Délmagyar logó

2017. 01. 19. csütörtök - Sára, Márió -7°C | 0°C Még több cikk.

Járműparkok: takarékos üzemmódban Vásárhely és Szeged

Szeged - Még kulcsos bicikliket is vásárolt a szegedi önkormányzat azért, hogy mobilizálja a dolgozókat, ha már autót nem tud a hivatalnokok alá tenni. A városházi dolgozók 12 szolgálati autóval járnak. Nem tudják, az önkormányzati cégek mennyi kocsit használnak.
Hódmezővásárhelyen 4 év alatt 39-cel csökkentették a városi járműparkot a takarékoskodás jegyében, 57-ről 18-ra. Ebben mindenféle jármű, még az áruszállításra alkalmasak is szerepelnek. A városi intézmények összevonása után a 18 autót a Városellátó Kht. üzemelteti. Még Lázár János polgármester is azzal a kocsival utazik, amelyet a városellátó bocsát rendelkezésére, nincs külön számára fenntartott autó.
További összevonásra is lehet számítani: elveszti önállóságát a ma még külön álló, de városi tulajdonú Zsigmondy Béla Víziközműveket Üzemeltető Zrt., amelynél jelenleg további 9 személyautót használnak. Ezzel a gépjárműparkkal együtt voltaképpen 27 az autók száma Vásárhelyen.

Biciklitároló a városházán: a magántulajdonú kétkerekűek között szolgálati kerékpárok is vannak. Fotó: Segesvári Csaba
Biciklitároló a városházán: a magántulajdonú kétkerekűek között szolgálati kerékpárok is vannak. Fotó: Segesvári Csaba

Szerettük volna Szegeden is összeszámolni a kocsikat, de – közös vagyonkezelő, vagyis holding hiányában – feladtuk a kísérletezést. A megyeszékhelyen ugyanis 14 olyan önkormányzati cég található, amelynek 100 százalékban az önkormányzat a tulajdonosa, és további 14, amelyekben különböző tulajdonhányaddal részesedik a város.

Polgármesteri autók

Botka László szegedi polgármester egyéves szolgálati Saabon jár. Lázár János hódmezővásárhelyi városvezető pedig a városellátó flottájának egyik autóján, amelyik olykor BMW, olykor Renault Laguna.

Szentgyörgyi Pál gazdasági alpolgármester elmondta, az önkormányzati cégeknél nem vásároltak flottát, hiszen nincs közös beszerzés. Csak a bank- és a biztosítótársaság azonos. Mindegyik cég önálló jogi személy, mindegyik a saját szabályzata szerint vásárol és használ autókat feladatainak függvényében.

Amit tudunk: a szegedi városházán a mintegy 500 fős hivatal 12 autót – Skodákat, Suzukikat, Volkswagen Borát, Saabot – használ, ez a szám nem változott 2002 óta. A 12-ből 5 lízingelt kocsi a városi vezetőké, azokat a polgármester, a 3 alpolgármester és a jegyző személyesen használja, ennek megfelelően személyi jövedelemadót is fizetnek utánuk. A maradék 7 autó személy- és teherkocsi egyaránt: többek között a közterület-felügyelők használhatják őket, valamint az építési, szociális és adóiroda azon munkatársai, akik jogosultak arra, hogy a kulcsos autókba beleüljenek.

A kocsik átlagéletkora 8-9 év. Sosincs belőlük elég: ezért az önkormányzat 5 szolgálati – kulcsos – biciklit is vásárolt.

