Délmagyar logó

2017. 02. 25. szombat - Géza -2°C | 8°C Még több cikk.

Kerékpárost gázoltak a Makkosházin

A zebrán ütöttek el egy kerékpárost a Makkosházi körúton hétfőn dél után néhány perccel.
A baleset a Makkosházi körúton, a Lidl és a Coop áruház közötti kereszteződésben történt. A delmagyar.hu információi szerint egy kisteherautó gázolta el a biciklist.

A körúton hatalmas kocsisor torlódott fel.

További információk később!

Olvasóink írták

88 hozzászólás
  • 88. borcsokzsolt 2009. november 14. 14:57
    „Ma hajnalban M. István elhunyt.Gyászolja őt szerető családja.Örökké emlékezni fogunk rá.”
  • 87. borcsokzsolt 2009. november 09. 23:41
    „Az haszongépjárműben jelentős anyagi kár nem keletkezett.Kárigény eddig nem történt.A biciklis ellen eljárást indítottak,melyet szociális hátrányra hivatkozva talán elengednek.És akkor most mindenki kezdjen el gongolkozni és vonja le a konzekvenciát.
    Egy közeli hozzátartozó.”
  • 86. borcsokzsolt 2009. november 09. 19:03
    „M.István 66 éves nyugdíjas jelenleg komában van az újklinika intenzív osztályán.Állapota stabilizálva.Medence,borda,kulcs-csont,lép,tüdő és agy sérülést szenvedett.Felépülése bizonytalan.”
  • 85. borcsokzsolt 2009. november 09. 17:15
    „Azt már tudom ,hogy a kresz az autóst védi.És azt is tudom,hogy az autó fel van szerelve egy csomó hasznos biztonsági kellékel.Ezek a kellékek védik az autóst.De minket mi véd?”
  • 84. naomi 2009. november 08. 12:04
    „Még sohasem szóltam hozzá, de ez a téma kellően felhergelt.
    Először is: nagyon sajnálom a sérült biciklist, remélem, semmi maradandó baja nem lesz, de...
    Végigolvastam az összes kommentet, és kiakasztott a vérbringások hozzáállása - nem idézek szó szerint - "ha az autós biciklist gázol, akkor automatikusan az autós legyen a hibás, aztán bizonyítsa az ártatlanságát". Hát ez szép. Ezek szerint a bringás áthajthat a piros lámpán, ha mákja van, megússza, ha nincs, akkor veszkődjön az autós a bizonyítással. Ha mindez tanúk nélkül történik, akkor le is húzhatja magát a retyón, mert szegény gyenge biciklisnak lesz igaza. "Ha bármelyik fél hibázik, akkor is a biciklis sérül meg." Azért ne felejtsük el, hogy egy ütközésnél az autóban is tetemes kár keletkezik, a bringásnak nincs kötelezője, amire kifizetik a kárt, nem beszélve a lelki sérülésről, amit az autós elszenved a sérülés okozása miatt (itt arról beszélek, ha nem az autós volt a vétkes).
    Valaki a szívemből szólt, amikor a Retek utcai biciklis-morálról beszélt. Rendszeresen járok arra, mindennapos, hogy a kerékpárosok az úttesten hajtanak, miközben az egész utca hosszában kiépített kerékpárút van. Egyszer nem bírtam cérnával, lassítottam, és megkérdeztem az illetőt, ugyan mi a francért nem ott megy, mire kioktatott, hogy ott nagyon sz... a burkolat. Na ja! Akkor mi autósok a vacak kátyús úttest helyett menjünk fel a járdára, vagy a kerékpárútra...?
    Nem ártana, ha a kerékpárosokat is köteleznék valami minimális kresz okításra, elvégre ugyanolyan szereplői a közlekedés nagy egészének, mint "jármű" ehhez képest csak bemegy a boltba, vesz egy T...-gazdaságos bringát, és máris közlekedik: tép a Kárász utcán a gyalogosok közt ezerrel, meg átmegy a piroson.”
  • 83. DMagóg 2009. november 05. 08:27
    „Ha jól tudom, létezik egy általános -talán nem is rossz- gumiszabály. A vétlen fél esetében is vizsgálni kell, hogy az adott helyzetben megtett-e minden tőle elvárhatót a baleset megelőzése, súlyosságának csökkentése érdekében vagy elsőbbsége biztos tudatában -vakon- megy mint állat. Nos, ebben nem látok én különbséget az autósok és kerékpárosok között.

