Délmagyar logó

2017. 06. 24. szombat - Iván 21°C | 33°C Még több cikk.

Jegyeket, bérleteket!

Szeged - A közösségi közlekedésben csak az vehet részt, akinek jegye vagy bérlete van, kivéve a hat éven aluliakat és a 65 év felettieket, akik ingyen utaznak. A potyaút akár 23 ezer 500 forintba is kerülhet Szegeden – az ellenőrök nem népszerűek.
Minden hónap 5-én nagy a forgalom a menetjegy-árusítóknál, hiszen az előző havi szelvények érvényessége aznap éjfélkor jár le. Sorban állt a kisgyermekes Eszter is, akivel a Dugonics téren beszélgettünk. – Muszáj bérletet venni, mert villamossal hordom a kicsit a bölcsibe, így olcsóbb, mintha mindennap jegyet vennék. Nem éri meg bliccelni, túl magas a büntetés – mondta. A középkorú Klári nemcsak magának, a fiának is vett bérletet. – Nemrég megbüntették a gyereket, de erről csak akkor értesültem, amikor megérkezett egy több mint 20 ezer forintos csekk – kifogásolta.

A jegyellenőr nem túl népszerű, erről meggyőződhettünk, mikor kettejüket elkísértük a 4-es villamos vonalán.

Írja meg saját tapasztalatait!

Ha került már kellemetlen helyzetbe a jegyellenőrrel, akkor írja meg az online@delmagyar.hu e-mail címünkre. A legjobb sztorik felkerülnek az internetre.

 
– Jó napot kívánok! Legyenek szívesek a jegyeket és bérleteket bemutatásra előkészíteni! – hangzott fel a jól ismert felszólítás.
Az utasok többsége szó nélkül tett eleget a kérésnek. Egy idősebb bácsi azonban, aki szemmel láthatóan elmúlt 65 éves, odaszólt a mellette ellépő ellenőrnek: – Mutassak valamit? Nem? Na azért, mert van jobb dolgom is! – mondta, majd fennhangon közölte, hogy elmúlt 81 éves, hagyják őt békén. Az ellenőrök eközben folytatták munkájukat. A bérletekhez személyi igazolványt kértek, a fiatalabbaktól pedig diákigazolványt. A tizenéves Enikőt ez utóbbi idegesíti. – A diákomat a többi iratommal együtt a pénztárcámban tartom, macerás elővenni – magyarázta. A villamos közepén két hajléktalan férfi „akadt fenn a hálón". – Baj, hogy nincs jegyünk? Nem szállhatunk le, mert időre kell mennünk! – jelentette ki egyikük, majd felszólításra végül mégis leszálltak.

Az ellenőrök a becsületes utasokért dolgoznak. Fotó: Frank Yvette
Az ellenőrök a becsületes utasokért dolgoznak.
Fotó: Frank Yvette

A szelvényeket ellenőrző Krisztián már meg sem lepődik, ha a bliccelő „beszól" neki. – Az utasok gyakran akarnak meggyőzni saját jogaikról, miközben elfeledkeznek kötelezettségükről: ha utazni szeretnének, jegyet kell váltaniuk – fogalmazott.

A pótdíjak összege

Bálint Ákos, a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. közlekedésszervezési divízióvezetője hangsúlyozta: az ellenőrzésnek nem a büntetés a célja.

– Az ellenőrök a becsületes utasokért dolgoznak. Azért, hogy nekik ne kelljen drágább jegyet váltani csak azért, mert mások bliccelnek. Butaság, amit néhányan hangoztatnak, hogy az ellenőröknek ki van adva egy „büntetési minimum"; ha valakinek van érvényes szelvénye, azt nem tudják megbüntetni. Ha valaki jegy, bérlet nélkül utazik, vagy nem tudja igazolni a kedvezményre való jogosultságát, büntetést kap. A helyszínen, illetve 3 napon belül 6 ezer forintot kell fizetnie. Harminc napon belül 10 ezer 500 forint a büntetés, ezen túl 23 ezer 500 forint. Ha valaki csak otthon felejtette a bérletét, és ezt 3 munkanapon belül bemutatja, csak 800 forintot kell fizetnie az ellenőrzéssel megbízott Dakört Kft. irodájában, a Kossuth Lajos sugárút 50. szám alatt – tájékoztatott.

Olvasóink írták

77 hozzászólás
  • 77. csíkos_sál 2010. február 15. 23:10
    „én egyszer elfelejtettem számot írni a bérletemre és elkapott az ellenőr. valami rémes megaláztatás volt, sohasem felejtem el, amikor minden utas engem bámult...valami rémesen megrázó élmény volt számomra, mitnha valami bűnöző lettem volna. megírta a csekket a 10 ezer forintra, h ennyit kell kifizetnem, (közben megvettem a 3000 forintos bérletet) elvette a diákomat, a lakcímkártyámat, arról írt ki mindent. Valami rémes élmény volt, azóta is ha ellenőr jön átfut rajtam az ijedség és borzongás, ami akkor is volt bennem. rémes...”
  • 76. flexsnake 2010. február 11. 20:39
    „74. hozzáállás kérdése. Én betudom a néha ultrabunkó ellenőrt annak hogy naponta találkozik egy ultrabunkó bliccelővel. Az szktnak van közönségkapcsolati irodája, oda kell bemenni aztán hogy orvosolják-e....”
  • 75. öregvegyész 2010. február 11. 12:14
    „Bálint Ákos nyilatkozatának legszebb mondatát hadd irjam még ide:

    " Ha valakinek van érvényes szelvénye azt nem TUDJÁK megbüntetni"
    Ezt is szeretnék már? vagy nem értem a dolgot. Ezért mondom a céggel alapvető bajok vannak!!!!!
    Egyébként ragyogó titulusaihoz külön gratulálok . Szép nagy céget sikerült létrehozniuk Ezek után méginkább nem hiszek a nem létező nyereségorientáltságukban és közhasznúságukban.”
  • 74. öregvegyész 2010. február 11. 11:45
    „Ha pedig a teljes és részletes véleményemre kiváncsiak lennének akkor nem kellene ilyen eszközöket velem szemben sem alkalmazniuk. Tehát sajnos itt nem arról van amről a cikk beszél, hanem célzatos pénzbegyüjtésről. Az alkalmazott hangnem ,meg harcmodor erős és változtatni kellene rajta.Aljasnak tekintem aki kisgyemeket megaláz, meg öregapját is kioktatja büntetlenül.”
  • 73. öregvegyész 2010. február 11. 11:31
    „Hozzászólásomban amikor a cég legalitását megkérdőjeleztem azonnal megszakadt a kapcsolat.Pedig a lenn látható két sornak mindvégig eleget tettem. Most röviden csak annyit ismételek meg az unokám bérletét egyik gyerek ellopta iskolába induláskor és visszafelé természetesen visszafelé már nem volt meg. A Dakört filozofiáját etikátlannak tartom, az ennyire bonyolult igazolványt pedig feleslegesnek”
  • 72. kakoszeged 2010. február 10. 18:52
    „...a Csillag téri (10 emeltes aljában lévő) bérletelárusító hölgy egy faragatlan paraszt! Nem tuodm, hogy hányan dolgoznak ott, de az egyik az valami katasztrófa! A 8 általános talán 6 első és 2 második osztályból tevődhet össze...pff...”
  • 71. flexsnake 2010. február 10. 13:18
    „64. hozzászólás mákosrétes 2010.02.09. 07:27
    ,,Biztos vagyok benne, hogy minden busz a reggeli indulás előtt ki van takarítva. Legalább is a közlekedési vállalatok nagy többségénél."
    Aha, válltól derékig. Ami efölött van azt nem éri el, ami ez alatt az meg törpéknek való. Ha valaki magasabb mint pl. én akkor tömegben elkezd nyújtozkodni és rájön hogy mit nem látott még törlőkendő mióta 84ben átadták a buszt :D
    De a szegedi járatok a pestiekhez képest patyolattiszták, ott ugyanis vannak olyan buszok ahol egy 40x40centis tisztább folton néz ki a vezető, a többi fekete.”
  • 70. flexsnake 2010. február 10. 13:12
    „56. pesten a metrókon ellenőrök vannak, a bejáróban meg őrök.”
  • 69. kiezte 2010. február 09. 16:09
    „Engem egyszer azért büntettek meg mert nem volt a diákomon érvényesítő, iskolába meg azt monták h 16 év alatt nem adnak meg nem is kell -.- de most nem igaz h nem látják az ellenőrök h még diák vagyok:S am volt 1-2 ien 23.500-as csekkem xd kiküldtek kettőt azt faterom bement befizetni azt utána monták bent h még van a kisfiának még 1 szal 70.000 forintot gyorsan beis zsebeltek a Dakörtösök”
  • 68. vogyo 2010. február 09. 15:38
    „Jó lenne ha Szegeden is lehetne a vásárlástól számítva egy hónapra szóló bérletet kapni!!”
  • 67. Zsoltee0716 2010. február 09. 10:43
    „Köszönjük, meg az SZMJV-nek, az irreálisan magas jegy-bérlet és büntetési árakat.
    SZMJV(megrendelő), Tisza Volán és SZKT(szolgáltató). Megrendelő határozza meg ezt is(és még sok minden mást is)!”
  • 66. soligor 2010. február 09. 07:37
    „mert esetleg a másik kabátodban maradt véletlen..........”
  • 65. zest 2010. február 09. 07:36
    „"Ha valaki csak otthon felejtette a bérletét, és ezt 3 munkanapon belül bemutatja, csak 800 forintot kell fizetnie..."

