Délmagyar logó

2017. 12. 16. szombat - Etelka, Aletta 1°C | 11°C Még több cikk.

Kamionba szállt a vitorlázó: 12 kamionos a biztonságos közlekedésért

Szeged - Figyelemfelkeltő demonstrációt tartottak péntek kora délután a csütörtökön szerencsétlenül járt kamionsofőr kollegái a Bajai úton.

Péntek délután 1 órakor 12 kamion haladt el lépésben sűrű dudaszót hallatva a szegedi repülőtér mellett – nem sokkal ezelőtt kezdték meg a vitorlások felhúzását az mai versenyhez. A kamionosok szerint veszélyes az útszakasz, melyen az úton haladókat semmi nem védi meg a tegnapihoz hasonló balesettől – a reptér előtt régebben közlekedési lámpa volt felszerelve, amely pirosra váltott és megállította a forgalmat, ha egy repülő felszállt vagy landolt.

Fotó: Karnok Csaba
12 kamionos a biztonságos közlekedésért a szegedi repülőtérnél.
Fotó: Karnok Csaba

Korábban írtuk

A delmagyar.hu információi szerint súlyos koponyasérülést szenvedett az a kamionsofőr, akinek járművének csütörtökön kora este egy vitorlázórepülő ütközött az 55-ös úton, a szegedi repülőtérnél. Úgy tudjuk, a férfi egyik szemére megvakult, a másikat pedig tegnap megoperálták, de egyelőre még nem lehet tudni, hogy sikerült-e a beavatkozás.

A baleset miatt nem függesztették fel a Szegeden zajló vitorlázó repülőgépek 31. világbajnokságát.

Kamionba szállt a vitorlázó

Vitorlázórepülőgép ütközött egy kamionnal csütörtök este az 55-ös úton, a szegedi repülőtérnél.

Leszálláshoz készülődött a szegedi vitorlázórepülő-vb egyik versenyzője csütörtök este. A pilóta elmérte a magasságot, és a gép bal szárnyával egy, az 55-ös úton Baja felé közlekedő kamion szélvédőjének ütközött, majd ezután átszakítva a repülőtér drótkerítésést és felborult.

A rendőrség tájékoztatása szerint a kamion sofőrje súlyos, életveszélyes sérüléseket szenvedett. Mentőhelikopter érkezett érte, de végül mentő szállította a szegedi traumatológiára. A delmagyar.hu információi szerinta a német felségjelzésű vitorlázógép pilótája, egy ausztrál férfi könnyebb sérüléseket szenvedett. 

A mentés és a baleseti helyszínelés idejére az 55-ös utat teljes szélességében lezárták, a forgalmat elterelték. Az útzárat este fél 9 után oldották fel.

Vitorlázógép kamionnal ütközött Szegeden. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

A Szegedi Rendőrkapitányság szakértő bevonásával, a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a Közlekedésbiztonsági Szervezet Légügyi Igazgatóságával együtt vizsgálja a baleset körülményeit.

Szegeden a héten tartják a vitorlázó repülőgépek 31. világbajnokságát, csütörtök volt az első nap, amikor mindhárom géposztályban nevezett légi járművek felszállhattak.

Az elmúlt hetekben két vitorlázórepülőgép baleset is történt a Dél-Alföldön. Tudósításainkat itt és itt olvashatják el!

Olvasóink írták

287 hozzászólás
  • 287. Atego 2010. augusztus 04. 22:27
    „Ma olvastam a tir.hu-n, hogy a sofőr elvesztette teljesen a látását mind két szemére, és megsüketült. :( Mi igaz a hirből mit tudtok?”
  • 286. őrgróf 2010. augusztus 04. 21:05
    „.." a kamion előzés közben a házba csapódott" friss hír. És sok ilyen van, sajnos. Nem lehet elvárni, hogy szeressük a kamionosokat. Ennek ellenére jobbulást Csabának!”
  • 285. bnm 2010. augusztus 04. 11:00
    „Ha ilyen okos vagy,akkor menj ki a bajai útra,és nézd meg a féknyomokat,hol is vannak!De ha képet néztél volna,ott is látszik,hogy a kukoricást már rég elhagyta!!!
    De délután fél 7 körül menj,napos időben,és nézz el Dorozsma felé!
    Nem tudom,te mit látsz!”
  • 284. utom 2010. augusztus 03. 22:33
    „a pilóta ott hibázott h nem tette le a gépet a reptér elött a tarlóra (lett volna rá hely) amikor már túl alacsonyan volt. a kamionos is hibáztatható lett volna mert biztos h nyomta mint a bolond ahogy szokták, de a kukoricától valószinüleg semmit se látott és nem is számított rá. jobbulást a sofőrnek!”
  • 283. JETTIBI 2010. augusztus 03. 12:41
    „Tisztelt Csiperke 73!

