Délmagyar logó

2018. 01. 21. vasárnap - Ágnes -3°C | 3°C Még több cikk.

Kamionbaleset Deszknél: már nincs útzár

Deszk - Egy Deszk felől Klárafalva felé haladó kamion eddig tisztázatlan körülmények között, de valószínűleg defekt miatt, lekapott az útról és felborult. Már nincs útzár.
Feltakarították az útra folyt szennyeződést, elszállították a sérült kamionokat, így teljesen felszabadult a 43-as főút Deszk közelében.

Az egyik kamion a fuvarokmányok szerint "veszélyes anyag" minősítésű festékealapanyagot szállított, a balesetkor a rakomány megsérült és a kifolyt ragasztószerű anyag száz méter hosszon beszennyezte az utat és az útpadkát. A környezetvédelmi hatóság azonnal III. fokú kárelhárítási készültséget rendelt el, és intézkedett a kifolyt anyag feltakarításáról, ami több órája tart - tájékoztatta a Független Hírügynökséget Szilágyi Tamás, az Alsó-Tisza Vidéki Környezetvédelmi és Természetvédelmi Felügyelőség (ATIKÖFE) osztályvezetője.

A felborult teherautó nyomdafestéket szállított - Fotó: Karnok Csaba
A felborult teherautó nyomdafestéket szállított - Fotó: Karnok Csaba

A szétfolyt szállítmány feltakarítása részben már megtörtént, ezért a rendőrség félpályán megindította a forgalmat, az útest másik felének takarításával a tervek szerint délután ötig végeznek a szakemberek.

A baleset még éjszaka történt, egy kamion valószínűleg defektet kapott, emiatt lesodródott az útról és felborult. Egy szemből érkező másik kamion sofőrje, hogy az ütközés elkerülje, jobbra rántotta a kormányt és egy fának ütközött. A balesetben három ember sérült meg.

Olvasóink írták

39 hozzászólás
12
  • 39. StatusQuo 2009. március 15. 10:11
    „Varadipal! Te engem ne oktassál ki !Milyen latinról és helyesirásról beszélsz?”
  • 38. varadipal 2009. március 12. 09:37
    „A cikk defektet említ lehetséges okként.Ezt sem félig, sem egészen kész padkával nem lehet az esetek nagy többségében kivédeni.
    Az osztrákok a bírság kifizetéséig visszatartják a kamiont, elveszik a kulcsot, és az okmányokat, azt a rendőrségen lehet visszakapni a befizetés igazolásával./ nincs alkotmányjogászkodás/
    StatusQuo Úr!/hölgy: VÉLEM, ott voltál. Inkább kerüld a trágárságot, és latin helyett tanulj helyesírást!Nomen est omen.”
  • 37. stendhal 2009. március 10. 20:13
    „Úgy látom, van akik fogalomzavarban szenvednek.
    KRESZ 1. számú függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet.
    útpadka: az útnak az úttest mellett levő, útburkolattal el nem látott része. Nem értem mi a vita tárgya.Szó nincs itt szilárd burkolatról, egyszerű: nem kötelező. Ha a költségvetés során belekerül a szerződésbe, akkor lehet szilárdburkolatú ,(ez lenne a kultúráltabb) de gondolom pénzhiány miatt kimaradt a tervből. A kivitelező meg nem fogja saját zsebből finanszírozni. Arról meg igazán senki sem tehet, hogy ezek az állat kamionosok pont erre rombolnak.”
  • 36. Stevvve 2009. március 10. 17:31
    „Padka téma - karlvonbahnhoff

    Nem érted mi a gond a padkával?
    Elmondom: a barbár kamionosok csalinkáznak, belehajtanak a dagonyába, majd vissza az útra, így felhordják a sarat. Ezután jön a román-bolgár-vagymagyar baromautós 120-szal (nyilván nem 60-nal) megcsúszik a sáron és neked csapódik. Véged. Ennyi.
    Ezután hiába magyaráznád, h kultúrálatlan sofőrök meg 60-as tábla, meg be kell tartni a szabályokat.l

