Délmagyar logó

2017. 04. 25. kedd - Márk 6°C | 21°C Még több cikk.

Kéne még négy kilométer...

Szeged, Kiskundorozsma, Bordány - Mindössze négy kilométeres szakaszon kellene már csak megépíteni a kerékpárutat ahhoz, hogy Szegedtől Bordányig végig az autóktól elkülönítve, biztonságosan tekerhessünk. Teszteltük a Sziksóst és Bordányt összekötő bicikliút bordányi szakaszát.
Megírtuk: 4758 méter hosszú, vadonatúj kerékpárút épült szeptember végére a magyar állam és az Európai Unió közös, csaknem 186 millió forintos támogatásával Sziksós és Bordány között. Drótszamárral keltünk útra Szegedről, hogy megtapasztaljuk, milyen az egyre bővülő kerékpáros infrastruktúra. Kiskundorozsmán keresztül Sziksósfürdőig visz a bringaút, onnan azonban egy körülbelül négy kilométer hosszú szakaszt a csöppet sem veszélytelen Bordányi úton kell megtenni, ahol 5200 személyautó és sok teherautó halad el naponta. A Kulipintyó csárdánál fellélegezhet a két keréken közlekedő, és rátérhet a különálló kerékpárútra.

Kéne még négy kilométer... - Teszteltük a bordányi kerékpárutat. Fotó: Karnok Csaba (galéria)

Főként a tanyákon és a kiskertekben élők mindennapjait szerették volna megkönnyíteni az új bicikliúttal, de másoknak is jól jön.

– Rendszeresen járok túrázni, részben egészségügyi okok miatt, de azért is, mert gyermekkorom óta szívesen kirándulok akár kerékpárral, akár gyalog. Nagyon örülök a bicikliútnak. Sokszor jövök a Szatymaz–Zsombó–Bordány–Zákányszék–Mórahalom útvonalon, és úgy látom, a legveszélyesebb a Bordányból Szeged felé kivezető útszakasz volt, a kanyarok miatt is – véli Gyömbér Tamás, akivel a Bordány táblánál találkozunk. – A Domaszék és Mórahalom, valamint a Mórahalom és Ásotthalom között megépült kerékpárút is nagyon jó, turisztikai kiállításokon propagálni kellene – fűzi hozzá.

– Jó lenne, ha Zsombóval is összekötnék a bringautat, mert veszélyes az autók között gurulni, nagy a forgalom, és sok a kátyú az út szélén – mondja a másodmagával kerekező zsombói Ferencz Ildikó, aki hozzánk hasonlóan először teker az új útszakaszon, kihasználva a napsütéses őszi időt. Visszafelé lovasokkal is találkozunk, az állatok megtrágyázzák a betont. A kerékpárútnak egyszer csak vége szakad, a kocsik kerülgetnek, de túléljük a Sziksósfürdőig tartó négy kilométert.

Olvasóink írták

  • 12. cucusz 2012. október 09. 13:21
    „9. Monguz
    Sisak minek??? Hányszor estél fejre biciklizés közben? ÉN 40 valahány év alatt sosem, pedig szoktam túra szerűen biciklizni, régen nem is keveset. Motorozok is sokat. Estem is párszor, soha nem koccant le a bukóm!”
  • 11. atomboy 2012. október 08. 22:12
    „10. vidaszucs
    Nem nekem kell meselni, hanem a lap olvasoinak. Mint Szegedbicaj egyik blogere, nagyon jol ismerem a varosunk kerekparos infrait.
    Jok az eszreveteleid, egy dolgot kifelejtettel a felsorolasbol, mitobb, az osszes anomaliak kozul az elso helyre tettem volna: az utburkolati minoseg... Az miatt az a szakasz Szeged egyik szegyene kerekparozas szempontbol.”
  • 10. vidaszucs 2012. október 08. 10:33
    „3. atomboy:
    "Erdeklodnek, az ujsagiro hogyan veszelte at a Szegedtol Szikiig tarto kerekparutat. Meselhetne arrol is..."