Olvasóink írták

  • 9. halihóhó 2008. október 29. 08:20
    „Joy! Ez biztos te vagy ? Elkapott valami tudatmódosító vírus? Vagy a 13 nyugdíj veszélyben és kihúztad a fejed a komcsik seggéből?”
  • 8. spórolunk? 2008. október 29. 06:56
    „2 éve még láttam motoros közterület-felügyelőket!
    Most mi van a motorokkal? Nem tán csak valaki otthon használja?
    Vagy a kis yamahák ilyen szar minőségűek, hogy 2 év alatt tönkremennek?”
  • 7. Csavok 2008. október 28. 15:02
    „Kedves Klárika !
    Nem az irodából kellene cikket írni, hanem picinyke, aranyos lábain kiballagni a helyszínre - bármilyen fárasztó is - és meggyőződni a valóságról.
    Akkor látná lj urat( a vásárhelyi kisistent) a LIM-es rendszámú Range Rover-ban mosolyogni - csekély 25 millióba kerül az ilyen járgány - és azután írhatna a takarékosságról. A fenekén ülve és telefonálgatva persze megvezetik az embert drága Klárika !”
  • 6. Grabowski 2008. október 28. 09:05
    „Az összes szolgálati autót megszüntetném, járjanak saját autóval, mint a többi átlagember, és csak úgy számolhassák el a költségeket.
    Talán még észrevennék azokat a hibákat is, amiket az autóban elterpeszkedve nem akarnak látni a "pöffeszkedő uraságok."
    A kerékpár használatot a polgármesterrel kezdeném, (járjon 1 hétig az Izabella hídon) azonnal javulna a kerékpárutak minősége (kriminális).”
  • 5. mamacska 2008. október 28. 07:54
    „Követendő példa! Az üzemanyag árak még jobban csökkennének.”
  • 4. joy 2008. október 28. 06:33
    „Munkába Botka is járjon biciklivel!!!

    Legalább megtudja, milyen sz.r a város üsszefüggéstelen, sok helyen balesetveszélyes "bicikliút hálózatnak" csúfolt idiotizmusa!
    EUrópa egyetlen városában sem találkoztam ennyire ökör megoldásokkal, mint a szegedi!
    Járdára föl-úttestre le, egyirányú utcában össze-vissza. Keresztezve értelmetlenül, balesetveszélyes helyeken az úttestet. Gyakogosok közé vezetve, letiltva járdáról, egyik sarkon rendesen átvezetve a zebra mellett, másikon meg "Vége" tábla a zebránál, hogy az úttest túloldalán megint folytatódjon. Semmiből indulva, semmibe fut, 1-2 saroknyi összeköttetés nélkül...
    Borzalom!

    Próbáljon meg illetékes elvtárs szabályoxerint végégbiciklizni a jégpályától a Petőfi sgt-Feketesas u-Annakút-Szt István tér-Csongrádi sgt útvonalon a Médiamarkecig!
    Vagy a Főfasorról a Marsra!”
  • 3. kékcitrom 2008. október 28. 04:58
    „" Még Lázár János polgármester is azzal a kocsival utazik, amelyet a városellátó bocsát rendelkezésére, nincs külön számára fenntartott autó."

    Ha ekkora a takarékosság,akkor hogy láthattam Lázárt nemrég egy "büdösnagy" terepjáróval is, majd egy "rondanagy" feketével is?
    Ezek szerint azok saját tulajdonában vannak,vagy csak akkor "éppen az jutott" neki?Ha minden héten megjelenik egy-egy írás erről a témáról,előbb,vagy utóbb még sajnálni is fogjuk szegényeket!Talán még gyűjthetünk is nekik adományokat!?
    (Azét megérne egy százast,hogy lássam Lázárt egy clióval közlekedni!)”
  • 2. vélekedő 2008. október 27. 23:23
    „Városon belüli mozgásra a kerékpárt tenném kötelezővé.

    Szívesen megnézném, amint Botka egy alpolgármester és még egy-két tisztviselő kíséretében begördül valahova. :)”
  • 1. cikicakk55 2008. október 27. 22:26
    „kell is az a kis kerékpározás a város vezetőinek is.Legalább megismerik testközelből,hogy milyen a közlekedési morál.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egymillió Vajda aranylapátjáért

Szeged - Az aukció a Sláger rádióban 100 ezer forintos kikiáltási árral indult, s néhány hónap alatt… Tovább olvasom