Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Jövő nyárra megépül a 2-es villamosvonal

Szeged - Aláírta az új 2-es villamosvonal kiépítésére kiírt kiviteli szerződést Szeged önkormányzata és a Szeged Villamos 2 Konzorcium. A rókusi vonal a város elektromos tömegközlekedés fejlesztése nagyprojektben jövőre épül meg.
Szerződést kötött a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése nagyprojektben jövőre megépülő új rókusi 2-es villamosvonal kivitelezési munkáira Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester és a Szeged Villamos 2 Konzorcium képviseletében Frantiąek Ledabyl elnökhelyettes. A nemzetközi tenderen egy cseh, egy kecskeméti és két budapesti székhelyű konzorcium nyújtott be pályázatot, közülük a projektet irányító Szeged Pólus Nonprofit Kft. a csehországi székhelyű Szeged Villamos 2 Konzorciumot hirdette ki győztesként. A társulást a Brno-i OHL ®S, a.s. cég vezeti, tagjai a budapesti Középszolg Kft. és a nyíregyházi Kelet-Út Kft.

A Szeged Villamos 2 Konzorcium azt vállalta, hogy 2010 júliusára megépíti az új rókusi 2-es villamosvonalat 2,1 milliárd forint értékben.

Látványterv
A Kossuth Lajos sugárút és a Rókus II. Általános Iskola
között a villamos az úttest középen halad. Látványterv

A munkaterületet még az idén átadják, de érdemi munkát az előkészítés után jövő év elején kezdik el. Az új 2-es villamosvonal 1,9 kilométeres szakasza a Rókusi körúton épül, míg az Indóház tértől a rókusi csomópontig az 1-es villamossal közös pályán közlekedik majd. A Kossuth Lajos sugárút és a Rókus II. Általános Iskola közötti szakaszon a villamos az úttest középen halad füves pályán. Onnan a körút északi, vértói oldalán halad tovább szintén füves pályán egészen a Csongrádi sugárúti végállomásig. A füves vágányok vízellátását beépített öntözőrendszer biztosítja majd.

Végállomás a Csongrádi sugárútnál. Látványterv
Végállomás a Csongrádi sugárútnál.
Látványterv

A körúton hat helyen lesz megálló: a Kisteleki utcánál, a Szatymazi utcánál, a Körtöltés utcánál, a Csáky utcánál, a Vértói utcánál és a Csongrádi sugárúti végállomáson. A megállók fedett esőbeállóval és magas peronnal épülnek a mindenki számára kényelmes közlekedés érdekében. A beruházás részeként többek között megújul a közvilágítás, sor kerül kerékpárutak, járdák és 13 ezer 500 négyzetméter út építésére is.

Az új 2-es villamosvonalon 2012-től az új, korszerű, alacsonypadlós villamosok szállítják majd az utasokat a Csongrádi sugárút és a Nagyállomás között.

Olvasóink írták

112 hozzászólás
  • 112. tzs 2009. december 17. 00:18
    „107: az uniós pénzt pont erre kaptuk. a villamosra. így és itt. inkább örülni kéne hogy itt arra költik amire kapják.”
  • 111. valoperes_zugugyved 2009. december 15. 06:47
    „2012?akkor azt már bottka nem fogja +látni.”
  • 110. makákó 2009. december 14. 09:37
    „Erre az egészre szánnak 6-7 hónapot????
    Ki volt az az agyas, aki ezt a határidőt megszabta???
    Megint össze fogják hányni, aztán kezdik előlről, mint ai 1-est!
    Csoda lesz, ha 2011-ben elkészül!!!”
  • 109. Szemif 2009. december 13. 16:10
    „107. Na ez a fajta hülyeség meg a másk véglet: Merjünk kicsik lenni, ugye?
    Amúgy ha nem is a belvárosi részen, de hidd el, hogy kapásból lenne több ezer új munkahely, ha Szegeden épülne az ország új atomerőműve, úgyhogy ezzel inkább ne poénkodj, az űrkikötös dologgal se, mert egyrészt készül magyar műhold, másrészt amikor már magácégek képesek műholdakat világűrbe juttatni meg a "szöröstalpú oláhok" is hordozórakétát építenek, akkor valami mást találj ki negatív hülyeségnek, mondjuk maradj közlekedésnél: Metrót Zákányszékre, na azon még én is elmosolyodnék........”
  • 108. CID 2009. december 12. 20:18
    „Mignon. Ne legyen már egyik sem. Megint sokat ittál, azokból a szar amerikai sörökből. :)”
  • 107. barkzso 2009. december 12. 20:16
    „Hurrá!
    Utána: űrkikötőt a mars térre, és atomreaktort a Klapka térre.
    Közben: járhatatlanok az utak, két híd szolgálja ki a 160.000 emberkét a Tiszán, stb...

