Délmagyar logó

2017. 02. 25. szombat - Géza -2°C | 8°C Még több cikk.

Járókelők váratlan vészhelyzetben

Néhány napja rosszul lett és meghalt egy idős férfi egy nagy szolgáltató ügyfélszolgálati irodájában. A zsúfolt áruházakban, ügyfélterekben vajon miként próbálják elkerülni, hogy a rosszul lett ember állapota ne romoljon, amíg megérkezik a mentő?
Az idős, beteg, túlhajszolt emberek számára állandó stresszt, veszélyforrást jelent az ünnepi forgatag, a túlzsúfolt üzletekben vagy a szolgáltatóknál a várakozás, sorban állás. Könnyen rosszul lehetnek.

Mint azt lapunkban hírül adtuk, a napokban összeesett a Démász Rt. szentesi ügyfélszolgálatán egy idős férfi, aki sajnos a mentők gyors érkezése ellenére is meghalt.

Mit tesznek a zsúfolt helyeken annak érdekében, hogy elkerüljék a hirtelen fellépő rosszullétek halálos végkimenetelét?

Nem értenek hozzá

A Démász Rt. kommunikációs osztályvezetője például nem érzi a szolgáltató felelősségét egy ilyen ügyben. Kecse-Nagy Sándor úgy fogalmazott: nehezen várható el egy szolgáltatótól, hogy a mentők gyors értesítésén kívül bármit is tehetnének az ügyintézők, akik – habár ők találkoznak az ügyfelekkel – nem értenek az elsősegélynyújtáshoz. Ilyen jellegű egészségügyi képzést csak a sofőrjeik kapnak, évente.

Hozzátette: a két nappal ezelőtti szomorú esetnél azonnal orvost kerestek a tömegben, mentőt hívtak, majd kiürítették az ügyfélteret. A vezető elmondta: veszélyesnek tartja, hogy szakértelem nélkül beavatkozzanak egy ilyen esetben. – Inkább állampolgári kötelesség az elsősegélynyújtás, jó lenne, ha mindenkit oktatnának erre a középiskolában – mondta Kecse-Nagy Sándor.

A szegedi nagypostán az épületben dolgozó csoportvezetők rendelkeznek elsősegélynyújtó-vizsgával – és kellő lélekjelenléttel. A rosszulléttel küzdőket azonnal el tudják látni, amíg a mentő megérkezik. Erre évi egy-két esetben, főként időjárási frontoknál van is példa.

Eszköz nélkül is mentenek

Halmos Csaba, a Szegedi I. Postahivatal vezetője elmondta: sajnos újraélesztő eszközeik nincsenek, de az ügyfélterekben az elsősegély-dobozok hozzáférhetők, így a csúszós téli időben esetleg eleső ügyfelek kisebb horzsolásait, zúzódásait el tudják látni.

Segítség – havonta ötször

A Cora Áruházban képzett biztonsági őrök látják el az elsősegélynyújtás feladatát is: egy jól felszerelt helyiségben, oxigénpalackot is tartalmazó sürgősségi táska „bevetésével" igyekeznek segíteni. Bozsó Edina, a bevásárlóközpont marketingvezetője szerint az őrök gyakorlottak, nem pánikolnak. Havonta nagyjából öt esetben kell beavatkozniuk. Természetesen mentőt is hívnak azonnal, valamint hangosbemondón keresztül orvost is próbálnak keresni. A vezető hozzátette: nem függ szezontól a rosszullétek száma, nyáron ugyanis hűtik az áruházat, karácsonykor pedig nem jellemzők a kígyózó sorok.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pénzzavarban nem segít a múzeum

Óriási közönséget vonzott a Munkácsy- és – megyénkben – a Chagall-kiállítás, ám közben a… Tovább olvasom