható valami, amit értékrendnek, közerkölcsnek fegyelemnek, stb. nevezve körültoporgunk. A leginkább arra emlékeztet ez, amikor az éjszakai országúton haladva szemből felbukkan egy másik jármű, és, bár a vezetője tompított fényszóróra vált, közeledvén, a fénye egyre rövidebb útszakasz belátását teszi lehetővé, s ha a sebességet nem csökkentem, akkor fennáll a veszélye annak, hogy a belátható hosszúságú úton már nem tudok biztonságosan megállni, ha tehát egy sötét posztókabátos ember gyalogol, urambocsá fekszik előttem az úton... Ugye, rossz belegondolni is?
    De mi köze ennek az iskolai fegyelemhez? Közvetlenül semmi, de annyiban megáll a hasonlat, hogy minden olyan eljárás, amely nem szolgálja a tevékenységrendszer eredeti céljait, nemcsak okafogyott és céltalan, hanem tovább rontja a rendszer működésének a rész- és végeredményeit. Hogyan, és miért? Ha például az Envoltam nevű hozzászóló véleményére válaszképpen adott reagálásomat tovább részletezem, akkor azt is el kell mondanom, hogy a fiatal bejegyzésében említett feleltetést - mint voltaképpen a késést megtorló intézkedést - is alapvetően elhibázottnak tartom, és éppen itt a hasonlóság a fent említett, a járművezetők (sajnos csak egy része) körében "vakon vezetésként" ismert, veszélyes magatartással. De miért is? Egyszerűen azért, mert a feleltetés a tudás, a felkészültség ellenőrzésére való, nem büntetésre, így tehát a problémát nem kezeli, hanem pedagógiai "vakon vezetésként" értékelhető. Kétségtelen, hogy az órai szóbeli számonkérésnek (a tudósításban is említett, színvonalas középiskolákban legalábbis) intenzív figyelem-orientáló, s így fegyelmező hatása is van, s ha büntetés jelleget is kap, akkor nemcsak sérül ez a funkciója, hanem fokozza az amúgy is mellékhatásként megjelenő szorongást: a neveltek minden esetben a büntetéssel asszociálják..., de teljesen alkalmatlan egyebek között a késés hátterében meghúzódó okok feltárására, s még inkább a nemkívánatos jelenséget előidéző problémák megoldására. Itt kell közbevetnem, hogy alapvetően nem tartom elfogadhatónak azt az álláspontot (14. info 2012.04.21. 10:04 ), amely szerint a tanár tanítson, és ne problémákat oldjon meg. Ideális esetben (amely a valóságban nemigen fordul elő) ez a tanári attitűd jónak látszana, mert minden energia a hatékony ismeretátadásra fordítható, de sajnos a kölykök nem bioszámítógépek, akiken az operátor egyszerűen (oktató-nevelő) programokat futtat le, majd nyugodtan hátradőlve ellenőrzi a bevitt adatoknak az operációs rendszerbe és az alkalmazásvezérlő szoftverekbe való integrálódását. Az emberkölyök ennél jóval nagyobb és kiterjedtebb figyelmet igényel. Ha a késés példájánál maradunk, akkor annak az okát kell megkeresni, másképp nincs esély a probléma megoldására, és a "csak tanítok" attitűd nyilvánvaló eredménytelensége súlyos, újratermelődő és elmélyülő, társadalmi-családi... konfliktusainkban jelentkező károkat okoz, első körben éppen a fegyelemsértő tanulók magára hagyásának következményes személyiségrombolása útján - olykor kifejezetten megrendítő következményekkel. A magatartászavarok tengeréből önkényesen kiragadott példánál maradva, a látszólag