    A selymes hajú, csillogó szemű szoci diktátorunk ragyogó ötletei kifogyhatatlanok, ha az uniós pénzt és a hiteleket kell elkölteni.”
  • 106. ifj. Nagy Gábor 2009. december 11. 15:51
    „104. antikos 2009.12.11. 13:42
    "Együtt ültünk a komcsi szemináriumon??? Csak én tovább fejlődtem:)"

    Csak humorérzék legyen, az a fontos. :) Azt nem írtam, hogy a korkülönbség az én javamra van, szóval én a gengszterváltásig még fiatal voltam a szemináriumokhoz, de rajtad jól látszik a hatásuk. ;-)

    Amúgy ha te, meg a többi igazlátó látná, hogy milyen levelet küldtem tegnap az alpolgármesternek meg a Szeged Pólusnak a Boldogasszony sgt-i kerékpárútépítésről, hát kitérnétek a hitetekből alighanem. :-)))”
  • 105. Mil 2009. december 11. 13:54
    „Én sztem meg addig nem lesz átadva az SZKT-nak a 10-es, amíg nincs normális, elegendő troli. Különben csap magát égetné az SZKT és a város.. MAgyarul ....szúrnák magukat.”
  • 104. antikos 2009. december 11. 13:42
    „Kedves Gábor!
    Együtt ültünk a komcsi szemináriumon??? Csak én tovább fejlődtem:)”
  • 103. Mignon 2009. december 11. 13:40
    „Nekem is lenne kerdesem:
    -Mikor lesz ujra villamos a Belvarosi hidon keresztül Ujszegedre a Liget Nepkert soron valo megkerülesevel
    a Sportcsarnokig?
    -Mikor lesz ujra villamos a Stefanian?
    -Mikor lesz ujra villamos (mint eredetileg volt) a Jokai utcan at, a Dugonics teret erintve a Korzon?
    -Mikor epitik ujja a Kisvasutat a Halpiactol Asotthalomig?”
  • 102. Szemif 2009. december 11. 13:35
    „100. Nézd, ismered te is a helyzetet, szerintem jobban, mint én :-), az SZKT saját magának akarja legyártani a 10 új csuklóst, és még a proto is csak készülget, amiben szinte biztos vagyok, hogy az önkormányzati választásokra át akarják adni a 10-es vonalat is.
    Még ha az összes szegedi troli járóképes is lesz (na jó a Ziu-kat leszámítva) a 8-asra szinte lehetetlneség lesz elég kocsit összelapátolni, hát még a 10-esre (most üt vissza Dózsa Ikarus 280T-k elleni irtóhadjárata, jó értem én, hogy elavult volt a meghajtásuk, de lám most 505-re is szükség lesz, meg 502-t is gatyábarázzák). Továbbá, egy-egy új házilag gyártott vagy felújított kocsi (mint T-650) is egy-másfél évvel azután került menetrendszerinti forgalomba, hogy ténylegesen megjött/elkészült. Meg úgy tudom a volán 2010 év végéig a 2006-os szinthez képest 25%-os volumencsökkentéssel nyerte meg a buszos tendert 2006-ban. Ehhez kell a 2-es, a 8-as, és a 10-es troli vagy legalábbis maga a vonal, mert a 8-as példája mutatja, hogy trolivonal létére milyen jól megvan buszokkal 2006 tavasza óta.
    Ráadásul ne felejtsd el, hogy a négy kaposvári busz sem dísznek jött, ha lenne elég troli a 8-as, 10-es vonalra, a 417-esek, a három saját 280-as meg a Citarok bőségesen elegendő méretű tartalék/pótlóflottát jelentenének, az nem kifogás, hogy miskolci kölcsön kocsikat viszik, mert még mindig ittvannak......tehát sanda gyanúm, hogy vegyesüzem lesz, tehát vagy az 5-ösről, 9-esről dobják át az alacsonypadlós kocsikat a 8-asra, 10-esre, hogy "menőzzenek" velük és az ő helyükre mennek a buszok, vagy a buszok kerülnek az új vonalra. Jó, persze, ahogy az ARC-SZKT-Cegelec kocsik forgalombaállnak úgy ez fokozatosan meg fog változni, de az is lesz 2-3 év.”
  • 101. ifj. Nagy Gábor 2009. december 11. 13:25
    „"akkor is a csatoltaknak 100%-os kiadhatósággal kell menniük a reggeli meg délutáni csúcsban, ami szinte lehetetlenség"

