Délmagyar logó

2017. 11. 25. szombat - Katalin 3°C | 12°C Még több cikk.

Kátyútól kátyúig bicikliztünk

Százhuszonhét kátyú a Rókusi körúton, harminchét a Vásárhelyi Pál utcán. A Petőfi Sándor sugárút a legsimább. A szegedi kerékpárutakat teszteltük, átlagos minőségű biciklivel, közepesen edzett kerékpárosként tekertünk keresztül-kasul Szegeden. – Számolgassák csak, drága, úgysem ér semmit. Betömni kéne inkább – szólta le munkánkat egy asszony.
A kerékgyilkos kátyúk egyike. Kikerülni lehetetlen. Fotó: Frank Yvette
Átlagos minőségű biciklivel, közepesen edzett kerékpárosként tekertünk keresztül-kasul Szegeden. A kátyúkat számoltuk, a bicikliutakat teszteltük. A kezdet biztató volt, a Petőfi Sándor sugárúton úthibákkal nem találkoztunk, csupán egy fiatal biciklista akart elütni. Elbambultam, bocs – tért ki az utolsó pillanatban. Ezen az úton nyugodtan bambulhatott is – a többin majd felrázzák a kátyúk.

A Kossuth Lajos sugárúti kerékpársáv a Párizsi körúttól rövid hiátussal kezdődik: az általános iskola előtt vagy a járdán vagy az úttesten tekerhetünk. A folytatásban a bicikliutat a járdától vonal választja el. Előbbi sima, utóbbi töredezett, és mélyen lehajló faágak alatt vezet. A gyalogosok nem is szeretik, így hiába az ember alakú ikon a kátyús betonon, ők mégis az út másik felét választják. Tesztünk során emiatt rövid, de rokonságunkat is érintő szóváltásba keveredtünk egy sétáló társasággal.

Az igazi nehézségek azonban a Rókusi körúton vártak ránk, ahol a Tescótól a Media Marktig 127 kátyút számoltunk össze. Volt közte három, de volt tíz centi széles is. A legszebb az volt, amikor két mély rés között még az aszfalt is meggyűrődött, így igazi kerékpárcsapda jött létre. A kétkerekű rosszul bírta, eleinte csak csengetett picit, majd spontán sebességet váltott. Nem is sikerült visszaállítani jó darabig.

– Számolgassák csak, drága, úgysem ér semmit. Betömni kéne inkább – szólta le munkánkat egy asszony, majd azt javasolta, menjünk a panelek mögé, ott jobb az út. Tényleg jobb volt. Itt találkoztunk egy másik kerekezővel, Szabó Orsolyával, aki közölte: néhány nappal ezelőtt majdnem leesett a bicikliről, amikor kátyúba hajtott. Szerinte egyébként nemcsak az utakkal van a gond, hanem „a közlekedni képtelen gyalogosok és az udvariatlan autósok is megnehezítik a kerekezést". A harcos bicajos aztán hozzátette: lehet, hogy ők meg fordítva gondolják.
A Kálvária sugárúton kicsit zavarba jöttünk, mert az itt kerékpározók egy része az úttestet, másik részük a járdát választotta. Mi óvatosságból a járdát, ahol nemcsak gyalogossal, hanem autóval is találkoztunk. A kórház előtt a kijelölt kerékpársávra váltottunk, amit rajtunk kívül csak gyalogosok használtak.

A Rókusi körútihoz hasonló állapotokkal a Vásárhelyi Pál utcán találkoztunk ismét. A Kálvária és a Petőfi Sándor sugárút között ugyan „csak" 37 kerékgyilkos kátyút találtunk, de ezek szélessége és hossza figyelemre méltó. Kikerülni többségüket lehetetlen.
– Hogy bírja a járgány? – kérdeztük egy manőverező lánytól, Papp Anikótól.
– Nem egyszerű, de nem mindenhol ilyen rossz az út. Ahol nem lehet kikerülni a döccenőket, ott fogni kell a táskám a csomagtartóban, és meg is kell kicsit emelkedni, különben... tudják...
Addigra már tudtuk.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Találgatnak a deszki kórházról

Megszüntetné az aktív betegellátást az egészségügyi minisztérium felkérésére készült javaslatcsomag… Tovább olvasom