    Ha gyalogost, kerékpárost -főleg gyereket- látok, készülök, hogy milyen meglepetésre képes, és ha bekövetkezik, megpróbálom úgy kezelni, hogy mégse legyen baj. Eddig bevált.

    Gyalogosként, ha látok esélyt arra, hogy lesz annyi hézag a forgalomban, hogy az elsőbbségem kikényszerítése nélkül is átkelhetek, akkor hátrébb húzódva kivárom.

    A gyalogos és a kerékpáros -rossz időben különösen- kiszolgáltatottabb helyzetben van, nem a szabályok miatt, hanem a tisztelet okán is segítem őket. Így lehetne eljutni oda, hogy ez a segítés kölcsönössé váljon, mindannyian jobban járjunk. Ezt kellene oktatni!”
  • 82. MrRobertos 2009. november 04. 21:31
    „81. hozzászólás man 2009.11.04. 21:14
    nagyszerű, mert ilyenre én is készülök... (gondoltam mivel te is személyesen engem szólítottál meg, ezért én is téged szólítalak meg)
    Morál: így van, mindenhol vannak olyanok, akik veszélyesen közlekednek, de a korábbi hozzászólásodból csak az sugárzott, hogy az összes bicajos balfék, és az összes autós überkirály...”
  • 81. man 2009. november 04. 21:14
    „79. Speciel én készülök... egyik öntudatfajtársad pl nem is olyan régen emiatt nem került kórházba a József Attila sgt.-n egy sima zebrán...
    Ha meg a közlekedési morálra hivatkozol, akkor vedd észre hogy a közlekedésnek nem csak a nagy gonosz autósok a résztvevői... az nem csak arról szól hogy te végigcangázol a városon és mindenki leborul előtted hogy hoáááááááá biciklista...”
  • 80. MrRobertos 2009. november 04. 19:46
    „79. hozzászólás man 2009.11.04. 18:03
    Ha tisztában vagy vele hogy az autó az erősebb, akkor tudván hogy bicajos vagy gyalogos juthat eléd hirtelen, miért nem lassítasz, miért nem készülsz rá?

    Ez közlekedési morál... csakhogy az autósok száma sokkal nagyobb, tehát először ott kell elkezdeni a tisztogatást... (Bp en pl folyamatosan túllépi levegőminőségi határértéket a mér adatok, de Szegeden is nagyons ok aesetben többszörös a túllépés, erre Botka azt mondja hogy mivel csak egy eszköz méri a levegő minőségét, ezért az számára nem érdekes ... biztos azt hiszi, hogy ha csak egy mérőeszköz van, akkor minden szmog odavándorol, azért mér magas értéket, az eszköz egyébként bevizsgált, hivatalos, szabályos eszköz...)”
  • 79. man 2009. november 04. 18:03
    „77. Csak azt nem értem, hogyha szerinted az autósnak kell vigyáznia annak tudatában hogy erősebb, tehát jól tudod hogy az autó erősebb, akkor miért kockáztatsz hogy kigurulsz elé a semmiből?”
  • 78. xcbcr 2009. november 04. 14:22
    „"A németeknél alap, hogy udvariasak. A taljánoknál alap, hogy nem. Nálunk miért nem tud valamelyik egyértelművé válni, és kész?"

