Délmagyar logó

2017. 04. 27. csütörtök - Zita 10°C | 24°C Még több cikk.

Ismét közvetlenül a Marsra?

Szeged - Kétféle javaslatot is kidolgozott a Tisza Volán Zrt. arra, hogy a 60-as és a 60Y-os busz ismét közvetlenül járhasson Szőregre a Mars térről hétvégén is. Szeptemberig azonban biztosan marad az átszállósdi.
A Tisza Volán Zrt.-nek már két javaslata is született arra, hogyan lehetne megoldani a szőregiek hónapok óta tartó problémáját. Megírtuk: április 10-e óta, amióta a 60-as és 60Y-os busz menetrendjét megváltoztatták, az itteniek szerint elfogadhatatlanul megnehezült a közlekedésük. A két busz szombat délután 1 órától egész hétvégén az újszegedi gyermekklinikáig közlekedik, ott trolira kell szállnia annak, aki tovább szeretne utazni. Ugyanígy van ez ünnepnapokon is. Ez elsősorban azért gond, mert sokan mennének piacra a Mars térre, vagy ügyeket intézni a városba.

Azóta 800-an írták alá két helyi lakos kérelmét, arra vonatkozóan, hogy álljon vissza a régi menetrend. A kérelmet Sebők Éva és fia, Nagy Gábor leadta a városházán, de azóta a menetrend változatlan.

– Legalább annyit szeretnénk elérni, hogy legyen ismét közvetlen járat, azzal sincs baj, ha ritkábban közlekedik, de ne kelljen átszállni – mondták el többször is lapunknak.

Hónapok óta szeretnének ismét közvetlen járatot a szőregiek. Fotó: Schmidt Andrea
Hónapok óta szeretnének ismét közvetlen járatot a szőregiek. Fotó: Schmidt Andrea


– Az anyag két szakmai egyeztetésen túl van, de érdemi döntés nem született, így az illetékes bizottság elé sem terjesztették be – tudtuk meg Szeri Istvántól, a Tisza Volán Zrt. elnök-vezérigazgatójától. – Az anyag egyelőre csak a Tisza Volán Zrt. szakembereinek véleményét, javaslatát tartalmazza, ezért csupán munkaanyagnak tekinthető – tette hozzá.
Ezek a vélemények erősen összecsengenek a szőregiek elképzeléseivel. Az első verzió szerint ugyanis visszaállna a régi menetrend, de járatritkítást alkalmazna a Tisza Volán. Azaz ismét a Mars tér–Szőreg, malom útvonalán közlekedne a 60-as és 60Y-os jelzésű busz, de a szabadnapok délutánján és munkaszüneti napokon a 40 perces követési idő 60 percre növekedne.

A második javaslat ennél jóval összetettebb. Eszerint szabad- és munkaszüneti napokon az Újszeged, Gyermekkórház érintésével jutna a két busz Szőregre, így viszont ritkulna az 5-ös troli járatszáma. Az 5-ös jelzésű trolibuszvonal járatai jelenleg 10 perces követési idővel közlekednek ezeken a napokon. Ez úgy módosulna, hogy a Mars tér–Újszeged, Gyermekkórház szakaszon közösen 20 perc követési időt biztosító két busz járatai kiváltanának minden második trolijáratot. A Vértó–Mars tér szakaszon pedig a szintén 20 perces követési időt biztosító 78-as és 78A jelzésű autóbuszok váltanák ki az 5-öst. Ha ezt a javaslatot fogadnák el, akkor a teljes, Körtöltés utca–Újszeged, Gyermekkórház szakaszon az 5-ös trolibuszok 20 percenként közlekednének, így a trolibuszok és autóbuszok együttesen 10 perc követési időt biztosítanák, néhány rövidebb szakasztól eltekintve.

– A szeptemberi közgyűlés előtt biztosan nem változnak ezek a járatok, akkor fogjuk a bizottság elé terjeszteni a javaslatokat. Addig folynak az egyeztetések a Tisza Volán Zrt.-vel és a Szegedi Közlekedési Társasággal is – mondta Kalmár Ferenc városüzemeltetési tanácsnok.

Megtudtuk: a legtöbb képviselő augusztus 20-a környékén jön vissza a szabadságáról, ekkortól tudnak érdemben foglalkozni az üggyel és a javaslatokkal.