    Nem tudom, ki az aki átvette ezt a szar munkát, de remélem 1szer megfizet érte.
    (Persze nem fog. Csak lapítani, ahogy eddig is)”
  • 35. StatusQuo 2009. március 10. 17:22
    „Ilyen marhaságot is olvashatok hogy sz árazföldet/!/kellet volna a padkára rá követ és ugy nemtörténne baleset.,ilyen balfaszságot még!A rendőrök meg még a deszkieket is elterelték kübek felé bele a baleset előtt feltorlódattakba! Elaludt a kamionos vélem NEM az ut hibája volt!”
  • 34. Incuska 2009. március 10. 16:51
    „Én már csak azt várom, hogy minél hamarabb meglegyen az m43... Akik a 43-ason járnak nap, mint nap veszélyben vannak, azaz én veszélyben érzem magam. Az még hagyján, hogy egyes kamionok átmásznak a felezőn, elfoglalva a másik sáv felét, de leszorítanak az útról, ha akadály van a sávjukban, és az ember kerülget össze-vissza, igyekezve, hogy se a kamionnak ne menjen neki (mellesleg ő járna rosszabbul, nem a kamion), meg lavíroz, ne ragadjon bele a sárba, meg a fényvisszaverő oszlopokba és egyéb. Kipaterolnám legszívesebben az összes külföldi kamiont (bár a külföldiek közt is vannak normális sofőrök-ami sajnos elenyésző, de vannak magyar kamionosok is, akik veszélyesek). Én ma fél órát álltam a dugóban Klára után nem sokkal, de utána kifordultam a sorból, mentem Kübek felé... Ott bombázzák az utat, és kedves kamionosok leszorítottak lépten-nyomon az útról, meg az az út nem kátyús úttest, hanem úttestes kátyú... Ja és az tényleg kellemes volt, hogy csak Szőregen tereltek, a többiek meg le voltak ejtve, mindenki bejut szeged felé ahogy akar- szervezetlenség és a logika teljes hiánya, de ó ugyan... mit várok... Azt hiszem túl idealista vagyok, meg naív :-/”
  • 33. sziszka1 2009. március 10. 16:00
    „virág1956 ezt honnan veszed?

    nem hiszem hogy a kszombori határátkelő felöl olyan sok kamion jött volna, inkább nem mentek el vásárhelynekmakó, hanem visszafordultak a Kölcsey utcán”
  • 32. virag1956 2009. március 10. 15:22
    „23-hoz
    Lényeges tények:
    -ősszel uniós biztos utazott Ro-ba és az út minősége miatt majd nem felborult.
    -Visszaérve Brüsszelbe, utána nézett az útnak és kiderült csodálatso kormányunk lehivta az erre szánt pénzt és lejelentette az projekt elkészültét.K...a nagy cirkusz lett és ezért kellet lehetetlen időpontban
    elkésziteni az utat, hogy még nagyobb botrány ne legyen.”
  • 31. beaver 2009. március 10. 14:52
    „12-höz:

    A tűzoltók azok tűzoltók! Soha sem voltak katasztrófavédők! Az egy dolog, hogy oda tartoznak ahová, de mivel az érdemi munkát ők végzik és nem a másik fél, ezért nem illendő rájuk húzni a katasztrófavédők elnevezést. Igen érzékenyek erre. ;-)”
  • 30. karlvonbanhoff 2009. március 10. 14:34
    „Lehet,hogy rosszul olvastam a nevemet irományodban?
    Nem kiabáltam,pusztán egy tényt rögzítettem,mint ahogy Te is.
    Mellesleg nincsenek főnökeim,1989 óta önálló vállalkozó vagyok.
    Ennyi.
    Szép napot.”
  • 29. Kiszmadar 2009. március 10. 14:13
    „karlvonbanhoff 2009.03.10. 13:24 Nem szokásom az ilyen,de a jó anyukád lop!
    Így kisbetűvel....
    Szerintem NEM téged vádoltalak meg lopással! Így tehát nem kellene így válaszolni!De csak az szitkozódik,akinek van valami takargatni valója.”
  • 28. karlvonbanhoff 2009. március 10. 13:40
    „http://index.hu/belfold/2009/03/10/vaczek_frigyes_atmozgatta_a_rendorseget/
    Amíg ilyen hülyeségek vannak nap mit nap, addig nem várhatjuk el,hogy minden útszakasz tele lesz rendőrrel Ott is véges a kapacitás.A helyszíni bírság meg azért nem műxik,mert a rendőri vezetés szerint a korrupció melegágya lenne (sajna van benne igazság ),tehát marad a jelenlegi rendszer,hogy a külföldi megússza.
    Ámbár nem kéne nekik megúszni.mert van rá lehetőség,hogy a jármű marad és ő meg szépen elfárad az első postára és a befizetett csekkel visszaballagva mehet tovább a dolgára.Sok országban így oldják meg a büntit és semmiféle nemzetközi jogvédő szervezet még nem tiltakozott ellen.”
  • 27. karlvonbanhoff 2009. március 10. 13:24
    „Nem szokásom az ilyen,de a jó anyukád lop!
    Így kisbetűvel....”
  • 26. Kiszmadar 2009. március 10. 13:20
    „De bicikli útra volt pénz??? Ami nem vezet sehova(Klárafalva előtt mésfél km-rel vége van)!Meg amit senki nem használ!!! A kis társaidnak (karlvonbanhoff) meg a főnökeidnek kevesebbet kéne lopni! Akkor lenne pénz zúzottkőre is. Mellesleg nem is decemberben csinálták az utat!!!”
  • 25. savos 2009. március 10. 13:13
    „2005-ben, vagy 2006-ban történt, amikor egy Trabantos lelőtte a kamionost, aki leszorította az útról. Ha már semmiféle törvénnyel nem lehet hatni rájuk, talán most is megoldás lenne. Ha néhányat ismét lelőnének, a többi talán észbe kapna.”
  • 24. Dönci78 2009. március 10. 13:03
    „Hungary!