jelentéktelen késés hátterében is állhatnak olykor a kölyök személyiségfejlődését veszélyeztető, nehezen feltárható és még nehezebben kezelhető problémák, de az is előfordulhat, hogy egy középiskolás négy év alatt egyszer sem mulaszt igazolatlanul, és mindössze egyszer-kétszer produkál egy-egy, néhány perces késést, egészen nyilvánvaló és semmiféle segítő beavatkozást nem igénylő okból, figyelmeztető tünetek (fáradtság, figyelemzavar, az agressziószint növekedése, impulzív magatartás, stb.) megjelenése nélkül. Tehát késés és késés okai között is nagy különbség lehet, amelyek ismeretében a tanuló előmenetelét és - nem túlzás - egész későbbi életpályájára kiható következményeit (pro)kontroll alatt lehet tartani. Bár a téma, akárcsak e morzsája is, iszonyú terjedelmű (mint korábban említettem, több tudomány beható vizsgálódásának a tárgyát képezi), már a fentiek fényében is belátható, hogy a "csak tanítok" tanári hozzáállás általában is tarthatatlan, feltéve, hogy a tantervi célok helyesen, a társadalom (és nem az aktuális hatalom) jól felfogott igénye és szükségletei figyelembe vételével vannak kijelölve, és ezek elérése érdekében folyik az oviban, a suliban és az egyetemeken is a személyiség teljes spektrumára kiterjesztett, s ennek megfelelő munkafegyelemmel (fegyelem: a célok elérésére összpontosító tevékenységek rendszere, nem pedig az autoriter hatalom által kikényszerített látszatmagatartások félelem-vezérelt káosza, mely irányban a mi társadalmunk is haladni látszik) végzett oktatás, és az alanyt (a GYEREK, aki sajnos még mindig nem alanya, hanem "tárgya" a nevelésünknek!) a középpontba állító nevelés is.
    Természetesen az iskolák sem egyformák, de erre szintúgy utaltam már korábban. A tudósításbeli példák egyoldalúan látszanak a kérdést beállítani, mert nemcsak a város, hanem az ország legjobbjai között nyilvántartott középiskolák probléma-értelmezési és kezelési törekvéseit mutatja be. A gyengébb képességű (többnyire nem gyengébb adottságú, hanem éppen az attól elmaradó, önmaguk adottságainak sem megfelelően teljesítő!) tanulók terelgetésére ítélt szakiskolák például koncentrált mértékben és formában akkumulálják a társadalom összes betegségét és - bocsánat - bélsarát, így ezeknek az intézményeknek nyilván másféle arzenálra van szükségük a több rétegben értelmezhető, alkalmanként meghökkentően antiszociális magatartásformák lokalizálásához, izolálásához, és nem utolsó sorban a lehetséges megoldás megtalálásához. Sajnos éppen ezek az oktatási-nevelési intézmények tudnak a legkevésbé kapcsolatot teremteni azokkal az emberekkel, akiknek a partnersége nélkül a valóban súlyos tendenciájú problémák puszta feltárása is elképzelhetetlen, és így a folyamatok tragikus tendenciái sem állíthatók meg: a szülőkkel, nevelőkkel, a családdal, akik a gyerek személyiség-fejlődésének, a legfogékonyabb időszaka óta szolgáltatják számára az ösztönösen, később tudatosan követett-szűrt magatartási mintákat, konfliktuskezelő technikákat, amelyek preferencia-hatása életre szólóan meghatározza azokat a személyiségi input-output szűrőket is, amelyeken keresztül az ember élete végéig viszonyul önmagához és a környezetéhez.