Olvasóink írták

34 hozzászólás
12
  • 34. saturnus 2012. július 23. 08:38
    „32. mackópajtás 2012.07.22. 18:36 mackópajtás ,bagoly mondja verébnek DE NAGY FEJED VAN!!!! Érted???? Mivel van több pénz a sűrűbb troli járattal? Nem utasbevétel, hanem járatkifizetés a város részéről Tóth cégének. Ami Kalmárt illeti ő van helyzetben mert szavazati többségben van és evvel döntési helyzetben erőből a szavazásoknál.Így az SZKT javára billen ma a tálca. De azt is tudjuk,hogy politikai helyzet teremtésen dolgozik a fidesz és szövetségesei,hogy egy cég működtesse a Szeged helyi közösségi közlekedést. Csak nem tudja ma még ezt megtenni mert nincsen rá pénz. És ahhoz ,hogy ezt meg tudja lépni nagyon sok pénz kellene egy új céget megépíteni össze olvasztva a jelenlegi struktúrákat mint építő elemeket.Központi akarat a Volánok államosítása és fidesz emberei alapítják meg azt a céget, ami majd megfogja kapni a fidesz irányítású varostól a lehetőséget a helyi közösségi közlekedés üzemeltetésére és az állami pénzeket/adófizetők pénzét/használják fel erre a célra. De ha így is lenne Tóth jobb ha tudja ő most csak egy eszköz egyesek érdekében és ha feltételezem eljönne az az idő akkor félre fogják tenni,mint ahogy például tette ezt OV Kudlik Julival is. No de ez nem fog bekövetkezni mert ez a fidesz és szövetségesei ki fognak szorulni a hatalomból és annak gyakorlásából,mert már ami eddig megtörtént és ami még ezután jönni fog még a legelvakultabb tudatlan fidesz hívőt is fizikailag fogja megélni az életkörülményeinek a nagymértékű megromlása és elszegényedése, életkörülményeinek ellehetettlenülése. De oly annyira magabiztosak ma még Kalmárék,és csak akkor bizonytalanítanak el és vonulnak vissza ,ha meglebegtetik a valóságos szavazatokban azt a tényt, hogy a lakosság erőteljes demonstrációval,polgári érdekérvényesítő nyomásgyakorlással meghátrálásra és megadásra kényszeríthetik Kalmárt és bandáját. Mert tudjuk ő nem Szegedi és nem érdeke ,hogy a Szegedieknek jó legyen ő OV mocskos politikájának eszköze amit ma már nyíltan be ismert ÚJ HATALMAT AKAR KIÉPÍTENI és a népet pedig leigázni. Csak egyféle -képpen lehet ezektől megszabadulni ,ha a választásokon demokratikus eszközökkel arra a párt erőre szavazni aki Orbán diktátort és pártját ami fasizálódik le tudja váltani és mindazokat a maffia tőrvényeket megsemmisítik amit az elmúlt két év alatt összehoztak.”
  • 33. Carlo 2012. július 22. 21:28
    „ez vicc”
  • 32. mackópajtás 2012. július 22. 18:36
    „Kedves Ellenzéki! Azért ,mert beregisztráltál ide, és szólásszabadság van, még nem jelenti, azt mindenre írni kell valamit, különösképpen akkor nem ha fingod sincs az egészről csak a politikát akarod szidni

    "A Tóth már - már zsarol, minden eszközt felhasznál arra, hogy az SZ.K.T. vonalin a járat sűrűséget csökkentse!"
    Éppen azért hozták ezeket a változtatásokat, hogy sűrűbben járhassanak a trolik, mert minél több a járat annál több a pénz...

    "ötös troli amúgy is igen ritka követési idejét!" -Végül is csak 10 percenként jár szombaton, csúcsidőben meg ~8 percenként, ez neked hol ritka?”
  • 31. joy 2012. július 22. 14:30
    „28!
    Bezony!
    Amit a rémviselő urak ki5ölnek, és -zsebünkből- fizetnek, azt teszik a tömegnyomorgatók.