    Majd beforog néhány bengáli. :-))))))))))))))))

    Mondjuk azt nem tudom, egyáltalán mennyi van még belőlük azon felül, ami a 3-asra kell.”
  • 100. ifj. Nagy Gábor 2009. december 11. 13:17
    „Szemif,

    a 72-est olvasva azt nem értem, hogy mindenáron át kell adni / át lesz adva az SZKT-nek a 10-es vonal, a madzag kihúzása és az új trolik megérkezése előtt?”
  • 99. Szemif 2009. december 11. 12:58
    „98. De a 2-es beindul Tatra T6-B6-osokkal, magyarul kistátra csatolva, csak az a baj, ahogy írtam is, hogy max. 8 db ilyen csatolt kocsi áll rendelkezésre (13db T6-os és 4 db B6-os van/lesz, ez 17, ebből csatoltam kijön 8db), ez nagyon szűkösen 6 perces követési idővel és 50 perces fordulóidővel (tehát ha 50 perc alatt ér körbe a villamos a Vértó-Személy pu.-Vértó meneten, akkor elég lesz, amúgy nem túl bonyolult ezt bárki kiszámíthatja, ha pl. 6:00-kor indul egy villamos Vértótól, és 50 perc múlva ér vissza, akkor leghamarabb a 6:50-es járatot csinálhatja, tehát (mondjuk minden a 2-es vonalon közlekedő kocsi kap egy betűjelzést a példánkban) 6:00-kor A, 6:06-kor B, 6:12-kor C, 6:18.kor D, 6:24-kor E, 6:30-kor F, 6:36-kor G, 6:42: H, 6:48: I, akkor az eredetileg 6:00-kor indult a mi rendszerünkben A val jelölt csatolt villamos a 6:54-es járatot csinálhatja Vértótól újra. De ez akkor is kilenc kocsi, CSATOLT, de csak 8 csatolt van, na itt a bökkenő. Még ha nagyon szűk fordulóidővel számolunk is, akkor esetleg, talán meg lehet oldani 8 csatolttal, de ahhoz a fordulóidőt 48 perc alatt kell tartani, most az 1-esnek van ekkora fordulóideje.....Ha csak egy kis forgalmi torlódás is lesz, akkor is újabb, Kt4-eket kell elővarázsolni valahonnan (tehát a csuklós Tátrát) ergo azokat az 1-esről terelik majd át, ami által zavar lesz a vonal forgalmában, ráadásul az kisebb kapacitású, mint a csatolt T6-os, még ha az SZKT-sok lábra is tudják állítani a Tatra KTNF6-ost (ez egy alacsony középrészes használtan vásárolt tuja, ami jó lenne a 2-esre a méretét tekintve) jövő szeptemberre, hát, akkor is a csatoltaknak 100%-os kiadhatósággal kell menniük a reggeli meg délutáni csúcsban, ami szinte lehetetlenség. De kár is ezen tovább agyalni, majd meglátjuk a gyakorlatban :-(”
  • 98. Mil 2009. december 11. 12:31