    Az ember kényes, érzékeny portéka, és a fejlődése minden szempontból bonyolult külső-belső rendszerek mechanizmusának a folyton változó eredménye, ebbe beavatkozni óriási, de megkerülhetetlen felelősség; az autoriter redukciók beláthatóan a baltával faragott tantervek és általában a szekercével történő tarvágás színvonalára süllyesztik azt, a kiemelkedő fontosságú munkát, amelynek eredményeképpen nemcsak emberek formálódnak, hanem az egész közös jövőnk is. Bizony: a jövőnk a tét, s jól látja ezt több hozzászóló, például Ascendum, de az éretten gondolkodó, tizenhat éves Envoltam elméjében is valami efféle felismerés sziluettje kezd kirajzolódni. A közgondolkodásunk főcsapási iránya azonban (tudjuk, látjuk, miért...) továbbra sem ez, súlyosan, ha ugyan nem tragikusan elhibázott, egyre inkább elvadul, agresszióval telítődik, s a születő eredményeink is nyilvánvalóan ezt tükrözik, láthatóan rövid távon is, de a távolabbi következmények (mint eredmények) ennél is aggasztóbbak lesznek - sebaj, majd akkor is jól egymásra toljuk a mellkasunkat nyomó, fullasztó súlyokat. Így szoktuk. Erőből, izomból, gyorsan, látványosan... Akkor hát, jó lesz így? Biztos? Megállapítom, hogy a javaslatot a plénum, látható többséggel, elfogadta. Rendben, akkor gumibotot, bilincset a derékszíjra, fegyvert tölts...! Már csak abban reménykedem, hogy a tűzparancsot végül senki sem adja ki.”
  • 14. info 2012. április 21. 10:04
    „Ezt a beléptető rendszert már régen meg kellet volna valósítani. a belépés idejét akár az elektromos naplóban rögzíteni is lehetne,így rögtön értesülne a szülő csimotája távollétéről. Egyébként is vannak olyan országok ahol ha a gyermek ha nem jelenik az órákon akkor már rögtön keresik a szülőt és gyámhatóság bevonásával döntenek annak kivizsgálásáról. Csak itt mismásolják el ezeket a dolgokat. Ha így lenne nem is volna ez a lazaság sem. Ezért háborog némely ember, az un. 1-2 késésért.
    7. bubuska73 2012.04.20. 12:44 - A tanár tanítson, ne problémát oldjon meg!”
  • 13. ascendum 2012. április 21. 09:20
    „Egyrészről vannak olyan középiskolák, ahol szükség volna a nagyobb rend megteremtésére. Másrészről viszont ezzel az általános vasfegyelemmel, beléptető rendszerekkel, egyéb vackokkal nem tudok egyetérteni. Bevallom, nem egyszer elkéstem annak idején. Főleg az úgynevezett "nulladik" órákról (7:10-kor kezdődtek). Mindenkit megnyugtatok, nem maradtam le semmiről. Ettől függetlenül itt vagyok, képes vagyok normális életet élni, és a tanulmányi eredményeimmel sem kell szégyenkeznem. Semmi értelmét nem látom annak a cirkusznak, amit akkor és ma is 2-3 perces késésekért lefolytatnak. Csak szükségtelen idegességgel jár ez mindenkinek.
    A tanárveréseken, gyerekek közti agresszión pedig az segítene, ha a tanárok megkapnák a fegyelem fenntartásához szükséges eszközöket, valamint a pozíciójuk társadalmilag "szent" lenne, továbbá ha szégyen volna, ha nincs valakinek rendes végzettsége. Sokkal összetettebb ez, minthogy efféle diktatórikus módszerekkel megoldható legyen.”
  • 12. tucat 2012. április 20. 20:32
    „9. Envoltam 2012.04.20. 15:04
    Színvonalasan megfogalmazott, érett gondolkodásra valló állásfoglalás! Gratula!
    A hozzászólásodban felbukkanó dilemmákra és a kérdésekre azonban, gyanítom, nem érkezik értékelhető válasz, itt legalábbis nem számítok rá. De meggyőződésem, hogy számodra enélkül is világos a helyzet (okok - célok rendszere), ez egyértelműen érezhető a bejegyzésedből, amelynek a sorai mögött lényegében ugyanaz a felismerés rejtőzik, amit egy vitapartnerünk keserű iróniával az "asztalra hajított":
    5. Ferrer 2012.04.20. 11:01
    Igen. És, amint Envoltam véleménye is sejteti, érdemes lenne mindezt a legérintettebbekkel is - napi rendszerességgel akár - megbeszélni. Egy sor probléma már a velük folytatott, rendszeres párbeszéd következtében is eliminálódna. E polémiának pedig a suli falain kívülre (nem utolsó sorban a családokra) is ki kellene terjednie, amelyek, szintén az eszköztelenségre hivatkozva, szeretnek kisiklani a felelősség terhe alól, sajnos nem is teljesen indokolatlanul...
