Délmagyar logó

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -5°C | 3°C

Izzadtságszagú buszút Makóra

Több mint ötven fok. Verejtékező, magukat fáradtan legyezgető, szótlan emberek. Mély sóhajok, mégis türelmes ücsörgés – ez a kép fogadott bennünket, amikor tegnap délután felültünk a Mars térről fél 3-kor induló, légkondi nélküli autóbuszjáratra, és meg sem álltunk Makóig.
Több mint ötven fok. Verejtékező, magukat fáradtan legyezgető, szótlan emberek. Mély sóhajok, mégis türelmes ücsörgés – ez a kép fogadott bennünket, amikor tegnap délután felültünk a Mars térről fél 3-kor induló, légkondi nélküli autóbuszjáratra, és meg sem álltunk Makóig. Az oda-vissza közel kétórás zötykölődés alatt nem csak az utasok és mi, de a sofőr is alaposan megizzadt.

Szerencsére majd mindenkinek jutott ülőhely a tegnap fél 3-kor induló makói buszjáraton. A Mars térről kigurult csuklós járművön valamennyi szellőzőablak nyitva volt, és az elhúzott sötétítő függönyök is védték valamelyest az utasokat a tűző napsugaraktól. A klíma nélküli csuklós buszon akadtak, akik szalmakalappal, mások napszemüveggel vagy éppen törlőkendővel védekeztek a hőség ellen. Vörös Béláné egy jeges teával teli műanyag palackot szorongatott a kezében és időközönként jó nagyot kortyolt belőle. – Fél liter nem is elég, ezért egy másik üveggel is van a táskámban – húzott elő egy újabb palackot a Kiszomborra tartó nő, mintha a világhírű zenebohócot, Eötvös Gábort idézné: van másik!

Légkondis járatok

A Tisza Volán összesen 410 autóbuszából 130 klímás. A 140 helyi járatból mindössze kettő van felszerelve légkondival, ezek Szegeden futnak. A városközi forgalomban közlekedő 210 busz közül ugyanakkor 70 klímás, azaz minden harmadik. A közel 50 távolsági busz mindegyike légkondicionált – tudtuk meg Mező Istvántól, a Tisza Volán Zrt. közszolgáltató divíziójának igazgatójától.

– Ez a kis buszút meg sem kottyan, mert a munkahelyemen jóval nagyobb a hőség, ugyanis kötött árukat vasalok – közölte. Egy másik utas, Kulcsár Józsefné is felkészült az izzasztó buszútra. Egy vizes törölközővel törölgette a homlokát, mégsem hiányzott neki a klíma, mert mint mondta, nem nagyon szereti. Neki az elhúzható ablakok és a sötétítőfüggöny is megteszi – jelentette ki. – Higgye el, hogy az sokkal borzasztóbb, amikor a busz mínusz húsz fokban, lassítás nélkül húz el a megálló előtt – bizonygatta. – Ha nyitva vannak az ablakok, akkor legalább mozog a levegő. Bár olyat is láttam már, hogy valaki behúzza a reteszt, mert nem bírja a huzatot – mesélte a nyugdíjas asszony, miközben újabb izzadtságcseppeket szárított fel a homlokáról a törülközőjével.

Haska Imre is Kiszomborra tartott és számára sem bírt különös jelentőséggel a hatalmas hőség. – Egyébként is melegben dolgozom, ez a kis zötykölődés már csak a ráadás – fogott mondandójába az épületlakatos férfi. Szegedre légkondis busszal jött, de szerinte az sem volt sokkal jobb. – Mielőtt felülök a buszra, felszívom magam vízzel, mint teve a sivatagban – osztotta meg velünk meleg elleni védekezési módszerét.

Mielőtt visszaindultunk Makóról Szegedre, a sofőr is leszállt néhány percre, hogy felfrissítse magát. Varga Tibor egy vízzel teli műanyag palackkal a kezében érkezett vissza a buszhoz. – Ez lesz a negyedik kanyarom a két város között, igaz volt közte egy kétórás kiállásom is – mondta a sofőr, akitől azt is megtudtuk, hogy ezen a járaton egy klímás Volvo közlekedik, de jelenleg műszaki vizsgán van. – Néhány nap múlva visszaáll a légkondis busz, azzal sokkal kényelmesebb az utazás – mondta búcsúzóul a sofőr, miközben megkönnyebbülten szálltunk ki a buszból a negyven fokba.

Becsukta mögöttünk az ajtót. Még volt egy oda-vissza fuvarja Szeged és Makó között.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Májustól szeptemberig – öt hónap a befőzési időszak

A befőzés kemény munkát és szakértelmet is igényel, mégis sok háziasszony órákat áldoz a… Tovább olvasom