    Valóban, amint a kommentekből is kiderül, nem egy leányálom a Dorozsmai úti kerékpárút. Kezdve azzal, hogy az Izabella hídon a kandellábereket és a gyalogosokat kerülgetve lehet átjutni (de a Móravárosi körúton is ugyanez a probléma). Az egyik legkritikusabb pont balesetveszély szempontjából a dorozsmai templomhoz közeli buszmegállónál van, még a sarki cukrászda előtt, ahol az emberek várják a buszt, ki-be járkálnak a boltokból. Lassítani, figyelni kell, nem lehet mást tenni. A vasúti átjáró után meg hiába száll le az ember a bringáról, hogy a KRESZ szabályait betartva áttolja a biciklit a kijelölt gyalogátkelőn, egyetlen autósnak sem jut eszébe elsőbbséget adni (biztos van kivétel, de nagyon ritka, és nem csak itt). Még lehetne folytatni, de aki bringázik, úgyis tudja...”
  • 9. Monguz 2012. október 08. 08:11
    „Éjszaka minden kerékpárút veszélyes a kivilágítatlan biciklisek és gyalogosok miatt.Nem értem mért nem lehet kerékpározni az úton akinek van valamilyen KRESZ vizsgája jogosítványa, megfelelő műszaki állapotú kerékpárja és sisakja.Kíváncsi vagyok a kerékpárversenyzők,hogy oldják ezt meg. Nekem is országúti kerékpárom van tehát haladni szeretnék nem tötyörögni.Valahol azt olvastam ha zavar a kerékpárúton a gyalogos forgalom mehetek az úton is igaz ez.”
  • 8. sss 2012. október 08. 06:48
    „7. eljensokaszeged 2012.10.08. 06:16
    Miért? Kellene? ;)”
  • 7. eljensokaszeged 2012. október 08. 06:16
    „kéne...”
  • 6. CsImre 2012. október 07. 22:54
    „Végülis aki a Dorozsmai úti rémséget túléli, az már meg is érdemli, hogy lakott területen kívül megfelelő infrastruktúrán haladjon. Reméljük, hogy még 2-3 év múlva is marad annyi az aszfaltfelületből, hogy 2 biciklis elférjen egymás mellett. Az út két szélén 1-1 sárga csík segíthetne, hogy sötétben, vagy szürkületben jobban látszódjon a bicikliút széle, de ne legyünk telhetetlenek, az is nagy dolog, hogy nincsenek kihegyezett nyársak a bicikliút közepén.”
  • 5. okz63 2012. október 07. 22:21
    „3. atomboy 2012.10.07. 21:10
    "Erdeklodnek, az ujsagiro hogyan veszelte at a Szegedtol Szikiig tarto kerekparutat."

    Mi bajod vele? Én a múltkor este azon jöttem haza, teljesen rendben van!”
  • 4. sp3rhead 2012. október 07. 22:13
    „jó hitványul néz ki azaz aszfalt... aki ezt minőséginek tartja és elfogadja az átadást, azt fejbe kell l*ni. A lényeg, hogy megint rengeteg pénzt lenyúltak...”
  • 3. atomboy 2012. október 07. 21:10
    „Erdeklodnek, az ujsagiro hogyan veszelte at a Szegedtol Szikiig tarto kerekparutat. Meselhetne arrol is...”
  • 2. deszkás 2012. október 07. 19:14
    „MONGUZ! Teszteld a Deszk-Szőregit de nappal.! Éjszaka ne! Garantált hogy a gk fényszóró egy magasságban van veled.”
  • 1. Monguz 2012. október 07. 18:56
    „Sokat kerékpározok márciustól októberig bringával járok dolgozni ez napi 60km.E zen az úton járok nap mint nap elég veszélyes szakasz .Használtam az elkészült kerékpárutat nappal és sötétedés után.Javaslom a tesztelőknek próbálják ki este életveszélyes.Sokan vílágítás nélkül közlekednek rajta buszra is itt mennek természetesen mellény nélkül.A szembejövő autók világítása el vakítja a biciklist semmit nem lehet látni meg kell állni. Egyébként ha az úton megyek 50-perc alatt bent vagyok a munkahelyemen, kerékpár úton ez másfél óra.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kecskesimogató az Auchan parkolójában

Örökbe fogadható kutyákkal és simogatható kecskékkel várta a gyerekeket az Orpheus Állatvédő Egyesület. Tovább olvasom