    Mellesleg nem ártana széjjelnézni EUrópában is, hogy mit, mennyiért?! Igen meglepődnének a panaszkodó urak, hogy mit, mennyiért adnak ott -ám azt sokkal arányosabban teszik!!!!!!!”
  • 30. macs 2012. július 22. 13:04
    „20. SP,
    "Az tény,
    hogy a kettes kitalálása keverte meg a korábbi állapotokat."
    Ezt nem értem, a kettes villamos nem csak úgy, hipp-hopp termett elő. Mindenki tudta, hogy lesz és nagyjából azt is, hogy mikor fog beindulni.
    Van egy szerződés 2014-ig, rendben van, de a szerződést lehet módosítani, feltételezem van benne erre vonatkozó passzus, tehát tessék leülni és megbeszélni a változást.
    Nem szerelem kérdése Szeged közösségi közlekedése, a Város a megrendelő, az SzKT és a Volán a szolgáltató.”
  • 29. Szemif 2012. július 22. 11:56
    „Kedves Ellenzéki, én nem sértegettem senkit, való igaz, kicsit nyers voltam, mert egy sánta sem szereti, ha "lekriplizik", de ettől ez még sajnos tény marad, hogy te funkcionális analfabéta vagy.
    Ez nem arrogancia, egyszerűen a hozzászólásaid alapján ez egyértelmű, ezt lehet tagadni, lehet örjöngeni ellene, vagy elkezdhetsz dolgozni azon, hogy ez megváltozzon. Ahogy egy beszédhibás is felkereshez egy logopédust, úgy a te problémádon is lehet segíteni.
    Egyébként nem vagy egyedül, sajnos a felnőtt lakosság közel harmada küzd ezzel a problémával.

    Még mielőtt egy újabb olyan hozzászólást írnál, amiben alpári hangnemben mocskolsz, szólok, hogy ezzel csak magadnak okozol kárt, én már egy ideje leszoktam arról, hogy az ilyen dolgokon megsértődjek, de ha ez boldoggá tesz tedd meg, nézd végülis én tudom helyén kezelni a dolgokat.
    Azonban még annyit, hogy a Délmagyarország kommentfelületéhez méltatlan ez a hangnem, bármit írsz, én reagálni még egyszer nem fogok rá, nem rúgok földön fekvő emberbe.

    További kellemes napot, és szeretnék valamint Ellenzéki nevében elnézést kérni a Délmagyarországtól, valamint kommentelőitől, hogy ilyen hozzászólásokkal terheljük a kommentfelületet.”
  • 28. klj-54 2012. július 22. 11:33
    „Nem tisztem sem Szerit sem Tóthot védeni, de ők csak azt tehetik amit a "városháza" megrendel tőlük és kifizet!”
  • 27. Dizel 2012. július 22. 10:25
    „26. Figyelő 2012.07.22. 09:46

    Kik a hibásak ezért?

    A politikusok, ők döntenek mindenben.”
  • 26. Figyelő 2012. július 22. 09:46
    „Legyen egy négytagú család, kettő tanuló korú gyermekkel, dorozsmai vagy szőregi havonta kifizet a bérletekért:
    ( 6565X2 ) + ( 3020X2 ) = 19.170 forintot!
    Mit is kap érte Szegeden?
    Kap érte hétköznap egy mese szerű - hol közlekedik, hol nem közlekedik - tömegközlekedést, a hétvégeken kap érte egy mutogató tömegközlekedést, azaz néha megmutatják magukat a járművek, hogy itt, ebben a városban ilyen is van!
    A szőregieket, dorozsmaiakat, tápéiakat és a Béke telepieket - lehet, hogy még más városrész bélieket is - a hétvégeken arra kényszerítik, hogy csak átszállással érhessék el a város központját, vagy a járművek szegedi végállomását.
    Amikor a az árakat megállapították, szó nem volt arról, hogy a járatok hétköznap és a hétvégeken brutálisan meg lesznek kurtítva!
    Arról sem volt szó, hogy a járatok követési idejét az iskolásokhoz fogják igazítani, a dolgozó embereket a tanítási szünetben semmibe veszik!
    Most, megveszik a drága bérletüket és azzal kell szembesülniük, hogy a bérletek, jegyek árához viszonyítva ellentételezve egy alig szolgáltatást vehetnek igénybe!
    Az is említésre érdemes, hogy ebben a városban a helyi politikusoknak "köszönhetően" kialakításra került a kapcsolt jegy és bérlet ár, árusítás! Magyarul, az összevonásnak köszönhetően, annak is kell autóbuszra is érvényes jegyet vagy bérletet vásárolnia, aki egyébiránt soha nem veszi igénybe az autóbuszos szolgáltatást, de ez igaz arra is, hogy az összevont árak következtében annak is kell kell elektromos közlekedésre jegyet, bérletet vásárolnia, aki azt soha nem veszi igénybe!
    Tőlünk nyugatabbra, ezeket nevezik tisztességtelen üzleti magatartásnak, és komoly bírságra számíthat az aki ilyet megvalósít!
    Itt, eben a városban egy a cél, beszedni a jegyek, bérletek árát és ellentételezésként szinte semmi szolgáltatást nyújtani érte, továbbá, ott betartani az utazóknak ahol csak lehet!!
    A betartásra jó példa, hogy egyáltalán nincs összehangolva a VOLÁN és az SZ.K.T. menetrend!”
  • 25. joy 2012. július 22. 09:22
    „EUrópában általános gyakorlat, hogy a városszéli elektromos tömköz decentrumig szállítják utasaikat.
    Ám, ez egységes, nem egyes területekkel szórakoznak, és nem ilyen extrém idétlen a tömközrendszer, mint Szegeden -ez még Hunniában is ritka rossz!
    Már régen meg kellett volna oldani, hogy valamennyi külvárosi buszjárat, és a helyköziek a különböző elektromos decentrumokhoz szállítsák az utasokat, és a Belvárosi hídról a Bertalanra áttenni valamennyi buszjáratot.”
  • 24. Ellenzéki 2012. július 22. 08:43
    „A huszonkettes hozzászólónak!
    Na figyelj kis kecsege!
    Kezdjük azzal, hogy azt sértegesd aki ma délben elébed tolja az ebédet!
    A következő: Rólad sugárzik az embernek, embereknek ártani rosszindulatú szemlélet, aki az utadba kerül, abba egy jó nagyot belerúgni!
    Most ez a nagy divat amióta az a párt került hatalomra amelynek te is ,kis kecsege, a tagja vagy és bűzlik belőled a fideszes arrogancia, a hatalom vágya, a hatalommal való visszaélés!