    „Én sztem lehet hogs logikusabb lenne kivinni TArjánba a 2-est, és a József A-n járna, a 13-ast meg ki lehetne ritkítani, sőt, nem is kéne csak csúcsidőben. Na mind1, majd lesz valami. Azért sztem sokat elmond, hogy még fogalmuk sincs. Gondolom csak rendelkeznek utaszám adatokkal, melyiket lenne célszerű megcsinálni. Vagy még az is lehet, be se üzemelik a 2-es vonalat, amíg nincs új villamos. Hozzáteszem, sztem is necces lenne, ha a mostani villamosállománnyal nekivágnának, a buszvonalakat meg megszüntetnék.”
  • 97. Szemif 2009. december 11. 12:27
    „96. Stimmel, ez lesz, vagyis valamelyik változat ezek közül. Egyelőre még nincs eldöntve, legalábbis két hónapja volt alkalmam beszélni Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármesterrel, rákérdeztem erre is, ő sem tudta akkor, pedig ezügyben nem lehet feljebb menni, tehát ezt még a fejesek sem döntötték el.
    Ami biztos lesz egy új járat Mars tér-Újszeged között (62-es vagy 71Y néven) és vagy lesz egy új busz a 83-as megmaradó részén, vagy a 11-est hosszabbítják meg.”
  • 96. Mil 2009. december 11. 12:13
    „Engem is a buszok érdekelnének, de senki nem tud semmit. Amiket fél füllel hallani innen-onnan, plusz ami logikusnak tűnik: a 2-es ugye megszűnik Makkosról, DE Mars térről(vagy máshonnan) vszont járnia kell Erdélyi térig. MArs térről célszerűen 71Y jelöléssel. Vagy át lehet rakni akár TArjánba a volt 17-es vonalán, lévén a MArs téren egyszerűen nincsen már hely, az új buszpályudvar meg még a fasorban sincs, holott már rég épülnie kellene.
    83-asra szntén szükség van Alsóváros-MArs tér viszonylatban, erre is több verzió lehetséges: Mars térről járatni(de ez esetben szintén helyhiány a probléma), 74-est, 11-est átirányítani arra..
    Aztán, állítólag a 78-as átkerül MAkkosra.”
  • 95. Alsóváros 2009. december 11. 11:50
    „ifj Nagy Gábor szerintem a város által pénzelt bérposztoló. Más tippem nincs, hogy miért ennyire részrehajló.

    Valaki viszont cikkezhetne arról, hogy mi lesz a 2-es vonalát érintő buszokkal? Már úgy értem konkrétan.

    Mert a móravárosiaknak, 2-es kórházhoz menőknek nagy szivola, ha a 90-es ritkítják.
    Ugyanez elmondható Alsóvárosról és a 83-asról is, akárcsak a 2-esről és Újszegedről.

    Szóval szép és jó a 2-es villamos, de óriási pénzkidobás, az ár/érték aránya katasztrofális. De ahogy elnézem benne van a pakliban az is, hogy legalább alaposan kibabrálnak az újszegediekkel, móravárosiakkal, alsóvárosiakkal. Átszállhatnak, és/vagy várhatnak többet a járatukra. A villamosnak következtében nő a menetidejük. Amiből következik, hogy elpártolnak a tömegközlekedéstől. Ez ám a "fejlesztés".