    <moderálva>
    Ott mindig is repülőtér volt. Csak a kétsávos 55 utat jobban fejlesztették. Akkor volt a gond amikor az útépítésre kiadták az engedélyt, úgy hogy nem vizsgálták meg hogy mellette repülőtér van.

    A " holmi hobbista röpködő majmok" kétszer annyi lóvét hoznak az Országnak mi Te, te barom csiperke 73.
    Egyébként megsúgom Neked hogy a leszálló repülőgépnek a világon mindenütt elsőbbsége van.

    Bocsánat hogy elragadtattam magam, de a hülyeség felháborít. Főleg ha egy igazi hülye írogat ilyesmit, tudás nélkül.

    Üdv: JETTIBI”
  • 282. Siraly 2010. augusztus 02. 23:48
    „csiperke73
    te menj a francba”
  • 281. csiperke73 2010. augusztus 02. 12:47
    „Nem a lámpa a lényeg ,hanem a józan ész !
    És egyébként is lassan lehet haladni a kétsávos 55-ös ön ,nem hogy még holmi hobbista röpködő majmok miatt feltartsák a forgalmat !
    Menjenek ki tanyára a búsba és ott röpködjenek ,ahol maximun a tehén hátsófelének ütköznek neki.”
  • 280. JETTIBI 2010. augusztus 02. 05:22
    „Tisztelt szegedivagyok!

    Nem szeretnék személyeskedni, de szerintem nem állja meg a helyét az a kijelentésed hogy:
    "A lényeg, hogy ezt a balesetet egyértelműen a pilóta hibája idézte elő, viszont a verseny szervezőinek vagy a repülőtér üzemeltetőjének ehhez semmi köze nem volt."
    Szerintem ez vastagon nem igaz!
    Leírtam véleményemet, amely kizárólag szakmai volt, ezt bármely fórumon hajlandó vagyok megismételni. Ezerkétszáz órát töltöttem eddig a levegőben mint repülőgép-vezető. Hidroplán pilóta jogosításom is van.

    Tehát a véleményem az hogy a Hatóságok amikor leszerelték a lámpákat nagy hibát követtek el! Ki akartak bújni a felelősség alól. Előző véleményemben leírtam hogy Budaörsön hasonló eset történt meg velem.

    HA VAN JELZŐLÁMPA AKKOR NINCS VÉSZHELYZET!

    Nem vagyok hajlandó elismerni azt a tényt hogy kizárólag a repülőgép-vezető hibája lenne az ami történt.
    Lehet hogy kényszerhelyzetben volt, azt Te nem tudhatod.
    Ez a könnyebb a Hatóságoknak hogy a pilóta a hibás és kész!

    AMÍG VOLT JELZŐLÁMPA EGY ILYEN BALESET SEM TÖRTÉNT!

    Be kell perelni a Hatóságokat a jelzőlámpa megszüntetésért! És üzembe kell helyezni a jelzőlámpákat ismét.

    Ez a Véleményem, Akár Szakmai Alapon Is!

    Üdv: JETTIBI”
  • 279. tüsök 2010. augusztus 01. 17:58
    „Akkor mért nem tartanak demonstrációt, amikor ők okoznak halálos tragédiákat,mert fáradtan vezetnek,no meg én vagyok az erősebb.”
  • 278. szegedivagyok 2010. augusztus 01. 16:46
    „A fórumozók többsége egyfolytában ide nem illő és minden szakmai alapot nélkülöző véleményeket ír.Ehhez a balesethez semmi köze sincs, hogy a kamionosok mennyire bunkók vagy parasztok.Erről nekem is van véleményem, de ez most nem számít. A lényeg, hogy ezt a balesetet egyértelműen a pilóta hibája idézte elő, viszont a verseny szervezőinek vagy a repülőtér üzemeltetőjének ehhez semmi köze nem volt.Egy repülőtér üzemeltetési feltételeit kemény előírások szabályozzák, amelyek nem egy városvezetésen, sportegyesületen múlnak. A jelenlegi szegedi repülőtér mindenben megfelel a vonatkozó és hatályos előírásoknak, egész egyszerűen a pilóta a megközelítés során gondatlan volt ezért okozta a balesetet.Egy dolgot azért hiányolok,mégpedig azt, hogy a repülőtér vagy a fenntartója részéről jó lett volna egy nyilatkozatot kiadni, ami pusztán a tényeket ismerteti, elkerülendő a rosszindulatú megnyilvánulásokat.Nem értem azonban miért kellene ezt a versenyt befejezni, hiszen itt nem arról van szó, hogy a repülőtér hiányosságai miatt vagy a pilóták kollektív bűnössége miatt következett be a baleset, hanem egy ember tévedése miatt, aki vélhetően meg is kapja a büntetését. Ha pedig megússza, az szintén nem a szervezők vagy a repülőtér hibája.

