Délmagyar logó

2017. 12. 15. péntek - Valér 6°C | 13°C Még több cikk.

Jókedélyű vasutasok, unatkozó utasok

Szeged - Az egész országban leállt a vasúti közlekedés kedd délelőtt 10 és 12 óra között. A szegedi, a dorozsmai és a rókusi állomás nem indított és nem fogadott szerevényeket. Az utasok azon az állomáson vesztegeltek, ahol 10 óra körül megállt a vonat.
Megbénult a vonatközlekedés kedden 10 és 12 óra között: két órán keresztül nem indult és nem érkezett szerelvény a szegedi nagyállomásra a hétfőn meghirdetett, határozott idejű figyelmeztető sztrájk miatt. A 10 óra 16 perckor befutott Feszty IC-t csak azért engdték be, mert nem akarták a sztrájkolók, hogy nyílt pályán vesztegeljenek az utasok. A többi vonat, amelyik 10 előtt indult, az a legközelebbi állomáson várakozott.

– Leszálltunk, kávéztunk, és vettünk újságot – közölte röviden Balogh Melinda és barátnője, hogy mivel töltötték a munkabeszüntetés miatti várakozást Nagykőrösön, majd továbbsiettek. 11 óra 16 percre kellett volna Szegedre érniük, ehelyett délután egy óra körül szálltak le az állomáson.

Öt reprezentatív szakszervezet sztrájkolt kedden: a a mérnökök és technikusok, a mozdonyvezetők, a pályavasúti dolgozók, a vasutasok és a VDSZSZ Szolidaritás szakszervezet döntött úgy kedden, hogy 10 órától két órán keresztül nem dolgoznak.



– 15-20 szerelvényt érintett közvetve vagy közvetlenül a munkabeszüntetés. A szegedi állomáson 97-98 százalékos volt a sztrájk – mondta Szentes-Bíró Ferenc, a MÁV területi kommunikációs vezetője. Hozzátette: a vonatokon és az állomásokon biztosították a fűtést és az energiaellátást, és működött az utastájékoztatás.

Megtudtuk, hogy most nemcsak a megyeszékhelyen sztrájkoltak a dolgozók: Dorozsmáról és Rókusról sem indultak, illetve érkeztek szerelvények. – Tudtam, hogy sztrájk van, de kijöttem, hátha mégis indul vonat Békéscsabára. A múltkor indult sztrájk közben is, most nem. De mindegy, kimegyek a Mars térre és megyek busszal – magyarázta nyugodtan Károlyi Frigyes nyugdíjas fél 11 körül az állomáson.

Vasutassztrájk Szegeden. Fotó: Schmidt Andrea (galéria)

Veréb Olga, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének szegedi területi vezetője azt mondta: az öt reprezentatív szakszervezet mellett a munkástanács, illetve a szakszervezeten kívüli dolgozók is sztrájkba léptek. Legközelebb november 2-án tárgyalnak a kormánnyal – az ottani egyeztetések alapján eldöntik,van-e szükség további nyomásgyakorlásra, vagy elérik a céljukat: nem zárják be a vonalakat és megmarad a vasúti dolgozók munkahelye.

Olvasóink írták

25 hozzászólás
12
  • 25. darch 2009. október 28. 18:21
    „achilleusz: a sztrájk valóban bevett forma a nyomásgyakorlásra.
    Csak azokban az országokban, amiket te emlegetsz, nem monopolhelyzetben lévők használják fel arra, hogy kényelmes és felesleges állásukat megtartsák.
    illetve, akadt egy-két eset: mondjuk a General Motors. Az is csak az állami beavatkozás miatt nem ment csődbe, mert a dolgozók nem engedtek a kiváltságaikból. Nagyon hasonló a MÁV is, nem? Komoly fizetésük van a hasonló végzettségű és - pláne - munkaminőségű emberekhez képest. Hogy ezt gyakorlatilag zsarolással érték el, azt ők nem bánják. Hogy nemcsak a pocsék szolgáltatásuk miatt szív az egyszeri dolgozó, hanem amiatt is, hogy stabil pár száz milliárd veszteséget termelnek, amit mások adójából próbálnak betömni, azt sem bánják.
    Hát csak sztrájkoljanak, remélem, egyre több ember jön rá, hogy erre a MÁV-ra nincs szükség.”
  • 24. N.P. 2009. október 28. 12:36
    „Sziszifusz 2009.10.28. 06:34