    Mert mi tesze-toszák vagyunk.”
  • 77. MrRobertos 2009. november 04. 13:05
    „76. hozzászólás man 2009.11.04. 12:47
    vavn is, nagyon sok szabályosan közlekedő bicajost ütnek el autósok (persze sok nem szabályosat is, csakhogy az autó sokkal erősebb, ezért kell neki jobban vigyázni, és az emberségességi tényezőről még nem is bezséltem)
    Pl a kereszteződésbe az autósok egy része simán belemegy 1 méterrel, mert ugye a másik autós úgyis tud padlóféket nyomni, vagy kormányt elrántani, de ha épp bicajos van ott, akkor a bicajos lesz elcsapva az autós hibájából...
    Ha meg a bicajos megy be egy méterrel rögtön elcsapják, mert az csak egy sokkal kisebb bicajos, a kocsinak úgysem lesz nagy baja...
    Jah nekem is van jogsim, és vezetek is, ugyhogy nekem ne mondja senki hogy az autósok szentek, annyi ökröt látok, akik féldisznóért vették a jogsit, hogy csak na... 2-3 percenként szoktam látni szabálytalankodó autósokat... (mondjuk a bicajosokat is szoktamlátni szabálytalanul közlekedni, ez tény)
    DE az hogy az autósok még nem szoktak hozzá a bicajosokhoz, az nem mentesít az emberségesség alól, jah bocs ez magyarország... ha megdöglött a tehenem dögöljön a szomszédé is, bocs ki kell mennem hányni
    jóccakát”
  • 76. man 2009. november 04. 12:47
    „74: Ha néhányan nem látnánk az orrunknál tovább, néhányotoknak már külön gyászrovata lenne...”
  • 75. man 2009. november 04. 12:46
    „72 Gábor:
    És a Dánoknál kigurulnak a biciklisek 30-40el az úttestre a semmiből?”
  • 74. MrRobertos 2009. november 04. 12:20
    „73. hozzászólás ifj. Nagy Gábor 2009.11.04. 10:38
    Igen ezt fogják mondani hoyg nem volt szabályos, arról nem bezsélve hogy a felszállás is idő, tehát azzal is csak az ő idejüket pazarlom... (orruknál tovább ugysem látnak)”
  • 73. ifj. Nagy Gábor 2009. november 04. 10:38
    „71. MrRobertos 2009.11.04. 00:33
    "szóval leszállok, és áttolom, akkor meg azért basznak le az autósok, hogy minek tartom fel a forgalmat azzal hogy áttolom, inkább üljek fel, és várjam ki a sorom, és ne csesztessem őket... "

    A le nem szállással addig van baj, amíg így robban be a kerékpáros a zebrára. Tehát ha már észlelték (!!) és lelassítottak, hogy átengedjék, nem igazán látok problémát abban, hogy felül és így gyorsabban kiér az autósok elöl.

    Persze a véresszájúak joggal mondhatják rá, hogy nem volt szabályos.”
  • 72. ifj. Nagy Gábor 2009. november 04. 10:35
    „61. man 2009.11.03. 14:40
    "56. "Tehát ha egy bicajost elüt az autós, akkor automatikusan lehetne az autós a felelős, és bizonyítsa ő hogy nem volt hibás..."

    Na ezt a marhaságot meg ugyan honnan találtad ki?"

    A dánoknál vagy hollandoknál így van. A marhák...”
  • 71. MrRobertos 2009. november 04. 00:33
    „hát nem tudom, amikor én leszállok a bicajról, és át akarom tolni, mert ugye ekkor akkora a forgalom hogy áttekerni nem tudnék(nádas-csongrádi, debreceni-szilléri, kálvárián sok helyen), mert mindig jönnek az autók, szóval leszállok, és áttolom, akkor meg azért basznak le az autósok, hogy minek tartom fel a forgalmat azzal hogy áttolom, inkább üljek fel, és várjam ki a sorom, és ne csesztessem őket... nyilván ha leszállok, azért szállok le hogy hamarabb át tudjak menni, tehát gyalogos vagyok, igy ki tudom kényszeríteni hogy átengedjenek a zebrán, szépen áttolom, és tovagurulok, de ez az autósoknak nem tetszik... szóval az sem tetszik nekik ha bicajon ülve megyek át, és az sem ha áttolom... erre varrjá gombot...”
  • 70. CsImre 2009. november 03. 22:14
    „A németeknél alap, hogy udvariasak. A taljánoknál alap, hogy nem. Nálunk miért nem tud valamelyik egyértelművé válni, és kész?”
  • 69. sagan 2009. november 03. 19:52
    „28. hozzászólás szunyi 2009.11.02. 15:26

    "Személyes tapasztalat, ha kocsival megyek és elengedem a biciklist (még akkor is, ha a kressz előírja, hogy nekem nem kell), és a gyalogost (amikor a kressz előírja, hogy kell és akkor is amikor előírja hogy nem kell ) akkor kb 90%-a megköszöni. Ha beengedem a buszt, trolit (95%) esetleg sávváltáskor egy kocsit(80%) megköszöni (vészvillogó)."

    Köszönöm, öröm olvasni egy ilyen hozzászólást,remélem mások is megtanulják tőled ezt a mentalitást.
    A gyalogos,kerékpáros a közlekedés gyengébb és sérülékenyebb résztvevője,így kiérdemli a fokozott odafigyelést. Ne tapossuk el egymást még ha a másik hibázott is. Mindenkit hazavárnak a nap végén.”
88 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bűnözőnek nézte a fideszeseket - pénzbüntetést kapott a rendőr

Azért intézkedtek Bauer Bencével és barátjával szemben, mert gépkocsijával Szegedre tartva többször is átlépte a felezővonalat. Tovább olvasom