Délmagyar logó

2016. 09. 25. vasárnap - Eufrozina, Kende 10°C | 20°C

Jobb elkerülni a Kálváriát

Szeged - Mentők és tűzoltók számára járhatatlan a Kálvária sugárút belváros felőli szakasza, amióta megépült az új villamospálya.
Ha nem akarnak beragani az egy sávon araszoló dugóba, másfelé kerülnek. Mit mond erről mentők, tűzoltóság vezetője és a tervezést, építést bonyolító cég illetékese?

Délmagyarország / Délvilág hírek Keresse a témát a hétfői Délmagyarországban és Délvilágban! Fizessen elő a napilapra!

Olvasóink írták

  • 17. szegedivagyok 2011. március 15. 20:00
    „"Ezért lapvető igény az,
    hogy a sok pénz ellenértékeként sokkal jobb, használhatóbb sugárutat kapjon a lakosság, így a megkülönböztetett járművek is, mint amilyen régi volt, amilyen a jelenlegi lett."

    SP

    A fenti mondat alatt mit értesz pontosan?Szerinted mi lett volna a legjobb megoldás?Érdekelne.”
  • 16. szegedivagyok 2011. március 15. 19:53
    „SP!

    Nem kiforgatni kellene pl. az én véleményemet. Nem azt írtam, hogy a helyzet semmit sem változott az átépítés után, hanem, hogy a sugárút mérete változatlan. Hiszen ugyanakkora a hely háztól házig most is. mint korábban. Viszont műszaki, forgalomtechnikai, közlekedésbiztonsági szempontból mindenben megfelel az elvárásoknak és előírásoknak. A beruházásnak semmilyen hibája sincs, hacsak a kulturált megjelenését valaki annak nem veszi. Ez itt Szegeden sajnos tendenciává vált. Mindenki szeretne változást, tenni viszont a többség semmit sem óhajt a cél érdekében, ellenben hangosan ellenezni, elítélni bármikor tudnak. Lehet te nem ezek közé tartozol, ezt nem tudom.

    A kötött pályás közlekedést a nálunk sokkal kulturáltabb és józanabb nyugat-európai országokban is elkülönítik a közúti közlekedéstől, pontosan azért mert az autósok egyszerűen nem veszik figyelembe a burkolati jeleket.”
  • 15. mentelmi-jog 2011. március 15. 18:44
    „13. rebcat 2011.03.14. 20:05

    Az autósok nagy része nem tartja tiszteletben a záróvonalat, illetve (ha nincs fizikai elkülönítés) imádnak a villamos űrszelvényébe belelógni. Ha azt akarjuk, hogy valóban elsőbbséget élvezzen a tömegközlekedés és növekedjen a sebesség azaz rövidebb legyen a menetidő, sajnos ilyen eszközökhöz kell nyúlni!”
  • 14. barsanyi 2011. március 15. 12:18
    „A mentős már régóta tudja, hogy merre menjen ha nem akar a Dugonics tér előtt a körforgalomnál beszorulni.”
  • 13. rebcat 2011. március 14. 20:05
    „Nem csak a mentőknek, tűzoltóknak jobb elkerülni a Kálváriát. Minden autósnak. A minap végig kísértem egy kerékpárost. Akaratom ellenére elég nagy dugót okoztam.
    Nekem már a félgömb süvegekkel szemben is komoly ellenérzésem volt (ld. Tisza L. krt.)
    Nagyon szép lenne ez a fű, de elképzelem cca 40 fokban sülni az aszfalton. Nem lehetett volna mondjuk két sárga festékcsíkkal jelezni, hogy ez nem az autósoké? Szerintem kevésbé tűnne balkáninak, mint lehetetlenné tenni, hogy valamerre el lehessen hagyni, ha akarom...”
  • 12. SP 2011. március 14. 19:20
    „11.
    """".....beruházást rengeteg egyeztetés előzi meg,..........szakhatóságokon át........mentőknél nincs hozzáértő ember....... igenis figyelembe veszik a készenléti szervek véleményét...."""

    OK, amúgy minden rendben, emígy viszont nem.

    "Csak" (!) annyi történt, és ez a totális baj,
    hogy a mentőben haldokló páciens összetört fejével nem gondolkodtak. Ezért elfogadhatatlan az, hogy egy sugárút használhatatlanságát időt rabló alternatív kerülőút lehetőségekkel mossák most tisztára, hogy most a hibákat elködösítsék.

    """".....nem befolyásolja a Kálvária sgt. jelenlegi kialakítása, az átépítés előtt ugyanekkora hely volt.....""

    Ez nagy baj,
    hiszen a régi és az új állapot közötti "eltérés" ára kemény milliókba került .

    Ezért lapvető igény az,
    hogy a sok pénz ellenértékeként sokkal jobb, használhatóbb sugárutat kapjon a lakosság, így a megkülönböztetett járművek is, mint amilyen régi volt, amilyen a jelenlegi lett.”
  • 11. szegedivagyok 2011. március 14. 14:40
    „Egy ilyen beruházást rengeteg egyeztetés előzi meg, kezdve a közútkezelőtől, a különféle tulajdonosoktól, a közműkezelőktől (áram- és gázszolgáltató, távközlés stb.), szakhatóságokon át a tűzoltóságnál és mentőszolgálatnál. Az engedélyezési terveket látták, mert látniuk kellett a mentőknek és tűzoltóknak is, volt lehetőségük áttanulmányozni és észrevételt tenni, majd később a kiviteli tervek ismeretében tudomásul is vették az érintett szakasz kialakítását. Akkor minek ez a nagy mű felháborodás most? Az, hogy pl. a mentőknél nincs hozzáértő ember aki érdemben tudna érvelni valami mellett vagy ellen, az legyen az ő bajuk. A mentést egyáltalán nem befolyásolja a Kálvária sgt. jelenlegi kialakítása, az átépítés előtt ugyanekkora hely volt a járműveknek. Igaz, hogy akkor nem volt a villamospálya elválasztva, viszont olyan rossz minőségű volt, hogy azért nem hajtott rá a mentőautó (a beteg érdekében). Tudom, mert én is voltam mentő-gépkocsivezető, és a Kálvária szűk keresztmetszete miatt korábban sem ezt az utat használtam (használtuk), hanem pl. a Tisza Lajos krt. vagy a nagykörúton keresztül értük el a klinikákat.