    Ez az egész történet kezd olyannak tűnni, mintha ez egy bűnös verseny lenne és semmi értelme, hogy itt rendezik meg. Legalábbis nagyon sok hozzászólásból ez derül ki. Pedig örülnünk kellene, hogy elhozták a versenyt a szegedi repülőtérre, mert ez nagyon rangos esemény, ami a város jó hírnevét viszi a világba és nem utolsósorban a szegedi vitorlázórepülés elismertségét igazolja. Ezt nem kívülállóként írom, én is repültem korábban és tudom, hogy ez a sport nem a gazdagok kedvelt időtöltése.Rengeteg tanulással, lemondással jár mire elér egy pilóta olyan szintre, hogy pl. egy ilyen versenyen részt vehessen.Ami viszont hiányzik, a verseny kommunikálása a közvélemény felé. sokkal hangsúlyosabban kellett volna ezt a versenyt a médiában hirdetni, az írott és az elektronikus sajtóban egyaránt, valamint a repülőtér honlapján a verseny rangjához méltóan szerepeltetni. A DM sincs a helyzet magaslatán, helyi lapként többet kellene szentelnie a témára és a versenyre.Bezzeg ha fociról vagy bármilyen celebeket érintő baromságról van szó az címlapon szerepel.Mutatja ez az újság színvonalát...”
  • 277. ValakiaSOKKözül 2010. július 31. 22:14
    „most azért törölték a hozzászólásom, mert bíráltam a szervezést és a baleset utáni intézkedést a további veszélyhelyzet csökkentése érdekében???? köszönöm moderátor.....”
  • 276. Siraly 2010. július 31. 21:46
    „bata88
    Azért nemkell egy versenyt leállítani ,mert te nem szimpatizálsz a repülő emberekkel!
    Milyen érdekes a vereny megnyítójárol szinte semmit nem írtak nemjelent meg a médiákban,de itt ez a szerencsétlen baleset erről meg itt csámcsogtok.Amikor történik egy baleset akkor hirtelen mindenki túlságosan hozzáértőnek és okosnak érzi magát.Többször megjegyeztem már,hogy nem vitorlás,vitorlásrepülő hanem vitorlázórepülő. JOBBULÁST A SÖFFŐRNEK!!!!!!!!!!”
  • 275. JETTIBI 2010. július 31. 21:08
    „isztelt Hozzászólók,

    Ne áltassuk magunkat. Én sajnálom mindkét pilótát. A kamionsofőrt és a vitorlázó repülőgép pilótáját is.
    Ami történt kizárólag a Közlekedési Hatóság hibája, mert megszüntették a fénysorompót.

    Leírok egy történetet:

    2003 évben a Budaörsi repülőtéren repültem. vitorlázó repülőgéppel gyakorlórepülésre indultam, körözgettem kicsit az iskolakörön keresve a meleg feláramló levegőt.
    Élég ramaty időjárás volt, és nem sok feláramló termiket találtam, ezért 300 méter magasságban megkezdtem a leszállási műveletsort.
    A siklópálya (ugyanúgy mint a Szegedi repülőtéren) keresztezi a Köérberki utat ahol folyamatos gépjármű forgalom van.
    A 250 méteres magasság bőven elég lett volna hogy biztonságosan letegyem a vitorlázó repülőgépet a starthely mellé. Ez megfelelő magasság ahhozm hogy tartva a siklószöget a Köérberki út felett repülve senkit nem veszélyeztetve, és persze magamat és a repülőgépet sem letegyem a gépet.

    Ekkor jött a nemvárt esemény az időjárás szempontjából, egy igen erős függőleges leáramlás képében, amit a szaknyelv JETSTRAEM - nek nevez. Ez egy komoly repülőgépet is képes leszálláskor megtréfálni, balesetet okozni.

    Természetesen a Köérberki úton jött is a Kamion ahogy kell, tetézve a bajt. (persze nem 50 km/h sebességgel, hozzáteszem)
    Hangtalanul repülő vitorlázó repülőgépemet nem észlelte a Kamionos Pilóta.

    Én magasságot nyerni már nem voltam képes, hiszen erős függőleges leáramlásban voltam, vészhelyzetben.
    Ezt még tetézte a Kamion, ami jött mint a távirat.
    Sikerült hála Istennek elkerülnöm a katasztrófát, mert a botkormány megnyomásával sebességet adtam a vitorlázó gépnek és az ütközés előtt felrántottam a vitorlázó repülőgépet.