    Nem értem... ha valaki 3 napon belül bemutatja az érvényes heti-havibérletét, akkor miért kell neki büntetést fizetnie????”
  • 64. mákosrétes 2010. február 09. 07:27
    „Biztos vagyok benne, hogy minden busz a reggeli indulás előtt ki van takarítva. Legalább is a közlekedési vállalatok nagy többségénél.
    Esetleg 2 naponta (írja meg aki jobban tudja).
    Az, hogy a busz 11 órakor úgy néz ki, mint a disznóól, az nem a takarítószemélyzet hibája.
    A beltér és az ablakok össze vannak firkálva/karcolva, gondolom az sem személyzet bűne.
    (Egy közel 200 000 eurós buszt így elcsúfítani, magáért beszél)
    Lehetne, mondjuk a buszokat óránként takarítani, mint a multik WC-jét.
    Egyáltalán nem vagyok biztos, hogy a 60-dik perc környékén, nem lenne szemetes a busz.
    Valaki másként gondolja?”
  • 63. mákosrétes 2010. február 09. 00:07
    „és még valami
    4 hónap alatt 3 utast kaptak el,aki bliccelni akart.
    1 aki, szociális eset volt
    3 akik, nem helybéliek voltak.
    El lehet gondolkodni.....”
  • 62. mákosrétes 2010. február 08. 23:50
    „Egy Szegedhez hasonló, angliai nagyváros jegyárai (1 GBP=300 HUF):
    Hetijegy: 4500 HUF
    Havijegy: 15000 HUF
    Napijegy: 1200 HUF
    Zónajegy: kb.360-750 HUF

    A jegyeket nem a országos átlagkeresetek határozzák meg,hanem a szolgáltatással járó költségek.
    A busz ára kb. egyforma.
    Az alkatrész árak kb. egyformák.
    Az üzemanyagára kb. egyforma.
    Csak a szerencsétlen magyar soffőr/karbantartó fizetése kevesebb.
    De ez az előny gyorsan elolvad, ha hozzászámítjuk a sok felesleges (adminisztratív) főnök és aktatologató fizetését.

    És mi lenne az az európai szintű szolgáltatás,amit a tisztelt szegedi utas nem kap meg?”
  • 61. simonadri 2010. február 08. 22:58
    „ellenőrökkel nincs dolgom, mert bringázom télen-nyáron, de sok normális biztiőrrel találkozom rendszeresen.”
  • 60. forteam 2010. február 08. 22:53
    „Pénteken este 7óra körül érdekes esetnek voltam szemtanúja a 9-es trolin. A Dózsa utcai megállóban szálltam fel, a két ellenőr is velem együtt. Egy hölgy és egy férfi.
    Udvariasan megkérték sorra az utasokat, hogy mutassák fel, amijük van.
    A szerelvény hátsó részében ült egy roma fiatalember, nem volt sem félelmetes, sem pedig túlzottan erős, egy alacsony, vékony fiú volt. A hölgy ellenőr kérdésére ő csak annyit felelt, hogy: "nincs nálam semmi". Minden gyorsan és diszkréten zajlott, az ellenőr megnyomta a leszállásjelző gombot, és nagyon udvariasan megkérte a fiút, hogy szálljon le. Ő engedelmeskedett, a mellette ülő idős néni figyelemre méltó fürgeséggel engedte ki a belső ülésről. Miután a roma fiú leszállt a Novote-lnél, abban a pillanatban elő is vette a mobiltelefonját és már hívott is valakit...ha a mobil nála volt, gondolom, az iratai is...
    A tanulságot mindenki fogalmazza meg magának.....Nekem az jutott eszembe, hogy az én hasonló korú, 18-20 éves gyerekeimmel nem így szoktak eljárni, belőlük kiparancsolják az irataikat, velük szemben nincs elnéző magatartás, és bizony jön a kemény büntetés, ha véletlenül otthon felejtik a bérletet...mert mindig van nekik bérletük!”
  • 59. macs 2010. február 08. 22:40
    „elem,
    ""Az ellenőrök a becsületes utasokért dolgoznak"
    Akkor az otthon felejtett bérlet esetén miért kell mégis fizetni?"
    Mert sokan még ezzel is csalnak, nem olvastad alább. hogy Mars téri kenyeres biankó bérletet ad, amivel aztán igazolhatod az otthon felejtett bérletet. Lehet, hogy még mindig olcsóbb, mint megvenni.
    Zsoltee0716,
    a világon sehol sem nyereségesek a közlekedési vállalatok. A valós költségeket a jegyek/bérletek ára nem fedezi. A tulajdonos, jelen esetben az önkormányzat kiegészíti a bevételt.
    A jegyek, bérletek árát a tulajdonos hagyja jóvá. Ezen lehet vicsorogni, de ha van ötleted én kiváncsi vagyok rá.”
  • 58. nyálasbeszéd 2010. február 08. 22:13
    „Aki nem tudná, ezek nem magyar szavak.
    Nem vagyok nyelvész, de ennyit én is tudok.
    a magyar megfelelőjük, a gyengébbek kedvéért:
    bünti = büntetés
    bizti őr = biztonsági őr
    bölcsibe = bölcsödébe

    Egyesek félnek, hogy elkopik a billentyű/nyelvük, ha le kell írni/kimondani rendesen egy szót?
    A nyálas beszéd a divat?
    Ennyivel tartozunk az anyanyelvünknek.
    Csak én gondolom így?”
77 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bohács az interneten nyomul

"Dr. Bohács Zsolt vagyok. A Fidesz-KDNP képviselőjelöltjeként megpróbálok segíteni Szegednek és a… Tovább olvasom