    Egy ilyen beruházás során igenis figyelembe veszik a készenléti szervek véleményét, és annak megfelelően átdolgozzák a tervet. Erre egy jó példa, hogy egy másik városban a Tűzoltóság feltételét elfogadta a tervező, amely szerint (a felvonulási terület biztosítása miatt) az út forgalomtechnikai tervét módosították. Akkor, jó magyar szokáshoz híven a lakosság azért tiltakozott. Döntsük el, hogy mit akarunk! A szarban élni továbbra is, vagy fejlődni és egy kulturált városban élni.

    A Délmagyarban megjelent cikkhez csak annyit, hogy Cserjés Andrea orvos-igazgató maradjon a saját szakterületén és pl. lobbizzon azért és vesse be szakmai kapcsolatait (ha egyáltalán van ilyen), hogy a helikopter Szegeden szálljon le és máris értékes perceket nyerhetnek a betegek érdekében. Sajnos amíg az OMSZ-nál sincs egy közös koncepció, marad a mutogatás a másikra, a felelősség áthárítása. Képezni kellene a mentő-gépkocsivezetőket érdemben és nem a papírforma meglétét ellenőrizni, ami jelenleg az OMSZ-nál a gépkocsivezetők továbbképzését jelenti.”
  • 10. Mil 2011. március 14. 11:27
    „Túl azon, hogy valóban baromság volt így megcsinálni a Kálváriát, én nem értem a mentőket. Sokkal járhatóbb és gyorsabb útvonal sztem a Moszkvai-Bécsi krt, akármelyik klinikára mennek is, és ez így volt a Kálvária átalakítása előtt is.”
  • 9. paranoid 2011. március 14. 11:16
    „Ha a transzplantáló csoportot helyi mentős hozta akkor balfácán volt, hogy arra ment.Ha a csoport annyira sietett, miér nem szegeden szállt le a helikopterrel .Kecskemétról gyorsabban értek volna ide mint autoval.”
  • 8. szgd-i 2011. március 14. 10:23
    „Na tessék, rengetegszer leírtam már hogy a Botka féle vezetésnek fogalma sincs a közlekedés szervezésről, immáron sokadszor bebizonyosodott!”
  • 7. maci52 2011. március 14. 07:22
    „Lehet reklamálni Botkánál,az úgy is rákeni a FIDESZ-re”
  • 6. SP 2011. március 13. 21:59
    „"""Mentők és tűzoltók számára járhatatlan a Kálvária sugárút belváros felőli szakasza, amióta megépült az új villamospálya.""
    A pénz elköltve. A többi mellékes.”
  • 5. ValakiaSOKKözül 2011. március 13. 21:43
    „3. Zsoltee0716 2011.03.13. 20:34

    Noormááális vagy??? :)”
  • 4. daveedbrown 2011. március 13. 21:41
    „3!
    Na ja.
    Csak hova ugorjanak a gyalogosok? Az autók elé? Hülye ötlet már bocs..”
  • 3. Zsoltee0716 2011. március 13. 20:34
    „A járdán hol máshol.
    Ez mindkét írányban járható.
    Tűzoltó az már nem biztos, hogy elfér, mert alacsonyra lett rakva egy tábla!

    Mentő sofőr kérdezzen meg. Ne pedig az orvos-igazgatót vagy a mentőtisztet!”
  • 2. ValakiaSOKKözül 2011. március 13. 19:44
    „Ezt már rég kitárgyaltuk, hogy nem csak felesleges pénzkidobás volt, hanem elég nagy ostobaság is.
    Sajnos az elborult agyú villamos fanok örömtáncot roptak a füvesített, elzárt villamos pálya miatt...
    Meg lehet nézni, hogy már most is milyen mocskos, szemetes állapotban van.
    Megjósolom, hogy amennyiben el lesz hanyagolva, akkor igen szép szégyenfolt lesz.
    Mivel elég ritkán jár arra a tuja, így a kutya szaratóknak egy tökéletes hely lesz a bio trágyázáshoz...

    Ja és üdvözlök mindenkit aki többször lebarmozott, mikor elmondtam a véleményem, hogy a megkülönböztető jelzést használó járművek számára használhatatlanná tettek egy sugárutat...gratulálok....”
  • 1. frakk 2011. március 13. 18:26
    „A laikusok (én is) erre már tervezés előtt felhívták a figyelmet. Ezt csak a túlképzett tervezők és egy két Mszp fan nem látta , hogy gyakorlatilag használhatatlanná teszik az utat.
    A tervező iroda szép pénzt kapott a laikus tervekért, ebből meg lehet szüntetni talán a fűves zárt pályát. A felelősök meg beadhatnák a felmondásukat az engedélyezési osztályokon.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pálfi Zoltán A kölyök után a Három nővér bemutatójára készül

Szeged - Pálfi Zoltán 32 év múltán játszik újra szülővárosában. Segédszínészként ment el, most érett… Tovább olvasom