    Amit ebben a kommentben összehordtál az azért nem semmi! Gizikét a gőzekével!”
  • 23. vuk 2009. október 28. 08:57
    „Ez igy jo lesz, mert az utasokat teljesen leszoktatjak a vonatkozlekedesrol, es akkor senkit nem fog erdekelni, hogy sztrajkolnak vagy sem.”
  • 22. Vicevi 2009. október 28. 08:17
    „hetente 3 utast szállitó vonat tényleg veszteséges. De mennyi lehet a fizetése Gaskónak ?”
  • 21. elem 2009. október 28. 06:35
    „Szívből gratulálok a jó kedélyhez...”
  • 20. Sziszifusz 2009. október 28. 06:34
    „Az ország módszeres leépítése 20 éve folyamatos! Minek közlekedés, ha 50 km-el távolabb sincs munka (azért nincs munka, mert vagy azért adnak el egy céget, hogy osztozhassanak a hasznon, vagy azért, hogy megszüntetve egyel több területen lehessen behozni az idegen árut)? Minek szolidárisnak lenni a megélhetésük védelmében tüntetőkkel, amikor lehetek önző bunkó állat is, akinek csak a saját problémái léteznek és még tele a hasa?
    Valószínűleg rosszul fog esni azoknak, akik eddig is némán szemlélték - mert nem érintette őket - mások egyre romló életkörülményei, ha rájuk is sor kerül!
    Az EU egyesülés még nagyobb szegénységet, még nagyobb kiszolgáltatottságot fog eredményezni, mert másfél éven belül ebben az országban még a levegő sem lesz a miénk! 2011-ben a földmoratórium megszűnésével a maradék földek is a külföldi tőke kezébe kerülnek (miért is vásárolják fel negyed áron, az önköltségi ár alatt, és értékesítik négyszeres áron a terményeket? Azért, mert eladták feldolgozó és tároló ipart, ami monopolhelyzetet biztosít!)! A föld alatti javak jelentős része már most is külföldiek érdekeltségébe került, de a maradék sorsa is ez! Lehet a Lisszaboni szerződésben meghatározott, az EU-s tagállamokban fizethető legalacsonyabb minimálbérért dolgozni, ami jelenleg a Lett minimálbér, ami fele a magyarországinak! Arra is sorbaállás lesz!
    Az egyre nagyobb számú sorsával elégedetlen embernek egyre kisebb létszámú ember fogja azt mondani: Ne verd a nyálad Te tahó! Mit rázod a lábad, hogy éhes vagy! Én jóllaktam! Örülhetnél neki! Add el a házad, lakásod negyedáron, akkor még akár egy évig is lehet mit zabálnod! (Ezt a játékot már eljátszották 1920-1921-ben is Németországgal!)
    Ha nagyon sokan akarnak tüntetgetni, mert a nyomor összehozza az embereket (már akikre ezt lehet mondani), Orbán király az öt parlamenti párttal, a tudtunk nélkül 2007-ben megkötött Velseni szerződés értelemében a már megalakult EU csendőrséggel fogja szétveretni a "lázadó" jelszavakat skandálók száját (úgymint: munkát, kenyeret)! Egy Szovjetuniót már átélt némelyikünk! Az "ilyen" nemzetközi terrorizmus ellenesség miatt terrort gyakorló uniókból nincs kilépés (1956, 1968), mert ugyebár mindenki terrorista, aki hazáját, szeretteit és embertársait próbálja védeni, a tőkefelhalmozó, mindent kisajátító bankárkaszt ellen!