    A végére, kis kecsege!
    Te annak a városrésznek a közösségi közlekedését kurtítsad ahol igen szerény szellemi képességű életed tengeted, arra várva, hogy a bunkóságodat levezetendő jól belerúgj!”
  • 23. seawasp 2012. július 22. 08:07
    „Sokszor mondom én, a cuculizmus egy rendszer volt - sajnos! - , de pl. az oktatás, a tömegközlekedés, és a közbiztonság állta az akkori élet követelményeit!

    Nem azt gondolom, kár volt megbuktatni - párt funkcionális szinten! -, de egy lerágott kapitalizmust odatenni, csak felér egy cuculizmust a népnek igével! :-(”
  • 22. Szemif 2012. július 21. 21:49
    „13. Attis2

    Ez is egy megoldás lehetne, csak akkor a városközpont a tápéiaknak továbbra is csak átszállással lenne elérhető, persze nem tagadom, hogy az én 93-93Y-os buszom, ami egy igazi dinoszaurusz lenne méretét tekintve, szintén húzós megoldás volna.

    18. Ellenzéki

    A te problémád nem a menetrenddekkel van, ezt sajnos funkcionális analfabétizmusnak hívják.”
  • 21. Logaritmus 2012. július 21. 20:22
    „Kalmár és Haág mondjanak le!”
  • 20. SP 2012. július 21. 20:14
    „Azt tudni kell,
    hogy nem a rossz szándék, a költségtakarékosság a cél a járatváltoztatásokkal.
    Nem Tóth,Dózsa, Kalmár, Szeri specifikus a mostani változás.

    Az tény,
    hogy a kettes kitalálása keverte meg a korábbi állapotokat.

