Délmagyar logó

2017. 07. 23. vasárnap - Lenke 21°C | 35°C Még több cikk.

Japánok tanulják a Kodály-módszert Szegeden

Szeged - Japánban is tanítanak Kodály-módszer szerint ének-zenét. A módszer hívei saját pénzükön jöttek hazánkba, hogy bemutató órákon vegyenek részt. A 13 fős japán csoport pénteken Szegeden két iskolában is járt, előző nap a Bartók Kórus próbáján vettek részt.
Japán zenetanárok látogattak Szegedre, hogy a Kodály-módszert tanulmányozzák. A 13 fős csoport csütörtökön a Bartók Kórus próbáján járt, pénteken pedig egy-egy bemutató órán vett részt az Arany János Általános Iskolában és a Béke utcai Általános Iskolában.

Az Arany János iskolában a 6/A oszály énekórájára ültek be. A gyerekek koncentrációs játékkal kezdtek, ahol a megadott ritmust kellett visszaadni, majd dallamfelismerés, ritmusfelismerés, ritmusolvasás és ének váltotta egymást. A kézjeles szolmizálásba az órába belefeledkezett japánok is bekapcsolódtak, amikor pedig egy rövid néptáncbemutatót is kaptak, szóhoz sem jutottak a csodálattól. Pedig a meglepetés még csak ezután következett: a magyar diákok a kedvükért egy japán dalt is megtanultak, amelyet együtt énekeltek vendégeikkel. A szigetországi pedagógusok ezután egy másikkal kedveskedtek vendéglátóiknak, akik szegedi paprikával és DVD-n egy interaktív ének-zene oktatási bemutató anyaggal ajándékozták meg őket.

Az Arany János iskolában a 6/A oszály énekórájára ültek be. Fotó: Frank Yvette
Az Arany János iskolában a 6/A oszály énekórájára ültek be a vendégek.
Fotó: Frank Yvette

A tanárok magánszervezésben jöttek hazánkba Hiroshimából, Kyushu szigetéről és Nagoyáról. – Mi a Kodály-módszer szerint tanítunk, mert jónak tartjuk. Magyarországon ismerkedünk vele, hogy aztán a gyakorlatban alkalmazhassuk – mondta el Ito-Illés Naomi. Ő az egyetlen, aki a csoportból magyarországi kötődésű, hiszen férje révén Kecskeméten él, maga is a Kodály Intézetben tanult. Workshopokat tart Japánban, így adja át a magyar ének-zenei oktatási módszert honfitársainak.

– Kodály Zoltán mondta, hogy a gyökerektől, a gyerekdaloktól kell elindulni. Így mi a hazánkban japán dalokat tanítunk, magyar módszerrel. Ebben pedig – bármilyen furcsa is – a japán dalok is különlegességnek számítanak, hiszen a mi gyerekeink amerikai és európai dalokat énekelnek, amelyekről azt hiszik, hogy japánok. Nagyon szerencsések a magyar diákok, hogy saját dallamot saját szöveggel énekelhetnek az iskolában.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Versenyképesebb a saslikgyártó mórahalmi Fléma Snacks

18,3 millió forintra pályáztak és nyertek – a pénzt a csomagolástechnológia fejlesztésére, így a versenyképesség növelésére fordítják. Tovább olvasom