    December 16.-ra várják a Lisszaboni szerződés ratifikálását, de Izrael már bejelentette, és készül is rá, hogy az EU egyesülés után 2010 elején megtámadja Iránt! Lesz munka (igaz csak rövid ideig)!
    A rendszer ellen lázadozók választhatnak, hogy internáló táborokba kerülnek családjukkal, vagy a nagyobb európai országok ellen elkövetett 9/11 mintájú álmerényletek miatt Izrael mellett háborúba lépő EU hadseregében kimennek a Közel-keletre golyófogónak (a világ lakosságának csökkentéséhez a legjobb módszer, ha lelövetem a 18-60 év közötti férfiakat)! Még mielőtt valaki kétkedne a táborokat illetően, nem véletlenül őrzik az üres laktanyákat, nem véletlenül van 11 NATO logisztikai központ Magyarországon, és nem véletlenül vásárolt 3 db C-17-es óriás szállítógépet a kormány 12 milliárdért (jelenleg a kecskeméti reptérre hordják és onnan is viszik ki a "motyót")!
    A 2006-óta választási csalással hatalmat bitorlók eszeveszett tempóban lopják és árusítják ki az országot! A FIDESZ, a hatalom várományosaként ezért ritkítja a középosztályú fosztogatókat, mert kevesebb "fókát" lehet jövőre elosztani!
    Az összefonódások miatt, így is részesedik (ha kihagyták volna a buliból, már kormányt váltott volna, amit már 2005-ben megígért számukra Tel-Aviv), de az itt is, ott is lenyúlt 1-2-4-8 milliárd mégsem 8000 milliárd, mint a Gyurcsány vagyon, és mikor lesz még 50-60 ezermilliárd, mint az Apró (Klein)-Dobrev (Peter Dobrev) klán szorgosan "megspórolt" vagyonkája!
    A megvezetett, saját sorsuk irányítására is lusta emberek egy része már most is kezd azon morfondírozni, valami gyanús! Mire felfogja, hogy milyen akasztófát tákoltak össze a feje felett, már csak ezt veszi észre, hogy az eddig általa póráznak tartott kötél átlendült az akasztófa kampóján, és egyre kevesebb a levegő!
    Most is lesz egy-két nagyon bizakodó, aki azt mondja, hogy ez nem lesz így, de ne felejtse el másfél év múlva, hogy másfél éve még tehetett volna ellene!
    Össze kellene fogni! A szűklátókörű embereknek is fel kellene fognia, hogy a "ma nekem, holnap neked" elutasítása jelentheti a túlélést, mert a 2010-es választás magyar Parlamentje legfeljebb az írószerek elosztását, valamint a kiadással járó tételeket koordinálhatja csak, amíg a bevételeket-hozókat, és a sorsuk irányítását Brüsszel fogja a Lisszaboni szerződés ratifikálása után!”
  • 19. efje 2009. október 28. 03:09
    „Szépen haladunk az önellátó élet felé. Élet pénz nélkül. Kert van? Akkor te nem halsz éhen.”
  • 18. Mignon 2009. október 28. 00:02
    „Ez, egy jo cikk a Kovacs Krisztatol.
    Jo bele vagott a napi temaba.
    Semmi.”
  • 17. Lixus_kzs 2009. október 27. 21:48
    „Csőd, zárjuk be az országot ennyi erővel, számoltassuk fel, Magyarország jogutód nélkül megszűnt, el lehet innen menni kéremszépen, ahogy Ferenc testvér mondaná.”
  • 16. N.P. 2009. október 27. 19:46
    „achilleus 2009.10.27. 16:00