    Megúsztuk mindketten, Én is és a Kamion is.
    A történet csattanója az az hogy a lámpát amely a forgalmat megállíthatta volna, két hónapja szerelték le.
    És a repülőgép vezető felelősségére bízták az ütközés elkerülését.
    Információim szerint azért mert sokba került a repülőtérnek a lámpa üzemeltetése. Hiába az emberélet mégiscsak olcsóbb......
    Az az íróasztal mögött ücsörgő barom amelyik ezt kitalálta, biztos nem tudta hogy a vitorlázó repülőgépet lenyomhatja egy függőleges leáramlás.
    Ha a vitorlázó repülőgép nem kerül termikus feláramlásba akkor ha akarja ha nem, leszáll, vagy lezuhan, mert motorja hajtóműve nincs, így folyamatosan egy bizonyos szögön zuhan a föld felé.

    Szerintem itt is az volt a baj, hogy leszerelték a lámpát amit a repülésvezető működtetett valamikor, ha lámpa van és jól működik akkor most nincs ez a negatív hír!

    Ezzel kellene az NKH Hatóságnak foglalkozni és nem mással.
    Ha Én a Kamionsofőr Helyében lennék beperelném a Nemzeti Közlekedési Hatóságot a lámpa leszerelése miatt.
    Mert ezt nem lehet a repülőgép-vezető felelősségére átterhelni, csak azért hogy spóroljunk egy lámpát.
    Kiiktattak a Hatóságok egy plusz védelmet a rendszerből.
    Az emberélet ezek szerint olcsóbb mint a jelzőlámpa.

    EZ a véleményem: Sajnálom a Pilótákat, Mindkettőt! Sajnálom azokat is akik bunkó módon közelítve szóltak a cikkhez, talán most okosodnak.

    Üdv: JETTIBI”
  • 274. ValakiaSOKKözül 2010. július 31. 20:16
    „sajnálom a történteket.....valószínűleg a szervezők nem gondoltak hasonló balesetre......no de amikor látható volt, hogy vészesen alacsonyan jött 1-1 repülő, akkor azonnal cselekedni kellett volna....

    Bárhogy lesz a folytatás, igenis a felelősök fizessenek”
  • 273. 1131 2010. július 31. 16:07
    „de most ezért nem kéne sztárjkolni... elég volt az a felvonulás...”
  • 272. uborka 2010. július 31. 15:48
    „A PROBLÉMA A RENDEZŐKNÉL KERESENDŐ MIVEL A GÉPEK PARKOLÁSÁT A TERITÉS MELLÉ TELEPITETTEK ÉS MINDENKI KÖZELI LESZÁLLÁSSAL PRÓBÁLJA KORIGÁLNI.HOGY NE KELJEN MESSZIRŐL VISSZATOLNI A GÉPET.”
  • 271. rudi 2010. július 31. 14:55
    „Majd még sajnálom a szervezőket, meg az ő nagy áldozataikat,amikor egy fiatal, egészséges ember élete tönkrement, az övé, a családjáé, borzasztó ami a kamionsofőrrel történt, ettől nem sok van, ami borzasztóbb. Kimondhatatlanul sajnálom,nem ismerem,de vérzik a szívem érte. Nem is találok szavakat.”
  • 270. béla13 2010. július 31. 14:47
    „a reptér előtt régebben közlekedési lámpa volt felszerelve, amely pirosra váltott és megállította a forgalmat, ha egy repülő felszállt vagy landolt. - Akkor meg a tisztelt kamionosok, és az autósok is fel lennének háborodva, hogy még be sem értek a városba, de már lámpa van.
    Ennyi.
    Én már kis korom óta számtalanszor haladtam el azon az útszakaszon, és még mindig élek.
    Történnek balesetek bárhol, erre nem lehet számítani.
    Most ez nem ide tartozik, de szerintem az autósokat és a kamionosokat sem kell félteni más közlekedési viszonyok mellett.
    Tapasztalat: 43-as főút Nagylaktól Szegedig.
    De ez szerintem az ország más részein is megesik.”
  • 269. kékvili 2010. július 31. 13:04
    „261. hozzászólás saturnus 2010.07.31. 11:36

    Kiegészíteném még egy kicsit a mondanivalómat ezzel kapcsolatban: igen fel kell készülni veszélyre, de a járműveken nincs panoráma ablak, és ha a sofőr az eget bámulja, akkor a szembejövőnek megy neki, vagy árokba hajt. Radarja sincs, ami jelezné, hogy VIGYÁZZ ALACSONYAN JÖVÖK!!”
  • 268. shellyy 2010. július 31. 12:21
    „CSABIKÉM!!!!
    GYÓGYULJ ÉS NE ADD FEL A REMÉNYT!”
287 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bambusz, lótusz a Regiórában

Szeged - Az m1-en ma 13.35-kor újra jelentkezik a Regióra, a Magyar Televízió Szegedi Stúdiójának… Tovább olvasom