    Meló tehát volna bőven. De az iskolaktanyák rendjét nem ilyen elvek (és elhibázott célok) mentén kell megteremteni és fenntartani. A megoldás az interiorizáció lenne, mely egyszerűnek látszó fogalom hátterében több tudomány teljes ismerettára várja, hogy végre újra elővegyék (a megfélemlítés autoriter és ideiglenes hatású, valójában romboló eszközei helyett), és alkalmazni kezdjék. Legalább a srácok személyiségfejlesztésében, ha már annyit aggódunk a jövőnk miatt. Mert ők a jövőnk, nemde? :)”
  • 11. pirosmedence 2012. április 20. 17:00
    „Ugyan-ugyan! Már megint ki találta ki ezt a marhaságot!”
  • 10. baba60 2012. április 20. 15:30
    „Fegyverük is lesz, mint az Országházba ahol Kövért vigyázzák? Most a tanárt felnégyelik, ha leakaszt egy fülest a renitens diáknak, ezután mi lesz?”
  • 9. Envoltam 2012. április 20. 15:04
    „Beléptetőrendszerre meg milliós digitális táblákra minden terembe (amit a tanárok nem tudnak használni...ezért évente 1x, ha be van kapcsolva) van pénz, de krétára bezzeg nincs, a tanárok fizetéséről nem is beszélve. 16 éves vagyok, én járok az említett iskolák közül az egyikbe, én látom át igazán a helyzetet.
    Eddig tökéletesen működött az a rendszer, hogy aki késik, azt a tanár beírja a naplóba, a szülő igazolja, és kész. Amióta elektronikus napló van, a diák nem "csalhat", hogy nem mutatja meg az ellenőrzőjét szüleinek. A szülőknek saját kódjuk van a naplóhoz, tehát akkor férnek hozzá, amikor csak szeretnének. A portást pedig azért fizetik, és azért ül a helyén egész nap, hogy, ha netán bejönne egy felnőtt megkérdezze mit/kit keres.
    Az egész igazgatóság célja a hatalom fitogtatása, illetve a diákok sakkban tartása. Itt elvekről van szó, nem szeretnék, hogy az iskola hírneve csorbuljon, illetve a diákok teljesítménye romoljon. Ezt úgy érik el, hogy egyre több szigorítást vezetnek be. Semmi szükség nem lenne ezekre az intézkedésekre. Aki elkésik vagy -rosszabb esetben- lóg nagyon könnyen lebukik beléptetőrendszer NÉLKÜL is, majd pedig elbeszélget az igazgatóval, hogy meddig szeretne az adott iskolába járni.
    A cikk utolsó mondatában elhangzik a következő:
    "A feledékeny diák nem jöhet be az épületbe a beléptető nélkül, de két igazolatlan nap után megjavul a memóriája."
    Megfélemlítésre,fenyegetésre, a diákok fölösleges stresszelésére jók ezek az intézkedések, másra nem. 1 perc késés miatt ugyanakkora szidást kap a diák, mint 2 napért. Ahogyan már említettem, tökéletesen működött/működik a mostani rendszer. Mindenki megérdemli azt, amit kap. Őszintén, engem nem izgat a beléptetőrendszer, nem szoktam elkésni (akárcsak a diákok több, mint 90%-a. [egyszerűen nem mernek, mivel sok tanár a későt szokta feleltetni]). Engem csak az érdekel, hogy honnan van pénz ilyesmire (mikor minden tanár azt hangoztatja, hogy minden támogatást megvontak az iskoláktól), és azt a pénzt, miért nem lényegesebb, hasznosabb dolgokra költi a mélyen tisztelt igazgatóság.”
  • 8. v.imre 2012. április 20. 14:21
    „"...Ez bizalmi állás kellene hogy legyen. Egy ember, aki nem ismeri a diákjainkat és a kollégákat, erre alkalmatlan - mondta Gál Béla, a Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium igazgatója. ..."