    Régebb óta
    létezik a volán kiszorítás tendencia a városból. Környezetszennyezésre hivatkozva.”
  • 19. tavimaszlag 2012. július 21. 19:49
    „még szép, hogy vissza kell állítani, tarthatatlan, hogy 2-3 átszállás kelljen egy 7végi programhoz! A Volán jó cég, szemben az SZKT-vel!”
  • 18. Ellenzéki 2012. július 21. 18:58
    „Azért a tények alapján nézzük már ezt a szegedi közösségi közlekedést!
    A Kalmár -Tóth "páros" megjelenése előtt jól meg volt egymás mellett a VOLÁN és az SZ.K.T.!
    Az állami és a helyi, önkormányzati támogatást a vonalak km arányos nagyságrendjében és a szállított utasok függvényében osztották meg a két cég közt!
    A két cég közti ellentét szítása akkor kezdődött, amikor napvilágot a kettes villamos vonalának megépítése és vele párhuzamosan két autóbuszjárat végleges megszüntetése!
    Akkor még a Kalmár, mint ellenzéki, önkormányzati képviselő roppant módon ellenezte ezt a villamosvonal építést és a járat beindítását.
    Most, hogy tanácsnok lett, már számára is nagyon fontos lett a kettes villamos.
    Azt nem tudni, de soha meg nem tudható kategória is marad, hogy a Tóth igazgató kinek a sugallatára avatkozott bele a VOLÁN menetrendjébe és rövidített, csonkított meg VOLÁN járatokat akár a munkanapokon, akár a hétvégeken!
    Ez a vonal kurtítás azonban felvett két szerződés szegést is!
    Amikor, ez év elején közzétették a szegedi, helyi tarifákat, szó nem volt a VOLÁN járatok kurtításáról és a járatok követési idejének igen nagymérvű ritkításáról, főleg a hétvégeken! Et volt az egyik szerződés szegés, az utasok irányába.
    A másik szerződésszegés a TISZA VOLÁN Zrt és a Szeged megyei jogú Város közti közösségi közlekedési szolgáltatás szerződésének megszegése volt! Az a szerződés úgy szólt, hogy a 2011 december 31 napján érvényes menetrend és vonal számok és vonal hosszúságok megtartása mellett a TISZA VOLÁN Zrt 2014. 12. 31. napjáig végzi Szeged városában az autóbuszos helyi járatos közösségi közlekedési szolgáltatást!
    Na ezt a szerződést rúgta fel az, aki megszüntette a "2": a "83": a "83A" vonal számozású autóbuszjáratokat!
    A Tóth igazgató meg akkor piszkált bele a szerződésbe amikor elrendelte a VOLÁN járatok számának csökkentését és hétvégeken az egyes VOLÁN járatok hosszának rövidítését!
    Ami tény, Szegeden a VOLÁN nélkül nem elképzelhető a helyi járatos közösségi közlekedési szolgáltatás!
    Persze, hatalmi szóval össze lehet vonni a két céget vagy a VOLÁN -tól egy újabb szerződés szegés árán el lehet venni az autóbuszos szolgáltatás, de akkor vagy létrejön egy B.K.V - hoz hasonló, kezelhetetlen mamut cég vagy pedig Szeged városának nagyobbik része közösségi közlekedési szolgáltatás nélkül marad!
    Nem marakodnia kellene a Tóth igazgatónak a koncon, hanem meg kellene tanulnia kompromisszumot kötnie egy majdnem 200.000 lékek számú nagyváros közösségi közlekedésének minél zökkenő mentesebb üzemeltetésnek érdekében!
    Egyet tudomásul kell venni a két cég bármelyikének kiválása esetén a város közösségi közlekedése összeomlana és nem kis városrészek - a lakosság tízezrei - maradnának ellátatlanul!

    Az itt ötletelő és további járatritkításokat javaslóknak azt ajánlom, hogy látogassanak el a VOLÁN és az SZ.K.T honlapjára és ott nézzék már meg a menetrendeket, beleértve a hétvégét is! Nincs azon már mit ritkítani, illetve egy ritkítási megoldás marad, hétvégeken megszüntetni a városban a közösségi közlekedést!
    Annak a személynek, aki azt javasolta, hogy a hétvégén ne közlekedjen - többek közt - a "9" vonalszámozású troli, a következőket ajánlom:
    Menjen el a Vértói utcai vagy a Lugas utcai végállomásra és ötletét ott adja elő a trolira várakozó nagy számú utasok előtt, aztán mesélje már el, hogy elbírt e futni az embereke elől vagy a rendőrök védték meg!
    .”
  • 17. Attis2 2012. július 21. 18:23
    „macs

    Ez érthető,de voltak mostanában ennél cifrább dolgok is! Pl. 72Y átváltozott 77-re,ami régebben a Fehértói Halgazdasághoz ment.”
  • 16. Herli 2012. július 21. 17:41
    „Volán a komcsizmus szüleménye és itt maradt a nyakunkon, mint egy torzó. Lenti jobbnál-jobb ötletek miért nem vezethetők be a gyakorlatba?. Tudatlan forgalomszervezők, utasbüntető vezetők. Régen le kellett volna váltani a volánosokat sorban, friss fiatalokkal. Semmi fejlődés, csak a régi nóta.
    Hali, ébresztő urak !!”
  • 15. macs 2012. július 21. 17:37
    „13. Attis2,
    fiúk, ne bonyolítsátok! Az emberek többsége, köztük én is csak a számot nézem. Amennyiben a 73-sal akarok menni, nem biztos, hogy hétvégén eszembe fog jutni, hogy most a 90F-re kell szállnom.”
34 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Okosmérő Teri néninél is

A tudatos energiafelhasználást segíti az EDF DÉMÁSZ a most kezdődött kísérleti programban. Az okosmérővel percről percre követhető az áramfogyasztás. Tovább olvasom