    Sajnos hiába ellenőrzik ezeket a száguldozó külföldi autókat, kamionokat, mivel nincs olyan egyezmény, hogy be tudnák hajtani rajta külföldön. Helyszíni bírságot kap, meg egy szép csekket, amit röhögve eldob a következő sarkon.

    Én is rengeteget autózom arra, Szőregen lakom, a 43-as mellett laknak a rokonaim. Nap, mint nap szembetalálom magam az ilyen problémákkal. A legszebb dolgok a szőregi dombon történnek, mert ott senki nem tartja be a 30-at, pedig ott aztán tényleg csak centikre vannak a több tonnás gépek a gyalogosoktól. Történt is már sok baleset ott) Ha véletlenül lelassítok, a mögöttem jövő kamionon meg tudom számolni, hány szúnyog van a hűtőmaszkon, közben villognak, dudálnak, kiabálnak rám. Pedig csak a jogsimat féltem, mert ugye, 30-nál lehet a legnagyobbat szívni gyorshajtásnál...

    Egyébként belegondolt valaki abba, mi lesz ha elkészül az M43 második szakasza? Ugyanis, ha megnyitják az Algyői útig, akkor mindenki átutazó arra akar majd menni. Viszont vajon fel van erre készülve a József Attila sgt, vagy a Budapesti krt? Majd szépen beeveznek ezeka többtíz tonnás mondtrumok a lakótelepi házak közé? Vagy az 5-ösnél leterelnek minden átutazót. Vagy hogy is lesz ez, kérem?”
  • 23. karlvonbanhoff 2009. március 10. 12:58
    „Az a te dolgod,hogy engem mikor unsz meg.(demokrácia )

    De azt a cikket,te is elolvashatnád már végre rendesen!
    "A kiírásban nem szerepelt, hogy nemesített padkára van szükség - az viszont igen, hogy határidőre el kell készülni. Amikor a padkát csinálták, hiába próbálták tömöríteni a talajt, az nedves volt, tehát lágy maradt."
    Na most az érthetőség kedvéért, a nemesített padka jelöli azt amit te javaslatként ideírtál.
    Száraz földet,meg szakadó esőben ,hogy lehet úgy leteríteni,hogy ne legyen saras?

    De lám itt az ördög a részletekben:
    "- A felújított szakaszok műszaki átadása elkezdődött, de még nem fejeződött be, a padka még munkaterületnek számít - tájékoztatott Székely Tamás, a Magyar Közút Kht. megyei területi igazgatóságának igazgatója. - Tavasszal a kivitelező ki fogja javítani a padkahibákat. A veszélyre figyelmeztető táblákat a cég helyezte ki, a mi kérésünkre. "
    Ennyi.”
  • 22. Hungary 2009. március 10. 11:41
    „Bár most talán nem a kamionos hibájából történt a baleset, ez is jelzi megint, milyen súlyos balesetet okozhatnak az itt száguldozó román, bolgár és török kamionok. Tegnap a Bertalan hídon a belső sávban ment egy magyar rendszámú autó kb 70-nel (50 helyett), a mögötte kb 10 centivel jövő kamion dudált és villogott (!) rá, húzodjon le, ne tartsa fel. Ezeket mért nem lehet ellenőrizni? Naponta több milliós bírságot lehetne adni nekik.”
  • 21. sziszka1 2009. március 10. 11:35
    „mostmár nagyon kezd elegem lenni belőled karl! szó sem volt ilyenről, bár ez narancsszagúak szokták csinálni, és én nem vagyok az.

    mondjak ötletet?
    - hozatnak száraz földet (http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/eletveszelyes_a_43-as_padkaja/2089016/)
    - hozatnak kevesebb száraz földet, betömörítik, majd kb 20-25 cm kavicsot szornak rá (mint ahogyan jó pár helyen máshol is)

    Én például örülök hogy megcsinálták, de azért az ördög mindig a részletekben van, ha elolvasod a cikket, megérted miről beszélek.

    Remélhetőleg megépül az Autópálya többi szakasza is, addig kitartás Apátfalván, Magyarcsanádon, Nagylakon. Eggyütt érzünk.”
  • 20. bo 2009. március 10. 11:23
    „Az igaz, ha elkészül az M43 Makóig tehermentesül az út Makó-Szeged közötti szakasza. De ki gondol a maradék 20 km-re? Még több büdös barom fog erre jönni! Jaj neked Apátfalva és Magyarcsanád! 60-as tábla lesz kirakva végig 500 méterenként trafival?”
39 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fiatalok zuhantak ki a villamosból Szegeden

Szeged - Egy órára leállt hétfő délután Szegeden a villamosforgalom a 4-es vonalán, miután egy… Tovább olvasom