Délmagyar logó

2017. 12. 11. hétfő - Árpád -1°C | 13°C Még több cikk.

Kamionok gyorsulása a rakparton: gázolajszag, gumicsikorgás

Szeged – A kamionos countrytalálkozó zárónapján ismét elfoglalták a rakpartot a traktorok és a teherautók. Nézze meg képriportunkat!
Huszonkettedik alkalommal rendezték meg a Nemzetközi Kamionos Country Találkozót Szegeden. A háromnapos program legnépszerűbb része – mint minden évben – idén is a kamionos gyorsasági verseny volt, melyet vasárnap délután tartottak a rakparton. Több ezer lóerő dübörgött végig a Tisza partján: 28 induló négy kategóriában mérte össze sebességét.

Kamionok gyorsulása a rakparton: gázolajszag, gumicsikorgás. Fotó: Karnok Csaba (galéria)


A verseny szondázással kezdődött. Ahogy a résztvevők fogalmaztak: aki nem ivott eleget, pecsétet kapott és ezzel jogot hogy végigdöngethessen a 250 méter hosszú pályán. Bár jól elszórakoztak a kötelező formaságon, a szervezőktől megtudtuk: előző nap, a terepügyességi verseny előtt nyolc jelentkező elbukott az alkoholszint-mérésen.

A gyorsasági verseny igazi közönségszórakoztató eleme a programnak, ám az gyorsan kiderült: itt nem számít sem a szép festés, sem a modern technika, ami elsőre lenyűgözi a nézőket. A 15 sebességes monstrumok ugyanis automata váltóval bizony igen nehézkesen gyorsíthatók fel álló helyzetből, rövid távon, vagyis ez a verseny inkább a régi modelleknek kedvezett. És hiába a lenyűgöző erő is: az országút leggyorsabb gépét, a 750 lóerős kamiont simán állva hagyta az 530 lovas versenytárs.

A versenyzők hatalmas lelkesedéssel pörgették gépeiket. Volt, aki a díszítésnek feltett zászlót, más a sárvédőjét hagyta el nagy igyekezetében. Természetesen nem maradhatott el közönséget időről időre beborító fekete füst sem. Ezt egy esetben nem értékelte csak a lépcsőkön ülő tömeg: amikor az egyik sofőr új technikát alkalmazva, csúsztatott kuplunggal direkt sebességbe tette járművét. A percekig megülő égett szag arról tanúskodott, nem biztos, hogy ez jó ötlet volt.
A versenyzők között egyetlen nő volt, aki Vadmacska hívónévre hallgat. Bár Simon Anikó a verseny előtt elárulta, több mint egymillió kilométert vezetett már le balesetmentesen, amikor jócskán lemaradva érkezett be a célba, egy kisfiú jó hangosan megjegyezte: „mert a nénik olyan bénák". Igazából azonban neki is az volt a problémája, hogy túl modern kamionja van: az automata váltó nem kedvezett a gyors motorpörgetésnek.

Kamionok gyorsulása a rakparton: gázolajszag, gumicsikorgás. Fotó: Karnok Csaba (galéria)

A versenyben négy kategóriában hirdettek győztest, mindenhol század másodpercek döntöttek. Platós kategóriában mindhárom helyezett Csongrád megyei lett: az első helyen a szegedi Béni János, második helyen a földeáki Molnár Gergő, harmadik helyen pedig a szegedi Uzunyi Gyula végzett. A 420 lóerő alatti nyerges vontatók kategóriájában egy vasadi vesenyző nyert, a másik két kupát szintén Csongrád megyei kapta: a szegedi Kócsó Zoltán harmadik, a forráskúti Balogh György második helyezést ért el. A 420 lóerő feletti nyerges vontatók futamában nem lett megyei helyezett. Az amerikai vontatóknál mindössze egy induló volt, így neki nem volt nehéz dolga a versenyen.

Olvasóink írták

  • 16. Lacusch69 2012. július 23. 17:14
    „Ez? Gyorsulás?

    HAHAHAHAHAHA!!!!!!”
  • 15. klj-54 2012. július 23. 10:59
    „https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/409673_474582519218457_780434201_n.jpg”
  • 14. klj-54 2012. július 23. 10:55
    „Csak sajnálni tudlak benneteket:(”
  • 13. kumisz 2012. július 23. 10:02
    „"10. imre57 2012.07.23. 09:04 Klj-54.Miből gondolod,hogy nem ismerem a helyszínt? "