    Látlelet. Levonható következtetésekkel. A biztonsági ember majd megismeri a diákokat. A biztonsági ember szabadon portyázhat az iskola területén, nem úgy mint a portaszolgálatos. A biztonsági ember elláthatná az intézmény tűz- és munkavédelmi feladatkörét, mert jelenleg ezen feladatokat egy tanár látja el papíron, aki már azt sem tudja, hol tárolják az iskola tűzriadó tervét. Átvettük a nyugati demokrácia minden szabadon gyakorolható jelenségét. A rendészeti lényeg nem addig van, hogy legyen egy, a gyerek be- és kilépését regisztráló pittyegő. Ettől még az megy be, aki akar. És akkor megy ki, a gyerek is, amikor akar. Legfeljebb nem tartja a pittyegőjét a ketyere alá. Haladni kell a korral. Ha az állam haladni akar, nem kell abban korlátozni. Mert az állam akarja fizetni az alkalmazottakat. Ez miért fájna az igazgatóknak? Ha netán az önkormányzat akarna a fenntartó maradni továbbra is, akkor az ő gondja lenne a rendész fizetése. De ne számítson akkor arra, hogy az esetben majd kap valami normatív támogatást az államtól. Nem fog kapni. Se a tanárra, sem a rendészre. Nos, melyik megoldás lenne az ésszerű? Persze, Szegeden jól mutat a büdzsé, hogy most a város költségvetése az iskola fenntartással 60 milliárd forint. De hogy mutatna, ha csak annak fele, 30 milliárd forint lenne? Mert Botka erre hivatkozott! Azt mondta, a DM közölte is, hogy akkor bizony ő nem akarna egy kisváros költségvetésével rendelkező nagyváros élén állni. Ha nem, hát... El lehet menni! Mondotta volt a volt, nála is magasabb főnöke.”
  • 7. bubuska73 2012. április 20. 12:44
    „Szerintem sokkal olcsóbb megoldás lenne ha a tanárok kapnának sokkal szélesebb körű lehetőséget a problémák megoldására! A mai világban sajnos már ahhoz sincs joguk,hogy csúnyán nézzen a társát leköpő,megrugdosó fejbevágó kis kópéra! Tény,hogy kell valami megoldás. De,hogy ez lenne-e a legjobb? Nem hiszem. Sajnos a kórháznál is találkoztam olyan biztonsági őrrel,akit fegyőrnek se tennék be a Csillagba /gondolom még manapság is ott pöffeszkedik/.Szóval a suliba gyerekek közé nagyon meg kellene szűrni,hogy ki az aki tényleg alkalmas lenne a feladatra!”
  • 6. Együgyű 2012. április 20. 12:18
    „,,Iskolaőrök érkezhetnek a sulikba"
    A sulikba is felállítják a NAT-ot?
    A szocializmusban a munkásőröket sem vezényelték ki az iskolákba. Elég volt a tanári tekintély.
    Most nem? A diákoknak iskolaőrök lesznek? Tanárok is maradnak vagy mennek? Az iskolaőröket ki fizeti? Az önkormányzatok? Így lesz meg az 1 Millió új jól fizetett munkahely egy része?
    Az ország összes területén sikert-sikerre halmozunk? Mi lesz, ha pedofil lesz véletlenül az alkalmazott iskolaőr? Az új pedagógiai fogás a nevelésnél a megfélelmítés lesz?
    OFF.”
  • 5. Ferrer 2012. április 20. 11:01
    „Ez az, rendőrt a suliba, végül is ehhez nem kell annyi ész, mint társadalmi problémákat megpróbálni valahogy kezelni.”
24 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Beteg, kiégett egészségügyisek

Gyógyulást várnak a páciensek az egészségügytől. Ám betegek a kórházakban, rendelőkben dolgozó nővérek, ápolók, asszisztensek maguk is. Tovább olvasom