    Vagy ha nem így lesz, akkor mér van óriási kuss arról, hogy hogy is lesz?”
  • 94. ifj. Nagy Gábor 2009. december 11. 10:52
    „93. antikos 2009.12.11. 10:27
    "Amikor meghalt Brezsnyev (10 éves koromban)"

    Na, kb. ez az egyetlen értelme az írásodnak, kicsit meglepődtem, hogy ilyen kicsi köztünk a korkülönbség.

    "Mert egy biztos, olyan háttér információkkal rendelkezik, amit egymás közt szólva nehezen lehetne megszerezni beavatottság hiányában:)"

    Kerékpáros dolgokról rendelkezem háttérinformációkkal, lévén hogy az önkormányzat szokott egyeztetni a Magyar Kerékpárosklubbal. De ahhoz, hogy a busz nem attól zsúfolt, hogy milyen messze megy, hanem hogy milyen sűrűn jár, nem kell beavatottnak lenni, elég a fejünket használni, esetleg olyan internetes fórumra is járni, ahol az itteninél szakmaibb hozzászólók is vannak.

    "Hiába a fizetett apparátus (amely eddig ismeretlenül berobbant, kis közösségünkbe)"

    Ezt nem értem. A "Dovi-korszakot" talán nem tekinted fizetett apparátus jelenlétének? furcsállom...

    "az igazság ideát van:)"

    Persze. :-)

    Októbertől meg minden másképp lesz - csak azt nem értem, ha idősebb vagy nálam, miért hiszel a mesékben.... ha beleharaptál egy citromba, eldobod, beleharapsz egy másikba és azt hiszed, az majd nem lesz olyan savanyú? :-)

    Én mindenesetre igen kíváncsi leszek arra, hogy egy Fideszes önkormányzat pl. mennyivel hallgat majd jobban a kerékpáros civil szervezetre. A közlekedéssel kapcsolatos megnyilatkozásaikat ismerve nem sok jóra számítok tőlük sem.”
  • 93. antikos 2009. december 11. 10:27
    „80. Mignon

    Szívemből szóltál:) Csak én a 80-as években szereztem ilyen tapasztalatokat. Amikor meghalt Brezsnyev (10 éves koromban) megmagyarázták a kommunizmus csodáját:)
    Szóval Gábor barátunkat nem bántom, ez a dolga. Októbertől valószínűleg változik munkahelye. Addig meg boldogan olvassuk magasröptű dolgozatait. Mert egy biztos, olyan háttér információkkal rendelkezik, amit egymás közt szólva nehezen lehetne megszerezni beavatottság hiányában:)

    Szép kép jelenik meg előttem. Botka titkos rezidenciáján a régi kedvencünk dovi (akit egyébként hiányolok! még ha nem értettünk egyet sokszor) és a lelkes megmagyarázó emberek, azon tanakodnak. Te basszus már megint rátapintott valaki a lényegre, erre "x" nem baj majd ez a kommunikációs trükk, tudod Feri is megmondta... És ott tanakodnak...
    Azért ahogy figyleme a fórum hozzászólásokat, az emberek nagyon köpködnek kedves jelenlegi uraink. Hiába a fizetett apparátus (amely eddig ismeretlenül berobbant, kis közösségünkbe) az igazság ideát van:)
    Ismét jelzem az épeszű fejlesztésekkel kapcsolatban sohasem lázadtam, hanem titkon reménykedem, hogy sikeres lesz városunk. Pl. Lézer cucc:) De a hülyeség, az hülyeség marad szememben.”
112 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Határokon átnyúló együttműködés

82 önkormányzat részvételével alakul meg ma 10 órakor Mórahalmon a „Banat – Triplex Confinium" Korlátolt Felelősségű Európai Területi Együttműködési Csoportosulás. Tovább olvasom