    Mert klj-54 mindenkinél , mindent jobban tud. A belgyógyászát is kioktatta.
    Csak keveri a le és fel fogalmakat.:DD”
  • 12. imre57 2012. július 23. 09:37
    „Kékcitrom1.Van a facebook-on egy honlap amin jelennek meg olyan történetek amik erősen aláássák a kamionos társadalom szavahihetőségét.Az egyik hozzászóló azt írta,hogy 90-nél leakadt a nyerges félpótkocsija de mivel ő már nagyon rutinos és időben észrevette ezért menet közben visszatudta akasztani,na ezek az emberek ártanak sokat a megítélésünknek.”
  • 11. Kékcitrom1 2012. július 23. 09:14
    „klj-54 , Fri-GO ,Dizel!
    Valami hasonló hangulatnak kellene lennie egy kamionos találkozón, mint itt ezen a fórumon!
    Hihetetlen történetek, - lehet , hogy néha egy kicsit még ki is színezve :)- amiket csak az ért meg, aki maga is átélt hasonlót, a kívülálló pedig valószínűleg hüly..ek nézi a mesélőt, mint itt is. Nem véletlen tartják a kamionosokat egy külön fajnak. :) Írhatnátok még egy pár sztorit, had tátsák a szájukat a hitetlenek! :):) Szép napot!”
  • 10. imre57 2012. július 23. 09:04
    „Klj-54.Miből gondolod,hogy nem ismerem a helyszínt? 1983 június 1 óta vagyok fuvarozó jelen pillanatban is 40 alkalmazottam van,21 Scaniával és 7 Actrossal dolgozunk.A többi dolgozóm irodai illetve műhely munkát végez.Ezt csak azért írtam le mert többször támadás ért már kamionos hozzászólás ügyben.Az embereim egy része talán azért is tisztel mert az első kamionos élményük úgy született,hogy velem jöttek ki egy-egy útra.Én nem akarok vitatkozni de ha egy lejtőn felfelé haladsz akkor az emelkedő és független a helyszín ismeretétől.”
  • 9. Fri-GO 2012. július 23. 07:26
    „Klj-54! Az erdő szélén a földúton pedig rendszeresen ott állt a Polizei, és jó időben a padon ücsörögtek, egészen addig, amíg valaki el nem vesztette a türelmét, s bele nem kezdett egy előzésbe. Így volt?”
  • 8. tirpák 2012. július 23. 02:17
    „aszongya a csőrös srác "ebben nincs elektronika nincs semmi csak egy motor, ennyi" igaz a szkánia lenyomta gondolom abban ki volt iktatva a gátló mindenesetre a csajom kamionsofőr akar lenni”
  • 7. klj-54 2012. július 22. 22:24
    „@Dizel:
    Tudod, ma már utólag mosolygok rajta, de amikor 40 tonna össztömeggel elment a látásom (cukorbetegség, hypoglikémia, alacsony cukorszint) akkor nem voltam ilyen vidám.
    Márpedig hetente voltam arra (Mannheim - Rotterdam) egy időben.
    Ja, hat évvel ezelőtt a belgyógyásznak írásban leadtam a betegségem tüneteit!
    Teljesen véletlenül jöttek rá...”
  • 6. Dizel 2012. július 22. 21:14
    „Amerikai kamionok közül valamelyik Petőfitelepen(Acél utca vége felőli részén) szokott állni.

    klj-54!!!

    Hallotam arról a lejtőről.:)

    Úgye milyen fura ez a fizika, még azt mondják, hogy rosszul írod. Ők se bicikliztek még dombos utakon.”
  • 5. klj-54 2012. július 22. 20:36
    „@kumisz:
    Igen kis ostobám!
    Én arra is jártam amiről azt sem tudod, hogy létezik:)
    De te fiam már ostobán fogsz meghalni:(

    *

    @imre57:
    ha ismernéd a helyszínt akkor tudnád, hogy nem butaságot írtam!
    Egy völgy amely 7 km. hosszú lejtővel rendelkezik az egyik oldalon.
    A3, Németország.”
  • 4. kumisz 2012. július 22. 18:10
    „Okostojás klj----- megint "nagyot " szólt!!!”
  • 3. imre57 2012. július 22. 17:40
    „Ha a lejtőn felfelé haladsz akkor az emelkedő!!!!”
  • 2. papika56 2012. július 22. 16:40
    „a legszebb a 10. képen lévő. Keenwoors --csőrős amerikaihoz hasonlít. Szép, tekintélyes darab.”
  • 1. klj-54 2012. július 22. 16:21
    „Az igazi az amikor az ember a Limuburgi lejtőn a tilalmi tábla után 40 tonnával képes előzni, persze felfele! :)”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bombázók Szeged felett - fotók

Egy ikermotoros B25 Mitchell amerikai bombázógép és egy Bo-105-ös harci helikopter tartott bemutatót a szegedi repülőtéren. Tovább olvasom