Délmagyar logó

2017. 01. 21. szombat - Ágnes -11°C | 0°C Még több cikk.

Karnyújtásra a fő ütőértől

Amikor 2004-ben hosszú várakozás után nekifogtak az M5-ös építésének, azonnal lobbizni kezdtek a polgármesterek, hogy befektetőket csábítsanak a térségbe. Valamennyi településen előrehaladott tárgyalásokról számolhatnak be a térség könnyű elérhetősége miatt.
Fotó: Schmidt Andrea
Teljes az egyetértés Csongrád megyében abban, hogy az M5-ös átadásából csak profitálhatnak a települések és a helyi vállalkozások: megoldódnak a közlekedés, a szállítás problémái, időt takaríthatnak meg az utazással az emberek. Noha a fejlődés valószínűleg nem lesz olyan látványos, mint a 16 évvel ezelőtt sztrádához jutott Kecskemét esetében, de az autópálya beruházásokat élénkítő szerepe kétségtelen.

Ha ránézünk a térképre, jól látszik, hogy a pálya melletti települések szinte karnyújtásnyira, 6-10 kilométerre fekszenek az M5-östől. A sztráda jól átjárható, a Kiskunfélegyházától Szegedig tartó 45,4 kilométeres szakaszon az ökológiai átjárókkal együtt 32 híd vezet át. Csongrád megye durván 30 kilométerén, szinte tíz kilométerenként egy csomópont (a szegedi északi, a balástyai és a kisteleki) segít abban, hogy minden irányból rá lehessen hajtani az M5-ösre.

Jól dolgozott a balástyai lobbi – az országgyűlési képviselők, polgármesterek pártállástól függetlenül fogtak össze –, visszakerült a tervekbe a lehajtó, aminek köszönhetően a községben vállalkozói övezetet alakítottak ki a csomópont mellett. Kisteleken és Mórahalmon a gyógyturizmus fellendülésében, valamint abban bíznak, hogy a mezőgazdaságból élők árui gyorsabban elérnek az ország különböző piacaira, áruházaiba és külföldre. Még Sándorfalva is könnyedén rácsatlakozhat a sztrádára. Szentes esetében azonban egyelőre még nem látszik, hogy profitálhatna az M5-ösből, közel 40 kilométeres távolsága nem sokkal kevesebb, mint a korábbi Kiskunfélegyháza–Szeged táv hossza a régi 5-ösön. A szentesiek a csongrádiakkal együtt, akárcsak eddig, Kiskunfélegyházánál juthatnak fel az autópályára.

Még Hódmezővásárhely is fellendülést, közvetlen autópálya-összeköttetést remél az M5-östől, de csak az M43-as megépítésével, s a 47-es út hiányzó hat kilométerének kiszélesítése után. Akkor a városból az M43-asig egy négysávos tíz kilométeres úton lehet eljutni. Szeged pedig régióközpontként, leendő biopoliszként élvezheti a könnyű elérhetőséget. Az M5-ös érkezésének híre például lendített a logisztikai központ régóta hózódó beruházásán is.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bezárt a Fekete Ház

Több mint két hónapig nem látogatható a szegedi Fekete Ház. Az épület felújításának kezdetén ugyanis… Tovább olvasom