Délmagyar logó

2018. 11. 20. kedd - Jolán 2°C | 7°C Még több cikk.

Kátyús a 43-as Deszk és Klárafalva között

A múlt hét utolsó napjának hőingadozásai miatt megadta magát a 43-as főút aszfaltja: a Deszk és Klárafalva közötti szakasz burkolatán több tucatnyi kátyú keletkezett. A közútkezelő egy-két héten belül betömi a lyukakat.
Rendszeresen autóval közlekedik Makó és Szeged között a Maros-parti városban élő Horváth Mihály, aki a hét első napján döbbenettel szembesült vele, hogy egy-két nap alatt jelentősen leromlott a 43-as főút állapota. Számos szakaszon gyakorlatilag holdbéli tájjá változott a burkolat, a Deszk-táblát követően és Klárafalva határában több csoportban is mély gödrök nehezítik a közlekedést.

– Amikor hétfőn a szokott sebességgel hajtottam a 43-ason, majdnem baleset lett a vége, mert nem számítottam a rengeteg gödörre, és hirtelen elkaptam a kormányt. Ha kímélni akarom az autómat, a Szeged és a Makó közti szakaszon nem járhatok 90-nel, és úgy tapasztalom, hogy az egész forgalom jelentősen lelassult az utóbbi napokban. Döbbenetes, hogy ilyen rövid idő alatt ennyire látványosan leromolhat egy nemzetközi főút állapota – fogalmazott az autós.

Valóban a hétvégi fagyok és olvadások a felelősek azért, hogy a megye több nagy forgalmú útjához hasonlóan rossz állapotba került a 43-as burkolata – tudtuk meg Rigó Mihálytól, a Csongrád Megyei Állami Közútkezelő Kht. műszaki igazgatójától. A legtöbb kárt a burkolat repedéseibe beszivárgó víz okozta, ami gyakorlatilag felmorzsolta az aszfaltréteget.

– Sajnos ez is bizonyítja, hogy a főutakon elöregedtek a koptatórétegek, szerencsére sokáig bírták a terhelést, ám most úgy tűnik: megadták magukat az időjárásnak. Amíg új réteg nem kerül az útra, egyre gyakoribbak lesznek ezek a problémák, hiszen például a 43-as út terhelése sem csökken, így kedvezőtlen időjárás esetén egyre több kátyúval kell számolni – fogalmazott az igazgató.

A kátyúzásokra idén is ugyanannyi pénzt kapnak, mint 2005-ben – ebből a legsürgetőbb feladatokat tudják megoldani. A 43-as út kátyúinak kijavítását a tervek szerint egy-két héten belül befejezik, így addig óvatosabb közlekedésre intik az autózókat.

A kátyúzás legnagyobb ellensége a hőingadozás: egyenletes enyhe idő vagy hosszan tartó hideg esetén is sokkal gyorsabban befejezhetnék a munkát.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ügyvédi irodákba törtek be

Betörtek az egyik legnagyobb szegedi ügyvédi irodába. A tolvajok átkutatták az összes helyiséget,… Tovább olvasom