    Amit írtál az a valóság egy szelete, Te pontosan tudod, hogy csak az EGYIK szelete....

    Számomra azért az a dél környéki hír verte ki a biztosítékot ami arról szólt, hogy x állomásról a sztrájk ellenére is elindult egy vonat a közeli városba és olyan embereket szállított akik tüntetni mentek a vonalbezárások ellen!
    Hölgyek, Urak, Jegyvizsgálók, Masiniszták és más hírhedett zenészei a világnak közölném: azért mert Önök üzemeltetik nem az Önöké a vasút!”
  • 15. Szemif 2009. október 27. 18:51
    „14. Szerintem te is olvastad a cikket az indexen, mármint volánok monopóliuma 2016-ig, cserébe a volánosok nem sztrájkolnak, Orangeways-ék szívnak, mint a torkosborz, mert ők már észültek a 2012-es nyitásra. Így a volánokat leszerelték, most jönnek a vasutasok, várhatóan a mellékvonalbezárás nékül.”
  • 14. Szemif 2009. október 27. 18:47
    „http://iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1202:idt-keruenk&catid=1:nagyvasut&Itemid=3

    tanulságos cikk, bár konkrétum nincs benne, úgy tűnik megjött az mszpsek esze: magyarul amit már régóta mondok: a mellékvonalakon várhatóan megspórolt 2-3 milliárd kis pénz, de a vidék elsorvasztójának szerepébe kerülni választás előtt, (ráadásul úgy, hogy ezt a Fidesz is tudja) nagy politikai veszteség, arról nem is beszélve, hogy tényleg koncepciótlan és ostoba a mostani szüneteltetésre kijelölt vonalak listája. Szerintem a mai sztrájk elérte a célját, ergo nem lesz vonalmegszünetés, most legalábbis nem, ezt a békát már Viktornak kell ledugni az emberek torkán.........”
  • 13. Zsoltee0716 2009. október 27. 18:42
    „1.nek!
    Rossz példa, ha nem lenne vonatközlekedés ott van még két eszköz is ami hosszú távon az ember igényeit teljesíti, az egyik az autó, a másik a busz. Én leszarom a Gaskót meg a többit a lényeg, hogy ne szünjön meg több munkahelye és vonal se. A Volánhoz meg végképp hozzá ne merjen nyúlni, mert akkor nem kis baj lesz a busz sofőrök sztrájkolnak majd. Lesz ám ku_ va a_nyázás akkor.
    Egyedül a kormányt lehetne a leginkább szídni, mert ők akarnak közel 40milliárdot megsporolni, de hová helyezi át azt a rengeteg pénzt? Erre természetesen nincs válasz!!”
  • 12. Mignon 2009. október 27. 18:38
    „Szegeden megbenult a közlekedes.
    Nemcsak Szegeden, hanem az orszagban is.

    Bena emberek, bena orszag.

    Disznool-orszag.
    Schweinestall-Land.

    Bocsanat. Aki marha, ne vegye magara.”
  • 11. rozator 2009. október 27. 17:18
    „És kiderült, hogy nincsis rá szükség! Ennyiért meg főleg!”
  • 10. achilleus 2009. október 27. 16:00
    „8. hozzászólás Garfield 2009.10.27. 15:45
    Az első bekezdéshez: Ki mondott ilyet? Olvasd el mit írtam!
    Az utolsó mondatával viszont messzemenően egyetértek. Be is idézem:
    "A fő probléma sokkal inkább az egész szervezet hatékonyságával van."
    És kérdezem, a mostani intézkedések tesznek-e egyetlen lépést a "fő probléma" megoldása felé?
    Amúgy érdekes volt a "nyereséges" teherszállítás eladása a MÁV-ból.
    A Volán felé pedig azért terelik az utazóközönséget, mert onnan egyes nyereséges járatok kiszervezhetők, magánkézbe adhatók, ráadásul a pályával sem kell foglalkozni. /Ugye ez a MÁV-val nem játszható el!/ A maradék pedig ott marad a törzsvolán nyakán, és természetesen veszteséges lesz (ha nem emelik az útiköltséget). Már most vannak olyan Volán társaságok, ahol a megengedett 29%-os járatkiszervezést megközelítették, illetve túllépték. Itt is a csókosok kaszálnak.
    Kicsit előbbre is kellene gondolkodni, legalább annyira, mint Kóka és a többi lenyúlós teszi, mert nehogy azt hidd, hogy pusztán az adófizetők érdeke jár az eszükben, sokkal inkább a pénzük megszerzése.”
  • 9. sauron2 2009. október 27. 16:00
    „érdekes, azt mondták az utastájékoztatás változatlanul működik, ehhez képest mit látunk a 10es képen? nagy semmit!”
  • 8. Garfield 2009. október 27. 15:45
    „Négyeske: te pedig ott ragadtál le, hogy az állam az valamiféle általános szociális intézmény, akinek feltétlenül munkahelyet kell biztosítania mindenkinek, akinek a munkájára egyébként semmi szükség. Ha valahol csak irreális költségek révén lehet csak a vonalat fenntartani, de lenne más alternatíva (pl. buszközlekedés), akkor pusztán kényelmi, illetve holmi szociális szempontok miatt nem kell, nyugodtan szüntessék meg. A fő probléma sokkal inkább az egész szervezet hatékonyságával van.

    Sztrájkoljon a vasút nyugodtan. A kedves utazni szándékozóknak viszont nem kötelességük tapsikolni, ha:
    a) egy munkáját messze az elvárható színvonal alatt végző szervezet tagjai,
    b) a sztrájkjoggal durván visszaélve,
    időről-időre túszként használják őket.”
  • 7. achilleus 2009. október 27. 15:27
    „5. hozzászólás spaceboy 2009.10.27. 15:23
    Láttam, örültem is neki, mert ugyanazt próbáljuk megmagyarázni 1-eskének.”
  • 6. spaceboy 2009. október 27. 15:26
    „Szerinted nyilvan a spanyol legitarsasag sztrajkolo dolgozoi is lazito fideszberencek, vagy legalabbis Franco tabornok emberei! :)”
25 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nógrádi interpellált

A rendelkezésre álló EU-támogatások mindössze 8 százalékát hívta le az elmúlt időszakban a kormány – fogalmazott tegnapi interpellációjában Nógrádi Zoltán. Tovább olvasom